handdator

Visa fullständig version : Bodypump


Jennyiz
2007-05-02, 13:40
God Eftermiddag!
Är realtivt ny här, hängde här ett tag i mina yngre dagar men nu är jag tillbaka igen ;)
Jag kör bodypump 4-5 dagar i veckan och kör antingen powerwalk eller löpning på morgonen varje dag, kör en vilodag i veckan.. tror jag. hehe..

Hängde mycket i gymmet innan, men upptäckte bodypumpen och tycker det är riktigt jäkla roligt. men frågan är, är bodypump bra styrketräning? känns ju att det tar iaf ;) och jag kör inte på fjantiga vikter som alla andra små taniga tjejer gör, ligger i höjd med killarna och vi lyfter mycket. men grejen är att man kan ju inte alls köra lika tungt som man kan göra på gymmet pga alla hundratals reps.

hoppas någon vet något? ska snart iväg och pumpa:naughty:
hejsålänge.

mini
2007-05-02, 13:43
Lite för högt antal reps och lite för svårt att anpassa vikt efter övning för att vara effektivt för varken massa eller styrka, men tycker du att det är roligt ska du såklart fortsätta. Det är bättre än inget.

Zakath
2007-05-02, 13:45
Tyvärr kan inte bodypump jämföras med styrketräning. Det är en form av uthållighetsträning som inte bygger någon nämnvärd muskelmassa eller styrka.

Det har varit flera trådar om det här ämnet tidigare om du vill ha lite fler åsikter. :)

Baan
2007-05-02, 13:45
Håller med mini, står det mellan inget och bodypump så kör det. Kan du motivera dig själv till styrketräning så är det bättre för muskelmassa och även styrka. Annars är det väl inte mycket att orda om.

Var tränar du i Borås?

Timme
2007-05-02, 13:46
Lite för högt antal reps och lite för svårt att anpassa vikt efter övning för att vara effektivt för varken massa eller styrka, men tycker du att det är roligt ska du såklart fortsätta. Det är bättre än inget.

+1


Pump ger i stor sätt ingen muskelökning och det ökar inte styrkan heller.

Bodypump är mer konditionsträning än styrketräning.

Jennyiz
2007-05-02, 14:14
jo men vill egentligen inte ha någon stor muskelmassa. vill egentligen bara tighta till det lite, och har fått goda resultat av bodypumpen. fast det kanske beror mycket också på att jag kör mycket kondition också. men klart man vill ha lite mer "synliga" muskler

På studioaktiv, bor du i Borås?

Håller med mini, står det mellan inget och bodypump så kör det. Kan du motivera dig själv till styrketräning så är det bättre för muskelmassa och även styrka. Annars är det väl inte mycket att orda om.

Var tränar du i Borås?

Baan
2007-05-02, 14:18
jo men vill egentligen inte ha någon stor muskelmassa. vill egentligen bara tighta till det lite, och har fått goda resultat av bodypumpen. fast det kanske beror mycket också på att jag kör mycket kondition också. men klart man vill ha lite mer "synliga" muskler

På studioaktiv, bor du i Borås?

Någon större muskelmassa får du inte heller av att träna lite styrketräning, är inte så enkelt för dom flesta tyvärr. Tror inte du riskerar att bli för muskulös även om du inte har några kroppsbyggarkrav på resultat.

Nej, mina föräldrar bor där, brukar vara där över sommaruppehållet (pluggar i Göteborg). Studioaktiv har jag aldrig varit på, har för mig att det är ganska nyöppnat (iaf jämfört med dom andra gymmen). Vad är månadskostnaden för gymdelen?

L-Sami
2007-05-02, 14:21
Du får andra typer av muskelfibrer av bodypump än basic 1-15reps styrketräning på gymmet.

Kardiluss
2007-05-02, 14:21
Med BP tränar du kondition och muskeluthållighet. Dvs. du fördröjer tiden innan mjölksyran sätter in.

