handdator

Visa fullständig version : "Någon"?


CRY-TECH
2007-04-27, 15:47
Hej! Jag är 17 år, tränar och går i skolan. Men jag har ett fåtal problem, jag är ganska så osocial, har svårt att lyfta röven ifrån datorn, gå ut, umgås med folk och hitta flertal kompisar etc. Största problemet är väl att jag inte riktigt vet vart jag kan hänga som 17 åring. Så jag undrar om ni här på kolozzeum har någon aning om vart i Stockholm man kan hänga, döda tid umgås med folk, festa etc.

L-Sami
2007-04-27, 15:50
Börja med nån idrott eller nåt annat aktivitet som intresserar dig. Vad är du intresserad av?
Festställen för under 18åringar är det väldigt dåligt av i Stockholm.

Lexidos
2007-04-27, 15:52
Du går ju i skolan, sist jag var där fanns det en massa andra människor där. Jag säger att du börjar där o träffar folk så kommer allt annat automatiskt

Dav0d
2007-04-27, 15:57
Gymnasiet är ett paradis. Upptäcker man alltid försent dock :)

mangemani
2007-04-27, 16:00
gymmet såklart.
kan väl inte bli bättre tycker jag...en stor lokal fylld med människor som delar samma intresse som dej..kan ju inte gå fel.

Dav0d
2007-04-27, 16:02
gymmet såklart.
kan väl inte bli bättre tycker jag...en stor lokal fylld med människor som delar samma intresse som dej..kan ju inte gå fel.

Framför allt om man har stor kunskap som man kan framföra rätt. På så sätt får människorna du tar kontakt med respekt för din kunskap och din vilja att hjälpa. Fungerar också yperligt om du ska ragga. ;)

CRY-TECH
2007-04-27, 16:04
Börja med nån idrott eller nåt annat aktivitet som intresserar dig. Vad är du intresserad av?
Festställen för under 18åringar är det väldigt dåligt av i Stockholm.

Jag är intresserad av basket,biljard och att umgås med folk. problemet är bara att jag under en längre period har suttit mycket framför datorn vilket har gjort att jag blivit mindre social, jag skulle behöva få ett mer aktivt socialt liv utanför gymmer och gymnasiet.

Jag skulle behöva få lite tips kring var man kan hitta ställen där det finns folk man kan umgås med och ställen där man kan spela biljard,basket i Stockholm.

tacksam för svar:)

Dav0d
2007-04-27, 16:08
Biljardpalatset i odenplan - 500 meter från stationen. Fullt med massa ungdomar och ett sekundärt val att ta med sin dejt till.


Hobby basketlag finns överallt inom stockholms gränser. Bara anmäla dig så har du massa nytt folk du tränar, utvecklas och umgås med.

L-Sami
2007-04-27, 16:17
Jag är intresserad av basket,biljard och att umgås med folk. problemet är bara att jag under en längre period har suttit mycket framför datorn vilket har gjort att jag blivit mindre social, jag skulle behöva få ett mer aktivt socialt liv utanför gymmer och gymnasiet.

Jag skulle behöva få lite tips kring var man kan hitta ställen där det finns folk man kan umgås med och ställen där man kan spela biljard,basket i Stockholm.

tacksam för svar:)


Prova Arenan i Fryshuset, där spelar folk basket från morgon till kväll. Nu speciellt när de säsongen är över för de flesta ungdomar, så är det fritt fram att spela där när det inte finns så mycket träningar. Det var där jag hängde när jag var yngre, mötte mycket nytt folk :)

CRY-TECH
2007-04-27, 16:24
Tackar för förslagen hittills:)

Keit
2007-04-27, 16:28
Plattan.

Ta på dig stor svart rock och några utnötta skor. Du kommer få många nya bekantskaper!

Timme
2007-04-27, 16:51
Börja med styrkelyft :D

ante
2007-04-27, 16:55
Gymnasiet är ett paradis. Upptäcker man alltid försent dock :)

+32421

mangemani
2007-04-27, 17:01
Framför allt om man har stor kunskap som man kan framföra rätt. På så sätt får människorna du tar kontakt med respekt för din kunskap och din vilja att hjälpa. Fungerar också yperligt om du ska ragga. ;)

nu behöver det ju inte vara just träning osv,men det kan vara den gyllene nyckeln till porten som blockerar en människa från en annan,alltså ta steget och säga något till personen.

finns en tjej(säkert runt 30-35 år) som inte pratar med någon på gymmet.
hon har sett mej flera ggr när jag hjälper/passar vänner som jag tränar med.
tränade i torsdags med en jobbarkompis,kompisen tränade klart och skulle gå hem,han gick då förbi tjejen som stog på trappmaskinen och hon frågade honom om jag var hanses personliga tränare och att jag verkade bra på det här med träning....efter att hon var klar så började hon styketräna och när jag var klar med mitt och skulle gå hem så frågade hon om jag tävlade...jag hade ej tid att säga så mycket just då,men min poäng med detta var att är man på rätt ställe och gör det man är intresserad utav bland folk som också är intresserade utav just det,så är chansen mycket stor att folket vill lära känna en.

pratar utav erfarenhet och jag kan säga att det funkar,mycket väl..iaf för mej.

hobbitar
2007-04-27, 17:09
www.e-kontakt.se

Dav0d
2007-04-27, 17:39
nu behöver det ju inte vara just träning osv,men det kan vara den gyllene nyckeln till porten som blockerar en människa från en annan,alltså ta steget och säga något till personen.

finns en tjej(säkert runt 30-35 år) som inte pratar med någon på gymmet.
hon har sett mej flera ggr när jag hjälper/passar vänner som jag tränar med.
tränade i torsdags med en jobbarkompis,kompisen tränade klart och skulle gå hem,han gick då förbi tjejen som stog på trappmaskinen och hon frågade honom om jag var hanses personliga tränare och att jag verkade bra på det här med träning....efter att hon var klar så började hon styketräna och när jag var klar med mitt och skulle gå hem så frågade hon om jag tävlade...jag hade ej tid att säga så mycket just då,men min poäng med detta var att är man på rätt ställe och gör det man är intresserad utav bland folk som också är intresserade utav just det,så är chansen mycket stor att folket vill lära känna en.

pratar utav erfarenhet och jag kan säga att det funkar,mycket väl..iaf för mej.


Fungerat likadant för mig, ganska skönt när andra tar kontakt istället för en själv. Bara det inte är irriterande folk *whistle*