handdator

Visa fullständig version : Jag måste få reda på vad som tämmer och inte stämmer innan jag kan gå vidare.


Stoltz
2007-04-26, 22:19
Ok, nu ska jag lätta mitt hjärta för Kolopsykologen. Hej.

I ca ett halvår blev jag hintad om diverse saker runt en tjej, och jag och tjejen log och snackade väldigt mycket och allt det där fina.
Hur som helst blev det inget av det så och jag trodde att allt bara hade handlat om skämtsamma hintar, trots att jag gillade henne skarpt.

Hur som helst, så blev det hela väldigt påtagligt nu, då jag märkte, när jag var ute med en kompis och träffade några tjejer att jag inte alls hade samma glöd kvar i mig vad gällde att prata med en tjej som jag var intresserad av.

Det tog lite tid, men sen insåg jag att jag var av någon anledning fast i något sorts hopp angående den tjejen. Hur som helst träffar jag henne varje dag då vi bor på samma studentkorridor, och jag började analysera mig själv och henne, och allting var en jävla dimma fram tills att jag kom fram till, alldeles nyss medan jag låg och löste Arne Anka för att somna och glömma allt om Religionvetenskapens etik och moral - Innan jag går vidare, måste jag få veta att det där är totalt döfött. Annars så kommer jag ge mina 100% för den här tjejen.

Jag vet inte vad min fråga ska bli - Hur, vad, varför, när? Välj en, jag är för slut efter en dag med för mycket plugg, för mycket brännboll och för lite mat, för att kunna tänka rationellt.

Helena B
2007-04-26, 22:21
Kan du inte bara fråga henne om hon är intresserad?

JAM
2007-04-26, 22:22
Finns bara en lösning, bara ett sätt som kan få dig att reda ut tankarna: berätta för henne vad du känner och hör om hon känner det samma. Därefter kan du enklare bestämma hur du ska gå vidare.

Kör hårt! :thumbup:

EDIT: Det är fan inte lätt, men tro mig, det är värt det 100 gånger om. :)

Raggis
2007-04-26, 22:23
Våga fråga henne vad hon egentligen tycker, iochmed att läget är ganska diffust. Försök slänga in lite fina anekdoter, sen slår du på stort.

mini
2007-04-26, 22:32
Försök slänga in lite fina anekdoter, sen slår du på stort.
Är det bara jag som inte begriper det där?

OnT: Ju snarare desto bättre. Nyktert och fint kan du ju fråga henne om hon har lust att gå ut och käka/hyra en film/knülla eller vad du nu vill göra. Se till att du kommer framåt, driv på lite. Jag tycker kanske inte du behöver fråga om hon tycker om dig, det blir lite påfluget. Bättre att det får komma av sig själv, men agera, och agera tydligare och mer än hittills.

bullis
2007-04-26, 22:33
Gå in naken i hennes rum o se hennes reaktion, arbeta sedan utifrån det.

L-Sami
2007-04-26, 22:33
Prata med tjejen, berätta vad du känner och tänker om henne. Se sen vad som kommer att hända.

Raggis
2007-04-26, 22:34
Är det bara jag som inte begriper det där?

OnT: Ju snarare desto bättre. Nyktert och fint kan du ju fråga henne om hon har lust att gå ut och käka/hyra en film/knülla eller vad du nu vill göra. Se till att du kommer framåt, driv på lite. Jag tycker kanske inte du behöver fråga om hon tycker om dig, det blir lite påfluget. Bättre att det får komma av sig själv, men agera, och agera tydligare och mer än hittills.

Slänga in lite fina anekdoter om fina stunder de haft tillsammans, osv. :P

Dissector
2007-04-26, 22:42
Tror inte du ska fråga rakt ut. Om hon inte själv funderat på detta en del så kan hon kanske bli lite ställd så att säga, och tvingas rannsaka sig själv lite för hastigt och blaha blaha.

Jobba vidare lite snyggt, charma henne, var uppmärksam på tecken på att hon är intresserad. Sedan kommer säkert svaret naturligt :)

Pellefant
2007-04-26, 22:47
Jobba vidare lite snyggt, charma henne, var uppmärksam på tecken på att hon är intresserad. Sedan kommer säkert svaret naturligt :)

Sedan sätter du in stöten på nästa korridorsfest. :thumbup:

chidde
2007-04-27, 01:33
Är det bara jag som inte begriper det där?

OnT: Ju snarare desto bättre. Nyktert och fint kan du ju fråga henne om hon har lust att gå ut och käka/hyra en film/knülla eller vad du nu vill göra. Se till att du kommer framåt, driv på lite. Jag tycker kanske inte du behöver fråga om hon tycker om dig, det blir lite påfluget. Bättre att det får komma av sig själv, men agera, och agera tydligare och mer än hittills.


jag har lärt mig från en kock på mitt jobb att det är osexigt o fråga
den här kocken, som vi kan kalla för markus... är en mycket sjuk man, och pratar om mycket konstiga saker... men i det här låg det en hel del sanning

han säger så till mig: chidde... om du vill ligga så ska du bara ha en grej i huvudet, du ska bara tänka på en sak och det är f-tta, bara på dem! tänk enbart på f-tta

man ska alltså inte fråga, man ska bara agera som mini säger

kan tillägga att jag träffade en tjej på en fest för inte så längesen
hon var världens sötaste top10, vi snackade lite... sen snackade vi lite mer... och så snackade vi ännu mer. sen kände jag att samtalet började leda mot sitt slut och den pinsamma tystnaden var nära, så jag bestämde mig för att mingla vidare då hon stoppar mig och frågar efter mitt nummer!!

