handdator

Visa fullständig version : Tjocka mamman ska bli fit igen!!


little_me
2007-05-03, 12:11
Innan graviditet var jag riktigt fit och tränade mycket. Lyckades med bedriften att gå upp ca 30 kg under graviditet och nu 10 månader efter förlossning (kejsarsnitt med komplikationer) står vågen på 83,2 kg och jag är sjukt otränad!!! *rolleyes*

Så nu ska det bli ändring. Målvikt: 65 kg.
Träningsupplägget just nu ser ut som följer:
Mån - Fre
40 min rask promenad innan frukost.
Mån, Ons och Fre: 20 min pilatesträning för att stärka bålen
Lör- Vila
Sön- 1,5 timmes ridning

Hade tänkt börja så här för att först försöka gå ner lite i vikt innan jag läger in ett par styrkepass i veckan. Vad tycker ni? ska jag kanske börja köra styrka redan nu??

Började iaf igår, och gick 40 min innan frukost, samma sak idag.
Känner mig lite stel i benen, nåt som påminner om träningsvärk kanske!! :hbang:

Daniel Mattusch
2007-05-03, 12:16
Rock on! Finns en del mammor som kommer älska den här tråden som du kan få hjälp utav.

LadyInsane
2007-05-03, 12:18
Hej!

Det verkar vara ett bra mål och är du ihärdig borde du lyckas?

Vad sägs om ett riktigt konditionspass kanske en gång i veckan? Löpträning 5/10 km eller spinning? Desto bättre konditionen blir, desto mer förbränningsträning orkar du utföra. Just promenader och pilates är bra, men båda sorterna är lågintensiva träningsformer. Prova gärna på något högintensivt eftersom det bara kommer nyttja dig i din träning. :)

little_me
2007-05-03, 13:04
Hej!

Det verkar vara ett bra mål och är du ihärdig borde du lyckas?

Vad sägs om ett riktigt konditionspass kanske en gång i veckan? Löpträning 5/10 km eller spinning? Desto bättre konditionen blir, desto mer förbränningsträning orkar du utföra. Just promenader och pilates är bra, men båda sorterna är lågintensiva träningsformer. Prova gärna på något högintensivt eftersom det bara kommer nyttja dig i din träning. :)

Jag är rätt envis så jag hoppas det ska gå bra!!
Hade tänkt springa eller cykla först eftersom jag hatar att gå och gillar att springa..
testade för ca 2 veckor sedan att köra ett pass på motionscyckel men fick SUPERONT i ett knä efter som jag har så otränade lårmuskler!
Så dagen efter testade jag att springa, och det var en högst otrevlig upplevelse.. innan jag fick barn spranga nästan varje morgon i en timma, älskade det. MEN då hade jag inga bröst!!! *rolleyes*
Nu har jag D eller E kupa och förstår vad folk pratar om när de säger att bröst kan vara ett hinder... vet inte om det finns special sportBH;ar som funkar, dem jag har hjälpte inte iaf!! *gah!*

LadyInsane
2007-05-03, 13:17
Jag är rätt envis så jag hoppas det ska gå bra!!
Hade tänkt springa eller cykla först eftersom jag hatar att gå och gillar att springa..
testade för ca 2 veckor sedan att köra ett pass på motionscyckel men fick SUPERONT i ett knä efter som jag har så otränade lårmuskler!
Så dagen efter testade jag att springa, och det var en högst otrevlig upplevelse.. innan jag fick barn spranga nästan varje morgon i en timma, älskade det. MEN då hade jag inga bröst!!! *rolleyes*
Nu har jag D eller E kupa och förstår vad folk pratar om när de säger att bröst kan vara ett hinder... vet inte om det finns special sportBH;ar som funkar, dem jag har hjälpte inte iaf!! *gah!*

Mitt tips till dig är isf spinning! Man får ta ut sig rejält efter dagsformen, samt brösten är inga hinder. Det är dessutom bättre för knäna (mina är förövrigt rätt dåliga) än löpningen. Du fick ont senast, men som du själv sa berodde det på otränade lårmuskler och inte problem i knäna. Just nu när du är tyngre kan dessutom dina knän ta mer stryk av löpning.

Aporpå sportBH tycker jag inte att borde vara omöjligt för dig att hitta en bra. Bege dig till löplabbet eller stadium och fråga personalen där och vilka bhar som är bra. Annars brukar FriskisSvettis sälja bhar inne på gymmet som är bra vid gympa och dyl( bra vid studs m.m.)

Har du varit på promenad idag? Blir det mycket promenad med barnvagnen som nybliven mamma?:)

L-Sami
2007-05-03, 13:26
Hade tänkt börja så här för att först försöka gå ner lite i vikt innan jag läger in ett par styrkepass i veckan. Vad tycker ni? ska jag kanske börja köra styrka redan nu??



Bättre att börja styrketräna direkt, finns bara fördelar med det. Det stärker kroppen samt behåller muskelmassan som du har redan. Dessutom förbränner det lite också.

little_me
2007-05-04, 09:58
Mitt tips till dig är isf spinning! Man får ta ut sig rejält efter dagsformen, samt brösten är inga hinder. Det är dessutom bättre för knäna (mina är förövrigt rätt dåliga) än löpningen. Du fick ont senast, men som du själv sa berodde det på otränade lårmuskler och inte problem i knäna. Just nu när du är tyngre kan dessutom dina knän ta mer stryk av löpning.

