handdator

Visa fullständig version : Stor mage ?


fassl
2007-05-04, 15:54
Har ett problem. min mage blir bara stor. inte rutig som man vill =)
Har spelat handboll i 10 år, hadde jag en lagom fin lite rutig mage
men efter denna sommaren la jag av o så försvann den.
så jag börja gymma för en 2 månader sen. börja käka kreatin/protein för en månad sen. men allt som händer är att den blir större. har fått större bröst/armar/axlar mm men inte mage ^^
Den är hård så de e ju inte fett så =S

tano
2007-05-04, 15:57
Troligtvis har du fått lite mer underhudsfett. Magmusklerna växer inte mycket. Det beror till större del på hur myckét underhudsfett du har.

Du kan ju posta bild så blir det lättare säga om det bara är nojja från din sida eller om du behöver dra ner på kalorierna.

fassl
2007-05-04, 19:18
Troligtvis har du fått lite mer underhudsfett. Magmusklerna växer inte mycket. Det beror till större del på hur myckét underhudsfett du har.

Du kan ju posta bild så blir det lättare säga om det bara är nojja från din sida eller om du behöver dra ner på kalorierna.

Har har du min mage
http://i130.photobucket.com/albums/p267/pissmun/IMG_1061.jpg

Muskelbyggaren
2007-05-04, 19:26
Av din hållning att döma behöver du nog borde stretcha höftböjarna och träna magen. Att rutorna inte syns längre beror på att du fått mer fett på magen. Det kan låta märkligt med tanke på att du inte alls är fet, men då magmusklerna rimligen inte borde blivit mindre det så. Fortsätt träna hårt så kommer rutorna börja synas, för de växer faktiskt även om det tar tid.

fassl
2007-05-04, 19:28
Av din hållning att döma behöver du nog borde stretcha höftböjarna

Hur gör jag detta ? =)

_502
2007-05-04, 19:34
Har har du min mage
http://i130.photobucket.com/albums/p267/pissmun/IMG_1061.jpg

vafan det där är väl ingenting, min är dubbelt så stor *gah!*
Kanske är för att du äter mer och det är massa mat i den?

fassl
2007-05-04, 19:39
vafan det där är väl ingenting, min är dubbelt så stor *gah!*
Kanske är för att du äter mer och det är massa mat i den?

Jag är lite petig, kan jag hålla med om. ^^
Aa äter nästan dubbel så mycket nu när jag börja träna men.
den ska va liten o fin. kanske lite rutig med *whistle*

Rahf
2007-05-04, 19:41
Dra upp byxorna för tusan! Vill du få fram det som finns där så får du skala av några kilon. Alternativt skiter du i tvättbrädan ett tag och bygger på istället.

Muskelbyggaren
2007-05-04, 19:57
Hur gör jag detta ? =)

Annars brukar jag vara mycket behjälplig men idag är jag trött och svarar därför bara: sök! Frågan har besvarats många gånger.

Andy.da.wohoo
2007-05-04, 20:20
Jag har för mej att jag läste något om att magen sväller upp lite när man börjar äta mer protein än vad magen e van vid.. Men annars kan du göra vakuum mage tror jag de heter.. De e i stort sätt att man fyller lungorna med hyfsat mkt luft å drar in magen allt man kan å sen försöker tömma lungorna på luft så att de spänner magen som fan.. Har själv gjort detta ett tag nu å de har hjälpt mej bra faktiskt :D. sen kan man ju alltid spänna magen när man sitter ner å de har jag också hjälpt mej en hel del..

bruise lee
2007-05-04, 22:11
Ser inte så värst stor ut. Min bulkade mage putar mer, ser nästan ut som att jag är gravid i 9:e månaden. Som tidigare påpekats så bör du jobba på hållningen för att komma tillrätta med putandet.

KaptenKnäsvag
2007-05-04, 22:37
Ser inte så värst stor ut. Min bulkade mage putar mer, ser nästan ut som att jag är gravid i 9:e månaden. Som tidigare påpekats så bör du jobba på hållningen för att komma tillrätta med putandet.

Jag har samma komplex, fet mage och putröv.
Inte för att jag gråter floder dock, har lagt på mig 12 cm runt armarna sedan jag började träna/käka.

Är det crunches och löpning som gäller?

champion
2007-05-05, 08:24
Får du inte ont i ryggen av att svanka sådär mycket?
Din mage kanske började svälla pga kreatin? Det brukar min mage göra lite.
Tjejer gillar lite putmage ;)

Sverker
2007-05-05, 08:40
Med handboll i ryggen så har du alla förutsättningar att utvecklas.

Jag misstänker att handbollsträningen ser likadan ut idag som för 20 år sedan. Olika varianter av Idioten. Spring 40 meter. 30 armhävningar, spring 40 meter, 25 situp, spring 40 meter osv.
Bara genom att istället börja träna magen med ordentliga övningar kommer du att fixa till mittpartiet. Det är ju styrka i korsetten du behöver.

fassl
2007-05-05, 10:30
Med handboll i ryggen så har du alla förutsättningar att utvecklas.

Jag misstänker att handbollsträningen ser likadan ut idag som för 20 år sedan. Olika varianter av Idioten. Spring 40 meter. 30 armhävningar, spring 40 meter, 25 situp, spring 40 meter osv.
Bara genom att istället börja träna magen med ordentliga övningar kommer du att fixa till mittpartiet. Det är ju styrka i korsetten du behöver.


Aa de är väldigt mycket sådant fortfarande.
Är inte så bra på va alla muskelgrupper heter. vart sitter korsetten ? :)

Handcuff
2007-05-05, 10:33
Av bilden att dömma gissar jag att du är 16-17år gammal. (ursäkta om jag har fel).

Din kropp börjar närma sig vuxen och inte så konstigt om du inte är lika smal runt midjan som när du var 12år.

Träna bra - ät ordentligt - sov gott :thumbup:

Sverker
2007-05-05, 13:30
Korsetten är slarvig skrivet för alla de muskler som sitter mellan bäckenet och axlarna och som böjer, vrider, sträcker överkroppen. Alltså musklerna i korsryggen, rutorna på magen, obliques på sidorna.

Methone
2007-05-06, 11:23
Deffa då. Jogga kör fettförbrännande så syns rutorna så småningom mer.