handdator

Visa fullständig version : Hade du tränat lika seriöst utan Kolo?


Carolinew
2007-04-30, 19:19
Ja precis som rubriken lyder, hade du varit lika seriös med din träning om Kolo (eller något annat träningsforum inriktat på styrketräning) inte fanns?

Jag personligen hade nog inte varit det. För det första så lär jag mig otroligt mycket om både träning och kost nästan varje dag här, och så fort man undrar något så finns svaret här. (Och finns det inte här så finns det ingenstans...*whistle* )

För det andra så är det väldigt givande att skriva träningsjournal och få feedback på allt man gör, både positiv och negativ sådan.

För det tredje så är det skönt att kunna diskutera träning hur mycket man vill! De flesta i min bekantskapskrets är ganska trötta på allt mitt prat om träning, kost osv och det ger inte precis mycket att försöka diskutera sånt med dem överhuvudtaget *rolleyes*

Jorgen
2007-04-30, 19:21
Jag anser inte mig vara seriös med min träning alls, men forumen har inte påverkat min träning nämnvärt.
Dom har dock påverkat andra delar av livet desto mer, men det blir OT så det lämnar vi därhän.

blekfet2
2007-04-30, 19:21
absolut. Seriös på det sätt som jag då hade trott varit det effektivaste sättet att träna.

Jax
2007-04-30, 19:22
Nja, jag hade inte haft lika stor koll på kostdelen, men min träning hade varit lika seriös/oseriös ändå.

Men sen är det skönt att vädra åsikter med likasinnade. Även om det är uppiggande att få höra vilken stolle man är så är det ändå trevligt att prata med person som inte tycker att det är idioti att springa ett par mil för skojs skull.

GymTT
2007-04-30, 19:24
Går alltid in 110% för det jag gör. Så visst hade jag slitit på lika jädra hårt.
Dock med mindre vett om kost och träning innanför pannbenet.

Whistler
2007-04-30, 19:28
Hade (och har innan min kolo-tid) slitit lika hårt, men utan samma koll på mat etc. Hade också stoppat i mig massa verkningslösa tillskott som reklamerna skulle lurat på mig om jag inte haft Grubs studiereferenser att lita på.

Piranha
2007-04-30, 19:28
Ja, min träning sträcker sig bra mycke länge tillbaks än medlemskapet på kolo.

Men jag har hämtat en hel del härigenom.

L-Sami
2007-04-30, 19:47
Hade nog aldrig börjat träna ordentligt och seriöst om jag inte hade kommit in på kolozzeum. Hart lärt mig så mycket här samt fått bra motivation och ändring av dålig vanor. Skulle fortsätta träna seriöst nu om jag skulle försvinna härifrån ändå. Det är så kul med likasinnade och sen får man också så mycket support och feedback, det är det som håller mig verkligen mer motiverad.

GymTT
2007-04-30, 19:49
Hade nog aldrig börjat träna ordentligt och seriöst om jag inte hade kommit in på kolozzeum. Hart lärt mig så mycket här samt fått bra motivation och ändring av dålig vanor. Skulle fortsätta träna seriöst nu om jag skulle försvinna härifrån ändå. Det är så kul med likasinnade och sen får man också så mycket support och feedback, det är det som håller mig verkligen mer motiverad.

Och du motiverar många!

Krampus
2007-04-30, 19:52
Nej. Bubbe, Z_bumpi och Nitromentan har lärt mig endel om SL måste jag medge. SL är det som halvgäller så länger serien pågår. Och det RAW fan i mig!*slap*

Eddie Vedder
2007-04-30, 19:52
Jag har tränat i stort sett hela livet och varit medlem här sen november, så ja det hade jag gjort.

Däremot hade jag troligtvis haft en mer osund inställning då, försökt va optimal, träna och äta utifrån va man läst på nåt skitställe lr så.*gah!*

Journalen har gett mej GRYMT mycke motivation och forumet har gett mej betydligt bredare kost-och träningskunskaper, träningen och allt som hör den till känns bättre och mindre "desperat" nu efter jag varit medlem här ett halvår.


