handdator

Visa fullständig version : Finns det snygga tatueringar?


paragon
2007-05-04, 21:54
Jag kan inte påminna mig om att jag sett nån. Vad beror det på att folk förfular sin kropp med massa fula tatueringar? Inte blev väl t ex Lee Priest snyggare för han tatuerade sig precis.

Och inte gör tatueringarna Angelina Jolie snygg, hon skulle snarare se fräschare ut, utan.

Metal_boy_
2007-05-04, 21:56
Smaken är som staken i baken.

Ryska_raketen
2007-05-04, 21:57
Sjukt dum jävla fråga! Klart som fan det finns snygga tatueringar, enligt vissa. Samma som det enligt vissa inte finns det. Det är ju individuellt. En sådan här dum fråga till och det blir :banned på 2 röda!

Pingu
2007-05-04, 21:58
Smaken är som staken i baken.

:hbang:

LadyInsane
2007-05-04, 21:58
Alla tycker olika. Somliga tycker att det är snyggt med tatueringar och somliga inte. Sedan skiljer sig folks åsikter gällande en hel del gällande vad som är snyggt att tatuera.

Själv har jag min åsikt om vad som är snyggt, men andra kanske tycker att jag inte borde tatuerat mig från första början.

Din frågeställning känns därför väldigt diffus, som att ex fråga " Är brunt hår fint?". = Väldigt många olika åsikter.

paragon
2007-05-04, 21:59
Jasså, ja ge gärna exempel. Tycker det mesta ser ut som skit. antingen är det trista motiv. eller också är det dåligt gjort. eller också sitter det på en dålig kropp. ibland alla 3 sakerna på en och samma gång. Vi vet ju alla vad vacker konst sitter - på museer, serietidningar osv men det är ju sällan eller aldrig originalet sitter på huden - på någon. Istället så snor man bara rakt av från andra källor. borde inte tatueringen utvecklas, så det istället handlar om att konstnären arbetar direkt på duken med sina vackra originella saker.

Dissector
2007-05-04, 22:00
Ser inte alls poängen med tråden. Det kommer ju bara bli såhär:

"Ja det finns det"
"nej"
"jo"
"nä"
"jo"
"tycker inte jag"
"tycker jag"
"du har fel"
"nä"
"jo"
"nä"
"jo"
"nä"

Vart är det man vill komma då? Ska man försöka övertyga varandra eller vad?

LadyInsane
2007-05-04, 22:01
Jasså, ja ge gärna exempel. Tycker det mesta ser ut som skit. antingen är det trista motiv. eller också är det dåligt gjort. eller också sitter det på en dålig kropp. ibland alla 3 sakerna på en och samma gång. Vi vet ju alla vad vacker konst sitter - på museer, serietidningar osv men det är ju sällan eller aldrig originalet sitter på huden - på någon. Istället så snor man bara rakt av från andra källor. borde inte tatueringen utvecklas, så det istället handlar om att konstnären arbetar direkt på duken med sina vackra originella saker.

Det där är helt enkelt din åsikt. Jag finner ingen poäng för oss att ge dig exempel på tatueringar som vi tycker är fina, eftersom du antagligen inte kommer tycka det ändå.

paragon
2007-05-04, 22:01
ser du inte poängen är nog det bästa att strunta i att skriva. denna teknik har hjälpt mig då jag lyckats strunta i att posta i 99 procent av alla trådar på kolozzeum.

jag rekommenderar denna teknik!

Allan
2007-05-04, 22:03
Nu råkar det finnas femtioelva trådar om tatueringar. Vi kan låta paragon ha en liten tråd där han får morra om hur fult det är. Vilket jag f ö också tycker. Speciellt är de ohyggligt fula efter tjugofem år, vilket kan vara bra att tänka på...

Ryska_raketen
2007-05-04, 22:04
Allan! Lås tråden! Begrips?

Baan
2007-05-04, 22:06
Som hmmm konstverk tycker jag dom flesta är fula men kan tycka det piffar upp människan dom sitter på. Inte för att jag skulle vilja ha en men ungefär som en tavla kan piffa upp ett tomt rum fastän den inte är så snygg :D

paragon
2007-05-04, 22:06
Finns det nån kroppsbyggare som blivit snyggare med tatueringar?

Dissector
2007-05-04, 22:06
ser du inte poängen är nog det bästa att strunta i att skriva. denna teknik har hjälpt mig då jag lyckats strunta i att posta i 99 procent av alla trådar på kolozzeum.

jag rekommenderar denna teknik!

Jag föredrar taktiken om att fråga om poängen istället :) Det kan vara jävla givande ibland har jag märkt.

LadyInsane
2007-05-04, 22:07
Finns det nån kroppsbyggare som blivit snyggare med tatueringar?

Ja.

Allan
2007-05-04, 22:07
Finns det nån kroppsbyggare som blivit snyggare med tatueringar?

Vaddå snyggare? Skulle de behöva bli snyggare?

Deceiver85
2007-05-04, 22:07
http://www.gradeatattoos.com/UTC/

Varsågod, en hel sida med fula tatueringar..min favorit:

http://www.gradeatattoos.com/UTC/15tat.jpg

theoppositescollide
2007-05-04, 22:08
Hur omåttligt askorkad är inte denna frågan? Varför i hela friden skulle vi tatuera oss (vi som gör det) om vi tyckte det är fult? Hur tänker du?!

blekfet2
2007-05-04, 22:08
haha klart bästa på länge :laugh: :laugh:

Baan
2007-05-04, 22:09
Hur omåttligt askorkad är inte denna frågan? Varför i hela friden skulle vi tatuera oss (vi som gör det) om vi tyckte det är fult? Hur tänker du?!

För ni är så jävla dumma? :smash:

Så kan man se det.

paragon
2007-05-04, 22:09
Jag föredrar taktiken om att fråga om poängen istället :) Det kan vara jävla givande ibland har jag märkt.

Antingen fattar man poängen eller inte, den behöver man inte fråga om. Ser man väl ganska snart om en tråd intresserar en, jag kan inte begripa vad poängen är att posta i trådar bara för att klaga på ämnet i tråden.
och inte tänker jag fråga om denna poäng heller då jag misstänker att det inte finns nån.

theoppositescollide
2007-05-04, 22:11
För ni är så jävla dumma? :smash:

Så kan man se det.Ja det kan man ju, om man är sådär sjukligt trångsynt och omåttligt omogen.

paragon
2007-05-04, 22:12
Vaddå snyggare? Skulle de behöva bli snyggare?



