handdator

Visa fullständig version : ansiktsfett


SajCo
2007-05-02, 19:46
Tjena jag är en kille på 16 år ... började träna för ca 1-2 månader sen ... har börjat gå lite då och då varje morgon för att förbränna lite fett. och minst en gång i veckan så springer jag järnet. och så tränar jag 3 ggr i veckan på gym , för att få fram lite muskler. Så man får fram lite magrutor och bröst muskler samt träna bor min fläskiga röv :P. Jag har i stort sett slutat äta godis , det händer väl att man kanske tar en påse bilar som max i veckan . äter i stort sett bara bra mat med!.

iallafall ja känner att ja har lite för mkt fett runt min hals det ser typ äckligt ut från sidan eller man ser tjockare ut än vad man är. jag undrar hur man får bort fettet i ansiktsregionen samt runt hals.
och sen undrar jag vad som är bäst träning för att få bort fett från rumpan med.


MVH Fatface *flex*

Rahf
2007-05-02, 19:49
Det enda du kan göra är att antingen gå ner i vikt eller operera dig. Du kan inte punktförbränna din kropp och du kan absolut inte få bort det om du funderar på att bygga muskler samtidigt. Läs runt lite på Kolo så kommer du hitta en hel del svar på om inte alla så åtminstone de flesta av dina frågor.

Energi in - Energi ut = Viktförändring/stasis

Att äta bra mat är förvisso bra för dina interna kroppsfunktioner men gällande viktnedgång så spelar det ingen roll om din energiförbrukning inte överstiger ditt energiintag.

SajCo
2007-05-02, 22:37
hmm ja har tänkt på en sak , vad är bäst ? att förbränna det fettet i ansiktet och röven o sen träna upp musklerna elr först träna musklerna o sen förbränna röven o ansiktet... asså vilket ger finast kropp :)?

Cerberus
2007-05-02, 22:41
som sagt så går det inte att punktförbränna rent praktiskt och du får helt enkelt välja om du vill bygga muskler och gå upp i både fett och muskler eller gå ner i vikt och bränna fettet. Var de tas ifrån mest är genetiskt, för mig har jag ganska lite fett i ansiktet, under och överarmar men resten och speciellt mage och bröst samlar det sig mest fett på. Där det e mest fett kommer det dröja längst innan du verkligen blir av med det tyvärr :(

krokodille
2007-05-03, 09:00
Har du runt halsen så borde det finnas mer att bränna. Kör några timmar spinning i veckan så ska du se att den där knubbis halsen är historia snart! =)