Men du måste skilja på styrketräning och BP. Men ja tror helt klart att det är bra träning. Ett tips kan ju vara att byta ut 2 av dina 4-5 pass i veckan mot "vanlig styrketräning" så kommer du få lite mer "synliga" muskler också.

Kör hårt!!

Jennyiz
2007-05-02, 14:27
I see. men jag har relativt lätt att få muskler, faktiskt. men märkte att när jag gymmade så blev det större massa, men vill inte ha det så tror bodypump är ett bra sätt att "tighta" till det lite.

okej. nej det kostar 299kr/månaden om man vill ha både passet och gymmet, annars 279.

Någon större muskelmassa får du inte heller av att träna lite styrketräning, är inte så enkelt för dom flesta tyvärr. Tror inte du riskerar att bli för muskulös även om du inte har några kroppsbyggarkrav på resultat.

Nej, mina föräldrar bor där, brukar vara där över sommaruppehållet (pluggar i Göteborg). Studioaktiv har jag aldrig varit på, har för mig att det är ganska nyöppnat (iaf jämfört med dom andra gymmen). Vad är månadskostnaden för gymdelen?

Jennyiz
2007-05-02, 14:29
hm, jag tycker at man får mjölksyra rätt så snabbt i BP. jag kör inte lätt träning, utan kör så tungt det bara går och har höjt rejällt i alla övningar. det ser jag som något positivt iaf!

jo, ska fundera på det. finns en kille som är extremt störande på gymmet, som fick mig att sluta.. dels iaf.

Med BP tränar du kondition och muskeluthållighet. Dvs. du fördröjer tiden innan mjölksyran sätter in.

Men du måste skilja på styrketräning och BP. Men ja tror helt klart att det är bra träning. Ett tips kan ju vara att byta ut 2 av dina 4-5 pass i veckan mot "vanlig styrketräning" så kommer du få lite mer "synliga" muskler också.

Kör hårt!!

Baan
2007-05-02, 14:31
jo, ska fundera på det. finns en kille som är extremt störande på gymmet, som fick mig att sluta.. dels iaf.

:D Ok, vad är det vi killar ska undvika då? Råglodde han?

kallholm
2007-05-02, 14:37
finns en kille som är extremt störande på gymmet, som fick mig att sluta..

haha bara det inte är jag *drool* går också på studioaktiv ;)

Jennyiz
2007-05-02, 14:42
haha, nåde det inte vara du ;)
vem av dom "buffliga" killarna är du då?
såna är sammanträffande är roliga, suprise suprise :thumbup:

haha bara det inte är jag *drool* går också på studioaktiv ;)

Jennyiz
2007-05-02, 14:44
Först gjorde han säkert det, men sen började han snacka en massa och sen ville han fika med mig. vilken stil! haha, ännu värre är att han inte har en enda söt liten muskelbula ;)

:D Ok, vad är det vi killar ska undvika då? Råglodde han?

Baan
2007-05-02, 14:46
Först gjorde han säkert det, men sen började han snacka en massa och sen ville han fika med mig. vilken stil! haha, ännu värre är att han inte har en enda söt liten muskelbula ;)

Ok, jag hade nog hållit mig till att spana in bak och sånt när du inte kollar ;)

Jobbigt med såna players fast å andra sidan ska man ju inte vara hur trevlig som helst heller. Bättre avvisa honom ("kan inte snacka. måste träna.") och fortsätta träna på gymmet än att fly fältet :D

kallholm
2007-05-02, 14:48
blev tvåå.. ursäkta för denna

kallholm
2007-05-02, 14:55
haha, nåde det inte vara du ;)
vem av dom "buffliga" killarna är du då?
såna är sammanträffande är roliga, suprise suprise :thumbup:

haha ne det är nog inte jag *whistle*
Är bara inne vid gymmet så :P kanske sett dej vem vet ;) :naughty:

Eddie Vedder
2007-05-02, 14:55
jo men vill egentligen inte ha någon stor muskelmassa. vill egentligen bara tighta till det lite, och har fått goda resultat av bodypumpen. fast det kanske beror mycket också på att jag kör mycket kondition också. men klart man vill ha lite mer "synliga" muskler

Det är väldigt vanligt, och ett intressant fenomen, att tjejer ofta räds styrketräning av rädsla för att "få för stora muskler".