Tja om vi ser på en kroppsbyggare ur ett skönhetsperspektiv, dvs som en skulptör bygger han upp sin kropp till fulländning. en kroppsbyggare, mer än någon annan, borde alltså vara på det klara med vad skönhet är, proportioner, balans, symmetri osv. och att då efter att ha jobbat med sin kropp i 10-20 år ta en så stor risk, att han riskerar förfula den, genom att tatuera (eller åtminstone låta fokus försvinna från resultatet, dvs kroppen och istället tas över av tatueringen) den.

En otränad däremot, han riskerar ju inte lika mkt. han kan chansa och tänka "va fan ingen tittar på mig iaf, jag gör mig lite mer spännande genom att tatuera in kalle ankas julafton på ryggen"

Baan
2007-05-04, 22:13
Ja det kan man ju, om man är sådär sjukligt trångsynt och omåttligt omogen.

Tja man kan ju vända det hela och se er som snorisar som hänger på en trend och är sjuklitgt trångsynta mot människor som inte förstår det här med tatueringar.

Men visst att orka bry sig om vad andra gör med sina kroppar. Då tänker man lite för mycket.

paragon
2007-05-04, 22:13
Hur omåttligt askorkad är inte denna frågan? Varför i hela friden skulle vi tatuera oss (vi som gör det) om vi tyckte det är fult? Hur tänker du?!

Ja inte vet jag, därför jag frågar. kan ju finnas många skäl till att man tatuerar sig kanske? är det alltid skönheten som kommer först? en del kanske gör det för å sticka ut, väcka uppmärksamhet, revoltera osv
och då kommer skönheten i andra hand. precis som folk som skär sig i armarna inte gör det för att det ska se snyggt ut precis...

blekfet2
2007-05-04, 22:13
Tja om vi ser på en kroppsbyggare ur ett skönhetsperspektiv, dvs som en skulptör bygger han upp sin kropp till fulländning. en kroppsbyggare, mer än någon annan, borde alltså vara på det klara med vad skönhet är, proportioner, balans, symmetri osv. och att då efter att ha jobbat med sin kropp i 10-20 år ta en så stor risk, att han riskerar förfula den, genom att tatuera (eller åtminstone låta fokus försvinna från resultatet, dvs kroppen och istället tas över av tatueringen) den.

En otränad däremot, han riskerar ju inte lika mkt. han kan chansa och tänka "va fan ingen tittar på mig iaf, jag gör mig lite mer spännande genom att tatuera in kalle ankas julafton på ryggen"

Och alla människor har då samma tanke om hur en kropp ska se ut?

LadyInsane
2007-05-04, 22:13
För ni är så jävla dumma? :smash:

Så kan man se det.

Nej eftersom vi tycker att det är snyggt.


Går att likställa med allt man förändrar utseendemässigt. Det enda som betyder något är vad man själv tycker är snyggt.

paragon
2007-05-04, 22:14
http://www.gradeatattoos.com/UTC/

Varsågod, en hel sida med fula tatueringar..min favorit:

http://www.gradeatattoos.com/UTC/15tat.jpg

ser ut som 20 sekunders jobb med spritpenna

skaparn
2007-05-04, 22:16
Nej, självklart inte. Fan vad fult.

Tatuerade killar är dessutom allti kåkfarande MC-gängmedlemmar med alkohol- och drogproblem, och tjejer som tatuerar sig bor i husvagn med åtta utomäktenskapliga barn.

Jax
2007-05-04, 22:17
Nej, självklart inte. Fan vad fult.

Tatuerade killar är dessutom allti kåkfarande MC-gängmedlemmar med alkohol- och drogproblem, och tjejer som tatuerar sig bor i husvagn med åtta utomäktenskapliga barn.
+1

paragon
2007-05-04, 22:17
Och alla människor har då samma tanke om hur en kropp ska se ut?

Nej men bygger man upp en kropp borde ju detta stå i centrum, om man sen tatuerar kroppen så tas fokus från kroppen, musklerna, ådrorna, symmetrin, hårdheten, magrutorna eller vad det nu må vara och istället hamnar på tatueringen som tar överhanden. åtminstone om den är modell större eller fler.

Jag har t ex ingen aning om hur Pamela Anderson ser ut i kroppen, jag kommer inte förbi den sjukt fula taggtråden hon har tatuerat runt ena armen.

Dissector
2007-05-04, 22:18
Antingen fattar man poängen eller inte, den behöver man inte fråga om. Ser man väl ganska snart om en tråd intresserar en, jag kan inte begripa vad poängen är att posta i trådar bara för att klaga på ämnet i tråden.
och inte tänker jag fråga om denna poäng heller då jag misstänker att det inte finns nån.

Nja, jag undrade faktiskt ärligt om poängen var att man skulle posta en massa bilder på fula respektiva snygga tatueringar och göra något av det, eller om man bara skulle vädra sina åsikter lite.

Men jag kastar in lite varianter på tatueringar som ser kanonbra ut då. (Nu pratar jag då inte om enstaka motiv utan om konceptet med vältatuerade filurer). Jag är gillar black&grey-typen.
http://www.metal4all.net/criticas/videos/imagenes/06/grupos/dissection.jpg

http://www.tattoos-by-design.co.uk/rate_my_tattoo/tattoos/tattoo/act/207128099275.jpg

http://community.discovery.com/groupee_files/photo_albums/1/2/4/1241999128/4241999128_8CFF943D880B28DFC00443956E2A383F.jpg

paragon
2007-05-04, 22:18
Nej, självklart inte. Fan vad fult.

Tatuerade killar är dessutom allti kåkfarande MC-gängmedlemmar med alkohol- och drogproblem, och tjejer som tatuerar sig bor i husvagn med åtta utomäktenskapliga barn.

Stämmer rätt bra fortfarande. av dom som är hårt tatuerade är det fortfarande i allra högsta grad en överrepresentation av vissa grupper i samhället.

Allan
2007-05-04, 22:18
Tatuerade killar är dessutom allti kåkfarande MC-gängmedlemmar med alkohol- och drogproblem, och tjejer som tatuerar sig bor i husvagn med åtta utomäktenskapliga barn.

