handdator

Visa fullständig version : Akut datorproblem


Stenberg
2007-04-28, 20:08
Ok, när jag nu startar datorn får jag bara upp bakgrundsbilden, inga ikoner, ingen startmeny eller annat. Har fårr igån Explorer via Aktivitetshanteraren. Undrar nu hur jag kan få igång utforskaren via den så jag kan säkerhetskopiera filer och sådant innan jag bootar om systemet?? Eller vet nån vad som kan va fel?

Har testat starta om, starta om i felsäkert läge mm men ingen skillnad!

*bedrövad* :(

Granatgiraffen
2007-04-28, 20:12
explorer=utforskaren?

arkiv->kör->explorer i aktivitetshanteraren.

Piranha
2007-04-28, 20:12
Ok, när jag nu startar datorn får jag bara upp bakgrundsbilden, inga ikoner, ingen startmeny eller annat. Har fårr igån Explorer via Aktivitetshanteraren. Undrar nu hur jag kan få igång utforskaren via den så jag kan säkerhetskopiera filer och sådant innan jag bootar om systemet?? Eller vet nån vad som kan va fel?

Har testat starta om, starta om i felsäkert läge mm men ingen skillnad!

*bedrövad* :(

Utforkaren och explorer är en och samma sak.

Stenberg
2007-04-28, 20:15
menade förstås utforskaren. Men när jag skriver explorer i starta ny aktivitet från aktivitetshanteraren får jag bara ett felmeddelande :(

Piranha
2007-04-28, 20:17
Öppna Taskmanagern (alt-ctrl-del)

Välj run.

där nusrmgr.cpl

( controlpanel appleten för kontona )

Skapa nytt konto med adminrätt och logga in på det.

Något säger mig att ditt konto ( din profil ) är kekk

Stenberg
2007-04-28, 20:25
Ska testa nu, hoppas!

Skumt att alla program som jag startar via aktivtetshanteraren funkar klockrent

Öppna Taskmanagern (alt-ctrl-del)

Välj run.

där nusrmgr.cpl

( controlpanel appleten för kontona )

Skapa nytt konto med adminrätt och logga in på det.

Något säger mig att ditt konto ( din profil ) är kekk

Piranha
2007-04-28, 20:33
Ska testa nu, hoppas!

Skumt att alla program som jag startar via aktivtetshanteraren funkar klockrent

Explorer är så hårt styrt av alla registervariablar inte för att den alltid crashar för det, men den kan beté sig jävlgt konstigt och ta en vecka på sig att ladda upp ( det kan lätt uppfattas som den crashat ).

Stenberg
2007-04-28, 20:49
suck, testade att skapa ett nytt konto. Men när jag loggade in igen va det samma visa, får bara upp bakgrundsbild och muspekare. Får starta programmen via aktivitetshanterara.

Några nya förslag??

Går det att öppna typ kontrollpanelen från aktivitetshanteraren?

Snabel
2007-04-28, 21:07
Yes, "Ny aktivitet" skriv "control"

Granatgiraffen
2007-04-28, 21:08
Fungerade den igår säger du? Gör en systemåterställning då?
I kör skriver du msconfig och sen där inne väljer du starta systemåterställning och tar från en dag tidigare.

Lätt som en plätt ?

Snake
2007-04-28, 21:19
http://nodwick.humor.gamespy.com/cats/pc.jpg

Runda Grodan
2007-04-28, 21:30
http://nodwick.humor.gamespy.com/cats/pc.jpg
Åååhhh, guuud vilken söt bild! *cupid*

Hoppas det löser sig Stenberg, datorproblem är så jävla trist. Tyvärr kan jag inte bidra med någon hjälp åt dig annat än att säga att datorproblem suger.

Stenberg
2007-04-28, 22:29
Tack för alla tips. Gjorde en systemåterställning, men det fungerade inte. Samma problem när jag startar. Så det verkar bli att boota om, segt men är kanske det enda som fungerar. Om det nu gör det.... :furious:

Stenberg
2007-04-28, 22:46
Ha! Det var Kaspersky som blockerat explorer pga Trojan-hot. Tur man kollade där innan man började boota-om =)

mek
2007-04-28, 22:48
EDIT: såg precis att du löst det. Då var det nog inget med sekundärskärm då :-)

Det är inte så att du av nån anledning ställt in att du har två skärmar, och att du nu hamnar på den sekundära?

Testa att högerklicka nånstans, välj Egenskaper->Inställningar och se om där är två skärmar. Isf kan du välja att slå den andra. Det finns en checkbox som heter "Extend my Windows desktop onto this monitor" på engelska versionen, kommer inte ihåg vad det står på svenska, som styr detta.

/M

agazza
2007-04-29, 00:53
annars hade du väl bara kunnat kört cmd och kopierat allt men tur att det löste sig

Einar
2007-04-29, 01:01
windowstangent + E