handdator

Visa fullständig version : Sanningen om morgonpromenader?


Lollo
2007-05-02, 19:30
Morgonpromenader - ett ständigt uppkommande ämne när man talar om fettförbränning. Desvärre har jag blivit lite förvirrad av två olika påståenden gällande dessa:

Påstående 1
Morgonpromenader ska göras på tom mage för bästa fettförbränning

Påstående 2
Morgonpromenader ska göras 15-30 min efter man tagit en proteindrink för bästa fettförbränning, annars kommer kroppen ta energi från musklerna.

Någon som tror sig veta sanningen, eller har en annan version av morgonpromenader?

Eddie Vedder
2007-05-02, 19:38
Morgonpromenader - ett ständigt uppkommande ämne när man talar om fettförbränning. Desvärre har jag blivit lite förvirrad av två olika påståenden gällande dessa:

Påstående 1
Morgonpromenader ska göras på tom mage för bästa fettförbränning

Påstående 2
Morgonpromenader ska göras 15-30 min efter man tagit en proteindrink för bästa fettförbränning, annars kommer kroppen ta energi från musklerna.

Någon som tror sig veta sanningen, eller har en annan version av morgonpromenader?

Troligtvis stämmer båda, dock gör det ju ingen skillnad i praktiken då det ändå är energiförbrukningen är det som räknas i slutändan och inte fettförbränningen.

Det diskuteras ofta här på forumet.

Men tycker man om att prmenera på morgon och har mycket energi så är det både bra och praktiskt (man har ju hela dagen kvar sen:thumbup: ) men för vikten spelar det ingen som helst roll. Det är underbart på fina morgnar dock.:) *cupid*

mangemani
2007-05-02, 19:44
energi in,energi ut...allt handlar om det.
vill man käka frukost innan promenaden,så går det lika bra som om man inte skulle göra det.

krilleh
2007-05-02, 19:48
du kan lika gärna gå din promenad en annan tidpunkt på dagen för lika stor energianvändning.

loztdignity
2007-05-02, 20:08
Det borde skrivas i en sticky någonstans eftersom folk inte alls verkar ha klarhet i detta. Även Grubs deff-guide borde modifieras då den inte längre är aktuell?

krilleh
2007-05-02, 21:21
Det borde skrivas i en sticky någonstans eftersom folk inte alls verkar ha klarhet i detta. Även Grubs deff-guide borde modifieras då den inte längre är aktuell?

varför är inte den aktuell?

loztdignity
2007-05-02, 22:09
Nevermind förresten, läste den precis igen och insåg att jag pratade i nattmössan.