Wörd. Whitetrash är överrepresenterat bland de som tatuerar sig. Sen finns det några wannabees som gör ett hjärta på ankeln eller en taggtråd runt överarmen, istället för att blaffa på och se till att man aldrig kommer längre än till kassan på ICA.....

Allan
2007-05-04, 22:19
Nej nej nej - vi vill INTE ha en massa tatueringsbilder här. Håll er i de andra trådarna. Här får vi lufta våra - i och för sig helt riktiga - fördomar om folk som gaddar sig.

blekfet2
2007-05-04, 22:19
Nej men bygger man upp en kropp borde ju detta stå i centrum, om man sen tatuerar kroppen så tas fokus från kroppen, musklerna, ådrorna, symmetrin, hårdheten, magrutorna eller vad det nu må vara och istället hamnar på tatueringen som tar överhanden. åtminstone om den är modell större eller fler.
hiih, jadu vad ska man säga om ditt tankesätt :D

Jag har t ex ingen aning om hur Pamela Anderson ser ut i kroppen, jag kommer inte förbi den sjukt fula taggtråden hon har tatuerat runt ena armen.

sry boytoy, men då är du nog gäjjj.

LadyInsane
2007-05-04, 22:20
Ja, Black&Grey är riktigt snyggt.

Allan
2007-05-04, 22:20
http://community.discovery.com/groupee_files/photo_albums/1/2/4/1241999128/4241999128_8CFF943D880B28DFC00443956E2A383F.jpg

Tjugo år senare sitter den trettio cm längre ner, yxan är en slak k*k och hjältarna ser ut som Gollum....

Baan
2007-05-04, 22:21
hiih, jadu vad ska man säga om ditt tankesätt :D


sry boytoy, men då är du nog gäjjj.

Men nu började ju tatueringar i typiska bögkrestar (p.g.a. bris av kvinnor), inom det militära, sjömän i fängelser o.s.v. Då borde man väl vara rätt smygbög ju fler tatueringar man har (eller helbög såklart)...

blekfet2
2007-05-04, 22:22
Tjugo år senare sitter den trettio cm längre ner, yxan är en slak k*k och hjältarna ser ut som Gollum....

spela roll när man där är närmare 40pannor, livet är på rask nedgång då iaf.


:D

skaparn
2007-05-04, 22:22
Jag har t ex ingen aning om hur Pamela Anderson ser ut i kroppen,

Då kan jag berätta. Inte så speciell kropp, bra sidechest och hyfsade traps, men vaderna släpar lite.

LadyInsane
2007-05-04, 22:23
Nej nej nej - vi vill INTE ha en massa tatueringsbilder här. Håll er i de andra trådarna. Här får vi lufta våra - i och för sig helt riktiga - fördomar om folk som gaddar sig.

Men varför har folk fördomar om tatuerade människor egentligen?

När jag gick ut 9:an med toppbetyg fick jag en tatuering i present av mina föräldrar.

Sedan i gymnasiet hade jag min årskurs bästa betyg + vann ett prestigefullt stipendium. Då var jag uppe i två gaddar.

Dissector
2007-05-04, 22:23
Nej nej nej - vi vill INTE ha en massa tatueringsbilder här. Håll er i de andra trådarna. Här får vi lufta våra - i och för sig helt riktiga - fördomar om folk som gaddar sig.

Ah, det var så enkelt alltså :) Dåså

skaparn
2007-05-04, 22:23
Tjugo år senare sitter den trettio cm längre ner, yxan är en slak k*k och hjältarna ser ut som Gollum....

Ett mycket konstigt utseende på en yxa måste jag säga.

blekfet2
2007-05-04, 22:24
Men nu började ju tatueringar i typiska bögkrestar (p.g.a. bris av kvinnor), inom det militära, sjömän i fängelser o.s.v. Då borde man väl vara rätt smygbög ju fler tatueringar man har (eller helbög såklart)...

Så att tatueringar funnits i några tusen år utspritt bland världens alla folk borde juh isf betyda att vi är alla för homosex
*rolleyes*

Baan
2007-05-04, 22:24
Men varför har folk fördomar om tatuerade människor egentligen?

När jag gick ut 9:an med toppbetyg fick jag en tatuering i present av mina föräldrar.

Sedan i gymnasiet hade jag min årskurs bästa betyg + vann ett prestigefullt stipendium. Då var jag uppe i två gaddar.

Taskig genetik helt enkelt. Du är dömt att föda minst åtta ungar som nämnt tidigare och bo i husvagn. Vad du har i betyg nu och hur ljust det än ser ut så kommer det skita sig, och det förmodligen bra snart. Tyvärr.

Allan
2007-05-04, 22:24
Sedan i gymnasiet hade jag min årskurs bästa betyg + vann ett prestigefullt stipendium. Då var jag uppe i två gaddar.

Det går utför med skolan. Ring Jan Björklund.

Baan
2007-05-04, 22:25
Så att tatueringar funnits i några tusen år utspritt bland världens alla folk borde juh isf betyda att vi är alla för homosex
*rolleyes*

Nja, dom har säkerligen ändå varit typiska på män...

Allan
2007-05-04, 22:26
Ett mycket konstigt utseende på en yxa måste jag säga.


haha, det var ju ett svärd. Nå, då är det svärdet som kommer se ut som en slak k*k

LadyInsane
2007-05-04, 22:26
Taskig genetik helt enkelt. Du är dömt att föda minst åtta ungar som nämnt tidigare och bo i husvagn. Vad du har i betyg nu och hur ljust det än ser ut så kommer det skita sig, och det förmodligen bra snart. Tyvärr.

Ja, om det nu är ödet kanske jag helt enkelt måste strunta i Universitet och istället börja jobba på "all the baby-making".

*bs*

blekfet2
2007-05-04, 22:27
Nja, dom har säkerligen ändå varit typiska på män...

Så det enda det då bevisar är att kvinnor är mot homosex?

ramagoen
2007-05-04, 22:28
Tjugo år senare sitter den trettio cm längre ner, yxan är en slak k*k och hjältarna ser ut som Gollum....

:laugh: gahahahah!


jag ogillar både tatueringar och piercings. Men dom som vill ha de, får ha det.

Har flera kompisar som har tatueringar.



Brudar med massa tatueringar är inte sött . :banned :/

LadyInsane
2007-05-04, 22:28
Det går utför med skolan. Ring Jan Björklund.

