handdator

Visa fullständig version : 1980 kcal


petro
2007-05-05, 01:55
Hej!
Är lite förtvivlad. Jag räknade nämligen ut dagens kalori-intag mha. Hälsovakten Plus.

Dagens intag:
Frukost: 2 portioner Havregrynsgröt med minimjölk med solroskärnor och krossade linfrön
6 gram Esapro
1 vassledrink = 30 g prot
Lunch & middag blev: 2 portioner nudlar + 2 stora kycklingfiléer
500 g kvarg
1 dl jordgubbar + 1 banan

Allt detta blev 1980 kcal enligt programmet.

Måste säga att jag inte gick hungrig nån gång under dagen.
Vad mer skulle jag kunna stoppa i mig?


Jag måste ju upp i 3000-4000 för att gå upp i vikt. Väger nu 83-84 och är 187 cm lång.

Danny Devito
2007-05-05, 01:56
Öööh, va?

petro
2007-05-05, 02:00
Så att det inte missförstås, det blev till lung 1portion nudlar + 1 stor kycklingfilé och likadant till middag. =)

Danny Devito
2007-05-05, 02:02
vad är ditt problem? Vill du att nån ska räkna ut hur mycket du åt lr?

petro
2007-05-05, 02:05
vad är ditt problem? Vill du att nån ska räkna ut hur mycket du åt lr?

Njae....inte riktigt det jag var ute efter. Ville bara veta om folk tycker jag äter för lite eller lagom osv, om man nu kollar på det jag räknat upp.
Vad tycker du?

Danny Devito
2007-05-05, 02:11
Om du vill gå upp i vikt måste du äta mer än du förbrukar. Dessutom svårt att räkna ut hur mcyet kcal du har ätit eftersom du inte är precis. Du skriver "2 portioner" o.s.v. Svårt att veta hur mycket det egentligen är.
Om du väger 83-84 och vill gå upp i vikt så är 1980 kcal väldigt lite. Så lite äter man typ på en deff, inte på en bulk

petro
2007-05-05, 02:23
Jo det är ju sant som du säger. Vägde ju som sagt ingenting denna dag. Men jag blev mätt och det är ju svårt att äta mer om man nu är mätt som jag blev av det jag åt. Jag går ju inte ner i vikt iaf =) Får försöka trycka i mig lite extra varje måltid så får man se vad som händer.*flex*

blekfet2
2007-05-05, 07:30
:smash:

går du upp i vikt eller ner så är det bara att reglera maten efter hur du nu vill ha det.

Ironwoman
2007-05-05, 09:41
Gainer eller liknande efter träningen. Smörgås eller liknande vid för och eftermiddagsfikat. mer nudlar och kyckling vid lunch+middag, även grönsaker, mjölk och en näve nötter tex.

nubben81
2007-05-05, 09:58
Sem är väl inte 2 portioner nudlar de mest näringsrika tillbehöret? Om det är såna där billiga småpaket alltså. Äggnudlar kanske vore lite bättre om jag inte missminner mig

KaptenKnäsvag
2007-05-05, 19:35
Är du anorektiker?

loztdignity
2007-05-05, 19:37
Vad du mer skulle kunna stoppa i dig? Var det frågan?

Vilken kass tråd. Ät vad fasen som helst!

Jorgen
2007-05-05, 19:41
loztdignity: Nej, tråden är inte kass. Din post är kass. Totalt meningslös i denna diskussionen. Varför postade du den överhuvudtaget? Vad vill du ha sagt? På vilket sätt hjälper din post trådskaparen?

Eller du ville bara vara dryg? Om så är fallet så se till att kamma dig.

Rahf
2007-05-05, 19:41
Byt ut nudlarna mot något mer energitätt. Ät MER till dina mål, jag väger 5kg mindre och är 10cm kortare, jag stoppar i mig 2 kycklingfileér (inklusive allt det andra då också) till ett mål mat. Byt ut kvargen mot något annat, kvarg är inte så packat med energi så du kan ju testa keso istället kanske? Fräs din mat i en hel drös matfett (olivolja t.ex).

Till frukosten kan du lägga till några skivor bröd och en portion keso därtill.
Skaffa en blender (frivilligt, men jäklar vad goda saker man kan slänga ihop med en) och släng ner dina jordgubbar, bananer, hallon, blåbär, keso, protein osv i den. Man kan få ALLT att smaka gott med en blender och en drös andra ingredienser till hands.

loztdignity
2007-05-05, 19:44
loztdignity: Nej, tråden är inte kass. Din post är kass. Totalt meningslös i denna diskussionen. Varför postade du den överhuvudtaget? Vad vill du ha sagt? På vilket sätt hjälper din post trådskaparen?

Eller du ville bara vara dryg? Om så är fallet så se till att kamma dig.