Aporpå sportBH tycker jag inte att borde vara omöjligt för dig att hitta en bra. Bege dig till löplabbet eller stadium och fråga personalen där och vilka bhar som är bra. Annars brukar FriskisSvettis sälja bhar inne på gymmet som är bra vid gympa och dyl( bra vid studs m.m.)

Har du varit på promenad idag? Blir det mycket promenad med barnvagnen som nybliven mamma?:)

Tack för tipsen. Jag ska se om jag lyckas klämma in ett spinningpass i veckan, har ett ganska pressat schema..

Var på promenad utan bebis igår morse. Har faktiskt ingen barnvagn utan bär i sjal.. Tänkte gå på promenad med bebis idag.. det blir lite extra träning när man bär en 10 kilos klump på magen!! :cool:

little_me
2007-05-04, 10:00
Bättre att börja styrketräna direkt, finns bara fördelar med det. Det stärker kroppen samt behåller muskelmassan som du har redan. Dessutom förbränner det lite också.


Jag tänkte nästan att det var så det förhöll sig.. Ska försöka hitta på ett bra nybörjarprogram då... Har nog inte tid att åka till gymmet oftare än 2 gånger i veckan just nu..

little_me
2007-05-04, 11:17
Sådär ja, nu har jag bestämt mig för att köra styrka måndag och torsdag;
vad tror ni om det här upplägget??
Tänkte köra LÄTTA vikter första månaderna för att träna in övningarna och sen börja lägga på vikter..


Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10

Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

LadyInsane
2007-05-04, 14:06
Var på promenad utan bebis igår morse. Har faktiskt ingen barnvagn utan bär i sjal.. Tänkte gå på promenad med bebis idag.. det blir lite extra träning när man bär en 10 kilos klump på magen!! :cool:

Ja, bra extravikt där!:)

Angående träningsschemat, själv skulle jag börjat med ben och gå uppåt i kroppen. Men är själv relativt ny så min åsikt är inte den bästa. :)

little_me
2007-05-04, 18:35
Ja, bra extravikt där!:)

Angående träningsschemat, själv skulle jag börjat med ben och gå uppåt i kroppen. Men är själv relativt ny så min åsikt är inte den bästa. :)

Blev promenad i mellanrask takt med bebis på magen i 90 min! :hbang:
Ska testa träningsschemat nu till veckan så får jag se sen..

little_me
2007-05-04, 18:36
Vet att man inte ska väga sig för ofta, men kunde inte motstå att väga mig idag:
82,1 kg, alltså en minskning med 1,1 kg på 3 dagar!! :buttrock:

little_me
2007-05-05, 17:55
Har börjat köra lite matdagbok på cal-counter för att kolla in något sånär hur ag äter. Tänkte köra dagbok i ca 2 veckor iaf..

Gårdagen såg ut så här:

Kalorier: 1895
Motion: 471
Summa Kalorier: 1424
Protein (g): 123
Kolhydrater (g): 188
Fett (g): 72

Misstänker att jag äter för lite, men tycker själv att jag åt bra, relativt nyttig mat igår och blev mätt!
Nån som har några åsikter?

little_me
2007-05-07, 13:56
Sådär ja, nu har jag kört mitt första pass på gymmet! SÅ JÄVLA KUL!! Här ska inte bara gå ner vikt, här ska byggas muskler!!! :bpump:
Lite tråkigt att börja på så låga vikter bara sist jag höll på orkade jag ju lite mer ;)

Så här såg dagens pass ut:

Bänkpress 3*10 25 kg
Axelpress 3*10 12 kg
Omvända flyes (maskin) 3*10 10kg
Smal bänkpress 3*7 20 kg
Tricepspress 3*10 12 kg
Situps 3*20
Rope crounches alternerade sidor 3*15 15kg
Rotator cuff utåt 3*15 (med band)
Rotator cuff inåt 2*15 (med band)

Riktigt peppad och funderar på om jag ska försöka få in 4 gympass i veckan istället för två.

Fed up
2007-05-07, 14:00
Vägde du 43 innan graviditeten? Hur lång är du?:confused:

Lycka till med dina mål, finns en bildtråd i bildforumet där en nybliven 2barnsmamma lagt upp bilder efter att ha gått ner sjukt mycket, om du inte sett den!

little_me
2007-05-07, 15:08
Vägde du 43 innan graviditeten? Hur lång är du?:confused:

Lycka till med dina mål, finns en bildtråd i bildforumet där en nybliven 2barnsmamma lagt upp bilder efter att ha gått ner sjukt mycket, om du inte sett den!


Nej, nej, inte vägde jag så lite inte. Jag vägde väl ca 65 innan graviditet. Är ca 158 cm lång.

Den tråden har jag inte sett.. ska genast dit och spana. Tack för tipset!

little_me
2007-05-08, 07:51
Gick ut och gick en rask promenad i 1H15min igår eftermiddag. Bar M (=10 kg extra) på magen.
Vaknade med sjukt skön träningsvärk i bröst och triceps imorse!!! :cool:

Pix
2007-05-08, 08:03
Härligt med träningsvärk:)

little_me
2007-05-08, 15:28
Körde ett gympass på lunchen idag. Så himla kul!!