Fan va jag älskar detta forumet!:thumbup: :bow: :bow:

Piranha
2007-04-30, 19:54
Jag måste flika in att forumet gett en hel drös med ovärderliga kontakter, som i sin tur påverkat träningen massvis.

Krampus
2007-04-30, 19:56
Jag måste flika in att forumet gett en hel drös med ovärderliga kontakter, som i sin tur påverkat träningen massvis.

Det har gett mig en massa ovärdiga kontakter också...

Arne Persson
2007-04-30, 19:57
Jag minns redan hur Kolozzeum 1970 inspirerade mig att börja träna seriöst! Tack Kollo för 37 st underbara träningsår!:D

Piranha
2007-04-30, 19:59
Jag minns redan hur Kolozzeum 1970 inspirerade mig att börja träna seriöst! Tack Kollo för 37 st underbara träningsår!:D

Ursäkta om jag frågar Arne, var det en brevklubb på den tiden?

Arne Persson
2007-04-30, 20:10
Ursäkta om jag frågar Arne, var det en brevklubb på den tiden?

Onej! Hal 9000* fanns ju. En utmärk surfdator. :D

*Hette väl datorn i filmen 2001 A Space Odyssé?

Semiramis
2007-04-30, 20:23
Nej det tror jag inte, dels har jag lärt mig en hel del både av att läsa och av feed-backen i min journal och dels har jag blivit modigare och inspirerad efter att ha lästa i andra tjej-journaler.

Noodles
2007-04-30, 20:44
Även om det är uppiggande att få höra vilken stolle man är så är det ändå trevligt att prata med person som inte tycker att det är idioti att springa ett par mil för skojs skull.

Fast lite knäppt är det ändå...

Jag har lärt mig mycket om kost på Kolozzeum men den delen känns mindre viktig nu. I början försökte jag att vara jätteseriös med kosten men nu försöker jag bara tänka på helheten och det fungerar bra. Tränade gjorde jag innan och jag tränar inte mycket mer sedan jag hittade Kolo. Däremot är det en bra källa för nya kunskaper och när motivationen tryter. Som Jax säger är det kul med likasinnade vars journaler kan inspirera mig och att själv föra journal är ett roligt sätt att få feedback på sin träning. När jag förra året var nära att lägga ner min satsning på maran var det bla uppmuntrande ord i journalen som fick mig att satsa vidare.

jesuz
2007-04-30, 21:10
Skriver journal dels för att det är en sporre och dels för att följa sin utveckling. Hade jag bara skrivit upp det på datorn hade min träning nog inte varit lika seriöst, men ändå rätt seriös. Jag skulle säga att det har bidragit, men att jag inte är beroende av kolo för att kunna träna seriöst.

Däremot är det en mycket viktig kunskapskälla för mig, diskussioner om utförande i övningar, kost, deff osv. är väldigt nyttiga och lärorika. Utöver det är det dessutom ett bra tidsfördriv i brist på annat. :)

(Beror såklart vad man menar med seriöst också.)

Ne-Yo
2007-04-30, 21:18
Hade absolut inte tränat lika seriöst utan kolo. Det är här jag får all min kunskap ifrån.

Liten Men Fet
2007-04-30, 22:24
Jag tränade nog lika hårt eller hårdare, fler övningar på muskelgrupp och längre tid på gymmet men jag tror jag har utvecklat min träning mycket sen jag började läsa på kollo men framför allt efter att jag lärde mig sålla bland inläggen.
Har också kommit i kontakt med greppträning även om jag inte kör så mycket nu. Troligtvis hade jag inte gått Arnes kurs om jag inte börjat kika här.
Benträningen har utvecklats väldigt mycket också.

mini
2007-04-30, 23:54
Nopes. Jag har lärt känna folk som peppar mig och lär mig mycket. Utan Kollo hade jag förmodligen fortfarande associerat buss till SL och tyckt att byggardamer var lite äckliga.

Three pigs
2007-04-30, 23:54
Tveksamt.

