handdator

Visa fullständig version : Mest överskattade band?


Papi
2006-06-04, 19:52
Jag blev inspirerad av topplistan på brittiska skivor i en annan tråd.

Vilka band tycker ni är mest överskattade och varför?
Jag börjar:
Led Zeppelin *spy*
Har aldrig begripit vad folk ser i deras musik. Trappa till himlen är en styggelse. Karln kan inte sjunga för fan, han låter alldeles efterbliven i den låten. *screwy*

King Grub
2006-06-04, 19:54
Led Zeppelin, Beatles.

Yankeee
2006-06-04, 19:54
Allt med Per Gessle.

Bite
2006-06-04, 19:56
Det här kommer att bli en tråd om musiksmak tror jag..

Personligen tycker jag att det är vansinne att tala om Linkin Park som ett bra band, det grundar jag enbart på att de trots dålig musik (peronlig värdering) ses som ett av världens bästa/största/whatever rockband.

erks
2006-06-04, 19:56
Allt med Per Gessle.

håller med..

ugglan
2006-06-04, 19:56
gyllene tider

mela
2006-06-04, 19:57
Carola.

sgtbarnes
2006-06-04, 19:58
Pink Floyd på Syd Barrets tid.

The Hives

Pete Dorherty (stavning?)

Papi
2006-06-04, 19:59
Oh, Gyllene Tider glömde jag! Lätt det mest överskattade svenska bandet i alla fall!

Bartman
2006-06-04, 19:59
Carola.
+1
Fattar inte vad det är folk tycker är bra med henne.

mela
2006-06-04, 20:02
+1
Fattar inte vad det är folk tycker är bra med henne.

När som spelade henne på min studentbal igår och ALLA sjung med och var överlyckliga ville jag skjuta DJn :D

Dipshit
2006-06-04, 20:20
säger man LZ så är man antingen tondöv eller hjärndöd..
sicket självmål, grappar..

dared
2006-06-04, 20:22
Definitivt Gyllende Tider.. har jag alltid sagt.

Tenzu
2006-06-04, 20:23
mm Carola tills jag kommer på någon sämre, Håkan är ju sämre men tycker någon att han är bra ens?
iaf Carola var sjukt haussad inför ESC, men jag tyckte hon hade svag, medioker röst at best.

Sultanen
2006-06-04, 20:24
Led Zeppelin och allt me Gessle...

myggan
2006-06-04, 20:25
får man bara säga en? *cry*

BWO är ju i alla fall skrämmande dåliga (fast temple of love är ganska svängig) :)

dared
2006-06-04, 20:27
The Hives



+1

High1ander
2006-06-04, 20:27
säger man LZ så är man antingen tondöv eller hjärndöd..
sicket självmål, grappar..
Japp.

Överskattade...

Hmm... Jag har inte hört nått från Radiohead, men ändå pratas det alltid om dem, liksom vet vilket stuk det är på dem, men kan inga låtar. Säger inte de är överskattade, bara anynoma kändisar.

Oasis - Wonderwall är ett mästerverk, gruppen är är inget att hurra för.

Nirvana.

All punk.

Linkin Park gillar jag, tycker om deras låtar. De har en egen stil. Tycker inte de är grymma, utan bara ett trevligt alternativ.

Seriöst så fattar jag inte hur man inte kan uppskatta band som Led Zeppelin eller Beatles? Men sen kommer man från "melodi-galna Sverige".

Styrkebyggare
2006-06-04, 20:38
Risk för värderingsdiskussion mellan de som tycker att bandets roll för musikutvecklingen skall värderas högt och de som anser att de skall jämföras rakt av med sina efterkommande.

Spelar man Led Zeppelin idag så rockar det naturligtvis inte så mycket i jämförelse med mycket annan modernare musik. Sätter man in dem i sin tid och sitt sammanhang och ser vad de skapade jämfört med övrig dåtida musik så blir kanske bilden en annan.