Marklyft 4*8 (gjorde ett set för mkt) 20 kg
Skivstångsrodd 1*10 15kg 2*10 25 kg
Latsdrag 3*10 20 kg
Knäböj 3*10 20 kg
Rakbensmark 3*10 20 kg
Ryggresningar 2*5 (supersvag här, orkade ej 10st)
Bicepscurl m stång 3*10 15 kg
Stående vadpress 3*10 10 kg

Tänkte köra 4 ggr i veckan, istället för två. Mån, tis, tors, fre blir det. Hade ju tänkt köra detta tvådagars program, som jag ÄLSKAR! Så jag vill helst inte byta ut det. Kan jag köra samma fast två gånger i veckan eller bör jag byta till ett program där jag delar upp muskelgrupperna lite mer??

little_me
2007-05-09, 22:37
Vilodag idag. Känner mig ganska trött. Har träningsvärk i axlar, bröst, triceps, lår, vader och rygg!!:hbang: Jag är kanske knäpp, men träningsvärk är bland det skönaste som finns!! *screwy*

LadyInsane
2007-05-09, 22:46
Jag är kanske knäpp, men träningsvärk är bland det skönaste som finns!! *screwy*

Känner detsamma! Det är lite härligt masochistiskt när det gör ont att sätta sig ned..:D

little_me
2007-05-14, 11:13
Torsdag 10/05

Bänkpress 10*3 25 kg
Axelpress 1*10 12 kg, 2*10 14,5kh
Omvända flyes maskin 2*10 10kg
Smal bänkpress 3*10 20 kg
Tricepspress 2,10 14,5 kg
Situps - Massor
Rope crounches alternerade sidor 2*20 15 kg
Ryggresning 2*5

little_me
2007-05-14, 11:18
Fredag 11/05

Bestämt mig för att lägga om mitt träningsprogram och varje muskelgrupp 1 dag i veckan istället, uppdelat på 4 dagar.

Dag 1 Axlar, triceps
Dag 2 Ben
Dag 3 Bröst. biceps
Dag 4 Rygg

Lägger in lite mage i slutet på varje pass.

vad tror ni om detta upplägg?

Körde ett ryggpass idag.

Marklyft 3*10 20 kg
Stångrodd 1*10 20 kg
2*10 25 kg
Latsdrag 3*10 20 kg
Sittande rodd 3*10 20 kg

+ Mage
situps vanliga 3*25
sneda åt vardera sidor 3*10
nederdelen av magen 3*10
Rope crounches 2*25 15 kg alternerade sidor

+Ryggresning 2*5

little_me
2007-05-14, 11:19
Vila och alldeles för mycket mat hela helgen... *rolleyes* *whistle*
Nu tar jag nya tag..

little_me
2007-05-14, 11:53
FAAAAAAN! Jag brukar träna på lunchen, annars hinner jag inte. Och idag måste jag jobba över hela lunchen då vi här supermkt att göra och deadline morgon! :furious:
Hatar att behöva bortprioritera träningen!! *gah!*

dessutom regnar det ute!!! Men jag tänkte att jag får väl klä på mig ordentligt och ta en långpromenad med bebis senare i eftermiddag..

LadyInsane
2007-05-14, 17:27
dessutom regnar det ute!!! Men jag tänkte att jag får väl klä på mig ordentligt och ta en långpromenad med bebis senare i eftermiddag..

Hos mig har det regnat hela dagen, men nu börjar det klarna upp. Hoppas det är likadant hos dig så det blir en trevlig promenad med barnet. :)

little_me
2007-05-14, 20:51
Hos mig har det regnat hela dagen, men nu börjar det klarna upp. Hoppas det är likadant hos dig så det blir en trevlig promenad med barnet. :)


Jodå det blev uppehåll här vi sextiden.. så jag klädde på oss och lyckades till och med sparka igång mannen och få med honom ut. Också när vi kommit ca 5 min från huset började det spåregna och tokåska!!! :furious: Tur att vi inte hade gått längre än så iaf!!

Men imorgon ska jag ställa klockan en timme tidigare så jag hinner gå innan frukost.. annars blir det inte av. Har massor att göra på jobbet + gnällig bebis!!

LadyInsane
2007-05-14, 22:06
Jodå det blev uppehåll här vi sextiden.. så jag klädde på oss och lyckades till och med sparka igång mannen och få med honom ut. Också när vi kommit ca 5 min från huset började det spåregna och tokåska!!! :furious: Tur att vi inte hade gått längre än så iaf!!

Men imorgon ska jag ställa klockan en timme tidigare så jag hinner gå innan frukost.. annars blir det inte av. Har massor att göra på jobbet + gnällig bebis!!

Nämen vad tråkigt! Hoppas det är bättre imorgon!

Ska själv även försöka ta mig upp på morgonpromenad. Det brukade vara rutin för mig och jag gick ca 1, 5 h-2 h varje morgon. Nu däremot tar det emot något enormt. MEN imorn så! Vi får kolla varandras journaler och se att ingen har fuskat..;)

little_me
2007-05-15, 07:52
Och jag brukade springa 1 timme varje morgon.. Men imorse givk jag en morgonprommis på 40 min iaf! Riktigt skönt, hade kunnat gå bra mkt längre om jag inte hade haft bråttom tillbaka till jobbet. Måste gå upp tidigare.. gå och lägga mig tidigare! *rolleyes*

LadyInsane
2007-05-15, 10:49
Och jag brukade springa 1 timme varje morgon.. Men imorse givk jag en morgonprommis på 40 min iaf! Riktigt skönt, hade kunnat gå bra mkt längre om jag inte hade haft bråttom tillbaka till jobbet. Måste gå upp tidigare.. gå och lägga mig tidigare! *rolleyes*

*yourock*

:bow::bow::bow:

Bra jobbat!

little_me
2007-05-15, 22:02
Man tackar och bockar! *flex*
Blev det någon promenad för dig på em?
Jag gick ut en timma på kvällen!! :hbang: Ska försöka ta mig upp vid 7 imorgon och gå en timma då också. Känn dig utmanad!! ;)

LadyInsane
2007-05-16, 10:55
Man tackar och bockar! *flex*
Blev det någon promenad för dig på em?
Jag gick ut en timma på kvällen!! :hbang: Ska försöka ta mig upp vid 7 imorgon och gå en timma då också. Känn dig utmanad!! ;)

Du får mig att känna mig jättelat*cry*

Jaja, får väl ta mig till spinningen nu då. :Virro

little_me
2007-05-17, 12:09
Du får mig att känna mig jättelat*cry*

Jaja, får väl ta mig till spinningen nu då. :Virro


Det var inte min mening! :em:
Hur som helst blev det aldrig nån promenad för mig. Försov mig då kl aldrig ringde och på em när jag tänkt gå ut, spöregnade det. Ska försöka ta mig ut en timma idag på kvällen.
Blev det nån spinning?!

LadyInsane
2007-05-17, 12:50
Det var inte min mening! :em:
Hur som helst blev det aldrig nån promenad för mig. Försov mig då kl aldrig ringde och på em när jag tänkt gå ut, spöregnade det. Ska försöka ta mig ut en timma idag på kvällen.
Blev det nån spinning?!

Nej:D Men ett styrke-pass åtminståne. Har blivit "hooked on" styrketräning, cardio känns inte alls lika roligt i jämförelse.

Själv, gillar du styrketräningen?:)

little_me
2007-05-17, 21:38
Jag ÄLSKAR styrketräning. Höll på mkt med det innan graviditeten. Skulle vilje tävla i styrkelyft/fitness eller nåt.. Men först måste jag ju gå ner i vikt lite grann.. och tyvärr så ingår ju cardio då, som jag AVSKYR ;)
Men, skam den som ger sig..

Imorgon åker jag till Paris och blir borta en vecka, så nu blir det ingen styrka på ett tag. Tänkte jag skulle försöka ta mig ut och promenixa iaf 1 timme om dagen.
Ha det bra så hörs vi när jag är tillbaka!

LadyInsane
2007-05-17, 23:22
Nämen vad kul! Det är en mysig stad, du lär ha det jättetrevligt därborta!:)

little_me
2007-09-21, 14:32
Hej allihopa och framförallt ladyInsane.
är tillbaka efter ett internetupphall. Har dock varit ganska duktig med träningen under tiden.
Har blivit ganska mkt styrka och lite mindre kondition.. *oups* Men jag har gatt ner till 78 kg.. dvs 5 kg.
För min del hade det gärna fatt ga lite snabbare, men jag maste väl skärpa mig och konditionsträna lite mer för det!
Just nu är jag i frankrike igen (för 3 veckor) och har ej till gang till gym. Försöker ga varje dag iaf.

lectris
2007-09-21, 14:39
Hej hej :D denna journalen hade jag missat. Tycker att du kan vara nöjd, 5kg är alltid 5kg, och det brukar ju dessutom vara extra knepigt att gå ner under sommaren med allt som bjuds då. Bara att kämpa vidare så kommer resultaten flygande :hbang:

Sätter du kortsiktiga mål eller hur gör du? Räknar du kalorier?

little_me
2007-09-21, 15:06
Nja.. jag hade tänkt ca 3-4 kg per manad vilket hade inneburit att jag skulle ha nat malvikt 65 kg senast nu september.. och det är ju inte riktigt fallet *oups*
Men jag MASTE ha gatt ner till 65 kg innan mars/april 2008.
Sen vill jag ju framför allt BYGGA, det ju det som är roligt ;)

Ibörjan räknade jag kalorier och at bra (men jag tror jag at för lite) sen har jag mest försökt äta nyttigt, undvika socker helt och äta mkt proteiner. Har du nat tips angande diet?
Jag deltidsammar sa jag kan inte syssla med nagra extrema dieter än salänge!

LadyInsane
2007-09-21, 15:52
Hej allihopa och framförallt ladyInsane.

*cupid*

Nja.. jag hade tänkt ca 3-4 kg per manad vilket hade inneburit att jag skulle ha nat malvikt 65 kg senast nu september.. och det är ju inte riktigt fallet

5 kg är dock väldigt bra!!

Jag kan tipsa dig lite om vikt-tävlingarna som hålls på forumet. Inga riktiga tävlingar, men lite sporrad kanske du kan bli. En ny drar igång nu precis.

Men jag MASTE ha gatt ner till 65 kg innan mars/april 2008.
Sen vill jag ju framför allt BYGGA, det ju det som är roligt

Det tror jag att du lyckas med! I shall hejja!:)


Ibörjan räknade jag kalorier och at bra (men jag tror jag at för lite) sen har jag mest försökt äta nyttigt, undvika socker helt och äta mkt proteiner. Har du nat tips angande diet?
Jag deltidsammar sa jag kan inte syssla med nagra extrema dieter än salänge!

Jag tycker det låter jättebra! man tröttnar lätt på att räkna kalorier eftersom det styr så mycket. Bättre att lära sig äta lagom mängd genom ögonmått och så. :)

Extrema dieter behöver du nog inte heller ta till. Jag tror definitivt att du kommer nå dina viktmål genom hälsosamt underskott. :)

(off-topic: Allt bra med bebisen? :)

little_me
2007-09-27, 10:16
*cupid*



5 kg är dock väldigt bra!!