No offence, men det lär du inte få.;) Här på kolo finns en uppsjö av testosteronstinna killar som lever styrketräning och får slita arslet av sej varje dag med kost och träning för att kunna öka nåt gram muskelmassa i veckan och ändå verkar ni tjejer knappt kunna kliva in i gymmet utan att muskelmassan ökar.:D

Att dina muskler kanske blir större beror nog till stor del på en ökat effektiv glykogeninlagring i involverade muskelgrupper när du tränar dom, inte att du bygger massa i nån större utsträckning.


Det här var inte menat som nånting provokativt utan snarare informativt. Tycker du bodypump är kul så ska du givetvis köra på, det finns enbart positiva saker med att hitta en träningsform man trivs med och kan genomföra regelbundet.:thumbup: Det jag menar är bara att om du även vill komplettera med styrketräning (för bodypump kan faktiskt inte räknas till styrketräning i dess rätta bemärkelse) så oroa dej inte över att du blir stor som ett hus.:)

Lycka till i fortsättningen!:thumbup:

Jennyiz
2007-05-02, 14:56
haha tror du inte att jag gjorde det?
"vad har jag gjort dig?" osv fick man höra. Alltså är killen mer än onormal, men ska göra ett försök nästa vecka! nu ska jag ut med hunden, sen pumpningen.

Ok, jag hade nog hållit mig till att spana in bak och sånt när du inte kollar ;)

Jobbigt med såna players fast å andra sidan ska man ju inte vara hur trevlig som helst heller. Bättre avvisa honom ("kan inte snacka. måste träna.") och fortsätta träna på gymmet än att fly fältet :D

Jennyiz
2007-05-02, 14:57
haha jo, men kära du.. jag har också dragit in på gymmet lite då och då. så om du är en person som är där ofta så har jag säkerligen sett dig, får spana vidare ;)

haha ne det är nog inte jag *whistle*
Är bara inne vid gymmet så :P kanske sett dej vem vet ;) :naughty:

Baan
2007-05-02, 14:58
haha tror du inte att jag gjorde det?
"vad har jag gjort dig?" osv fick man höra. Alltså är killen mer än onormal, men ska göra ett försök nästa vecka! nu ska jag ut med hunden, sen pumpningen.

Jobbigt. Svårt veta vad man ska göra då, men jag skulle pratat med personalen innan jag gett upp styrketräningen, å andra sidan är jag ganska fast i det träsket ;)

Jennyiz
2007-05-02, 14:59
nej, jag vet givetvis att man inte blir STOR av att styrketräna som tjej om man inte ligger i riktigt hårt. Har gymmet i några år, men slutade i höstas då jag fann bodypumpen mer rolig. kändes som man fick ut mer utav det, men kanske har fel. har märkt resultat iaf, men fattas bara att få liiite mer synligare muskler. så får väl byta ut ett pass och köra det på gymmet istället.
ha det gott!

Det är väldigt vanligt, och ett intressant fenomen, att tjejer ofta räds styrketräning av rädsla för att "få för stora muskler".

No offence, men det lär du inte få.;) Här på kolo finns en uppsjö av testosteronstinna killar som lever styrketräning och får slita arslet av sej varje dag med kost och träning för att kunna öka nåt gram muskelmassa i veckan och ändå verkar ni tjejer knappt kunna kliva in i gymmet utan att muskelmassan ökar.:D

Att dina muskler kanske blir större beror nog till stor del på en ökat effektiv glykogeninlagring i involverade muskelgrupper när du tränar dom, inte att du bygger massa i nån större utsträckning.


