handdator

Visa fullständig version : Aaarghh!!! FÖrbannade Hackers!!!


Lilla Brynolf
2007-04-26, 18:04
Nu är jag så pass förbannad att jag måste skriva av mig lite.

Har nu suttit vid datorn några timmar och rivt mitt hår över något konstigt virus jag inte vet varifrån det kommit, var det finns, varför det finns, hur det funkar, vad det gör eller hur jag ska få bort det. Det jag dock mest av allt undrar är VAD DET ÄR FÖR LITEN SKITUNGE SOM SKICKAT IN SKITEN I MIN DATOR???!!!

Vad får denna Jolt Cola drickande, Counterstrikespelande finniga lilla nörd ut av att koda nån nedrans mask nere i sin lya i sin pensionerade morsas källare bara så att vanligt folk med ett liv tvingas plocka sin dator i molekyler, anbringa Belsebub och hans moster och söka över halva världen efter ett omöjligt komplicerat nedrans sketet litet antivirusprogram som klarar av att hitta den obetydliga lilla filen som gömt sig under hoper av gamla bilder på Jessica Alba, Ronnie och grillfesten -98?
VA? VARFÖR?

Jag önskar ond bråd hädangång åt nörden, det är vad jag gör!!!111

Hur skulle han känna om hans roströda Ford Orion från -89 plötsligt inte startade för att jag minsann hade installerat något skit jag pillrat på i min mörka källare, någonstans i hans bil?
Hur skulle det kännas då han inte vet vad i H-vete den är, var den är, varför, hur den funkar eller vad han ska göra för att få bort den?

"Hahaha!" skulle jag skratta, hemma i min källare igen. Sök nu efter något du inte vet vad det är i bilen du inte förstår dig på. Din bilkunniga polare (han spelar Need for Speed) har sagt att du måste söka över hela världen efter nåt jäkla verktyg du inte kan använda och som inte passar din gamla skrothög till bil för att få bort det du inte vet vad det är.
"Hahaha" skulle jag fortsätta skratta. "Hehehe"

FÖRBANNADE HACKERS GÅ TILL GYMMET ISTÄLLET!!!!


Ps. Ursäkta min långa utläggning. Är man arg så är man.

Snake
2007-04-26, 18:15
aawwwww ska vi jinga fajbjoj polisen??+++

blekfet2
2007-04-26, 18:17
så går det när man porrsurfar på gäjjjsidor.

Raggis
2007-04-26, 18:18
Solution: Skaffa bra skydd!

Zerom
2007-04-26, 18:19
n00b













:D

Prankie
2007-04-26, 18:19
Det är just såna priceless reaction som driver oss nördar. :D

blekfet2
2007-04-26, 18:20
Det är just såna priceless reaction som driver oss nördar. :D

Jag tror han inte menar Lajv-nördar.



:D

Lilla Brynolf
2007-04-26, 18:21
n00b




n00b? Du är säkert en såndäringa hackare eller vad de nu kallas nuförtiden... :smash:

Raggis
2007-04-26, 18:25
n00b? Du är säkert en såndäringa hackare eller vad de nu kallas nuförtiden... :smash:


http://ownedirl.com/absolut-hacker.gif

Lilla Brynolf
2007-04-26, 18:25
Det är just såna priceless reaction som driver oss nördar. :D

Din Fiat Ritmo startar inte imorgon.

hultman
2007-04-26, 19:49
Jadu. Mina användarlistor på bifrost, poison ivy och snickrade program är inte fulla utan anledning. Folk - inklusive du - är för dumma för att använda datorer.

rememberence
2007-04-26, 20:47
Folk - inklusive du - är för dumma för att använda Linux.

Rättelse ;)

Whistler
2007-04-26, 22:30
Dra ner NOD32 och Spysweeper. Sluta sen surfa på sidor med diskutabelt innehåll.

Trance
2007-04-26, 22:34
Oddsen är väl rätt stora att den som faktiskt spred viruset till dig inte kan koda för fem öre. Flesta är väl scriptkiddies som använder program, som hultman typ.

De stora virusen och trojanerna ligger ju dessutom mer kriminella nätverk bakom numera eftersom det är enorma pengar i stora botnets.

Raggis
2007-04-26, 22:36
Oddsen är väl rätt stora att den som faktiskt spred viruset till dig inte kan koda för fem öre. Flesta är väl scriptkiddies som använder program, som hultman typ.

De stora virusen och trojanerna ligger ju dessutom mer kriminella nätverk bakom numera eftersom det är enorma pengar i stora botnets.

Death to all scriptkiddies! Har flera såna idioter på min lista. Skryter ofta om att dom har lyckats göra något "markabelt", som att t.ex. mass spamma en stackare, eller dylikt.

Mantus
2007-04-26, 22:40
De senaste posterna har jag faktiskt inte fattat ett dugg av. Någon som kan förklara vad scriptkiddies, poison ivy(inte den lexikala betydelsen) och lista är i sammanhanget?

Raggis
2007-04-26, 22:42
De senaste posterna har jag faktiskt inte fattat ett dugg av. Någon som kan förklara vad scriptkiddies, poison ivy(inte den lexikala betydelsen) och lista är i sammanhanget?

Scriptkiddies = dom som använder sig utav andras material/program, för att framstå som "leet hackers". Dom gör i själva verket inte ett piss. Trycker på några knappar hit och dit, och matar eventuellt in några simpla parametrar.

Snafu
2007-04-26, 22:43
Det finns ju en del trojaner som infekterar datorer genom random portscanning, således behöver man inte besöka diskutabla sidor så att säga.

Trance
2007-04-26, 22:46
De senaste posterna har jag faktiskt inte fattat ett dugg av. Någon som kan förklara vad scriptkiddies, poison ivy(inte den lexikala betydelsen) och lista är i sammanhanget?

bifrost, poison ivy är med en del som du styr och en del som du skickar till någon och då kan styra personens dator med. Finns även program som kan generera varianter av virus genom att bara trycka på knappar som man sprider.

Script kiddies är sådana som använder program som dessa. Det kräver ingen skicklighet och de vet inte hur det fungerar utan det är bara "häftigt" att impa på andra och förstöra.

Trance
2007-04-26, 22:51
Det finns ju en del trojaner som infekterar datorer genom random portscanning, således behöver man inte besöka diskutabla sidor så att säga.

Ja, men för att du faktiskt skall kunna göra något med den öppna porten så måste det ju finnas ett hål i operativsystemet eller i en tjänst som lyssnar på porten.

Baan
2007-04-26, 22:54
Ja, men för att du faktiskt skall kunna göra något med den öppna porten så måste det ju finnas ett hål i operativsystemet eller i en tjänst som lyssnar på porten.

ja och en svaghet i den tjänsten egentligen skulle jag vilja tillägga men kanske det du menar med hål i os

Snabel
2007-04-26, 22:58
Ta det lugnt och tänk normalt, det är säkert inte så svårt att ordna upp.

Trance
2007-04-26, 23:00
ja och en svaghet i den tjänsten egentligen skulle jag vilja tillägga men kanske det du menar med hål i os

Nej, jag glömde bara ordet. Heh, det är sent. ;)

[EDIT] Eller inte alls, jag formulerade mig korrekt. Tror jag. Ett hål i OS eller i tjänsten. Alltså i något av dem.

Baan
2007-04-26, 23:03
Nej, jag glömde bara ordet. Heh, det är sent. ;)

[EDIT] Eller inte alls, jag formulerade mig korrekt. Tror jag. Ett hål i OS eller i tjänsten. Alltså i något av dem.

Jo, men när du skickar datat till tjänsten vill du säkert att tjänsten ska ta hand om datat inte bara discarda det som skit. Så borde väl inte bara räcka med en öppen port utan också en fucked tjänst, men jag vet inte, inte direkt så jag är insatt i h4x0ring.

Trance
2007-04-26, 23:05
Jo, men när du skickar datat till tjänsten vill du säkert att tjänsten ska ta hand om datat inte bara discarda det som skit. Så borde väl inte bara räcka med en öppen port utan också en fucked tjänst, men jag vet inte, inte direkt så jag är insatt i h4x0ring.

Jo, det är bara ett missförstånd nu. Jag är inte insatt heller direkt men hålet jag pratar om är i tjänsten.

En port som är öppen.
En tjänst som har ett säkerhetshål som går att exploita.

RösböJunior
2007-05-01, 12:18
it is spelled windows ie explorer xp brandvägg xD

nämen seriöst. det är inte någon cs-spelande unge iaf.
gammal kod gjord av någon japan/möjligen balkan ochså.

agazza
2007-05-01, 17:45
bästa är att ta en gamburk och installera linux och använd den som router.. slipper du sega ner din dator med virusskydd och 98% av allt skit kommer inte igenom linux routern