Ja verkligen. Om någon "som jag" får bra betyg. Herregud, hemskt verkligen.

Tyvärr råkar det vara en av Sthlms bästa skolor. *rolleyes*

LadyInsane
2007-05-04, 22:29
Brudar med massa tatueringar är inte sött . :banned :/

Men vem vill vara söt i dagens samhälle?;)

Baan
2007-05-04, 22:31
Så det enda det då bevisar är att kvinnor är mot homosex?

Njaå. Eftersom just sjömän som nämndes tidigare är kända för spontant bögsex så är det en tydlig bögtradition. För att nämna ett exempel. Så man är knapast bög om man inte spontansprutar när man tänker på tatueringar... snarare tvärtom :Virro

Baan
2007-05-04, 22:32
Ja, om det nu är ödet kanske jag helt enkelt måste strunta i Universitet och istället börja jobba på "all the baby-making".

*bs*

bsflagga hur mkt du vil, det blir inga medvetna val, en dag sitter du i skiten bara..

blekfet2
2007-05-04, 22:33
Njaå. Eftersom just sjömän som nämndes tidigare är kända för spontant bögsex så är det en tydlig bögtradition. För att nämna ett exempel. Så man är knapast bög om man inte spontansprutar när man tänker på tatueringar... snarare tvärtom :Virro

oj oj oj :D

LadyInsane
2007-05-04, 22:34
bsflagga hur mkt du vil, det blir inga medvetna val, en dag sitter du i skiten bara..

Nämen du har rätt. Verkligen.

Jag har tatueringar och jag kommer självklart bli white-trash. Dessutom är jag kvinna också. Inte bra odds alls. Att jag ens funderade på Universitetet, jag som har min plats i köket.

ramagoen
2007-05-04, 22:35
Men vem vill vara söt i dagens samhälle?;)

du va väl ironisk? :P

paragon
2007-05-04, 22:35
Ja verkligen. Om någon "som jag" får bra betyg. Herregud, hemskt verkligen.

Tyvärr råkar det vara en av Sthlms bästa skolor. *rolleyes*

med ditt resonemang så är ett påstående inte sant, så länge det finns ETT undantag (nämligen du)

då vet vi.

Deceiver85
2007-05-04, 22:36
Sen finns det några wannabees som gör ett hjärta på ankeln eller en taggtråd runt överarmen, istället för att blaffa på och se till att man aldrig kommer längre än till kassan på ICA.....

Shadowfire säger hej :D

http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/sidechest.jpg

Metal_boy_
2007-05-04, 22:36
Haha, jag känner inte igen Allans stil i den här tråden. :D

Baan
2007-05-04, 22:37
Nämen du har rätt. Verkligen.

Jag har tatueringar och jag kommer självklart bli white-trash. Dessutom är jag kvinna också. Inte bra odds alls. Att jag ens funderade på Universitetet, jag som har min plats i köket.

Bra. Smörj in stekpannen och öva redan nu, så slipper du göra bort dig där i början... me hungly

skaparn
2007-05-04, 22:37
bsflagga hur mkt du vil, det blir inga medvetna val, en dag sitter du i skiten bara..

Vaddå "en dag"? Tjejen lyssnar på At the Gates och tatuerade sig som femtonåring, hur kryper man under det?

Själv tänker jag försöka gifta mig så snart som möjligt så att jag kan följa det öde av hustrumisshandel bläcket har åt mig valt. Då lär jag åka i fängelse och sedan lär alla andra attribut lösa sig själv.

LadyInsane
2007-05-04, 22:37
med ditt resonemang så är ett påstående inte sant, så länge det finns ETT undantag (nämligen du)

då vet vi.

Men finns det ett undantag finns det förmodligen fler.

Baan
2007-05-04, 22:38
Vaddå "en dag"? Tjejen lyssnar på At the Gates och tatuerade sig som femtonåring, hur kryper man under det?

Själv tänker jag försöka gifta mig så snart som möjligt så att jag kan följa det öde av hustrumisshandel bläcket har åt mig valt. Då lär jag åka i fängelse och sedan lär alla andra attribut lösa sig själv.

Sant sant. Eftersom jag själv inte dömt mig till ett liv i skiten så vet jag ju självklart inte när man kommit dit, men du har ju helt rätt!

Någon måste ju se till att det här landet fungerar också.

LadyInsane
2007-05-04, 22:39
Bra. Smörj in stekpannen och öva redan nu, så slipper du göra bort dig där i början... me hungly

vad trevligt. Ända sedan "desperate housewives" kom ut, har jag drömt om att bli hemmafru.

LadyInsane
2007-05-04, 22:41
Haha, jag känner inte igen Allans stil i den här tråden. :D

inte jag heller. Han måste verkligen hata tatueringar.

Kanske inkade han in en liten fin och färgglad fjäril på armen som 18:åring, men ångrar den nu markant....?:D

paragon
2007-05-04, 22:41
Men finns det ett undantag finns det förmodligen fler.

Spelar ingen roll då det fortfarande är som jag säger, nämligen att tatueringen är mer vanligt förekommande i vissa grupper i samhället och nej det är inte MENSA jag pratar om.

Baan
2007-05-04, 22:43
Vill ni se Allan på mindre trevligt humör så rekommenderar jag skapande av tråden, "Finns det snygga örhängen på killar och är örhänge likställt med manlig homosexualitet". Den borde bli mer intressant :)

LadyInsane
2007-05-04, 22:43
Spelar ingen roll då det fortfarande är som jag säger, nämligen att tatueringen är mer vanligt förekommande i vissa grupper i samhället och nej det är inte MENSA jag pratar om.

Visst är det de. Men det behöver inte vara negativt.


Föreseten, kolla in MickebodyB i hans tråd i Medlemsbilder. Tycker du verkligen att tatueringar tar bort uppmärksamheten från musklerna på BB?;)

Vinter
2007-05-04, 22:43
Spelar ingen roll då det fortfarande är som jag säger, nämligen att tatueringen är mer vanligt förekommande i vissa grupper i samhället och nej det är inte MENSA jag pratar om.

PRO? folk blir ju äldre ju.

Metal_boy_
2007-05-04, 22:43
vad trevligt. Ända sedan "desperate housewives" kom ut, har jag drömt om att bli hemmafru.

