handdator

Visa fullständig version : Jobb!


adis
2007-05-04, 19:58
Hej där, jag tar studenten om sisådär 30 dagar :)
Och jag funderar på att börja jobba direkt efter jag gått ut, för att inte "hamna" efter.

Jag har funderat att jobba på oljeplattform, fiskrensning och krabbfiskning allt i Norge eftersom jag hört att det finns stora pengar att fiska upp där!

Någon som har några erfarenheter ifrån detta?

Tack!

MVH / ADIS!

Denstillasittande
2007-05-04, 20:11
Jag fick ett krabbrensnings jobb här, testa och ring de ska tydligen ha mer behov av folk.

telefonummer 004772444003
Hitra Mat AS
7241 Ansnes
Norge


Oljeplattform behöver du göra en säkerhetskurs före du släpps ut och den kosta cirka 20k. Du behöver nästan ha någon spetsutbildning typ elektriker eller annat de söker för annars är det inte lätt. Finns lite i mat och städ väg man kan typ få utan någon utbildning för annat.

adis
2007-05-04, 20:46
Jag fick ett krabbrensnings jobb här, testa och ring de ska tydligen ha mer behov av folk.

telefonummer 004772444003
Hitra Mat AS
7241 Ansnes
Norge


Oljeplattform behöver du göra en säkerhetskurs före du släpps ut och den kosta cirka 20k. Du behöver nästan ha någon spetsutbildning typ elektriker eller annat de söker för annars är det inte lätt. Finns lite i mat och städ väg man kan typ få utan någon utbildning för annat.

Vad tjänade du på krabbrensning och vad tyckte du om jobbet?

Denstillasittande
2007-05-04, 20:51
Vad tjänade du på krabbrensning och vad tyckte du om jobbet?

Jag fick jobbet fast jag tackade nej, fick ett annat jag hellre ville ha.

Men i alla fall dessa betalade 110kr/h och övertidsersättningen kommer jag inte ihåg fast den var inte så överdrivet bra. Boende fixar fabriken och man får även mat, för detta drar de en liten summa på lönen varje månad.
Det är i övertiden man tjänar pengar så man måste jobba MÅNGA timmar om dagen för man ska tjäna lite i slut ändan.

blekfet2
2007-05-04, 21:11
några polare som arbetat på fiskebåt i norge, värsta dom varit med om samt att ägarna försökte/lyckades blåsa dem på pengar.

adis
2007-05-04, 21:27
wow wow wow wow wow.... Jag som trodde att man fick mycket bättre betalt än så för krabb/fiskrensning! :/

Löjtnant Blank
2007-05-04, 23:36
Åk inte till Norge, det är inte värt det. Gör allt du kan för att hitta ett jobb här hemma - mycket bättre arbetsförhållanden och chefer. Norge är ett U-land som kommer att bli nästa Uganda när oljan tar slut.

Själv pajade jag handen efter all övertid - en förslitningsskada som jag tvingades operera när jag kom hem.

isato
2007-05-04, 23:43
Studera!:thumbup:

PowPow
2007-05-05, 02:27
Hur hamnar man mindre "efter" då man tar ett skitjobb direkt efter gymnasiestudierna? Jag tänker snarare tvärt om.

hahavaffan
2007-05-05, 07:40
Hur hamnar man mindre "efter" då man tar ett skitjobb direkt efter gymnasiestudierna?Hehe, jag undrar det samma. 110kr/h för sån riktig skitgöra, nej tack?

dude
2007-05-05, 08:24
Finns rätt shysta lagerjobb i oslo!

Jobbar själv på 2st jobba vanlig arbetsvecka på det ena samt 20 timmar i veckan på det andra samt all övertid jag kan ta.

Visst sliter som en gnu men får ju bra pröjs.

193/timmen på det ena jobbet och 128(vet ingen höjdare) på det andra.

256kr timmen på all övertid.


Bor i en källare med 7 killar =P visst ett riktigt skit liv men det är det värt ett par månder för att sedan kunna resa ett år =).

Drar om 4a veckor.

Tror denna löning kommer hamna nånstans på 18-20 netto på 2 veckor.

Nepp nu är det dags för jobb :D

adis
2007-05-05, 08:46
Studera!:thumbup:

Ne tyvärr det är ingenting för mig, Jag orkar inte vara 25 år när jag ska starta upp mitt liv, o då börja skaffa flickvänner och lägenheter och jobb.
Men tack för tipset! :)