Kolo är en stor motivationskälla för mig.

sissa
2007-04-30, 23:57
Det tror jag inte. Tveksamt om jag ens hade fortsatt styrketräna. Om jag hade det så hade jag inte tränat som jag gör nu, det tror jag inte. Det hade väl kanske gått det det med, men jag har definitivt lärt mig massor här. Samt göt det mkt för motivationen att skriva journal och att kunna snacka med andra som delar ens intresse.

Tur man är så internetnördig. Det första jag gjorde när jag började träna var att googla på "styrketräning forum"

:)

MilkmaN
2007-05-01, 00:03
Lika seriös men inte med samma kunskaper om ingen kunskap fanns att inhämta på nätet.

Vinter
2007-05-01, 00:22
Tränat lika mycket hade jag nog gjort, även om det kan ge en motivations boost att läsa forumet ibland(och se bilder på imponerande förändringar). Störst intryck har nog King Grubs korståg inom kostläran gjort....

Nilsjohan
2007-05-01, 01:04
Ja. I övrigt lite som Jorgen skrev i sin post.

Tuniz
2007-05-01, 01:35
Hde jag inte upptäckt Kolozzeum hade jag fortfarande kört Disco och bantat samtidgt som jag försökt lägga på mig muskler :laugh:

Jacksatan
2007-05-01, 03:22
jag tränade absolut lika hårt. Dock tränade jag sämre och vettlösare. Jag har lärt mig otroligt mkt via forumen. Nu kan jag, tack vare min kunskap, supa härja runt o få samma resultat som tidigare när jag var uberseriös! :hbang:

J.Saarela
2007-05-01, 08:16
jag tränade absolut lika hårt. Dock tränade jag sämre och vettlösare. Jag har lärt mig otroligt mkt via forumen. Nu kan jag, tack vare min kunskap, supa härja runt o få samma resultat som tidigare när jag var uberseriös! :hbang:


:D hade samma tanke ungefär,men todes ej skriva det:)

skaparn
2007-05-01, 08:24
Som några talare redan varit inne på har jag faktiskt fått ett lite bättre förhållande till maten tack vare att man inser hur helheten är viktigare än det glykemiska indexet på dödsfrukostflingorna. Jag har visserligen aldrig varit ett fan av kvällstidnigar, men det är ju inte bara där man kan få en lite för svartvit bild av kostfrågan.

Och angående träning så hade jag nog varit en av alla de som koloeliten skrattar åt som mest i skivstånglokalen om jag inte läst här, även om jag nuförtiden ändå bara tränar discoövningar för bröst och biceps. Typ.

machine gun
2007-05-01, 12:31
Men sen är det skönt att vädra åsikter med likasinnade. Även om det är uppiggande att få höra vilken stolle man är så är det ändå trevligt att prata med person som inte tycker att det är idioti att springa ett par mil för skojs skull.

+1

Cerberus
2007-05-01, 12:36
jag hade inte kommit så långt alls öht utan kolo, har lärt mig så otroooligt mycket men har lärt mig att inte ****** upp mig i smådetaljer som snarare skapar stress, ångest och tvångstankar utan försöker se helhetsbilden mer. Livsstilen i sin helhet e viktigast och jag prioriterar mitt välmående mycket mer nu :)

jag e ingen guru och förstår hur varenda molekyl färdas i kroppen men jag kan jäkla massa nu iaf :D snart får ja leka PT när en tjejkompis ska börja träna med mig.

FreCKo
2007-05-01, 19:17
Nej. Jag läste mycket på www.johnstonefitness.com förut och forumet där, och därifrån kopierade jag vissa saker gällande träningsstil osv... Dock så har jag inte lärt mig en hundradel så mycket där som på kolo *cupid*

bertbert
2007-05-01, 19:30
Jag tror jag hade tränat lika seriöst, dvs med samma volym, ambition etc. Däremot har jag lärt mig en del här, och fått kontakter också.

Kristian
2007-05-01, 19:37
Visst hade jag tränat lika seriöst utan kollo...om man nu kan kalla min träning seriös...men tack vare kollo har man lärt sig lite nya saker om kost o träning...

