handdator

Visa fullständig version : Hälsovakten


WiBe
2003-03-18, 21:31
Enligt hälsovakten plus har jag legat mellan 1500 och 2660 kalorier under den senaste veckan har trots detta inte gått ned i vikt(tycker att det blivit mera fett på magen)Min längd är 193 cm och vikt nu är 95-96 kilo vägde mig i går och då hade jag gått upp 1 kilo motför förra veckan sammma tidpunkt.Nog för att jag har börjat fotboll men det ska väl inte ge muskler så snabbt.Har varit inne på hemsidor och räknat ut att jag ska ligga på 2500 kalorier cirka för att gå ned i vikt är det för lågt att ligga på i snitt 2000?:confused:

Patte
2003-03-18, 21:51
Det beror på hur mycket du tränar, hur mycket muskeler du har och hur hög förbränning du har. Jag ligger i deff nu på 2500kcal, och jag är 183cm och väger ca 90kg. Tipset är att testa dig fram och se vad som händer. Ligg konstant på ett intag så att du inte svänger upp och ner så mycket

feldtarn
2003-03-18, 21:52
väger du 95kg låter det lite med 2000 kcal om dagen va?

hur är det fördelat med fett protte o kolisar?


vilket slags fett samt kolhydrater?



hur många mål per dag?

WiBe
2003-03-18, 21:55
Fotboll som jag bara tränat lite än men det är 3 timmar i veckan,springer 2x20 min i veckan (ökar med 2-4 minuter i veckan ,har just börjat )och går 3x60-70min
Hur mycket jag äter i procent är svårt att säga men staplarna i hälsovakten går aldrig upp till 100 (% av av deras rekommenderade intag) i fett och kolhydrater medans proteinet brukar göra det.Kan ju tillägga att det bara är den senaste veckan som jag märkt detta med vikt uppgång innan har jag gått ned ungefär 0,5 kilo i veckan under 2 månaders tid

Frukost:Havregrynsgröt med lingon sylt och lättmjölk
Mellanmål:Äpple(+ ibland protein drink protec +)
Lunch:Oftast feeling great eller ibland morsans hemlagade mat brukar vara fettsnålt
Mellanmål:Äpple(+ ibland protein drink)
Middag:Morsans hemlagade eller havregrynsgröt och två,tre ägg på rostat bröd
Mellanmål:Äpple och protein drink

Efter att jag tränat brukar jag äta en banan och protec +

feldtarn
2003-03-18, 22:16
"Frukost:Havregrynsgröt med lingon sylt och lättmjölk
Mellanmål:Äpple(+ ibland protein drink protec +)
Lunch:Oftast feeling great eller ibland morsans hemlagade mat brukar vara fettsnålt
Mellanmål:Äpple(+ ibland protein drink)
Middag:Morsans hemlagade eller havregrynsgröt och två,tre ägg på rostat bröd
Mellanmål:Äpple och protein drink

Efter att jag tränat brukar jag äta en banan och protec +"

Du bör nog få i dig mera protein! protein i alla måltider, speciellt frukosten!

Sen bör du nog vräka i dig mera fett, annars släpper inte heller kroppen något fett till förbränning....


Raps, oliv lr linfröolja är bra tex....


Rostat bröd kan du nog ta o skippa oxå, försök hålla dig till långsamma kolhydrater....


Kör gärna morgonpromenader ett par gånger i veckan oxå.....



Lite jag kom att tänka på just nu.....



Läs gärna runt lite här på forumet! Finns mycket vettigt skrivet!

WiBe
2003-03-18, 22:41
Glömde att säga att det blir några kapslar omega 3 fiskolja också då och då sedan äter jag ju några mackor med lättaste lättmargarinet när jag är hos mor och far (tre ,fyra gånger i veckan).Har börjat gå morgonpromenader en gång i veckan också .Kan ju tillägga att jag gått ned 28 kilo på 15 månader för att sedan gått upp 7 kilo som jag nu vill ha bort( plus lite till) .Med detta forum och pauluns bok fråga fredrik och alltom fettförbränning till hjälp gick jag ned .Att jag gått upp 7 kilo sedan maj förra året beror mest på att jag slutade röra mig och att jag åt ute ofta.Rullkebab typ 5 ggr i veckan:eating:

janizzo
2003-03-19, 13:56
Enligt uas.se ska jag äta 3200 kcal/dag, jag väger 95 och är 186 lång, så 2000 kcal/ dag låter jätte lite för dig. Jag trodde inte att fett kan bränna fett men efter jag ökade fett intaget blev det stora förändringar. :eating: