handdator

Visa fullständig version : Hjälp...


ToXY
2003-03-18, 16:47
Har fått den jävla kräksjukan... kan inte ät något! ALLT KOMMER UPP!!.... What to do? Dricker vätskeersättande RESORB.. fan ja då var man back to 0 igen...:cryout: :cryout: :cryout:

King Grub
2003-03-18, 16:54
Inte mycket mer du kan göra, tyvärr. Men om det är vinterkräksjukan är den över om ett par dagar. Så fort hamnar du inte på 0 igen.

Lellan
2003-03-18, 16:58
Kan inte säga annat än att jag lider med dig.. :(

Fick också upp ALLT, även prottedrink.. till slut kom jag på att om jag smuttade på saft och sög på nåt litet mariekex så fick jag i mig pyttelite näring iaf (blev inte svimfärdig åtminstone).

Kan trösta dig med att den troligtvis är över inom kort, jag spydde ett halvt dygn hade feber resten och sedan var det flytande föda som gällde (bra fil, provivayoghurt + dryck, prottepulver osv) i ett par dagar, sen kokt fisk + ris och sedan åt jag järnet! Har nog gått upp lite väl mycket i vikt för jag har verkligen tryckt i mig men den tog på krafterna.

Försök få i dig så mycket vätska som möjligt, gärna lite salt och vitaminpiller också! Krya på dig!!

2snarthårdakillar
2003-03-18, 17:42
Jag fick den samtidigt som jag var bakfull. Då va jag inte frän kan jag säga.:bpump: :bpump: :bpump:

ToXY
2003-03-19, 10:01
Okej!!! Kan ju säga att jaè ju verkligen inte ensam utav det här... fick konstaterat att jag gick ner ifrån 81.6kg till 80.4kg... & idag har jag iaf fått i mig soppa & 1 bröd skiva... försöker få i mig allt ... men vågar inte eftersom jag spydde 5rejäla ggr igår...!!! Men jag hoppas på rygg pass imorgon ändå.. för febern försvann inatt & nu è det äta som gäller!!!! Men vi får väl se hur mkt som går ner & hur mkt som kommr upp:cryout:

shirunai
2003-03-19, 10:05
Originally posted by ToXY
Okej!!! Kan ju säga att jaè ju verkligen inte ensam utav det här... fick konstaterat att jag gick ner ifrån 81.6kg till 80.4kg... & idag har jag iaf fått i mig soppa & 1 bröd skiva... försöker få i mig allt ... men vågar inte eftersom jag spydde 5rejäla ggr igår...!!! Men jag hoppas på rygg pass imorgon ändå.. för febern försvann inatt & nu è det äta som gäller!!!! Men vi får väl se hur mkt som går ner & hur mkt som kommr upp:cryout:

är det så smart att träna iaf ?

ToXY
2003-03-19, 10:10
Om jag skall vara ärlig så var jag inställd på att träna igår...;) börjar känna mig bättre & bättre så fårse hur man mår imon...annars så è det bar att vänta 1 dag till.:cryout:

Nils
2003-03-19, 10:11
Originally posted by shirunai


är det så smart att träna iaf ?
Visst, om man går till ett gym med andra det är ju ett fantastiskt bra sätt att sprida sjukdomen så effektivt som möjligt!!!
Sen kan man ju undra varför det är så viktigt.
Nils

ToXY
2003-03-19, 10:40
Sluta wajna nu göbbar vi vill ju bara träna!!!:MrT:

ToXY
2003-03-19, 13:21
Känner att jag blir bara hungerigare & hungerigare... vågar man äta mer tro? Har fått i mig en prot drink & 1 soppa... 1 macka med ost.. & några ahlgrens bilar!! MUMS!!.... JA nu blir det fan en soppa tilll!!! & mackor!:eating:

Pez
2003-03-19, 16:07
Du vet att vinterkräksjukan smittar som bäst EFTER man själv har "tillfrisknat" va? Dvs... stanna hemma för fan! :D

/pez

ToXY
2003-03-19, 16:51
Pez>>>Sluta wajna nu för faaen då får ju pappa hela gymmet för sig själv!!!:D Blir nog pass imon... har fått i mig ytterliggare en soppa... två brödskivor..1 kycklingfileee,1 weinerbröd...nästan hela påsen med bilar... tar nog igen det 1kg jag tappade igår!!:eating:

/Martin

Giza
2003-03-19, 19:17
Man smittar i ca 48 tim efter sista spyan. Man blir inte heller immun mot kräksjukan så man kan få den flera gånger.

Därför borde det väl vara i ens eget intresse att undvika kontakt med andra tills man är frisk, annars skickar man ju bara vidare skiten och risken att man drabbas en gång till blir större.

Giza...


men alla spyr ju inte så mycket så jag misstänker att det är 48 tim efter det att man inte mår så dåligt längre... eller nåt.

ToXY
2003-03-19, 19:42
Ofan... tack så jätte mkt för informationen, då håller jag mig borta till imon kväll då!!:cool:

ToXY
2003-03-19, 20:36
Sådär då gled en fet jävla hamburgare ned också...:eating:

King Grub
2003-03-19, 20:40
Det kanske behövs en matjournal på det här forumet också. :eating:

Pez
2003-03-20, 02:14
Originally posted by ToXY
Ofan... tack så jätte mkt för informationen, då håller jag mig borta till imon kväll då!!:cool:

Jaha... vad är det som gör att Herr Toxy lyssnar på andra men inte mig? :smash:

/pez :D