Det här var inte menat som nånting provokativt utan snarare informativt. Tycker du bodypump är kul så ska du givetvis köra på, det finns enbart positiva saker med att hitta en träningsform man trivs med och kan genomföra regelbundet.:thumbup: Det jag menar är bara att om du även vill komplettera med styrketräning (för bodypump kan faktiskt inte räknas till styrketräning i dess rätta bemärkelse) så oroa dej inte över att du blir stor som ett hus.:)

Lycka till i fortsättningen!:thumbup:

mini
2007-05-02, 15:51
Nu ser jag inte riktigt problemet längre. Du får de resultat du önskar och tycker att bodypumpen är kul. Varför ändra ett vinnande koncept?

Handcuff
2007-05-02, 16:07
Nu ser jag inte riktigt problemet längre. Du får de resultat du önskar och tycker att bodypumpen är kul. Varför ändra ett vinnande koncept?

:thumbup:

Hockeyplayer
2007-05-02, 17:05
Nu ser jag inte riktigt problemet längre. Du får de resultat du önskar och tycker att bodypumpen är kul. Varför ändra ett vinnande koncept?

Japp håller med, du verkar ju trivas me det så!
+ att det ser ut att vara ett vinnande koncepet på din kropp också ;) :naughty: *drool* *whistle*









:D

Timme
2007-05-02, 17:15
Välkommen till Kolo Jennyiz!

Jennyiz
2007-05-02, 18:11
SÅ, tillbaka. fyfan vad jag hatar när folk verkligen trängs. var 63 pers i den lokalen, stod ju nästan så man kunde kramas med snygga grannen ;) haha.
Jo, men personalen har märkt detta.. men vad ska dom göra? hehe. tänkte gå dit imorgon förmiddag ändå!

Jobbigt. Svårt veta vad man ska göra då, men jag skulle pratat med personalen innan jag gett upp styrketräningen, å andra sidan är jag ganska fast i det träsket ;)

Jennyiz
2007-05-02, 18:14
haha, nej det är sant. jag är lite snurrig, men vill ha lite synliga muskler.. vet inte om det kommer med tiden. får väl träna 28 timmar i veckan istället för 21 då :hbang:

Nu ser jag inte riktigt problemet längre. Du får de resultat du önskar och tycker att bodypumpen är kul. Varför ändra ett vinnande koncept?

Hockeyplayer
2007-05-02, 18:15
haha, nej det är sant. jag är lite snurrig, men vill ha lite synliga muskler.. vet inte om det kommer med tiden. får väl träna 28 timmar i veckan istället för 21 då :hbang:

Kör både bodypump och styrketräning..

Jennyiz
2007-05-02, 18:17
hehe, blink blink. Och vafan "you have included 6 images in your messages. You are limited to using 5 images blablabla" hoppas du kan se min blinkning framför dig ändå.
tack, men du vet säkert att man aldrig blir nöjd
Japp håller med, du verkar ju trivas me det så!
+ att det ser ut att vara ett vinnande koncepet på din kropp också ;) :naughty: *drool* *whistle*









:D

Jennyiz
2007-05-02, 18:18
Tack, Timme. Skönt med goa gubbar som är trevliga
Välkommen till Kolo Jennyiz!

Zakath
2007-05-02, 18:19
haha, nej det är sant. jag är lite snurrig, men vill ha lite synliga muskler.. vet inte om det kommer med tiden. får väl träna 28 timmar i veckan istället för 21 då :hbang:

Man får inte nödvändigtvis mer muskler av att träna mer. Men det låter som en bra idé att byta ut ett eller två BP pass mot styrketräning.

Jennyiz
2007-05-02, 18:22
mm, men om jag känner mig själv. så kommer det bli bodypump då jag kör det sen dom dagarna jag inte kör det vilket är 2 dagar, så kommer dom dagarna bli styrketräning. To much? Jag hoppas jag kan känna mig hemma här, så mycket som jag tränar och älskar det ;)

Man får inte nödvändigtvis mer muskler av att träna mer. Men det låter som en bra idé att byta ut ett eller två BP pass mot styrketräning.

