handdator

Visa fullständig version : Värt vetande om att döda en tråd.


Piranha
2007-05-01, 10:37
Enkel metodik i att döda en tråd.


1. Mickemetoden.
Dagsformstråden: posta en bild på sig själv efter vunnit tungvikten på lucia.

2. Grubmetoden.
Valfri tråd: Tycka ut fakta och studier gärna på fackspråk där users sen spenderar
timmar med att tyda svaret. (extremt slagkrafig, dock ingen nybörjarmetod).

3. Finska bänkpressmetoden.
Styrkestatstrådar, backa upp allt på VM, KM och trippla genomsnittets normalstyrka.

4. Baanmetoden :)
Gnälltrådar i allmänt, hänvisa till naturkatastrofer och krig.

5. Moderatormetoden.
Samtliga trådar: Bara stänga eländet.

6. Färrskingmetoden.
Kostillskottrådar: Länka till webshoppar (medför varning på köpet)

7. Jwzrrd metoden.
Allmäna skitsnackstrådar: Vulgära uttycke och kraftord samt påhopp gör att tråden försvinner.

8 Norska metoden
Samtliga trådar: Heta Babette

Slartibartfast
2007-05-01, 10:40
Slartimetoden: Ta upp Brad Pitt en gång för mycket ---> tråden stängs.

Yankeee
2007-05-01, 10:40
Baan är rätt ägd.

Sniggel
2007-05-01, 10:41
Haha. Bra tips :thumbup:

Baan
2007-05-01, 10:43
Fan vad jag och brorsorna ska fixa dig. :O

edit. och yankee.

Lexidos
2007-05-01, 10:46
haha :D

Piranha
2007-05-01, 10:49
Yankee län... akta dig för brushorna nu!

Yankeee
2007-05-01, 10:50
Yankee län... akta dig för brushorna nu!

Som tur är vet baan inte vilka fakkin vi är.

Baan
2007-05-01, 10:50
fakkin heter det n00b.

edit 1 nej men jag har inside info att du kommer till gbg snart!

edit 2 sen ska vi nog få dig tala var vi hittar piranha!

Yankeee
2007-05-01, 10:52
fakkin heter det n00b.

edit 1 nej men jag har inside info att du kommer till gbg snart!

edit 2 sen ska vi nog få dig tala var vi hittar piranha!

M en d å säge r vi så.

Piranha
2007-05-01, 10:52
fakkin heter det n00b.

edit 1 nej men jag har inside info att du kommer till gbg snart!

edit 2 sen ska vi nog få dig tala var vi hittar piranha!

Kommer nog till gbg i början på aug faktiskt :thumbup:

Baan
2007-05-01, 10:53
Kommer nog till gbg i början på aug faktiskt :thumbup:

Hm då har jag och brorsorna fullt upp, mhmmm inte bra

Ryska_raketen
2007-05-01, 10:54
Baan blidde pwned :(

Baan
2007-05-01, 10:55
Baan blidde pwned :(

Den göteborska avundsjukan... du är bara grining för ingen uppmärksammar dig! DET är pwned.

Ryska_raketen
2007-05-01, 10:56
Den göteborska avundsjukan... du är bara grining för ingen uppmärksammar dig! DET är pwned.

grinig heter det n00b

Baan
2007-05-01, 11:00
grinig heter det n00b

bra comeback! *rolleyes*

blidde? tehehee

jakke
2007-05-01, 11:13
Chattmetoden: Släpp in mela, bandit, snake och RR i valfri tråd

Snake
2007-05-01, 11:16
Ni älskar mig.

RR, vad ska du göra idag då? Tänkte dra och träna snart jag...

Mental
2007-05-01, 11:18
Pirre, skapade du den här tråden bara för att du blev ledsen på baan som inte hade samma definition av trauma som du?

Piranha
2007-05-01, 11:19
Pirre, skapade du den här tråden bara för att du blev ledsen på baan som inte hade samma definition av trauma som du?

Japp.

Löjtnant Blank
2007-05-01, 11:25
Tolkiametoden: Skriva en 75 rader lång debattartikel med minst lika många parenteser och semikolon om vilken färg himlen har.

Pepparkakssmurfen
2007-05-01, 11:26
Hahaa! Tänkte skriva om slartibartifasti-metoden,men han var den förste att svara i tråden. LOL på slarti!

shadowfire
2007-05-01, 12:38
Chattmetoden: Släpp in mela, bandit, snake och RR i valfri tråd

:laugh: :laugh: :laugh:

mela
2007-05-01, 12:42
Chattmetoden: Släpp in mela, bandit, snake och RR i valfri tråd

*whistle*

jakke
2007-05-01, 13:05
Arnemetoden: Börja ifrågasätta penisstorlekten hos dom som motargumenterar..