Du kan gärna komma och laga upp nåt i mitt kök. Bry dig inte om Baan, han är gay.

Baan
2007-05-04, 22:45
Visst är det de. Men det behöver inte vara negativt.


Föreseten, kolla in MickebodyB i hans tråd i Medlemsbilder. Tycker du verkligen att tatueringar tar bort uppmärksamheten från musklerna på BB?;)

Nu är det iofs ingen fördel med tatueringar i BB. Hos medelsvensson så verkar det imponera och ge lite ++ sizemässigt, men i BB så drar det väl ner på poängen t.o.m. om det är en riktigt stor tatuering har jag för mig.

paragon
2007-05-04, 22:45
Visst är det de. Men det behöver inte vara negativt.


Föreseten, kolla in MickebodyB i hans tråd i Medlemsbilder. Tycker du verkligen att tatueringar tar bort uppmärksamheten från musklerna på BB?;)

Tack för tipset, men får jag se ytterligare en bild där han står och spänner magen i omklädningsrummet så kräks jag.

paragon
2007-05-04, 22:46
Nu är det iofs ingen fördel med tatueringar i BB. Hos medelsvensson så verkar det imponera och ge lite ++ sizemässigt, men i BB så drar det väl ner på poängen t.o.m. om det är en riktigt stor tatuering har jag för mig.

Det är en klar fördel i BB. särskilt vid svanken.

















BB = Big Brother :D

LadyInsane
2007-05-04, 22:47
Tack för tipset, men får jag se ytterligare en bild där han står och spänner magen i omklädningsrummet så kräks jag.

Vad fan gör du på Kollo? Killar som spänner sig finns i nästan varje tråd här!

(Varför tror du man fastnade här från början?:D )

LadyInsane
2007-05-04, 22:48
Nu är det iofs ingen fördel med tatueringar i BB. Hos medelsvensson så verkar det imponera och ge lite ++ sizemässigt, men i BB så drar det väl ner på poängen t.o.m. om det är en riktigt stor tatuering har jag för mig.

Syftade mest på att Paragon ansåg att tatueringar tar uppmärksamheten från musklerna. Med tanke på Mickes biffighet ville jag mest påpeka att det är snarast omöjligt för hans tatueringar att stå ut i jämförelse med hans muskelmassa.

Allan
2007-05-04, 22:49
Föreseten, kolla in MickebodyB i hans tråd i Medlemsbilder. Tycker du verkligen att tatueringar tar bort uppmärksamheten från musklerna på BB?;)

Ja. Definitivt. Jag har sett tribals som varit så mörka att man knappt kan urskilja deffen, och stora gaddningar som stör det symmetriska seendet. En kille jag såg fick armarna att se olika stora ut genom att ha nån fläskläpp(eller liknande) ända upp i armhålan.

Ja, jag skulle döma ner honom. Skulle han hamna i särbedömning med en likvärdig utan gaddningar är det till hans nackdel.

paragon
2007-05-04, 22:50
Vad fan gör du på Kollo? Killar som spänner sig finns i nästan varje tråd här!

(Varför tror du man fastnade här från början?:D )

Syftar på att han gjort i stort sett samma pose hundratals gånger

LadyInsane
2007-05-04, 22:50
Ja. Definitivt. Jag har sett tribals som varit så mörka att man knappt kan urskilja deffen, och stora gaddningar som stör det symmetriska seendet. En kille jag såg fick armarna att se olika stora ut genom att ha nån fläskläpp(eller liknande) ända upp i armhålan.

Som sagt, syftade mest på Mickes gaddar. Sedan är dessa relaivt små så jag förstår att större kan förstöra helhetsintrycket något. Har själv inte sett det, men är varken insatt tillräckligt, eller har tillräcklig kunskap.

paragon
2007-05-04, 22:51
Skräckexempel var väl den där killen som var med i bk's/body's fototävling och hade nån slags djävulmask som tog upp halva låret på ena benet...

Baan
2007-05-04, 22:52
Syftar på att han gjort i stort sett samma pose hundratals gånger

Det finns rätt få poser, och skule någon be mig göra en fort så skulle jag nog inte komma på jättemånga som ser så bra ut. Rätt onödigt göra massa ful- och lunarposering för att folk inte ska tröttna. Snarare vettigt med liknande poser så kan man se hur bulk/deff går osv

Allan
2007-05-04, 22:52
Syftar på att han gjort i stort sett samma pose hundratals gånger

Du menar inte: tappa intresset för trådar med 10,000+ inlägg?

Deceiver85
2007-05-04, 22:58
Föreseten, kolla in MickebodyB i hans tråd i Medlemsbilder. Tycker du verkligen att tatueringar tar bort uppmärksamheten från musklerna på BB?;)

Haha, jag var tvungen att gå in och kolla på hans bilder och då slog det mig "ja jävlar, titta, killen är ju tatuerad". Det hade jag definitivt inte tänkt på.

internethjälten
2007-05-04, 23:00
Folk utan tatueringar är som oskulder inom sex,
de tror sig veta något om något de inte vet ett
skit om...

Sååå, klanka ner på mig nu, jag kan ta det...

theoppositescollide
2007-05-04, 23:03
MickeybodyB's tatueringar är dock, i min bok, ett praktexempel på hur man INTE ska tatuera sig, men det är en annan femma (dom ser dessutom ut att ha en bra tid på nacken)

LadyInsane
2007-05-04, 23:04
Folk utan tatueringar är som oskulder inom sex,
de tror sig veta något om något de inte vet ett
skit om...

Sååå, klanka ner på mig nu, jag kan ta det...

Inget klankande. Håller med. :)

theoppositescollide
2007-05-04, 23:04
Gillar för övrigt att rubriken är "Finns det snygga tatueringar?", men vi får inte posta bilder på tatueringar...

LadyInsane
2007-05-04, 23:05
MickeybodyB's tatueringar är dock, i min bok, ett praktexempel på hur man INTE ska tatuera sig, men det är en annan femma (dom ser dessutom ut att ha en bra tid på nacken)

Ja verkligen. Skulle verkligen behöva ett par ifyllningar.

Förövrigt tycker jag inte om när folk skiter i sina tatueringar och låter dem bli alledeles för fula utan att fylla i dem.

Baan
2007-05-04, 23:05
Folk utan tatueringar är som oskulder inom sex,
de tror sig veta något om något de inte vet ett
skit om...