Baan
2007-05-02, 18:44
SÅ, tillbaka. fyfan vad jag hatar när folk verkligen trängs. var 63 pers i den lokalen, stod ju nästan så man kunde kramas med snygga grannen ;) haha.
Jo, men personalen har märkt detta.. men vad ska dom göra? hehe. tänkte gå dit imorgon förmiddag ändå!

Klaga ifall det stör dig, förklara läget. Om du inte gjort det redan d.v.s. Personalen kanske ser att han är jobbig men eftersom du inte klagar så kanske dom låter honom vara. Borde ju inte vara önskvärt ha en sådan person där ifall han är så på folk..

mm, men om jag känner mig själv. så kommer det bli bodypump då jag kör det sen dom dagarna jag inte kör det vilket är 2 dagar, så kommer dom dagarna bli styrketräning. To much? Jag hoppas jag kan känna mig hemma här, så mycket som jag tränar och älskar det ;)

Sju pass i veckan? Jag har ingen aning hur mycket BP sliter men sju pass är i allmänhet ganska mycket. Hade det varit sjuk styrkepass så hade jag sagt att det är lätt för mycket men känner du inte att BP sliter så visst kör på.

Jennyiz
2007-05-02, 18:55
True true, hade han varit i min smak så hade jag redan satt käftarna i honom men nu är det ju inte så. hehe.. vi får se vad som händer imorgon. Vi kör på ignore

Klaga ifall det stör dig, förklara läget. Om du inte gjort det redan d.v.s. Personalen kanske ser att han är jobbig men eftersom du inte klagar så kanske dom låter honom vara. Borde ju inte vara önskvärt ha en sådan person där ifall han är så på folk..



Sju pass i veckan? Jag har ingen aning hur mycket BP sliter men sju pass är i allmänhet ganska mycket. Hade det varit sjuk styrkepass så hade jag sagt att det är lätt för mycket men känner du inte att BP sliter så visst kör på.

Kardiluss
2007-05-03, 07:41
Nej 7 dagar i veckan ska du absolut inte köra framförallt inte när du träning är så "enformig" som den är. Då kommer du sakterliga bryta ner din kropp och få ännu mindre resultat. Försök att få in minst en vilodag.

Tänk på att det är under vilan i kombination med bra mat som kroppen byggs upp och blir starkare.

Timme
2007-05-03, 09:28
Tack, Timme. Skönt med goa gubbar som är trevliga

Äsh då :em:



:D

Här finns det mycket trevligt folk

Timme
2007-05-03, 09:31
Nej 7 dagar i veckan ska du absolut inte köra framförallt inte när du träning är så "enformig" som den är. Då kommer du sakterliga bryta ner din kropp och få ännu mindre resultat. Försök att få in minst en vilodag.

Tänk på att det är under vilan i kombination med bra mat som kroppen byggs upp och blir starkare.

Men nu är det ju somsagt Dodypump hon kör framförallt. Det tar inte ens i närheten lika mycket på muskelfibrena som styrketräning gör. Bodypump tränar de långsamma muskelfibrerna (typ I) medans styrketräning tränar de snabba muskelfibrerna (typ IIa och typ IIx)

Så jag tycker att Jennyiz ska sprova och se vad hon själv klarar av. Personligen så tror jag inte att det blir några större problem. Möjligtvis att hon bör radera ett pump pass och ha en ledig dag. Förslagsviv lördag.

Jennyiz
2007-05-03, 14:38
mm, men det handlar om att göra det också. vet att jag tränar för mycket men kan inte sluta när man väl börjat. om jag skulle vila 2 dagar i rad så hade jag klättrat på väggarna något såå enormt *mini*

Men nu är det ju somsagt Dodypump hon kör framförallt. Det tar inte ens i närheten lika mycket på muskelfibrena som styrketräning gör. Bodypump tränar de långsamma muskelfibrerna (typ I) medans styrketräning tränar de snabba muskelfibrerna (typ IIa och typ IIx)

Så jag tycker att Jennyiz ska sprova och se vad hon själv klarar av. Personligen så tror jag inte att det blir några större problem. Möjligtvis att hon bör radera ett pump pass och ha en ledig dag. Förslagsviv lördag.

anhn82
2007-05-03, 14:44
Du får hitta något som upptar din tid även när du vilar, där mindre fysisk aktivitet kanske är att rekommendera ;)
Vet att det är svårt att hålla sig från träningslokalerna men till slut säger tyvärr kroppen ifrån på ett eller annat sätt.

