handdator

Visa fullständig version : Får aldrig träningsvärk i biceps :/


henko_n
2007-04-26, 16:26
Asså, jag får ALDRIG träningsvärk i biceps trots att jag har kört hårt.. varför? *rolleyes* Sedan "ger" det träning ingenting om man inte ha fått träningsverk dagen efter man har tränat? :confused:

Emil_Larsson
2007-04-26, 16:29
Var glad att du slipper träningsvärk.

Att du får träningsvärk betyder inte att du växer mer än om du inte fått träningsvärk.

Raggis
2007-04-26, 16:30
Jag får aldrig träningsvärk längre. Ökning och träningsvärk har inget samband. Se det som en positiv grej istället. Slipper ha ont.

Emil_Larsson
2007-04-26, 16:31
Att du inte får träningsvärk är ett tecken på att du ger bästa förutsättning till att återhämta din kropp. Du är förmodligen bra uppvärmd m.m, därför du inte får träningsvärk.

Timme
2007-04-26, 16:32
Jag kan få träningsvärk i alla muskler men aldrig i axlarna.

champion
2007-04-26, 16:35
När ni inte får träningsverk stretchade ni då dagen innen eller ej?

Emil_Larsson
2007-04-26, 16:38
När ni inte får träningsverk stretchade ni då dagen innen eller ej?

Jag stretchar alltid efter ett gympass.

Däremot om jag te.x maxat så får jag träningsvärk som är outhärdlig av någon konstig anledning.

Degpekka
2007-04-26, 16:40
det har väl inte att göra med stretch? e det inte att kroppen vänjer sig och att kroppen slutar känna av träningsvärken? och därför man får det igen efter uppehåll... ?

Gädda
2007-04-26, 16:41
Jag får heller aldrig träningsvärk i armar eller axlar. Tror det beror på att det dom alltid får mest stryk eftersom dom hjälper till i så många övningar.

champion
2007-04-26, 16:43
Jag stretchar alltid efter ett gympass.

Däremot om jag te.x maxat så får jag träningsvärk som är outhärdlig av någon konstig anledning.

Får då alltid lite träningsverk hur mycket ja stretchar. Men som du säger när man maxar så blir det träningsverk om är fruktansvärd. Körde ben igår, kunde knappt gå fick cykla ner.
Värst är nog när man är på toa kommer för sjutton inte upp lätt *cry*

det har väl inte att göra med stretch? e det inte att kroppen vänjer sig och att kroppen slutar känna av träningsvärken? och därför man får det igen efter uppehåll... ?


Har tränat i massa år och får ändå träningsverk varje gång ja tränar. Skippar ja stretcha då kan ja lika bra sjukskriva mig för då kommer ja ej upp ur sängen.

King Grub
2007-04-26, 16:46
Stretching har inget med träningsvärk att göra.

L-Sami
2007-04-26, 17:00
Jag kan bara få träningsvärk om jag tränar annorlunda än vad jag är van vid, eller om jag har haft ett längre uppehåll och sen börjar träna igen.

marcus_ec
2007-04-26, 17:21
Jag brukar få en jäkla värk när jag lägger om programmet. Om du kört samma program länge, så vänjer sig kroppen & muskeln varför inte prova lite nya övningar. :)

Gpajpen
2007-04-26, 17:22
inget onormalt och inget negativt.

henko_n
2007-04-26, 17:24
Personligen tycker jag att det är jobbigt att inte känna träningsverk.. eftersom då vet du att du har tränat bra. Körde t.ex biceps igår men känner inget idag så funderar på att köra biceps imorron igen *whistle*
Har en annan fråga som inte rör ämnet... vi säger att du har gjort vissa biceps övningar och inte pallar göra några fler. är det bra då att kanske efter 20 min att förska på nytt eller bara låta muskeln va? :smash:

Handcuff
2007-04-26, 17:26
Personligen tycker jag att det är jobbigt att inte känna träningsverk.. eftersom då vet du att du har tränat bra. Körde t.ex biceps igår men känner inget idag så funderar på att köra biceps imorron igen *whistle*
Har en annan fråga som inte rör ämnet... vi säger att du har gjort vissa biceps övningar och inte pallar göra några fler. är det bra då att kanske efter 20 min att förska på nytt eller bara låta muskeln va? :smash:

Har inget med hur bra du tränat att göra...släpp det nu.

henko_n
2007-04-26, 17:41
haha ok :Virro

Raggis
2007-04-26, 17:51
Du märker väl om du ökar eller inte.

joriice
2007-04-26, 18:50
Jag känner defenitiv igen fenomenet. Jag får nu för tiden aldrig träningsvärk i Biceps, och knappt i axlarna heller. Men det gör inget :) *mohahahaaa*

Emil_Larsson
2007-04-26, 18:59
Får då alltid lite träningsverk hur mycket ja stretchar. Men som du säger när man maxar så blir det träningsverk om är fruktansvärd. Körde ben igår, kunde knappt gå fick cykla ner.
Värst är nog när man är på toa kommer för sjutton inte upp lätt *cry*




Har tränat i massa år och får ändå träningsverk varje gång ja tränar. Skippar ja stretcha då kan ja lika bra sjukskriva mig för då kommer ja ej upp ur sängen.