Sååå, klanka ner på mig nu, jag kan ta det...

Att klanka ner på någon med sån radbrytning är ungefär som att skratta åt folk med Downs syndrom. Det är helt enkelt inte lämpligt i vuxen ålder.

theoppositescollide
2007-05-04, 23:06
LadyInsane: ja och inte bara det, hans tatueringar är alldeles för små för hans kropp och tar ingen hänsyn till hans kroppsformer.

LadyInsane
2007-05-04, 23:11
LadyInsane: ja och inte bara det, hans tatueringar är alldeles för små för hans kropp och tar ingen hänsyn till hans kroppsformer.

Gissar på att han gjorde dem när han var mindre än vad han är nu. Tycker att han borde bygga ut dem lite.

internethjälten
2007-05-04, 23:11
Att klanka ner på någon med sån radbrytning är ungefär som att skratta åt folk med Downs syndrom. Det är helt enkelt inte lämpligt i vuxen ålder.

Finns en gamal tråd om min dyslexi, sök upp den och
fortsätt i den :thumbup:

theoppositescollide
2007-05-04, 23:12
Gissar på att han gjorde dem när han var mindre än vad han är nu. Tycker att han borde bygga ut dem lite.framförallt gjorde han nog dom för så länge sen så att begreppet "customtatueringar" var inte ens utvecklat utan det är bara flash-motiv från väggen som gällt. Hade jag varit han hade jag täckt över hela skiten med ett riktigt stort projekt istället.

LadyInsane
2007-05-04, 23:13
Finns en gamal tråd om min dyslexi, sök upp den och
fortsätt i den :thumbup:

Precis. Det är väl ändå bara när man inte har något att komma med, som man hackar på hur saker är skrivet. ;)

LadyInsane
2007-05-04, 23:15
framförallt gjorde han nog dom för så länge sen så att begreppet "customtatueringar" var inte ens utvecklat utan det är bara flash-motiv från väggen som gällt. Hade jag varit han hade jag täckt över hela skiten med ett riktigt stort projekt istället.

Ja, fast med tanke på att han tävlar i BB så går det ju inte. Allan förklarade ju att stora tatueringar kan ta bort symmetrin m.m. Han lär väl inte göra mycket åt dem förmodar jag.

Själv vill jag bygga ut min rygg. Lär väl dröja innan jag har pengar till det, men jag tror att det kan bli skitsnyggt. Huruvida folk anser att tjejer med tatueringar är *spy* , struntar jag fullständigt i...:D

Vinter
2007-05-04, 23:15
Tatueringar är ett bra sätt att motivera sig att hålla sig i form när man blir äldre. Håller på med en halfsleeve nu, alltid retar det nån.

LadyInsane
2007-05-04, 23:17
Tatueringar är ett bra sätt att motivera sig att hålla sig i form när man blir äldre. Håller på med en halfsleeve nu, alltid retar det nån.

Det är sant. Inte direkt kul att visa ex tatueringar på magen annars...:D

Har du lagt upp bilder på den i tatueringstråden?

theoppositescollide
2007-05-04, 23:19
Ladyinsane: go for it ^^ tycker själv det är skönt att jag äntligen blivit färdig med min rygg, men nu vill jag göra mer direkt, såklart :/

LadyInsane
2007-05-04, 23:20
Ladyinsane: go for it ^^ tycker själv det är skönt att jag äntligen blivit färdig med min rygg, men nu vill jag göra mer direkt, såklart :/

Thanks:)

Så blir det ju! Ska du hålla dig till en specifik stil och fortsätta med monster?:)

theoppositescollide
2007-05-04, 23:23
Det kommer definitivt bli i "samma stuk", även om det inte blir exakt samma stil, men jag kommer se till att så att det ser snyggt ut tillsammans, det är det viktigaste. Just nu kan jag framförallt inte bestämma mig för om det är dags för att göra armarna eller jag ska ta benet istället och vänta några år till med armarna.

Baan
2007-05-04, 23:29
Finns en gamal tråd om min dyslexi, sök upp den och
fortsätt i den :thumbup:

Skyll inte på dyslexi för att du spöar entertangenten hela tiden (som jag antar att du gör). Jag klagar inte på ditt språk generellt utan en enklare grej du borde kunna fixa egentligen.

Vinter
2007-05-04, 23:29
Har du lagt upp bilder på den i tatueringstråden?

Kommer efter nästa sittining, har bara hunnit med outline på halva.

OC kör benen om du är osäker ;)

Trance
2007-05-04, 23:41
Extremt få tatueringar är snygga.

hampaN
2007-05-05, 03:44
Om jag ska tatuera mig ska jag lätt skriva ett långt jävla filmcitat på överarmen...

Garnax
2007-05-05, 07:33
problemet med tatueringar är att hur snygga dom än är så är dom alltid fulare
än det dom hamnar på.

En kvinnas nakna bara axel, lite lätt solbränd sveper förbi precis så den snuddar
mig i sidan, så vacker...

En jävla tatuering på någons axel förstör ju allt det fina i den, väggen är ju vackrare utan tavlan.

TCOG
2007-05-05, 09:20
blev klar med min vänstra underarm igår och är mycket nöjd....jag med mina tatueringar är nog säkert dömd till ett liv i misär + att jag är blatte också då blir det ännu värre då jag får kriminell blatte stämpel på mig eller hur baan?!?

ps. håll era jävla fördomar till er själva....

Vin Diesel
2007-05-05, 12:12
Huruvida folk anser att tjejer med tatueringar är *spy* , struntar jag fullständigt i...:D

Jag tycker det är riktigt snyggt med tjejer som har många stora färglada tatueringar. jag vill gärna se dina Lady*cupid*

Däremot svanktribals och taggtrådar går fetbort.....

Fed up
2007-05-05, 12:49
Jag tycker det är riktigt snyggt med tjejer som har många stora färglada tatueringar. jag vill gärna se dina Lady*cupid*

Däremot svanktribals och taggtrådar går fetbort.....

Håller med dig. Mina är snygga tex. :cool:

Men hellre ingen tatuering än en ful.

Dissector
2007-05-05, 14:48
Håller med dig. Mina är snygga tex. :cool:



Dina är skitsnygga :) Ett jättebra exempel på att tatueringar kan klä tjejer alldeles utmärkt.

marolss
2007-05-05, 14:54
håller med, tycker tatuering på tjejer KAN vara skitsnyggt...

