handdator

Visa fullständig version : styrke efter morronprommis?


Diana
2003-03-18, 18:22
nån som provat de här upplägget:

-morronprommenad
-frukost
-styrketräning(överkropp)

gick styrkepasset sämre?

Dipshit
2003-03-18, 18:47
näp, och tänker aldrig testa..!
att träna med bara nyäten frukost i sig kan inte ge mycket.

Vänskap
2003-03-18, 18:51
Så tränar jag för närvarande. Funkar bra för mig iallafall. Men jag är lite av nybörjare på styrketräning så min erfarenhet säger kanske inte så mycket.

emmzan
2003-03-18, 18:51
Körde så väldigt mycket förra våren, å andra sidan körde jag inte speciellt tung styrketräning (tyckte det då, men inte nu :D)

Jag tyckte det fungerade bra, men å andra sidan tyckte jag att 14 träningstimmar/v var bra också så... Kan väl i efterhand tycka att jag väldigt snett ute med så mkt träning och passen så tätt inpå varandra..

King Grub
2003-03-18, 19:10
Att träna styrketräning på morgonen, efter frukost, är det som gäller för mig, och har så varit i snart 10 år. Fullständigt suveränt, inte minst för att man har hela dagen på sig att fylla på med näring, i stället för att bara hinna äta en gång, om man tränar sent på kvällen. Dessutom är jag väldigt morgonpigg och kvällstrött.

Jag har däremot inte kört några morgonpromenader innan frukosten och därefter styrketränat. HIIT regerar.

Diana
2003-03-18, 19:23
tycker morronträning e klart överlägsen,,skulle ja träna efter jobbet skulle ja verkligen inte orka lika mkt men som sagt fördelen att man e morronpigg då oxå,fortsätter nog me hiit efter styrken istället.. min cykel e trasig:cryout: :cryout:

feldtarn
2003-03-18, 19:27
Tycker oxå man får bra tryck i kroppen med morgonträning!

orkar mycket mera då!

Tränar iofs efter jobbet annars.... pust, stånk, stön!

Karl_alfred
2003-03-18, 19:55