Själv är jag av åsikten att nyskapande bör värderas högt, men naturligtvis kan det bli överdrivet ibland. Clapton är ett exempel på detta ("Clapton is God") även om bilden av honom har nyanserats en del på senare tid.


En överskattad artist var det... Tommy Körberg drar jag till med. Visst kan han sjunga bra, men han är definitivt inget fenomen.

myggan
2006-06-04, 20:42
Japp.

Oasis - Wonderwall är ett mästerverk, gruppen är är inget att hurra för.



Wonderwall är ju dock en av dom sämre låtarna Oasis producerade från de åren *rolleyes*
Man är speciellt trött på den för att den är så uttjötad i för sig men enligt mig är alla låtar på första skivan bättre än wonderwall.

Verkar som att folk som inte gillar oasis gillar wonderwall och folk som älskar oasis hatar den. :)

Tenzu
2006-06-04, 20:44
BWO
Där har vi det ja, med öststataren som inte kan Engelska för fem öre som sångare. Pseudointellektuella åsiktmaskinen på synth? och okänd flata på ja.. stå och se ful ut?

Sheogorath
2006-06-04, 20:45
Iron Maiden. Förvuxna tjocka bebisar instoppade i för små galonkläder som sjunger om drakar och demoner. Fear of the Dark är grym. Det mesta annat med pojkarna är nästan lika tråkigt som Hammerfall eller Manowar. Nästan...

Papi
2006-06-04, 20:46
Wonderwall är väl inte ens Oasis egen låt utan en cover?

jwzrd
2006-06-04, 20:48
Jag blev inspirerad av topplistan på brittiska skivor i en annan tråd.

Vilka band tycker ni är mest överskattade och varför?
Jag börjar:
Led Zeppelin *spy*
Har aldrig begripit vad folk ser i deras musik. Trappa till himlen är en styggelse. Karln kan inte sjunga för fan, han låter alldeles efterbliven i den låten. *screwy*

Har du hört fler låtar av Zeppelin än just den?

jwzrd
2006-06-04, 20:48
Allt med Per Gessle.

Amen!

Per Gessle suger nått så överjävulskt.

Papi
2006-06-04, 20:49
Hmm... Jag har inte hört nått från Radiohead, men ändå pratas det alltid om dem, liksom vet vilket stuk det är på dem, men kan inga låtar. Säger inte de är överskattade, bara anynoma kändisar.

Testa skivan The Bends, den är bra att börja med. Sedan OK Computer. Den anses av många vara 90-talets bästa skiva, eller till och med den bästa skivan genom tiderna. Jag håller inte med om det visserligen, men jävligt bra är den. Kents skiva Isola är väldigt inspirerad av OK Computer.

Styrkebyggare
2006-06-04, 20:51
Iron Maiden. Förvuxna tjocka bebisar instoppade i för små galonkläder som sjunger om drakar och demoner. Fear of the Dark är grym. Det mesta annat med pojkarna är nästan lika tråkigt som Hammerfall eller Manowar. Nästan...

Gillar du Fear of the dark så har du definitivt mer att hämta. Lyssna på de tidigare albumen (Number of the Beast kanske...?)

Papi
2006-06-04, 20:52
Har du hört fler låtar av Zeppelin än just den?
Visst, men det är inte min grej helt enkelt. Just Stairway to Heaven är ju så jäkla hypad dock. Det är ju den alla pratar om när de nämner LZ, den hamnar nästan alltid i toppen av listor på bästa låtarna osv.

MasterChief
2006-06-04, 20:52
Oasis
Håkan Hellström

Helt obegripligt dåligt.

Löjtnant Blank
2006-06-04, 20:55
Beatles.

jwzrd
2006-06-04, 20:57
Visst, men det är inte min grej helt enkelt. Just Stairway to Heaven är ju så jäkla hypad dock. Det är ju den alla pratar om när de nämner LZ, den hamnar nästan alltid i toppen av listor på bästa låtarna osv.

