handdator

Visa fullständig version : Gräla med polare?


Slartibartfast
2007-05-02, 18:18
Har ni nångång i vuxen ålder grälat med nån av era polare, så att ni höjt rösten rejält och kanske ropat åt varann? sagt saker som ni sen ångrat?

Jag har aldrig gjort det vad jag kan minnas. Vi är snälla med varann i vårat gäng.

Och oförrätter sväljs och tigs ihjäl på finskt vis.

Vin Diesel
2007-05-02, 18:21
Nej aldrig.

Fartman
2007-05-02, 18:21
Hmm, nä. Inte på allvar, kanske nån gång på fyllan men det har inte ens kommits ihåg nästa dag isåfall.
Däremot är vi ganska öppna med att kritisera varandra, men det blir aldrig några större dispyter.. kanske just därför att man alltid får skit i ett tidigt stadium om man gör något som den andre anser fel.

tossefar
2007-05-02, 18:26
Nepp, aldrig hänt.
Är det inte bara det andra könet som sysslar med sånt?

Snake
2007-05-02, 18:28
Jao, några gånger.

Om jag tycker något är åt helvete säger jag det oftast, då kan det bli lite bråk.

Ganymedes
2007-05-02, 18:29
Nope, inte här heller.

Ignatius72
2007-05-02, 18:29
Icke

Garnax
2007-05-02, 18:30
Nej, gjordes senast för en 7 år sedan när man var 15....

Slartibartfast
2007-05-02, 18:32
Jag har svårt att säga till när jag tycker jag blivit orätt behandlad också. Som att en polare säger att han ska ringa eller komma en viss tid och inte gör det. Då brukar jag bara svälja det som en liten bitch.

Baan
2007-05-02, 18:33
Gapa och skrika och jättedramatiskt nej, höjt rösten och varit arg, absolut. Är inte konflikträdd av mig och kan lacka ur rätt fort ibland (roiderna säkert)...

tossefar
2007-05-02, 18:34
Jag har svårt att säga till när jag tycker jag blivit orätt behandlad också. Som att en polare säger att han ska ringa eller komma en viss tid och inte gör det. Då brukar jag bara svälja det som en liten bitch.

Skaffa bättre kompisar. Alternativt skaffa kompisar med mobiltelefon.

Slartibartfast
2007-05-02, 18:35
Skaffa bättre kompisar. Alternativt skaffa kompisar med mobiltelefon.

Jag kan knappast ha bättre polare, men en av dem är hopplöst kass på att hålla tider. Det gäller inte bara mig.

Sofia4_4
2007-05-02, 18:35
Inte så att vi skrek åt varandra med vi sa visa saker och för det mesta smsade. Ja, det har hänt mig. Hon var inte en bra polare, så jag ångrade inte mycket att förlora hennes sällskap men jag ångrade vad jag hade sagt ändå.

Fartman
2007-05-02, 18:37
Jag har svårt att säga till när jag tycker jag blivit orätt behandlad också. Som att en polare säger att han ska ringa eller komma en viss tid och inte gör det. Då brukar jag bara svälja det som en liten bitch.

Äh, är det inte bråttom så spelar ju sånt ingen roll. Och sedan ger man igen med samma mynt ;)

rolf
2007-05-02, 18:39
Jag har ett jävla temperament men har slutat störa mig på småsaker som förseningar eller bortglömda utgångar etc. Något större allvarligt gräl har jag aldrig haft även om vi alla är små fjortisar med hormonsvängningar. Kan inte föreställa mig att man gör så med polare.

Fast då igen räknas jag väl inte i denhär tråden eftersom jag inte är vuxen? :D

Cilia
2007-05-02, 18:39
Nej, jag är en mes och har svårt för att säga ifrån

Slartibartfast
2007-05-02, 18:40
En gång för snart åtta år sen blev det slut med min dåvarande flickvän och jag tog det väldigt hårt. En av mina polare kläckte ett dåligt skämt och fråga om det var ok att han lade in en stöt på henne. Jag blev skitarg och gick därifrån. Skickade några arga sms och det var ganska dåligt mellan oss i några månader, sen försonades vi och allt var bra. Jag överreagerade nog fast skämtet var ganska plumpt. Han är en av min bästa polare idag.

Slartibartfast
2007-05-02, 18:41
Fast då igen räknas jag väl inte i denhär tråden eftersom jag inte är vuxen? :D

Nej, du räknas inte. Du är bara storväxt. :D

Cilia
2007-05-02, 18:49
En gång för snart åtta år sen blev det slut med min dåvarande flickvän och jag tog det väldigt hårt. En av mina polare kläckte ett dåligt skämt och fråga om det var ok att han lade in en stöt på henne. Jag blev skitarg och gick därifrån. Skickade några arga sms och det var ganska dåligt mellan oss i några månader, sen försonades vi och allt var bra. Jag överreagerade nog fast skämtet var ganska plumpt. Han är en av min bästa polare idag.
det där var inget kul skämt, tycker inte du överreagerade
Överreagerat hade varit att slagit in huvudet på honom

mangemani
2007-05-02, 18:49
jorå,men inte så man gapar och skriker,det kommer man ingenstans med,men diskuterat har man gjort.

Baan
2007-05-02, 18:50
Nyligen fick jag ett lättare rage på en kompis som alltid ska klämma ur sig idiotgrejer och plötsligt bli väldigt otrevlig även vid väldigt lätt argumentation (iofs är väl allt argumentation men iaf) så det kan gå rätt fort från vänlig till att be en suga penis. Den här gången hade jag fått nog och frågade om han var helt 100% egentligen när han alltid ska få ur sig såna idiotergrejer. Lustigt nog blev han ganska paff, delvis från att jag gick från glad till bosnierarg och delvis för att han förmodligen inte fattade hur dumt han betedde sig..

Baan
2007-05-02, 18:53
En annan egenskap jag har är att inte kunna släppa grejer eller låta folk vara som dom är, i alla fall saker man stör sig mycket på. Många är ju sådanna att dom kanske skiter i allt sånt bara för att slippa konflikt men jag är mer för att försöka förändra än till att byta polare ev. acceptera felen. Skapar också en del konflikt..

stellan
2007-05-02, 19:28
En utav mina närmare vänners fru är backstabber å får ibland för sig å agera nytoman å sprida ut massa falska historier.

Ignatius72
2007-05-02, 19:33
En utav mina närmare vänners fru är backstabber å får ibland för sig å agera nytoman å sprida ut massa falska historier.

Nytoman, är det en promiskuös lögnare?

Rahf
2007-05-02, 19:58
Ja jag argumenterar relativt ofta och rätt rejält. Oftast är det för att de har varit/är fulla och håller på att ställa till det för mig eller andra.

Piranha
2007-05-02, 20:03
Jorå.

Men med vänner försonas man lika snabbt.

skaparn
2007-05-02, 20:10
Jodå. Både i nyktert och mindre nyktert tillstånd. Det har hittills oftast bara varit uppfriskande och ganska bra för gängsammanhållningen att man vågar vädra sina åsikter, om än kryddat med några för gräl klassiska personliga påhopp.

Fast går jag tillbaka till de sena tonåren, då jag var ungefär lika mogen som en grön banan, kunde det spåra ur lite, och jag skäms när jag tänker på vilken fjortis jag var vid några tillfällen.

skaparn
2007-05-02, 20:13
[...]från glad till bosnierarg och delvis för att han förmodligen inte fattade hur dumt han betedde sig..

Mrado Slovovic-arg?

edit: eller han kanske var serb. ÄÄÄHHH, vafan, Juggoslavier som Jagguslavier

Baan
2007-05-02, 20:14
Mrado Slovovic-arg?

Bättre kan du väl

skaparn
2007-05-02, 20:16
Bättre kan du väl

Nej, verkligen inte efter att ha läst Snabba Cash. Fruktos må vara livsfarligt, men Mrado verkar bra mycket farligare.

Pingu
2007-05-02, 20:28
Har aldrig bråkat med mina polare, har visserligen tacklat en av dom medvetslös men aldrig bråkat eller skirikit på varandra

Baan
2007-05-02, 20:34
Nej, verkligen inte efter att ha läst Snabba Cash. Fruktos må vara livsfarligt, men Mrado verkar bra mycket farligare.

Tänkte du kan väl komma på ett bättre namn.... :smash: ungefär som att en svensk heter Bren Brensson

skaparn
2007-05-02, 20:36
Tänkte du kan väl komma på ett bättre namn.... :smash: ungefär som att en svensk heter Bren Brensson

Haha, är det så illa alltså? Du får vända dig till Jens Lapidus med klagomål.


/Bren

Piranha
2007-05-02, 21:28
Har aldrig bråkat med mina polare, har visserligen tacklat en av dom medvetslös men aldrig bråkat eller skirikit på varandra

Ja de är ju mycke bättre :Virro

Sonny.
2007-05-02, 21:44
Flyr all konflikt med vänner. Inte för att det finns någon, men ändå.

Muskelbyggaren
2007-05-02, 22:42
Konflikter brukar lösa sig enligt det gamla bibelordspråket ett öga för ett öga, en tand för en tand. Är någon löjligt sen till en bestämd tid utan anledning är det jag som nästa gång inte kommer alls. Vidare är det underskattat att fundera lite över vad som hänt innan man tar ton och häver ur sig smädelser.

NiXPhoenix
2007-05-02, 22:58
Nja, inte direkt vad jag kan komma på.
Hade en kompis på gymnasiet som jag grälade med då och då, problemet var att han hade så mycket tokiga idéer som han trodde stenhårt på och man blev arg bara man hörde skiten. Försökte ta ner honom på jorden titt som tätt, tror han tyckte jag var väl hård mot honom. Ett halvår efter gymnasiet slutade vår kontakt.

Baan
2007-05-02, 23:02
Mrado Slovovic-arg?

edit: eller han kanske var serb. ÄÄÄHHH, vafan, Juggoslavier som Jagguslavier

Både namn- och efternamn är ju påhittade och låter inte ens lika Slovovic betyder t.o.m. bokstavvic, säkert ett skämt från författarens sida. Att han inte ens kunde använt ett existerande namn... typ Smrado så hade han iaf ett häftigt namn Illaluktaren typ.. Stank-o... etc.

Deceiver85
2007-05-02, 23:03
En utav mina närmare vänners fru är backstabber å får ibland för sig å agera nytoman å sprida ut massa falska historier.

Jag missade först "fru" och blev riktigt rädd där ett tag. Var själv nämligen en backstabber och mytoman, men efter att ha förlorat alla kompisar så slutade jag med det.