Sonny.
2007-05-01, 22:18
Det tror jag. Men inte lika smart.

nr16
2007-05-02, 08:24
Ja, det hade jag. Men jag hade deffinitevt tränat sämmre, inte "rätt" reps antal, bara en övning/muskelgrupp, tränat samma muskel många gånger i veckan osv osv

stahlberg
2007-05-02, 08:51
Inte för att jag tränar, men min verksamhet är helt seriös, helt oberoende av om det finns internetforum eller inte.

Däremot hade min verksamhet IDAG säkert sett annorlunda ut, eftersom jag nu har svenska adepter som jag fått genom Kolozzeums och Bodys forum, och vilkas träning jag delvis följer via forumen.

pe11e
2007-05-02, 09:47
Det hade jag gjort, men jag hade inte lärt mig lika mycket. Sedan jag började hänga här har min träning gett mycket bättre resultat.

Baan
2007-05-02, 11:03
Jodå, är ju även gammal Body eller B&K medlem så jag hade nog hittat till ett annat forum bara.

Annars så hade man inte vetat lika mycket om kost, plus det där med att man tror att man vet grejer som man egentligen bara gissat på, något man fått bättre insikt i genom att läsa mycket här från kunniga personer. Att tänka "logiskt" utifrån hur kroppen fungerar är inte så klockers...

Carolinew
2008-02-14, 15:23
Bump!

Pga tråden om man var beroende av kolo så kom jag att tänka på denna igen. Jag skulle fortfarande inte träna lika seriöst utan kolo, det kan jag nästan skriva upp...

Vinter
2008-02-14, 15:31
Bara stirra på lite bilder, bli avis, få motivation och köra på.

Jadå det har hjälpt en hel del, framförallt med kost. Och lite träningsupplägg.

ChrisDEFC
2008-02-14, 15:35
Med tanke på all motivation man får här så tränar jag iaf hårdare med kolo än utan!

Ganymedes
2008-02-14, 15:44
Jag hade tränat lika hårt men inte lika smart.

Jay-Z
2008-02-14, 15:53
Visste inte ens vad ett forum var innan Kolo.
Tur att man inte jobbar med webb. *rolleyes*

Jag har lärt mig mycket och blivit inspirerad till att lära mig mer.

Mescreant
2008-02-14, 16:13
Seriösare tror jag.

stridis
2008-02-14, 16:20
Utan kolozzeum skulle jag nog vara seriösare med min träning.*whistle*
Men det är klart, man har fått sig serverat en massa studier och kunskapsgivande debatter. Inte att förglömma att man kom i kontakt med Arnes kurser och kolo väckte ett fördjupat intresse i kost och näring som utmynnat i att jag numera pluggar till Dietist.

EkarN
2008-02-14, 16:27
Ja, det hade jag nog. Bara vart medlem ett kort tag.

Gpajpen
2008-02-14, 16:31
Jag hade högst troligt inte börjat styrketräna igen, båda första och andra gången, utan inspiration från kolo. Hade nog heller aldrig börjat konditionstränat överhuvudtaget, sporadiskt eller regelbundet.

KellZ
2008-02-14, 17:12
Det är från kolo jag har lärt mig grunderna och fått kunskap kring kost och träning, så nej.

kolle
2008-02-14, 17:17
Nej, eller jo. Hade inte haft så stor koll på kost, vila osv som nu men träningsdisciplin har jag alltid haft.

Brassarn
2008-02-14, 17:19
Ja, kolo är ett helschyst forum men som många andra "hänger" jag på säkert 5-6 andra som också involverar träning till viss del.

Scratch89
2008-02-14, 17:22
Nä. Kolo fick mig att bli intresserad av näringsläran och inte bara Aftonbladetkunskaper. Träningen hade nog varit lika seriös, men inte allting runtomkring, som maten och vilan.

Oskis
2008-02-14, 20:46
Jag hade nog inte tränat styrketräning alls om jag inte surfade in på kolo av en slump för ganska precis 6 år sedan :)

Alexton
2008-02-14, 20:51
troligtvis, men resultaten hade legat år och dagar bak i tiden. Mer kunskap gör det möjligt med effektivare och bättre träning.

tjabon
2008-02-14, 20:51
Jag har tränat hårt i +20 år och inte mycket hade/har påverkat det.