:D

agazza
2007-04-26, 19:20
slutade få träningsvärk i biceps också för ett tag sen. La in koncentrationscurl i schemat och kör den övningen otroligt hårt och nu är träningsverken tillbaka :) dock får jag inte träningsvärk ifall jag byter ut koncentrationscurlen mot en annan biceps övning :S

zeven
2007-04-26, 19:33
Inget jag kan backa upp med någon überkälla men varenda gång jag kör negativ träning för bicep får jag träningsverk, om jag kör som vanligt händer ingenting. :D

Ungefär som denna (http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/CBReversePreacherCurl.html) fastän att du sitter med fötterna under en vanlig bänk och armbågarna där du brukar ha arslet sedan fullt mag och en polare som hjälper till att få upp vikten och sedan sakta dra nedåt och upprepa det momentet. Sviiider som fan kan jag lova :D

GymTT
2007-04-26, 19:49
Jag kan bara få träningsvärk om jag tränar annorlunda än vad jag är van vid, eller om jag har haft ett längre uppehåll och sen börjar träna igen.

+1


eller om jag slitit som bara dne:)

Jontez
2007-04-26, 19:54
Jag kan bara få träningsvärk om jag tränar annorlunda än vad jag är van vid, eller om jag har haft ett längre uppehåll och sen börjar träna igen.
Så är det för mig också. Om jag testar en ny övning som jag inte är van vid kan jag få träningsvärk eller efter några veckors uppehåll. Aldrig annars

king_kong
2007-04-26, 19:57
det känns som om dem inte växer tycker jag träningsvärk är en skön känsla då vet man att man gjort bra ifrån sig=D

Handcuff
2007-04-26, 19:59
det känns som om dem inte växer tycker jag träningsvärk är en skön känsla då vet man att man gjort bra ifrån sig=D

Du får träningsvärk då du gjort något som muskeln inte är van vid. T ex bytt övningar..ändrat repsantal..kört negativt osv osv

Värk är inget kvitto på att man "gjort bra ifrån sig"! :MrT:

Och om du känner "hur dom växer"....snälla säg hur du tränar! vill verkligen veta.

Deceiver85
2007-04-26, 21:30
Nya övningar / variation i reps-antal ger alltid grym träningsvärk hos mig, oavsett muskelgrupp!

Sniggel
2007-04-27, 10:08
Du får träningsvärk då du gjort något som muskeln inte är van vid. T ex bytt övningar..ändrat repsantal..kört negativt osv osv

Värk är inget kvitto på att man "gjort bra ifrån sig"! :MrT:

Och om du känner "hur dom växer"....snälla säg hur du tränar! vill verkligen veta.

+1

Hur kan man känna att musklerna växer? Jag som tycker det är svårt nog att se att musklerna växer. Enda gången jag själv sett utvecklingen från vecka till vecka på någon muskelgrupp var när jag började med marklyft och knäböj (lats och quadiceps). Alla andra muskler måste jag jämföra med bilder över tid för att se hur mycket de utvecklats.

Så, hur är det ens möjligt att från dag till dag veta att musklerna växer?

Ignatius72
2007-04-28, 13:24
Får man inte träningsvärk så betyder det att man krymper, musklerna blir ledsna över den klena träningen och börjar dra ihop sig. Jag hörde om en kille från Andorra som tränade för klent och han blev invalid redan efter en vecka av träning utan träningsvärk. Be carefull out there!

Rahf
2007-04-28, 13:32
Gällande stretching så har det inte en direkt effekt på om du får träningsvärk eller inte. Däremot så är en väl utförd stretching ett ypperligt hjälpmedel för att starta återhämtningen av musklerna och detta kan kanske indirekt förhindra en andel värk dagen efter.

Fortsätt stretcha efter träningarna, att behålla sin rörelseförmåga samt ha en proper cooldown är ett måste efter träning. Var väldigt noga med överkroppen eftersom det förmodligen är de områden som slarvas mest med (förutom pecs som jag alltid ser folk står och slöstretchar mot nån vägg).