Rahf
2007-05-03, 15:02
Hallå Jenny och välkommen till Kolo. Timme har skrivit en massa bra inlägg här som jag tycker du skall ta till dig. Gällande din rastlöshet på vilodagar så tycker jag du ska läsa följande inlägg: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=25880&highlight=alla+%E4gg+i+samma+korg

Masterchief skriver mycket bra och jag tycker att inte bara du Jennyiz utan alla nya medlemmar ska läsa och förstå andemeningen med den tråden.

Lycka till och återigen välkommen!

Timme
2007-05-03, 17:45
Hallå Jenny och välkommen till Kolo. Timme har skrivit en massa bra inlägg här som jag tycker du skall ta till dig. Gällande din rastlöshet på vilodagar så tycker jag du ska läsa följande inlägg: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=25880&highlight=alla+%E4gg+i+samma+korg

Masterchief skriver mycket bra och jag tycker att inte bara du Jennyiz utan alla nya medlemmar ska läsa och förstå andemeningen med den tråden.

Lycka till och återigen välkommen!

Mycket bra!

Timme
2007-05-03, 17:49
Jennyiz: Härligt att du älskar träning så mycket som du gör. Du tycks gilla det lika mycket som jag och det är ganska så REJÄLT mycket! :D

Träning utan vila är dock dåligt. Mycket dåligt. Du MÅSTE ha minst 1 dag som du inte tränar någonting på. På den dagen så kan du göra det du tycker är näst roligast i livet :D

Kardiluss
2007-05-03, 17:51
Men nu är det ju somsagt Dodypump hon kör framförallt. Det tar inte ens i närheten lika mycket på muskelfibrena som styrketräning gör. Bodypump tränar de långsamma muskelfibrerna (typ I) medans

Nej, det tar inte alls lika mkt på muskelfibrerna. Men precis som med all träning så behöver man vilodagar oavsett om man kör Body Pump eller inte.

t.ex. aktiverar man inte mkt muskelfibrer när man springer. Men jag känner mig ganska säker på att man förr eller senare börjar dra på sig skador och försämrar resultat (vältränad eller ej) om man är ute och kutar minst en timme under veckans alla 7 dagar

Johan_P
2007-05-03, 17:53
Får väl säga välkommen jag också :) Lycka till med träningen!

henko_n
2007-05-03, 17:56
bara jag som tycker att du ser jävligt het ut? *whistle*

Timme
2007-05-03, 18:13
Nej, det tar inte alls lika mkt på muskelfibrerna. Men precis som med all träning så behöver man vilodagar oavsett om man kör Body Pump eller inte.

t.ex. aktiverar man inte mkt muskelfibrer när man springer. Men jag känner mig ganska säker på att man förr eller senare börjar dra på sig skador och försämrar resultat (vältränad eller ej) om man är ute och kutar minst en timme under veckans alla 7 dagar

Ja givetvis så måste man ha vilodagar som jag tidiare skrivit.

Ja, man kommer dra på sig skador om man kutar 1h 7dagar/vecka men de skadorna kommer förmodligen inte vara i musklerna utan snarare i knän, benhinnor osv. Det beror på alla påfrestande stötar som uppstår vid varje löpsteg. Om jag joggar 2.4km så får jag våldsamt ont i mina smalben tex.