Jag kan tipsa dig lite om vikt-tävlingarna som hålls på forumet. Inga riktiga tävlingar, men lite sporrad kanske du kan bli. En ny drar igång nu precis.


Vikt tävling later kul, precis min grej!! Var finns dem? Jag tror jag har gått ner ca 3-4 kg till nu.. har ingen våg men ska väga mig på måndag så då får vi se!! Håll tummarna!!!

Du har nog rätt att extrema dieter inte är nåt bra... känner mig ändå rätt sporrad att fortsätta.. senaste veckorna har det gått ganska snabbt ändå.

Med bebben är allt bra! han har hunnit bli 14 månader och springer runt överallt :)

Hade du rött hår förut??
Galet snyggt iaf! *cupid* Jag ska till frissan idag och färga RÖTT! Lägger in bilder senare om jag hinner!

har gått till jobbet varje morgon (35 min prommis) denna vecka! Ligger på lågkaloriintag just nu. på måndag börjar jag styrketräna igen och ökar nog lite i kaloriintag!
Ska försôka lägga in lite fôre och efter bilder framöver!

little_me
2007-10-05, 22:07
Tillbaka i sverige sen i måndags. Tisdag packade jag upp, tvättade och städade.
MEN, vet ni vad jag gjorde i onsdags kl 7? Jag sprang 4,5 km!! *superstolt*:hbang: Det gick långsamt, men jag stannade inte en enda gång!! Vaknade med härlig träningsvärk i hela kroppen igår. Körde ett pass biceps och bröst på gymmet. Skönt att stryketräna igen.

Idag gick jag 45 min på morgonen och körde ett pass axlar/triceps på gymmet.
Axelpress stång
8kg/20 reps
15,5 kg/10
15,5 kg/10
15,5 kg/8 fick ont under övningen i hö axel

baksida axel maskin
20 kg/10 reps
20 kg/10
20kg/10

drag till hakan stång
13kg/10 reps
13 kg/10 reps
13 kg/10 reps

Axellyft sidan hantel
3 kg på varje sida/8reps
3kg/8
3kg/8

Smal bänkpress
20kg/12reps
20kg/12
20kg/12

Drag cabel (triceps)
15kg/12 reps
15kg/10
15kg/10

Triceps press
13kg/10
13kg/8 Failure
13kg/7 Failure

Kändes som ett bra pass!Lite dåligt uppvärmd kanske eftersom jag nästan gjorde illa hö axel ibörjan, men sen gick det bra.

Ställde mig på vågen idag:76kg. Ytterligare -2kg!! *JIPPIE* :hbang:

little_me
2007-10-08, 22:21
Lördag 06/10-07

Benpass på gymmet.

Benspark
20kg/12reps
20/12
20/12

Knäböj
20kg/12 reps
25 kg/8
25kg/8
25 kg/8

Enbenspress
30kg/8reps
30 kg/8
30/8

Vadpress, sittande
30 kg/10 reps
30kg/10 reps
30kg/ 10 reps

Raka marklyft
20 kg/15 reps
25 kg/12 reps
30kg/10 reps
35 kg/8 reps

(har sjuk träningsvärk i främre lårnuskeln idag!!)
På kvällen gick jag en prommis med barnvagn i rask takt ca 35 min.

Söndag
Vila

Idag, måndag skulle jag upp och springa på morgonen men försov mig!! ATTANS!! :furious:
Var sen med allt hela dagen och hann inte till gymmet! *gah!*

Så imorgon blir det joggning på morgonen och gymmet på em eller kvällen beroende på hur dagen förlöper!

LadyInsane
2007-10-09, 07:23
Ingen bra dag när man är sen med allt, nej. Hoppas denna blir bättre stumpan!
(Även om du drog till med ett riktigt fint pass!;)) Tack för peppen i min journal, blev ruskigt glad..*cupid*

Hoppas allt är bra med lillpojken också! Kidz ftw!:)

(Yey, när får vi bilder på håret..?*whistle* )

shadowfire
2007-10-09, 09:19
fräck journal, härlig inställning verkar du ha och bra mål/målsättning.. lycka till med ditt "projekt" och kör så det ryker nu!

bulldozer
2007-10-09, 09:43
Hello, kul med en ny journal (ja, ja inte så ny men jag såg den idag) att följa!
Jag har nåra små tips nu när jag skummat igenom din journal..

Bröstproblemet (om du nu inte redan hittat en lösning) löser jag genom att
ha en stadig bygel-bh OCH en tajt sport-bh över, voila, allt sitter där det ska!

Ditt träningsschema, ser bra ut, men du ska helst inte köra bieceps innan
ryggdagen (ok om du har vilodag emellan) för eftersom bieceps används
när du tränar ryggövningar så riskerar du att inte få optimal effektivitet
på ryggpasset om bieceps är trött sen passet innan.

Kul att det är fler som älskar styrketräning här *cupid*

little_me
2007-10-09, 21:38
Shadowfire-Tack! Blev glad över lite påhejning! *cupid*

Bulldozer - Tack för tipsen! Ska testa med dubbel behå imorgon. Ska tänka på att inte lägga biceps och rygg efter varandra också. Denna vecka har det inte blivit så.. kört i den ordning jag känt för..