Det håller jag med om. Det är den sämsta låten Zeppelin gjort tycker jag.

Dipshit
2006-06-04, 20:57
Visst, men det är inte min grej helt enkelt. Just Stairway to Heaven är ju så jäkla hypad dock. Det är ju den alla pratar om när de nämner LZ, den hamnar nästan alltid i toppen av listor på bästa låtarna osv.
ja, den vann rix fm's omröstning för Bästa Rocklåt Någonsin..

och ja, LZ vann polarpriset i år..

de har alltså både folket och de vise bakom sig..

(de vise = motsatsen te' di dumme)

Bartman
2006-06-04, 20:58
Höll på att glömma Rolling Stones, har inte hört så mycket med dom men det jag har hört har inte varit bra.

Papi
2006-06-04, 21:00
Höll på att glömma Rolling Stones, har inte hört så mycket med dom men det jag har hört har inte varit bra.
På 60-talet var de helt ok, men de borde ha lagt ner för över 20 år sen.

Tenzu
2006-06-04, 21:01
Ingen har nämnt Ledin? :o

Osten80
2006-06-04, 21:02
Visst, men det är inte min grej helt enkelt. Just Stairway to Heaven är ju så jäkla hypad dock. Det är ju den alla pratar om när de nämner LZ, den hamnar nästan alltid i toppen av listor på bästa låtarna osv.

Bland oss som verkligen gillar Led Zeppelin så brukar inte Stairway to heaven vara den låt som får bäst betyg.
När folk inte vet eller förstår ett band så blir det självklart den mest kända låten som får bli den som sätter standarden för resten av det bandets musik. Led Zeppelin är så mycket mer än Stairway to heaven.

Styrkebyggare
2006-06-04, 21:03
Ingen har nämnt Ledin? :o

Han har väl iof aldrig direkt varit särskilt geniförklarad av "etablissemanget".

jwzrd
2006-06-04, 21:04
Bland oss som verkligen gillar Led Zeppelin så brukar inte Stairway to heaven vara den låt som får bäst betyg.
När folk inte vet eller förstår ett band så blir det självklart den mest kända låten som får bli den som sätter standarden för resten av det bandets musik. Led Zeppelin är så mycket mer än Stairway to heaven.

:thumbup:

Zakath
2006-06-04, 21:04
Det mesta man hör på radio ;)

Led Zeppelin är grym!

Tenzu
2006-06-04, 21:11
Han har väl iof aldrig direkt varit särskilt geniförklarad av "etablissemanget".
Nej men extremt gillad av allmänheten.

Fricken
2006-06-04, 21:11
"All punk."

.. har väl iofs ens aldrig varit särskilt uppskattade, rent allmänt?

Carola och coldplay är nog troligen de mest överskattade bortkommna filurerna jag kan komma på för stunden.

Corpobal
2006-06-04, 21:14
U2.
Metallica.
Bruce Springsteen.

Arenarock = tumme ner.

skaparn
2006-06-04, 21:14
Tool, Bruce Springsteen, Metallica, Beatles, Ace of Base (om dom någonsin var särskilt uppskattade) och Thomas Ledin. Många fler finns, men de här var de första som dök upp i mitt sinne.

Rataxes
2006-06-04, 21:26
Wonderwall är väl inte ens Oasis egen låt utan en cover?
Det är deras låt.

För att svara på frågan skulle jag ju kunna vara ett arsle och ange godtyckligt älskat band inom någon genre jag inte är vidare inne på eller överhuvudtaget bryr mig om, typ Guns'n'Roses eller Black Sabbath, men nae, det får bli Beatles. Hur mycket de har påverkat musikbranschen går väl knappast att tvista om, men jag har bara aldrig hört något speciellt med deras melodier. Rolling Stones var det överlägsna bandet från den tiden.

Mccartney
2006-06-04, 21:33
Beatles överskattade....man kan bara skratta....Led Z...skulle rent instrumentalt spela skiten ur varje band som finns idag.

