handdator

Visa fullständig version : styrke efter morronprommis?


Diana
2003-03-18, 18:22
nån som provat de här upplägget:

-morronprommenad
-frukost
-styrketräning(överkropp)

gick styrkepasset sämre?

Dipshit
2003-03-18, 18:47
näp, och tänker aldrig testa..!
att träna med bara nyäten frukost i sig kan inte ge mycket.

Vänskap
2003-03-18, 18:51
Så tränar jag för närvarande. Funkar bra för mig iallafall. Men jag är lite av nybörjare på styrketräning så min erfarenhet säger kanske inte så mycket.

emmzan
2003-03-18, 18:51
Körde så väldigt mycket förra våren, å andra sidan körde jag inte speciellt tung styrketräning (tyckte det då, men inte nu :D)

Jag tyckte det fungerade bra, men å andra sidan tyckte jag att 14 träningstimmar/v var bra också så... Kan väl i efterhand tycka att jag väldigt snett ute med så mkt träning och passen så tätt inpå varandra..

King Grub
2003-03-18, 19:10
Att träna styrketräning på morgonen, efter frukost, är det som gäller för mig, och har så varit i snart 10 år. Fullständigt suveränt, inte minst för att man har hela dagen på sig att fylla på med näring, i stället för att bara hinna äta en gång, om man tränar sent på kvällen. Dessutom är jag väldigt morgonpigg och kvällstrött.

Jag har däremot inte kört några morgonpromenader innan frukosten och därefter styrketränat. HIIT regerar.

Diana
2003-03-18, 19:23
tycker morronträning e klart överlägsen,,skulle ja träna efter jobbet skulle ja verkligen inte orka lika mkt men som sagt fördelen att man e morronpigg då oxå,fortsätter nog me hiit efter styrken istället.. min cykel e trasig:cryout: :cryout:

feldtarn
2003-03-18, 19:27
Tycker oxå man får bra tryck i kroppen med morgonträning!

orkar mycket mera då!

Tränar iofs efter jobbet annars.... pust, stånk, stön!

Karl_alfred
2003-03-18, 19:55
Jag tror på att träna strax för lunch då man smält frukosten lagom utan att vara hungrig. Tar sedan en protein drink direkt efter. Tar god tid på mig och lagar något gott för att käka någon timme senare. Sen kör man på med mellanmål och midag. Kvällsmål som avslutning. Fungerar jäkligt bra för mig istället för att köra på kvällen.

Nils
2003-03-18, 22:24
Precis, på morgonen är man ju helt orkeslös (-10-15% vikter) och på kvällen är det ofta en mycket trött Nils som skall träna (även om när man väl kommer igång så brukar adrenalinet plocka upp mig en hel del). Men vid LUNCH det är riktigt bra. Sen är det bara problemet att kunna ta 2-3 timmars lunch så att man kan komma till gym och tillbaka, dusha laga mat och äta... Vi får börja med spanska arbetstider så att man kan träna ordentligt!
:cheers:
Nils

feldtarn
2003-03-18, 22:33
faan det är ett jäkla sätt! Jobbet förstör våran fritidssysselsättning..... ;)

på helgerna kan man ju typ käka frukost, vänta 2-3 h. ätaigen o sen gå o träna en timma efter det.... då borde man ju ha bra med energi i kröppa....


Ska ta ett snack med min chef imorrn tror jag:devil:

Munter
2003-03-18, 22:34
Originally posted by Diana
nån som provat de här upplägget:

-morronprommenad
-frukost
-styrketräning(överkropp)

gick styrkepasset sämre?
Jag har tränat så i 4 år (inte promenader året runt dock). Fungerar alldeles utmärkt om man är "snabb på att starta upp" på morgonen... Sen har vi hela diskussionen om att det blir lättare att styra upp näringsintaget under dagen...det har vart på tapeten någon gång förut här på forumet.

Bamse
2003-03-18, 23:27
Jag har provat att träna med enbart frukost i kroppen, men det kändes inte bra.

Behöver både frukost och lunch i magen för att ha maximalt med ork.

Brukar träna vid 14-tiden. Perfekt för mig :thumbup:

Survivor
2003-03-19, 08:14
Det verkar som att alla tränar när de känner sig laddade psykiskt.
Bra, då är vi alla nöjda och glada. ;)