Försov mig imorse också! *suck* Jag är hopplös, satt framför datorn till efter ett kvällen före och var självklart för trött när kl ringde.. hörde den inte ens!:em: Så ikväll blir det sänggång tidigt för imorgon ska joggas/powerwalkas!

Var till gymmet på kvällen dock. Körde rygg. Låg på ca 60-70%. Hade kunnat ta mer vikter och färre reps på vissa övningar,men det var ett tag sen jag körde rygg nu och det är bättre att börja lugnt än att skada sig.

Latsdrag
20kg/15reps
30kg/10reps
30kg/10reps
30kg/10reps

Sittande rodd
25kg/12reps
25kg/12reps
30kg/10reps

Marklyft
20kg/10reps
30kg/10reps
35kg/5reps
30kg/10reps
20kg/12reps

Skivstångsrodd
15,5kg/15reps
18kg/12reps
18kg/12reps

Skulle ha gjort en övning i cable också, men den var upptagen HELA tiden och jag hade inte tid att vänta.. Next time!

Situps vanliga 25reps*3set
sneda 20reps*3set

Känner redan nu att jag kommer ha rejäl träningsvärk i ryggfiléerna! :) :cool:

GONATT!

little_me
2007-10-10, 09:33
Morgonvikt: 75,1kg!! *JIPPIE*

little_me
2007-10-11, 23:37
En och en halv timmes promenad med bebis på magen på förmiddagen.

Gymmet på kvällen. Körde axlar och triceps.

Axelpress stång
8kg/20reps
15,5kg/10reps
18kg/6reps
18kg/5reps
15,5kg/7reps

Baksida axel maskin
25kg/10reps
25kg/10reps
25kg/10reps

Drag till hakan stång
15,5kg/10reps
15,5kg/10reps
15,5kg/10reps

Hantellyft åt sidan
3kg/10reps
3kg/10reps
3kg/10reps

Tricepspress stång
15,5kg/10reps
15,5kg/8reps
15,5kg/7reps Failure

Smal bänkpress
20kg/10reps
25kg/7reps
25kg/7reps

Triceps cable
15kg/7reps Failure
15kg/7reps Failure
15kg/8reps

Situps vanlig 25*3set
sned 20*3set

Bra med motivation!

little_me
2007-10-12, 18:20
Ingen cardio idag heller. Det var så j-vla kallt ute! *whistle*
Kommit fram till att jag nog ska köpa mig en träningscykle innan vintern. Finns inte ens chans att jag ger mig ut i löparspåret när det är minus 15! Och ibland är det svårt att hinna med när jag har M hemma. Så en träningscykel blir det nästa månad.

Innan jag åkte till gymmet idag var jag in på HM snabbt och köpte två par nya träningsbyxor. De gamla tappar jag nu! :) :hbang:

Körde benpass.

Benspark
25kg/10reps*3set

Knäböj
20kg/12reps
25kg/10reps
30kg/8reps (bälte)
35kg/4reps (bälte)
30kg/6reps (bälte)

Enbenspress
30kg/10reps*3set

Vadpress
30kg/12reps*3set

Raka marklyft
25kg/15reps
30kg/12reps
35kg/10reps
40kg/6reps PB!!

Crunches
5kg/10reps*3set

Körde lite bicepscurl mest på skoj och lyckades med PB, så då måste jag ju skriva upp det! ;)

Bicepscurl
20kg/5reps
20kg/6reps PB!
20kg/3reps Failure

Tog lite kort som jag ska lägga upp senare!

LadyInsane
2007-10-12, 19:08
Ingen cardio idag heller. Det var så j-vla kallt ute!
Kommit fram till att jag nog ska köpa mig en träningscykle innan vintern. Finns inte ens chans att jag ger mig ut i löparspåret när det är minus 15! Och ibland är det svårt att hinna med när jag har M hemma. Så en träningscykel blir det nästa månad.

Hehe så tänkte jag och syrran. Köpte en crosstrainer. Jag har stått på den 1 gång och hon 3 ggr. Vi har haft den i över ett år...!:D

Själv skulle jag satsat på en spinningcykel. De är så otroliga. Att de kostar som en förbaskad utlandsresa är dock inte särskilt kul. Men satsa iaf på att köpa en "bra" cykel. Köper man något halvtaskigt blir det ofta lätt att ursäkta sig till att inte använda den.


Innan jag åkte till gymmet idag var jag in på HM snabbt och köpte två par nya träningsbyxor. De gamla tappar jag nu!

Duuuuudddeeeee! Finns ingen bättre känsal! Yey! Bra jobbat!:hbang:
:)

Körde benpass.

Benspark
25kg/10reps*3set

Knäböj
20kg/12reps
25kg/10reps
30kg/8reps (bälte)
35kg/4reps (bälte)
30kg/6reps (bälte)

Enbenspress
30kg/10reps*3set

Vadpress
30kg/12reps*3set

Raka marklyft
25kg/15reps
30kg/12reps
35kg/10reps
40kg/6reps PB!!

Crunches
5kg/10reps*3set

Körde lite bicepscurl mest på skoj och lyckades med PB, så då måste jag ju skriva upp det! ;)

Bicepscurl
20kg/5reps
20kg/6reps PB!
20kg/3reps Failure

Tog lite kort som jag ska lägga upp senare!

Finfint pass stumpan!