Corpobal
2006-06-04, 21:35
Bara för att man kan spela ett instrument så betyder det inte att man kan spela bra musik.

Kwon
2006-06-04, 21:41
HÅKAN HELLSTRÖM.... SKRIIIIK SKRIIÅÅÅL SKRÄÄÄN... Ljuv stämma

Beecher
2006-06-04, 21:46
alla band jag inte gillar är överskattade

Spiffy
2006-06-04, 21:51
Håller med om Per Gessle. Fan vad han är usel!

Herkulez
2006-06-04, 21:52
Tool, Bruce Springsteen, Metallica, Beatles, Ace of Base (om dom någonsin var särskilt uppskattade) och Thomas Ledin. Många fler finns, men de här var de första som dök upp i mitt sinne.
BRUCE SPRINGSTEEN!!!!!!!!!!!!! seriöst, måste jag åka till västerbotten och våldta dig din hädare.

scythe
2006-06-04, 21:52
Finns det inte redan en alla-band-jag-inte-tycker-om-är-överskattade-tråd? Hjärndött.

Lallle
2006-06-04, 21:57
Guns and roses, Metallica, Beatles osv.

JustinCredible
2006-06-04, 21:58
U2

n1tro
2006-06-04, 22:03
Guns and roses, Metallica, Beatles osv.

vad lyssnar du annars på då? :D

scythe
2006-06-04, 22:05
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Sannolikheten är ganska stor att just ditt favoritband inte funnits idag om det inte vore för inspiration de fått från vissa "överskattade" band. Allvarligt, hur många band av idag tror ni inte stått och spelat t.ex. Metallica och Beatles i ett skitigt garage?

Fuckwits. *grr*

BeatNec
2006-06-04, 22:06
Tool, Bruce Springsteen, Metallica, Beatles, Ace of Base (om dom någonsin var särskilt uppskattade) och Thomas Ledin. Många fler finns, men de här var de första som dök upp i mitt sinne.

TOOL!? *screwy*

tycker Per Gessle toppar i sverige.
annars e de nog U2.

nej nu kom ja på de! 50 cent!! han e tragisk den jävlen! dessutom blev har utnämnd till årets låtskrivare av ASCAP.

Har vi en vinnare tro? svårslaget iaf...

Dante
2006-06-04, 22:12
Alla "produkter" som kommer ut idag, bara uppbyggt för en sak $$$.

Kommer nån komma ihåg låtarna som går på radio idag om 10 år?

Fet generalisering här nu men...

skaparn
2006-06-04, 22:29
BRUCE SPRINGSTEEN!!!!!!!!!!!!! seriöst, måste jag åka till västerbotten och våldta dig din hädare.

Ska vi säga Tisdag? Jag är ledig hela dagen, så kan vi ordna med en våldtäkt efter dina preferenser.

Berguven
2006-06-04, 22:30
Metallica helt klart. Kollar man runt på diverse forum och annat verkar de vara varannan persons favoritband. De har helt enkelt enormt många fans i förhållande till kvalitén på deras musik.

Herkulez
2006-06-04, 22:32
Ska vi säga Tisdag? Jag är ledig hela dagen, så kan vi ordna med en våldtäkt efter dina preferenser.
förstår du inte att du har förstört allt nu, kul att våldta en frivillig *grr*

skaparn
2006-06-04, 22:33
Beatles överskattade....man kan bara skratta....Led Z...skulle rent instrumentalt spela skiten ur varje band som finns idag.

Om vi antog att du hade rätt om att de _tekniskt_ sett var bättre, vad har det för betydelse? Sedan får du skilja på teknisk prestation och nydanande vad gäller stil. John Bonham hade exempelviss en riktigt skön stil och ett häng som utgjorde stommen i LZ's sound, men tekniskt sett så hörde han ju inte till eliten under 70-talet direkt.