Tråden har ingen klart definierad fråga och känns allmänt flummig. Hur skall man kunna svara på trådskaparens "fråga" när den inte finns?

Om frågan är vad man ska äta mer av säger jag bara...goddag yxskaft. Ät mer av det han redan äter t ex?

Samma med storleken på portionerna...uppenbarligen kan vi omöjligt veta hur storleken på en potion är för trådskaparen.

Jorgen, kamma dig själv.

Jorgen
2007-05-05, 20:47
Tråden har ingen klart definierad fråga och känns allmänt flummig. Hur skall man kunna svara på trådskaparens "fråga" när den inte finns?

Om frågan är vad man ska äta mer av säger jag bara...goddag yxskaft. Ät mer av det han redan äter t ex?

Samma med storleken på portionerna...uppenbarligen kan vi omöjligt veta hur storleken på en potion är för trådskaparen.

Jorgen, kamma dig själv.

Då ser du till att hjälpa till istället för att göra en korkad post. Det kan inte vara så hemskt svårt, du verkar ju inte vara helt tom i bollen. Eller?

Sen kan man fråga sig vad du tror att du tjänar på att tjafsa med mig? Jag är inte här för att tjafsa med dig, men du ser till att hålla en god tom på forumet, något som inte är så svårt.

Är det förstått?

Nithian
2007-05-05, 20:57
Hej!
Är lite förtvivlad. Jag räknade nämligen ut dagens kalori-intag mha. Hälsovakten Plus.

Dagens intag:
Frukost: 2 portioner Havregrynsgröt med minimjölk med solroskärnor och krossade linfrön
6 gram Esapro
1 vassledrink = 30 g prot
Lunch & middag blev: 2 portioner nudlar + 2 stora kycklingfiléer
500 g kvarg
1 dl jordgubbar + 1 banan

Allt detta blev 1980 kcal enligt programmet.

Måste säga att jag inte gick hungrig nån gång under dagen.
Vad mer skulle jag kunna stoppa i mig?


Jag måste ju upp i 3000-4000 för att gå upp i vikt. Väger nu 83-84 och är 187 cm lång.



Vad är allas problem? Jag förstod frågan utan några som helst problem.
Petro, käka oftare så blir det lättare att få i sig mera mat. Drick kalorierna (Fet mjölk tex), juice osv. Nötter, rapsolja, en smarrig brownie kanske? Ät tills magen spricker så löser det sig :hbang:

loztdignity
2007-05-05, 21:02
Då ser du till att hjälpa till istället för att göra en korkad post. Det kan inte vara så hemskt svårt, du verkar ju inte vara helt tom i bollen. Eller?

Sen kan man fråga sig vad du tror att du tjänar på att tjafsa med mig? Jag är inte här för att tjafsa med dig, men du ser till att hålla en god tom på forumet, något som inte är så svårt.

Är det förstått?

Vad jag menar är att jag ansåg att det var ett inlägg som en moderator kanske skulle raderat för att den saknade konkret diskussionsunderlag och frågan var non-existant i stort sett. Bara lite lösryckta formuleringar.

Vad är god tom? ;) Det sista "Är det förstått?" kan du dock tagga ner med, du låter mest som en stridis.

Men visst, yes sir Jorgen. I'm all yours.

heraso
2007-05-05, 21:25
Vad jag menar är att jag ansåg att det var ett inlägg som en moderator kanske skulle raderat för att den saknade konkret diskussionsunderlag och frågan var non-existant i stort sett. Bara lite lösryckta formuleringar.

Vad är god tom? ;) Det sista "Är det förstått?" kan du dock tagga ner med, du låter mest som en stridis.

Men visst, yes sir Jorgen. I'm all yours.

Alla medlemmar på kollo besitter inte nödvändigtvis den kunskap i svenska språket som du uppenbarligen anser dig behärska. När många tankar snurrar i huvudet på samma gång är det inte alltid så enkelt att formulera och specificera den frågeställning man söker.

Inlägget saknar INTE ett konkret diskussionsunderlag då en konkret formulerad fråga finns: "Vad mer skulle jag kunna stoppa i mig?"

Att sedan inlägg av liknande karaktär uppkommer mycket frekvent på forumet är en annan aspekt, dock har alla rätt att ställa de frågor de undrar över, "Det finns inga dumma frågor, men alldeles för många korkade svar." Moderatorerna sköter sin uppgift alldeles utmärkt, och det fakto att trådarna hålls i ordning ger forumet mera tyngd, trovärdighet och öppenhet. Att inte riskera att bli idiotförklarad är en starkt bidragande orsak till de många inläggen från nybörjare.

Om du anser att en fråga är korkad, svara inte korkat utan rapportera till moderator. Denne kan troligen fatta ett korrekt beslut om huruvida tråden skall få fortleva eller inte.