Väntar spännt på bilder. :)

cam
2007-10-12, 19:39
Gud, vad du är duktig!!! Impad :hbang: Du visar att man visst hinner ta hand om sig trots jobb och barn mm, bara man ger sig f-n på det!

little_me
2007-10-14, 01:39
Hehe så tänkte jag och syrran. Köpte en crosstrainer. Jag har stått på den 1 gång och hon 3 ggr. Vi har haft den i över ett år...!:D

Själv skulle jag satsat på en spinningcykel. De är så otroliga. Att de kostar som en förbaskad utlandsresa är dock inte särskilt kul. Men satsa iaf på att köpa en "bra" cykel. Köper man något halvtaskigt blir det ofta lätt att ursäkta sig till att inte använda den.



Duuuuudddeeeee! Finns ingen bättre känsal! Yey! Bra jobbat!:hbang:
:)


Finfint pass stumpan!

Väntar spännt på bilder. :)

Jo, jag tänkte också att det blir kanske inte av att man använder cykeln... Vi får se hur jag gör.

Tack för all uppmuntran! Sporrar mig verkligen att fortsätta!
Bilder på ingång! ;)

little_me
2007-10-14, 01:40
Gud, vad du är duktig!!! Impad :hbang: Du visar att man visst hinner ta hand om sig trots jobb och barn mm, bara man ger sig f-n på det!

Tack!
Ja, allt handlar om minutiös plannering! :)

little_me
2007-10-14, 01:55
Morgonvikt: 74,6 :hbang:

Morgonprommis med syrran: 50min
Promenad på em med bebis på ryggen: 1timme20min

Annars vila hela dagen. ;)
Ätit riktigt dåligt idag=nästan inte alls. Kör nog vilodag imorgon också.

Har kommer bild på dagens osminkade sanning! :) Mitt rödbruna hår. Inser att i jämförelse med dig LadyI så är inte mitt hår särskilt rött! :)
http://www.familjeliv.se/krypin/sjalare/gallery/phpm8j9zx.jpg

Kommer lite helkroppsbilder, före och efter i veckan tänkte jag.

little_me
2007-10-15, 08:32
Söndag
1 timmes promenad med bebis på ryggen. För övrigt vila. Ska försöka ta mig till gymmet idag. Utebliven cardio på morgon, var tvungen att sova. Har inte blivit så mycket sömn i helgen.

LadyInsane
2007-10-15, 08:40
Morgonvikt: 74,6 :hbang:

Morgonprommis med syrran: 50min
Promenad på em med bebis på ryggen: 1timme20min

Annars vila hela dagen.
Ätit riktigt dåligt idag=nästan inte alls. Kör nog vilodag imorgon också.

Har kommer bild på dagens osminkade sanning! :) Mitt rödbruna hår. Inser att i jämförelse med dig LadyI så är inte mitt hår särskilt rött!
http://www.familjeliv.se/krypin/sjalare/gallery/phpm8j9zx.jpg

Kommer lite helkroppsbilder, före och efter i veckan tänkte jag.

Det är fortfarande väldigt fint*kissass*

Du är en sötis!;)

little_me
2007-10-17, 10:56
Tack Lady Insane! :em: *cupid*

Morgonvikt: 73,3Kg :hbang:

little_me
2007-10-23, 10:19
Glömt att skriva på ett par dagar.

17/10

Latsdrag
25kg/12reps
35kg/6reps
35kg/5reps
30kg/10reps

Sittande rodd
30kg/10reps
30kg/10reps
30kg/10reps

Cable drag framför
20kg/12reps
30kg/10reps
30kg/10reps

Skivstångsrodd
18kg/12reps
18kg/12reps
18kg/12reps

Marklyft
20kg/12reps
30kg/10reps
35kg/8reps
30kg/8reps

Situps vanliga och sneda MASSOR

19/10

Biceps stång
8kg/20reps
15,5kg/10reps
18kg/4reps
20kg/4reps
15,5kg/10reps

Biceps cable
20kg/10reps
25kg/5reps
20kg/9reps

Hantelcurl isolerad
5kg/10reps
6kg/8reps
7kg/7reps

Bänkpress
20kg/15eps
30kg/8reps
35kg/4reps
30kg/8reps

Hantelpress sned
2,5kg(=5kg)/10reps
2,5kg/10reps
2,5kg/10reps

10min träningscykel

20/10

Axelpress
8kg/20reps
15,5kg/10reps
18kg/6reps
18kg/6reps
15,5kg/8reps

Baksida axel maskin
25kg/12reps
25kg/12reps
25kg/12reps

Drag till hakan
15,5kg/8reps
15,5kg/8reps
15,5kg/8reps

Axellyft sidan med hantel
4kg/8reps
4kg/10reps
4kg/10reps

Tricepspress
15,5kg/9reps
15,5kg/8reps
15,5kg/8reps Failure

Smal bänkpress
20kg/12reps
25kg/8reps
25kg/7reps

"Cable bakom huvudet"
15kg/12reps
15kg/10reps
15kg/10reps

Situps- vanliga 25*3
sneda 20*3

22/10

Benspark
25kg/12reps
25kg/10reps
25kg/10reps

Knäböj
20kg/12reps
25kg/10reps
30kg/8reps
35kg/6reps
40kg/4reps PB!

Enbenspress
50kg/5reps
50kg/5reps
50kg/8reps PB!

Vadpress
40kg/10reps PB!
40kg/8reps
40kg/8reps

Raka marklyft
30kg/10reps
40kg/8reps
45kg/5reps PB!

Magcrunches
5kg/10reps
5kg/10reps
5kg/10reps

BRA PASS! Kände mig stark och motiverad!!