Förresten är min klar, lovade lägga upp bild, ge gärna ett snabbt svar hur jag gör det?? förresten förklara enkelt step-by-step :D

vet du förklarade innan ladyinsane, my love, men hann liksom inte med då *cupid*

Vin Diesel
2007-05-05, 14:56
Håller med dig. Mina är snygga tex. :cool:

Men hellre ingen tatuering än en ful.

ja dina är:thumbup:

theoppositescollide
2007-05-05, 15:28
morolls: lägg upp den på någon sida (tex imageshack.us) sen klipper du in länken här bara.

RassK
2007-05-05, 18:43
Nej, självklart inte. Fan vad fult.

Tatuerade killar är dessutom allti kåkfarande MC-gängmedlemmar med alkohol- och drogproblem, och tjejer som tatuerar sig bor i husvagn med åtta utomäktenskapliga barn.

http://img524.imageshack.us/img524/5538/untitled32so5.jpg

Tycker ni att min tatuering är ful?

Allan
2007-05-05, 18:47
morolls: lägg upp den på någon sida (tex imageshack.us) sen klipper du in länken här bara.


Men inte i den här tråden. Det finns femtielva andra trådar om tatueringar med mängder av bilder. För enkelhetens skull ha staffen också slagit ihop några likartade - där får ni lägga upp bilder på era gaddningar.

RassK - nej, den var inte snygg.

mela
2007-05-05, 18:49
Tycker ni att min tatuering är ful?

Minne av mamma/pappa?
Sånna kan inte bli fula.

RassK
2007-05-05, 18:55
Tack allan, ska berätta det för min mamma nästa gång jag besöker hennes grav.

Allan
2007-05-05, 18:56
Tack allan, ska berätta det för min mamma nästa gång jag besöker hennes grav.

Tatueringen blir ju inte snyggare för att det var ett gott syfte.

LadyInsane
2007-05-05, 20:39
håller med, tycker tatuering på tjejer KAN vara skitsnyggt...

Förresten är min klar, lovade lägga upp bild, ge gärna att snabbt svar hur jag gör det?? förresten förklara enkelt step-by-step

vet du förklarade innan ladyinsane, my love, men hann liksom inte med då

Yey! Jag som förklarade o allt!*slap*

Men för dig sötnos, kan jag väl göra det igen...;)

Registrera dig på ex imageshack eller pixbox.com. Ladda upp bilderna. På så vis får dessa internetadresser. Sedan när du postar, klickar du på den lilla gula bilden med ett berg. Där kopierar du in internetkoderna från bilderna.

Dåså, klistra in den i Kill-tatueringstråden:)

Jag tycker det är riktigt snyggt med tjejer som har många stora färglada tatueringar. jag vill gärna se dina Lady*cupid*

Däremot svanktribals och taggtrådar går fetbort.....

De finns på s. 16 i denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88316&page=16&highlight=tatueringar+tjejer

Rosen på ryggen är den som ska byggas ut. Jag vill ha ett konstverk på ryggen...*cupid*

Allan
2007-05-05, 20:44
De finns på s. 16 i denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88316&page=16&highlight=tatueringar+tjejer


Se det är inte alls säkert. Det beror på vilket visningsalternativ man har - många av oss visar 50 inlägg per sida och då stämmer inte sidhänvisningen. Däremot är alla poster numrerade...

LadyInsane
2007-05-05, 20:47
Se det är inte alls säkert. Det beror på vilket visningsalternativ man har - många av oss visar 50 inlägg per sida och då stämmer inte sidhänvisningen. Däremot är alla poster numrerade...

oh really?

Tror att det är nr 301, eller någonstans i närheten.

Godd point, Allan;)

Hermes
2007-05-05, 21:28
Innan jag började läsa den här tråden hade jag en ganska stark uppfattning om hur den skulle vara, den fyllde upp alla mina förväntningar, några som kämpar för sin rätt att vara tatuerade, nån från den äldre generationen som omotiverat och lite överdrivet spyr galla över alla drägg med tatueringar och ett antal "ja vissa är snygga, fast bara extremt få" "tjejjer är skitfula med tatueringar" "på vissa tjejjer är det skitsnyggt"

Tråden har verkligen allt...

formula4shape
2007-05-05, 21:37
Skulle kunna tänka mig att tatuera in mina barns namn (om jag får några). Det känns som ett fantastiskt minne som även fyller sin symbolik i suddigt tillstånd på dödsbädden. Antagligen kommer det vara det bästa som hänt under livet..För övrigt kommer jag inte på något jag vill få fastsvetsat på kroppen som jag även kan va stolt över senare i livet.

Daniiiel
2007-05-05, 23:04
Har bara läst första inlägget från trådskaparen men detta måste vara världens mest onödiga tråd. Jaha det enda du får sagt är att du inte gillar tatueringar, är det meningen att vi ska spamma in massa bilder för att övertala dig att det finns snygga eller?

Eller förstår du så lite att trots miljoner och åter miljoner människor som gör tatueringar gör dem fast de tycker dem är fula? Eller har du så lite verklighetsuppfattning att du inte tror fler än de gamla biker killarna med skägg har tatueringar?

Eller försöker du skapa debatt? Isåfall är det som att fråga om ärtsoppa är gott eller inte, vissa hatar det men det betyder inte att det inte är gott för andra?

Allan behöver komma in här och stänga tråden på 2 röda.

Shakemynuts
2007-05-05, 23:28
Tuffaste tatueringen jag hört talas om var en kille som lät sitt 5 åriga barn tatuera sitt namn på hans överarm.
Självklart finns det snygga tatueringar. *slap* :furious: *screwy*

Skywalker
2007-05-06, 00:14
Klart att det finns snygga tatueringar. Mina är jävligt snygga

Vinter
2007-05-06, 06:01
Tatueringarna är ofta för personen som skaffar dem så mycket mer än bara konstverk, det är kanske lite därför det finns så många olika åsikter om just tatueringar. Mångar skaffar en tatuering med rent emotionellt värde, och då spelar det inte så stor roll om tatueringen inte kan tävla om "best in show" utan att den blir mer personlig, något bara den tatuerade förstår.
Det jag personligen tycker är snyggt finns det säkert en hel hög med människor som ogillar.

