handdator

Visa fullständig version : Omöjlig viktminskning


kallebanan
2007-04-28, 16:04
I tonåren händer det ju mycket i kroppen men det verkar inte så för mig är snart 17 år och har tränat en hel del, men hur jag än gör vägrar min kropp formas efter de mått som jag vill utav det känns som kroppen går i sin egen takt det spelar ingen roll om jag äter pomfritt o smör varje dag i ett halvår jag går inte upp i vikt (det var ett dåligt exempel). Jag har även testat att gå ner i vikt det går inte heller kroppen kör sitt eget race ser exakt likadan ut och väger lika mycket.

Min fråga är, är det omöjligt att "forma" sin kropp, innan kroppen har vuxit klart helt och hållet? *gah!*

Gpajpen
2007-04-28, 16:13
långt ifrån omöjligt, gäller bara att vara konsekvent.

Eddie Vedder
2007-04-28, 16:18
Snarare har du större möjligheter att forma din kropp när du växer, att växa är ju i sej en formning av kroppen.

Nu framgår det ju inte om du tränar lr ej men för dom flesta styrketränande är det ordentligt med vila och tillräckligt med kcal, alltså inte "skräpmat" i sej, utan mycket energi. Du går inte upp i vikt på pommes frites och smör om det inte innebär ett kaloriöverskott.

Det är alltså inte omöjligt att varken gå upp lr ner, du måste bara provocera kroppen tillräckligt. Inte bara äta och leva på ett sätt du tror kommer ge resultat utan du får leva efter det, kolla utvärdera vad som händer, förändra om dina resultat inte kommer, utvärdera igen, förändra eventuella fel o.s.v. o.s.v.....

kallebanan
2007-04-28, 16:28
att växa är ju i sej en formning av kroppen.

Tror att det är just det som förhindrar en ifrån att forma sig själv i tonåren. :confused:

Rahf
2007-04-28, 16:42
Lär dig då om du vill få några konsekventa resultat av din träning. Att skriva "jag kan inte gå upp/ner i vikt" betyder att man inte har prövat allt. Har du ingen metabol sjukdom så är det kcal in - kcal ut = Minskning/ökning/stasis som gäller.

Försök inte hitta ursäkter för att ge upp, det är inte lätt.

Ät mer! Ät energitätt! Ät ännu mer!