Jennyiz
2007-05-03, 18:33
man tackar, har du något som kan tilltala mina ögon då? ;)
haha, nej vad hemsk jag är. kan ju inte flirta på ett träningsforum*flex*

bara jag som tycker att du ser jävligt het ut? *whistle*

Jennyiz
2007-05-03, 18:35
hehe aouch, kändes som man fick smisk av läraren när du började skälla lite på mig ;)
självklart kan jag vila ifrån styrkan, och det gör jag också. men jag är alltid ute och går/springer, mår som bäst när jag får komma ut och rensa ut lite skit ur skallen

Jennyiz: Härligt att du älskar träning så mycket som du gör. Du tycks gilla det lika mycket som jag och det är ganska så REJÄLT mycket! :D

Träning utan vila är dock dåligt. Mycket dåligt. Du MÅSTE ha minst 1 dag som du inte tränar någonting på. På den dagen så kan du göra det du tycker är näst roligast i livet :D

krilleh
2007-05-03, 18:38
om sju dar i veckan skulle ge bättre resultat än varanan dag så skulle jag såklart köra på det. Men musklerna behöver vila vettu. annars växer dom inget :) Nu säger jag inte att man måste vila varanan dag men minst 1-2 vilodagar i veckan rekommenderar jag!

Själv orkar jag nästan aldrig med styrketräning två dagar irad då jag kör så pass hårt. Försökte förut och då fick jag en axelskada.

Arne Persson
2007-05-03, 19:04
Har inte hjärta att börja sabba denna gulliga tråd.:D

Jennyiz
2007-05-03, 19:05
mm men kör ju som sagt inte styrka 7 dagar veckan, utan det blir 4-5 dagar i veckan. MEN jag vet att man ska vila, men så jäkla svårt ;) jag menar, varför skulle det vara skadligt att vara ute och gå varje morgon tex? brukar gå runt 1 mil, eller springa då.

om sju dar i veckan skulle ge bättre resultat än varanan dag så skulle jag såklart köra på det. Men musklerna behöver vila vettu. annars växer dom inget :) Nu säger jag inte att man måste vila varanan dag men minst 1-2 vilodagar i veckan rekommenderar jag!

Själv orkar jag nästan aldrig med styrketräning två dagar irad då jag kör så pass hårt. Försökte förut och då fick jag en axelskada.

Jennyiz
2007-05-03, 19:06
Haha, någon slags boss kanske? tatuering har du också, plus för det ;)

Har inte hjärta att börja sabba denna gulliga tråd.:D

Timme
2007-05-03, 19:58
hehe aouch, kändes som man fick smisk av läraren när du började skälla lite på mig ;)
självklart kan jag vila ifrån styrkan, och det gör jag också. men jag är alltid ute och går/springer, mår som bäst när jag får komma ut och rensa ut lite skit ur skallen

Smisk behöver inte vara fel :naughty:

Nä nu får jag också skärpa mig :D

Promenader är bara bra! Det kallas för aktiv vila :) joggar du lugnt eller promenerar på din vilodag så är det bara bra! Musklerna mår bra av aktivitet så länge det inte är stenhårt varje gång. Promenader ska du absolut inte sluta med somsagt.

Timme
2007-05-03, 19:59
Haha, någon slags boss kanske? tatuering har du också, plus för det ;)

Det är Arne, träningsgurun. Han förespråkar mycket hård och tung styrketräning (precis som jag) :D

Pez
2007-05-03, 20:37
bara jag som tycker att du ser jävligt het ut?

man tackar, har du något som kan tilltala mina ögon då?
haha, nej vad hemsk jag är. kan ju inte flirta på ett träningsforum

Smisk behöver inte vara fel
Nä nu får jag också skärpa mig
Promenader är bara bra! Det kallas för aktiv vila joggar du lugnt eller promenerar på din vilodag så är det bara bra! Musklerna mår bra av aktivitet så länge det inte är stenhårt varje gång. Promenader ska du absolut inte sluta med somsagt.

Skärpning nu.
PM eller allmänt.

Mer spam/ovidkommande så blir det varningar.
Det gäller alla.