Deceiver85
2007-05-02, 14:28
"Förkortnings"-metoden: En enda regel som gäller, att oavsett vad skriva kortare och kortare svar för varje inlägg. Exempel:

INLÄGG 1: Tråd: Turkiet i EU
Min personliga åsikt är att den turkiska militären bör agera mot AKP om en islamistisk president väljs. Vägen till demokrati är lång, och med ett islamistisk stat gör man en rejäl omväg (om inte åker in i en återvändsgränd). Demokratin bör vara tolerant, men den bör även kunna försvara sig mot intolerans. Om Turkiet vill tillhöra EU, vilket jag personligen stödjer, så måste det ske under villkoret som en sekulariserad demokrati, inte som islamistisk teokrati!

INLÄGG 2: Svar till debattör A
Nej, du missförstår mig! Det jag sa var att demokratin bör vara tolerant, men den bör även kunna försvara sig mot intolerans, inte att demokratin borde avskaffas och ersättas med diktatur, läs inlägget nästa gång du svarar. Jag tror inte islam och demokrati fungerar ihop!

INLÄGG 3: Svar till debattör A
Är du dum i huvudet eller vad vill du inte förstå i mitt inlägg? Sluta kalla mig för rasist! Jag tycker att Turkiet bör bli medlemmar, men inte ifall man röstar fram en islamistisk president som stödjer sharia.

INLÄGG 4: Svar till debattör B
OT kanske, men Modo suger faktiskt pung och förtjänade definitivt inte SM-guldet!

INLÄGG 5: Svar till debattör A
Så du vill inte förstå, ingen idé att fortsätta debattera med dig.

INLÄGG 6: Svar till debattör B
:D

Som ni kanske märker debatterar trådskaparen med debattör A, som använder sig av JWZRD-metoden (inte att förväxla med Jwzrrd-metoden) som går ut på att man konsekvent vägrar förstå motståndarens argument och tar till personangrepp istället

Debattör B bör man hantera varsamt, särskilt eftersom denna nyligen tog 130kg i frontböj. Grattis!

jwzrd
2007-05-02, 14:32
"Förkortnings"-metoden: En enda regel som gäller, att oavsett vad skriva kortare och kortare svar för varje inlägg. Exempel:

INLÄGG 1: Tråd: Turkiet i EU
Min personliga åsikt är att den turkiska militären bör agera mot AKP om en islamistisk president väljs. Vägen till demokrati är lång, och med ett islamistisk stat gör man en rejäl omväg (om inte åker in i en återvändsgränd). Demokratin bör vara tolerant, men den bör även kunna försvara sig mot intolerans. Om Turkiet vill tillhöra EU, vilket jag personligen stödjer, så måste det ske under villkoret som en sekulariserad demokrati, inte som islamistisk teokrati!

INLÄGG 2: Svar till debattör A
Nej, du missförstår mig! Det jag sa var att demokratin bör vara tolerant, men den bör även kunna försvara sig mot intolerans, inte att demokratin borde avskaffas och ersättas med diktatur, läs inlägget nästa gång du svarar. Jag tror inte islam och demokrati fungerar ihop!

INLÄGG 3: Svar till debattör A
Är du dum i huvudet eller vad vill du inte förstå i mitt inlägg? Sluta kalla mig för rasist! Jag tycker att Turkiet bör bli medlemmar, men inte ifall man röstar fram en islamistisk president som stödjer sharia.

INLÄGG 4: Svar till debattör B
OT kanske, men Modo suger faktiskt pung och förtjänade definitivt inte SM-guldet!

INLÄGG 5: Svar till debattör A
Så du vill inte förstå, ingen idé att fortsätta debattera med dig.

INLÄGG 6: Svar till debattör B
:D

Som ni kanske märker debatterar trådskaparen med debattör A, som använder sig av JWZRD-metoden (inte att förväxla med Jwzrrd-metoden) som går ut på att man konsekvent vägrar förstå motståndarens argument och tar till personangrepp istället

Debattör B bör man hantera varsamt, särskilt eftersom denna nyligen tog 130kg i frontböj. Grattis!

Lika vettigt och insiktsfullt som alltid från dig.

Baan
2007-05-02, 14:33
Lika vettigt och insiktsfullt som alltid från dig.

:laugh:

Deceiver är det inte bättre att kalla den JBÄ-metoden...

Deceiver85
2007-05-02, 14:37
Lika vettigt och insiktsfullt som alltid från dig.
Lika förutsägbart från dig, som vanligt!

hahavaffan
2007-05-02, 14:44
Hahaha så skönt att man får se prov på de olika metoderna i tråden :D

130kg finsk sisu
2007-05-02, 15:23
Tack!
Jag känner mej hedrad för att få vara med i någon tråd! Jag får sällan vara med så...:cryout:

I lööööv u pirre*kissass* :Virro

Scratch89
2007-05-02, 15:23
Haha, riktigt kul tråd. :)