wow tänkte jag *drool*
det är ju som att få allt serverat på ett silverfat, så hon ringde mig och la på och sa: så, nu har du mitt också

så det blev ett par sms fram och tillbaka, tills jag frågade om vi inte kunde hitta på nåt nån dag, ingen rebound där inte
anade redan en hund begraven, hon hade nämligen pojkvän

så om man har pojkvän, varför frågar man då efter andra pojkars telefonnummer? det är ett mysterium för mig
och vad vill jag ha sagt med allt detta?

jo, jag kom precis hem från jobbet och har alldeles för mycket dötid
och sist men inte minst: tjejer kan vara riktigt jävliga teasers, man borde akta sig.. det är som att leka med elden

chidde
2007-04-27, 01:37
förresten, jag kom på det... om du vill hitta på nåt med henne så ska du vara bestämd, konsekvent

"vill du kolla på film med mig ikväll?" funkar INTE !!

"jag ska kolla på film ikväll, kom över vetja" *popcorn*

LarsK
2007-04-27, 02:17
mini; kan man fråga en tjej rakt ut om de vill knülla, när båda är nyktra?

dice
2007-04-27, 02:49
mini; kan man fråga en tjej rakt ut om de vill knülla, när båda är nyktra?

Ja, det kan man. Sen vad svaret blir är en annan sak, ibland ja, ibland nej.

Purren
2007-04-27, 07:49
chidde: det kvittar väl om hon har pojkvän? Kör hårt. Det är inte ditt ansvar, det är hennes.

Ignatius72
2007-04-27, 07:54
Alla dessa bryderier pekar entydligt åt ett håll. Du har blivit osäker på din sexualitet. Gå in på www.transa.nu och ta det från det.

Empe
2007-04-27, 07:58
teasers, oh ja. Man har väl stött på några sådana i sina dar. Den här tjejen jag är intresserad av nu är iallafall en riktig jävla teaser. Men jag ska lyckas, det har jag tamefan bestämt mig för.

Purren
2007-04-27, 08:08
Men vad ni klagar på teasers, det är ju delvis det som gör det kul. Hur roligt vore det om man fick allt man ville precis när man ville?

Edit: Jag klagar nog också på det ibland, men jag tycker det är rätt kul innerst inne :)

sundvall
2007-04-27, 10:19
Om du vill sabba dina chanser totalt så rekommenderar jag att du berättar för henne vad du känner.

Jones
2007-04-27, 11:03
Om du vill sabba dina chanser totalt så rekommenderar jag att du berättar för henne vad du känner.

Kanske om hon e 17 år... Tror att äldre och mognare tjejer uppskattar ärlighet och tycker om när killar också visar känslor...

sundvall
2007-04-27, 11:22
Kanske om hon e 17 år... Tror att äldre och mognare tjejer uppskattar ärlighet och tycker om när killar också visar känslor...

Det beror mycket på vem man är som person, men oftast så skulle hon bara glida längre ifrån honom och bli helt ställd om hon själv inte just nu känner något speciellt för honom, och han förklarar att han är intresserad i henne.

Men om han nu får för sig att köra på den taktiken så vill jag gärna att han berättar här sedan hur det gick, jag själv skulle lägga mina pengar på att det i sånna fall inte kommer bli något förhållande.

Mirre
2007-04-27, 11:25
Varför inte använda det traditionella sättet? Bjud ut henne helt enkelt. Varför krångla till saker? Ni ser vad som händer! Sluta tänk och vela utan räta istället på ryggen och bjud ut damen nu! Att vara mjäkig, äta kakan o ha den kvar och vänta kan ofta leda till att du missar en förträfflig chans som glider dig ur händerna. ;)
Lycka till! :hbang:

sundvall
2007-04-27, 11:28
Varför inte använda det traditionella sättet? Bjud ut henne helt enkelt. Varför krångla till saker? Ni ser vad som händer! Sluta tänk och vela utan räta istället på ryggen och bjud ut damen nu! Att vara mjäkig, äta kakan o ha den kvar och vänta kan ofta leda till att du missar en förträfflig chans som glider dig ur händerna. ;)
Lycka till! :hbang:

Absolut, ta ut henne på middag helt enkelt, men du behöver ju nödvändigtvis inte betala för henne.

olle lindblad
2007-04-27, 11:31
Om du vill sabba dina chanser totalt så rekommenderar jag att du berättar för henne vad du känner.

Japp. Att försöka pressa fram något gensvar är dömt från början.

Stoltz
2007-04-27, 13:40
Ja, det var väldigt många förslag här och jag tackar för samtliga. Även Ignatius72s råd, även om jag inte tog det till hjärtat ;)

Något måste ju göras, så vi får se vad det blir.

Snake
2007-04-27, 13:43
Våga för att vinna. Tuffa killar satsar!!!

Ignatius72
2007-04-28, 12:56
Våga för att vinna. Tuffa killar satsar!!!

Helt rätt, satsa på dig själv, runka i motvind.