Jennyiz
2007-05-03, 20:37
haha, smisk om något kanske friskar upp musklerna lite :naughty:

nej precis, mena la detta!
då fortsätter jag i samma stil.
ska fortsätta kolla på mina idoler nu, Hasse Aro och GW Persson ;)

Smisk behöver inte vara fel :naughty:

Nä nu får jag också skärpa mig :D

Promenader är bara bra! Det kallas för aktiv vila :) joggar du lugnt eller promenerar på din vilodag så är det bara bra! Musklerna mår bra av aktivitet så länge det inte är stenhårt varje gång. Promenader ska du absolut inte sluta med somsagt.

Rahf
2007-05-03, 20:58
Att vila innebär inte bara att du vilar från styrketräning utan från all tyngre fysisk ansträngning. Där innefattas också löpning, body pump och alla andra aktiviteter där du anstränger dina muskler till nånting annat än bara enkel förflyttning. Vila är kort sagt en lugn dag, promenader är ok.

Frisk
2007-05-04, 11:31
Jag är lite intresserad av vad som händer med kroppen när man kör bp. eftersom de flesta skriver att man inte kan öka i muskelmassa genom bp.

Men om man kör hårt och helatiden ligger med vikter så man presis inte klarar att pumpa helatiden utan är tvungen att vila ca 5 sek i mellan och så fort man kan pumpa hela övningen utan en mini vila så höjer man vikten då tycker jag att man ganska snabbt kunde öka vikter till full stång ca 50 kilo på många övningar (ben. rygg.bröst) blir man blir det inte bra träning då eller vad är fel då med upplägget?

Arne svara gärna...

(har bara kört bp i omgångar när jag vill ha grym träningsverk. annars gym)

nutz
2007-05-04, 13:13
Något off-topic i en redan skenad tråd:

har bara kört bp i omgångar när jag vill ha grym träningsverk. annars gym

Varför FAN vill man ha grym träningsvääärk?

Pez
2007-05-04, 13:30
Något off-topic i en redan skenad tråd:



Varför FAN vill man ha grym träningsvääärk?

Jag antar att ovanstående är relevant för diskussionen?

Jag menar - eftersom jag ett par inlägg upp skrev följande..
Mer spam/ovidkommande så blir det varningar.
Så, nu skulle jag vilja veta på vilket sätt ditt inlägg är relevant. Förklara tack. :)

Hockeyplayer
2007-05-04, 14:21
hehe, blink blink. Och vafan "you have included 6 images in your messages. You are limited to using 5 images blablabla" hoppas du kan se min blinkning framför dig ändå.
tack, men du vet säkert att man aldrig blir nöjd

hehe :)
jo det är sant, men det är väl så det ska vara. Man måste sätta upp nya mål hela tiden! Lycka till med träningen, träna inte för mkt bara! *slap*

nutz
2007-05-04, 16:52
Så, nu skulle jag vilja veta på vilket sätt ditt inlägg är relevant. Förklara tack. :)

Nja.

Som sagt var det off topic:

Varför vill man någonsin ha extrem träningsvärk? Gynnar det styrke- eller konditionsträning på något vis?

Jennyiz
2007-05-05, 18:48
trodde alla tyckte det var skönt med träningsvärk, då känner man att man arbetat iaf. Om du inte får det, så är det kanske dags att börja höja vikterna lite? ;) kroppen vänjer ju sig efter ett tag, vilket resulterar:ingen träningsvärk.

Nja.

Som sagt var det off topic:

Varför vill man någonsin ha extrem träningsvärk? Gynnar det styrke- eller konditionsträning på något vis?

bubbe
2007-05-05, 19:04
Konstigt, jag får träningsvärk av att sänka vikterna *whistle*

träningsvärk är inte automatiskt samma som rätt sorts träning för hyportrofi.

BP ger för hög mängd träning med för lite vila för att ge möjlighet till så pass tunga vikter att någon vidare muskelutveckling sker. Räcker det som förklaring?