Däremot har jag lärt mej mycket om andra och hur dom tränar och
tillämpat vissa saker på min egen träning. Det är jag tacksam för!
*popcorn*

Rahf
2008-02-14, 20:54
Ja, men förmodligen med snäppet sämre resultat och bra fler skador.

joriice
2008-02-14, 20:57
Hur skall man veta det? Jag tror det. Det finns liknande sidor. : D

thatkrillesshow
2008-02-14, 20:59
Jag hade tränat lika seriöst, fast som en idiot.
Jag hade säkert tränat alla dagar i veckan o kört cardio efter gympass för att bränna fett o inte ätit nåt på kvällen eftersom man bara lägger på sig fett då:Virro
Jag hade alltså utgått från allt jag "lärt" mig i tidningar och på tv.

SHUMMAN
2008-02-14, 21:03
och så fort man undrar något så finns svaret här. (Och finns det inte här så finns det ingenstans...*whistle* )


så rätt!

Animalistic
2008-02-14, 21:04
hade nog inte tränat lika effektivt!

regus
2008-02-14, 21:12
Jag hade haft större biceps och mindre ben.

Edit: Näää men.. jag har lärt mig mycket av att läsa här. Hade tränat lika hårt, men inte lika målinriktat eller planerat.

Edit: Hade antagligen inte tränat lika hårt. Hade antagligen ölat mer också. Kolo has the save.

Andy.da.wohoo
2008-02-14, 21:18
Jag hade nog inte gjort det. Har blivit sjukt inspirerad av det mesta folket här :)

muddler
2008-02-14, 22:05
på den nivån jag kör nu så ja självklart... det var ju träningen i sig som intresse som fick mig att hitta hit.

Troll
2008-02-14, 22:06
Nej, jag tror faktiskt inte det.

Så tack kolo, och ni alla som inspirerat en! *cupid* :thumbup:

Martin Löwgren
2008-02-14, 22:06
Jag har tränat elit inriktat i 6år utan kolo och blev medlem i vintras, så ja de har och hade jag.

Alucard
2008-02-14, 22:38
Hade sannolikt inte haft lika bra koll som jag fått genom att sitta på forumet och läsa trådar
Så på ett sätt kanske inte träningen skulle haft lika hög kvalle

Gris
2008-02-14, 23:19
ja det hade jag, utan tvekan.

pony
2008-02-15, 01:35
Hade nog tränat lika mycket, men frågan är om jag hade tränat lika bra. Var kommer "seriöst" in?
Jag är bra på att snoka upp info på egen hand, vad det än gäller. Det är i princip det enda sättet jag kan behålla intresset och motivationen för något jag gillar. Mentorer, coacher och lärare går fetbort.
Genom Kolo kan man komma i kontakt med folk som har mer koll än man själv, och välja huruvida man vill ta deras råd eller ej. En annan styrka är att brädan har så många medlemmar, man kan ta mer vida intryck och gallra fram någonting som förhoppningsvis är mer objektivt än den lokala källarklubben.

Vansinnigt bra resource på svenska. Det brukar annars vara snålt på den fronten...

Marcs
2008-02-15, 09:15
Lika seriöst: ja. Men med betydligt mindre kunskap.

z_bumbi
2008-02-15, 09:20
Jag har tränat elit inriktat i 6år utan kolo och blev medlem i vintras, så ja de har och hade jag.

Du blev iofs medlem för 3-4 år sedan?

Hallberg
2008-02-15, 09:25
Tveksam till om jag kan påstå att jag tränar seriöst nu för tiden, men kollo har inte haft någon, positiv eller negativ, inverkan på själva träningen. Kul läsning däremot.

agazza
2008-02-15, 09:50
Jag hade tränat lika hårt. Men jag hade tränat fel istället.

Matsa
2008-02-15, 10:36
Jag hade tränat lika seriöst och förmodligen även ungefär likadant som jag tränar nu. För det första blev jag ju nyligen medlem, dessutom finns fler forum än kolo, även om det är ett väldigt bra forum.

Men lite har det nog bidragit i form av nya idéer och effektiviserande.