Varit lite dålig på promenader och cardio senaste två veckorna.. men ska ta ag i det nu.. fortfarande 8kg kvar att gå ner!! :hbang:

LadyInsane
2007-10-23, 10:47
Ser skitbra ut! Bland annat riktigt fina bänkpressar. :)

8 kg ska du klara, det tror jag lätt. Fortsätt som du kör nu ska du se. :thumbup:

little_me
2007-12-12, 23:20
Nu är det bestämt och officellt..
Michaela ska bli stark, starkare och starkast! :)

Dag1
Knäböj 4*6reps
Benspark 2*12reps
Liggande lårcurl 3*12reps
Benpress enben 3*10reps
Stående vadpress 3*20 reps

Raka marklyft 3*6reps

Mage
Crunches i maskin 3*12
Sneda situps så många det går
Plankan

Dag 2
Axelpress m stång (framför) 3*10reps
Hantellyft åt sidan 3*8 reps
Dips (mellan två bänkar) 3*8reps
Bicepscurl m stång 3*8reps
Puschdowns bred stång cable 3*12reps

Mage - se ovan

Dag 3

Bänkpress 4*6 reps
Pec-deck maskin 3*10reps
Latsdrag 3*12reps
Baksida axel maskin 3*12reps
Sittande rodd 3*12reps

Mage-se ovan

Helst en dags vila mellan varje pass så att iaf magen hinner ta igen sig! ;)
Och sen så mkt cardio jag orkar och hinner men med minst 1 HEL vilodag i veckan!

LadyInsane
2007-12-12, 23:23
YEAH BABY!!

Jag undrade vart du tagit vägen..nu kör vi förfan!:hbang:

little_me
2007-12-12, 23:35
Hej tjejen!
Jag har varit sjuk oaktiv på kolo senaste tiden! Svårt att hinna med allt sen jag blev ensamstående mamma! :(
Men jag har inte legat på latsidan vad det gäller träningen iaf.. Kört på rätt bra hela tiden.
Ska fortfaraden ner 6 kg, men jag har ingen panik..
Tänkte jag skulle börja tävla i styrkelyft om ett år! :)

Såg att du har ny journal nu! Vad är målet?

little_me
2007-12-13, 23:47
Dagens Träning

15 min träningscykel
20 min intervall på löpband

MARKLYFT

50kg/6reps
60kg/6reps
70kg/3reps PB!!
70kg/3reps

Har sjukt träningsvärk i HELA kroppen efter ett riktigt genomkörarpass med chins, dips, knäböj, bänkpres och mage i tisdags. Avslutade med 35 min intervall på löpband.
Inte riktigt läge att köra nåt annat än marklyft idag..
Kommer säkert ha värre träningsvärk imorgon.

little_me
2007-12-14, 10:42
Moronvikt 69,1! Det går sakta men säkert nedåt!!!

little_me
2007-12-16, 18:49
Gårdagens träningspass

Knäböj
20kg/10reps
50kg/6reps
50kg/10reps m bälte
50kg/8 reps m bälte

Benspark
30kg/12reps
30kg/8reps failure

Liggande lårcurl
10kg/12reps
10kg/12reps
10kg/12reps

Benpress enbens
50kg/10reps
50kg/10reps
50kg/10reps

Vadpress stående
10kg/20reps
10kg/15reps
10kg/12reps

Marklyft raka
45kg/10reps
50kg/6reps
50kg/6reps failure
50kg/5reps failure

Magcrunches
10kg/12reps
10kg/12reps
10kg/12reps

Sneda situps - massor
Vanliga situps - en hög
Plankan *3

Kändes bra.. skulle vilja testa att maxa i knäböj snart, men behöver nån som är med och passar då..

LadyInsane
2007-12-16, 19:02
Ska fortfaraden ner 6 kg, men jag har ingen panik..
Tänkte jag skulle börja tävla i styrkelyft om ett år! :)

Såg att du har ny journal nu! Vad är målet?

Har bulkat lite för att lägga på mig muskler. Ska deffa efter nyår. :)

Dagens Träning

MARKLYFT

50kg/6reps
60kg/6reps
70kg/3reps PB!!
70kg/3reps

.
GRYMT!!
Moronvikt 69,1! Det går sakta men säkert nedåt!!!

Det är typ där jag är..:D
[COLOR="Purple"][B][SIZE="3"]
Kändes bra.. skulle vilja testa att maxa i knäböj snart, men behöver nån som är med och passar då..

Do it!

little_me
2007-12-20, 01:39
Tack för all peppning LadyInsane!

TRÄNING 17/12/07

Axelpress m stång framför ansiktet
18kg/12reps
18kg/10reps
18kg/10reps

Hantellyft åt sidan
5kg/8reps
5kg/8reps
5kg/8reps

Dips mellan två bänkar
6st
6st
10st

Biscepscurl m stång
18kg/8reps
18kg/8reps
18kg/8reps

Pushdowns cable
30kg/12reps
35kg/12reps
35kg/10reps

Sidcrunches i ryggresningsgrejen *S*
10 åt vardera håll *3

Magcrunches
10kg/10reps
10kg/10reps
10kg/8reps

Bänkpress
20kg/8reps
35kg/5reps
35kg/7reps
35kg/6reps

Kände att jag hade lite dåligt med styrka.. :(

little_me
2007-12-20, 01:50
Efter nyår blir det hårdträning på allvar! :)
Ska träna tillsammans med en styrkelyftare som tävlat i flera år! *glad*
Hoppas få massa hjälp och insperation!