Om man inte är nöjd med en tatuering kan man alltid förändra den eller täcka över,(eller strunta i att tatueras sig om man inte vill utstå lite fördommar). Personer som lägger ned sin själ i tatuering och täcker stora delar av kroppen har all min respekt, ett personligt val som kräver endel inre styrka.
Folk som dissar är det bara att skita i.
Känns inte som dom är värd eran tid och uppmärksamhet ändå.

Personligen tatuerar jag mig en gång i månaden och tänker fortsätta tills jag är nöjd :D

marolss
2007-05-06, 11:29
Yey! Jag som förklarade o allt!*slap*

Men för dig sötnos, kan jag väl göra det igen...;)

Registrera dig på ex imageshack eller pixbox.com. Ladda upp bilderna. På så vis får dessa internetadresser. Sedan när du postar, klickar du på den lilla gula bilden med ett berg. Där kopierar du in internetkoderna från bilderna.

Dåså, klistra in den i Kill-tatueringstråden



De finns på s. 16 i denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88316&page=16&highlight=tatueringar+tjejer

Rosen på ryggen är den som ska byggas ut. Jag vill ha ett konstverk på ryggen...*cupid*



japp, och NU lilla snäckan e de upplagda under den tråden :cool:

inte illa va! så kika på den! :D

Allan
2007-05-06, 11:36
Allan behöver komma in här och stänga tråden på 2 röda.

Inte alls. Den här tråden behövs. Inte minst för att tonåringar emellanåt måste få höra att allt inte är så jävla enkelt som man tror. Det säger jag inte för att jag är gammal eller farsa eller för att jag själv fått höra det - utan för att det ÄR så.
Man utvecklar sin smak och sina preferenser under hela sitt liv. När jag var tjugo tyckte jag att såna här bilder var ashäftiga:
http://missspooky.free.fr/mswacteur/Arnold/Conan.jpg

För att inte tala om t ex Richard Corbens teckningar. Nå, man utvecklas. Det finns många, många som tatuerat in på Take That och Spice Girls - för de var världens bästa band och skulle alltid finnas. På samma vis känner jag folk som ärligt skäms över sin dåliga smak i tjugoårsåldern och som nu i fyrtioårsåldern antingen döljer den tatueringen, eller har fått tatuera över den.
Ja, jag har sett fler fula tatueringar än snygga. Och hittar man en snygg är det väl inte läge att kopiera den. Vad är då unikt - då är det bara grupptryck. Att gadda sig full vid nitton låter som en kul grej. När man är nitton.
Nog för att det finns fyrtioåringar som tatuerar sig men de flesta gör det inte. I mitt umgänge handlar det mest om att man inte hittar nåt som blir lika snyggt på skinn som på bild.

Vin Diesel
2007-05-06, 11:56
Jag vill gärna se lite bilder på Fed Up och LadyInsane. Finns det? (länka gärna så blir jag exalterad).

Vinter
2007-05-06, 11:56
Får erkänna att jag jag just nu tatuerar över en gammal tribal jag haft i 10år.
Det ny motiv valet är däremot mycket mer igenomtänkt, är mycket nöjd med resultatet.

Personligen tror jag tatueringar inom 10-20 år kommmer vara så pass mainstream att ingen höjer på ögonbrynen längre. På samma sätt som musiken har utvecklats under de senaste 60 åren. Tror fördommarna helt enkelt kommer att mattas ut med tiden.

Jax
2007-05-06, 12:24
Personligen tror jag tatueringar inom 10-20 år kommmer vara så pass mainstream att ingen höjer på ögonbrynen längre. På samma sätt som musiken har utvecklats under de senaste 60 åren. Tror fördommarna helt enkelt kommer att mattas ut med tiden.
Säkert möjligt men det lär gå i vågor. Tatueringar är knappast något nytt fenomen.

TCOG
2007-05-06, 13:52
När jag iaf tatuerade mig i fre så fanns det en kvinna i 50-års åldern som höll på att tatuera in ormar vid underarmen, skönt med folk med lite distans.

skaparn
2007-05-06, 20:57
http://img524.imageshack.us/img524/5538/untitled32so5.jpg

Tycker ni att min tatuering är ful?

Så att du har födslo- och dödstal på din arm omöjliggör att du förr eller senare uppfyller det löfta ödet givit dig i samma stund du lät bläck tränga in under din hud?

Shakemynuts
2007-05-06, 23:19
Inte alls. Den här tråden behövs. Inte minst för att tonåringar emellanåt måste få höra att allt inte är så jävla enkelt som man tror. Det säger jag inte för att jag är gammal eller farsa eller för att jag själv fått höra det - utan för att det ÄR så.
Man utvecklar sin smak och sina preferenser under hela sitt liv. När jag var tjugo tyckte jag att såna här bilder var ashäftiga

För att inte tala om t ex Richard Corbens teckningar. Nå, man utvecklas. Det finns många, många som tatuerat in på Take That och Spice Girls - för de var världens bästa band och skulle alltid finnas. På samma vis känner jag folk som ärligt skäms över sin dåliga smak i tjugoårsåldern och som nu i fyrtioårsåldern antingen döljer den tatueringen, eller har fått tatuera över den.
Ja, jag har sett fler fula tatueringar än snygga. Och hittar man en snygg är det väl inte läge att kopiera den. Vad är då unikt - då är det bara grupptryck. Att gadda sig full vid nitton låter som en kul grej. När man är nitton.
Nog för att det finns fyrtioåringar som tatuerar sig men de flesta gör det inte. I mitt umgänge handlar det mest om att man inte hittar nåt som blir lika snyggt på skinn som på bild.

Nån som tatuerar in något med Spice Girls får skylla sig själv.

stellan
2007-05-07, 19:11
Nån som tatuerar in något med Spice Girls får skylla sig själv.

Skylla sig själv *rolleyes* .. Väljer man att tatuera in något med Spice Girls så torde det väl finnas en ganska enkel anledning till det? Kanske är det så pass enkelt att man gillar bandet? *slap*

skaparn
2007-05-07, 20:26
Jag börjar ångra min Mauro Scocco-ryggtavla.

machine gun
2007-05-07, 20:31
Min mamma tatuerade sig när hon var 48. Hon fick det som en födelsedagspresent av mig efter att ha tjatat om att hon vill tatuera sig så länge jag kan minnas. Alla blir per automatik tråkiga när de blir äldre.