handdator

Visa fullständig version : Weighted Supine Row


anton.l
2007-04-29, 21:00
är nån som har erfarenhet med denna övning om ni vet om den är bra osv? + att jag undrar för satt o kolla på denna sida http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/WTSupineRow.html o jag undrar om muskelgrupperna man kan trycka o kolla på, på sidan är det alla muskler som man använder när man gör övningen????

tp_88
2007-04-29, 21:10
Jag skulle säga att det finns bättre alternativ av roddövningar. Stångrodd, Hantelrodd, T-bar, cablerodd t.ex.


Musklerna som står under "Target" är dom som används MEST i övningen.

Musklerna som står under "Synergists" används också i rörelsen, men inte lika mkt.

Musklerna som står under "Dynamic Stabilizers" och "Stabilizers" används för att stabilisera kroppen under rörelsen.

Allan
2007-04-29, 21:12
Det där är en strålande övning om man saknar utrustning. Men så snart man har tillgång till stång och vikter är det att föredra

major Pectoralis
2007-04-29, 21:15
Den övningen har jag kört mycket av periodvis. Den är effektiv för lats och bröstrygg. Det intressanta är hur stor roll höjdskillnaden mellan bänk och räck kan spela för hur tungt det blir. En övning som bent-over-row blir hursomhelst mer "total" eftersom man här får mer av en "helkroppsträning".