handdator

Visa fullständig version : Malto


Gnar
2007-05-02, 19:05
Hejsan
Har bara en liten fråga angående malto.

Jag väger 78 kilo och enligt grubbs deffguide så ska man ju inta mellan 0.8 till 1 gram kolhydrater efter ett normalt pass.

Innan körde jag Dahlblads createch som innehöll 58g per 70g. Och doseringen säger att man ska inta den efter träningen så det gick ungefär jämt ut (tyckte jag iaf :)).

Nu har jag slopat det och inhandlat Kre-Alkalyn, och tänkte inhandla malto och sprida ut 70g innan/under & efter passet. '
Men då är min fråga, är det någon skillnad att sprida ut 70g över passet eller att dra allt precis efter? Skulle jag t.ex. fortfarande behöva 70g efter passet även om jag intar innan/under?

Sen en snabb en om Kre-Alkalyn. Effekten försämras inte om man käkat ca en timme innan eller intar en vassledrink ungefär samtidigt. Har läst en del om EsaPro och fick för mig att samma gällde för kreatinet. Men jag har fel va?

Väldigt tacksam för svar :)

Gnar
2007-05-05, 17:33
Hejsan
Har bara en liten fråga angående malto.

Jag väger 78 kilo och enligt grubbs deffguide så ska man ju inta mellan 0.8 till 1 gram kolhydrater efter ett normalt pass.

Innan körde jag Dahlblads createch som innehöll 58g per 70g. Och doseringen säger att man ska inta den efter träningen så det gick ungefär jämt ut (tyckte jag iaf :)).

Nu har jag slopat det och inhandlat Kre-Alkalyn, och tänkte inhandla malto och sprida ut 70g innan/under & efter passet. '
Men då är min fråga, är det någon skillnad att sprida ut 70g över passet eller att dra allt precis efter? Skulle jag t.ex. fortfarande behöva 70g efter passet även om jag intar innan/under?

Sen en snabb en om Kre-Alkalyn. Effekten försämras inte om man käkat ca en timme innan eller intar en vassledrink ungefär samtidigt. Har läst en del om EsaPro och fick för mig att samma gällde för kreatinet. Men jag har fel va?

Väldigt tacksam för svar :)

Ingen som kan offra sig och svara på detta, eller hänvisa mig till en sida där det står förklarat? Skulle vara väldigt tacksam över att få detta klart för mig :)

Kico
2007-05-05, 17:45
Sprid ut det över passet med Esapro.

Jag kör såhär:

EAA + kolhydrat före
kolhydrat efter
EAA + kolhydrat 1 timme efter

Eiselt säger att man ska köra såhär:

EAA + kolhydrat före
Kolhydrat under
Kolhydrat efter
EAA + kolhydrat 1 timme efter

Jag orkar inte separera så mycket och jag tror inte att det gör någon skillnad i praktiken så länge det är lika mycket kolhydrat.

Kre-alkalyn ska helst bytas ut mot vanlig monohydrat :)

L-Sami
2007-05-05, 19:58
Sen en snabb en om Kre-Alkalyn. Effekten försämras inte om man käkat ca en timme innan eller intar en vassledrink ungefär samtidigt.



Effekten försämras inte. Man kan inte jämföra EsaPro och Kreatin, EsaPro är aminosyror det är inte kreatin.

Rahf
2007-05-05, 20:17
Ta kreatinet i vassledrinken, släng i lite malto där med.

Gnar
2007-05-05, 21:42
Effekten försämras inte. Man kan inte jämföra EsaPro och Kreatin, EsaPro är aminosyror det är inte kreatin.

Nej, det var bara nått jag fick för mig när jag skrev tråden. Hade suttit och läst artiklar och trådar om både Esapro och Kre-Alkalyn hela kvällen. Man vill ju veta vad det är man köper :)

Kreatin frågan var ju mer en grej jag slängde in mest för att vara 100. Det som jag fortfarande undrar över är om det skulle kunna dela upp 70g malto så jag tar ca 35g innan och 35g efter. Eller krävs det iallafall ~70g efter träningen för att fylla på depåerna?