Eller menar du något annat med "instrumentalt"?

Jense
2006-06-04, 22:33
Led Zeppelin, Beatles.



zeppelin YEEEEES. rolling stones, roxette, elvis,

skaparn
2006-06-04, 22:34
förstår du inte att du har förstört allt nu, kul att våldta en frivillig *grr*

Frågan är om det ens blir våldtäkt då... Fast jag lovar att låtsas vägra.

Big_Vik
2006-06-04, 22:34
Håller med till fullo. Sämsta kräpet jag hört :D Angående att han inte kan sjunga rent är det ju för att de har spelat in en nonsenstext som baklänges blir ett coolt satanistiskt budskap.

WheyProtein
2006-06-04, 22:38
HÅKAN HELLSTRÖM.... SKRIIIIK SKRIIÅÅÅL SKRÄÄÄN... Ljuv stämma
Sanna dina ord! Tvi vale...

Stämmer in i Per Gessle-är-överskattad-kören också.

balder
2006-06-04, 22:39
Spelar man Led Zeppelin idag så rockar det naturligtvis inte så mycket i jämförelse med mycket annan modernare musik. Sätter man in dem i sin tid och sitt sammanhang och ser vad de skapade jämfört med övrig dåtida musik så blir kanske bilden en annan.



Alltså, det görs inte nån musik som kommer upp I Zeppelin-klass nuförtiden.

JustinCredible
2006-06-04, 22:44
Depeche Mode

Sniggel
2006-06-04, 23:10
In flames (Inget fel på dem, men på tok för överskattade)
och givetvis gyllene tider (och andra band som gessle är med i)
Iron Maiden

Alla Hip Hop-, Rap- och RNB-band *grr*

oath5
2006-06-04, 23:11
Kent, Lars Winnerbäck, Per Gessle och Håkan Hellström för att nämna några

Kabuto
2006-06-04, 23:13
U2 lätt.

Ni som säger metallica kan inte ha lyssnat på deras äldre album ;)

Loke
2006-06-04, 23:18
Iron Maiden. Förvuxna tjocka bebisar instoppade i för små galonkläder som sjunger om drakar och demoner. Fear of the Dark är grym. Det mesta annat med pojkarna är nästan lika tråkigt som Hammerfall eller Manowar. Nästan...

Haha, drakar och demoner. Du lyssnar mycket på Iron Maiden va? *rolleyes*

Skakis
2006-06-05, 00:26
Ted Gärdestad

Man _KAN_ inte skriva "...jag tror att livet får ett lyckligt slut" och sedan gå och ta livet av sig. Inte så värst lyckligt va? *läses med väldigt mycket glimten i ögat (eller vad man ska kalla det), givetvis ett väldigt tragiskt livsöde som jag inte önskar någon*

Att sedan samtliga texter är sjukligt banala med bara en massa "Gulle dig, solen skiner och fåglarna kvittrar vid havet och allt är super-duper" gör ju snubben grymt tråkig och smörig. Riktig skitmusik i stil som nu Gessle kopierar rakt av. När jag ändå är inne på Ted, texten "smög mig på knä till sjön, för att få se dig bada naken. Åååå vilken härlig dag" är det bara jag som ser en tjock snuskgubbe framför mig då? :D

Kaboffastar
2006-06-05, 00:28
Haha, drakar och demoner. Du lyssnar mycket på Iron Maiden va? *rolleyes*

Nej.. det gör han inte =))

keffat_liv
2006-06-05, 00:34
In flames (Inget fel på dem, men på tok för överskattade)
och givetvis gyllene tider (och andra band som gessle är med i)
Iron Maiden

Alla Hip Hop-, Rap- och RNB-band *grr*

Det finns inga hiphop band, däremot grupper.

Mago
2006-06-05, 00:36
Alla Hip Hop-, Rap- och RNB-band *grr*

RNB står inte högt i kurs på min lista, så det får någon annan försvara. :)

Tror faktiskt de flesta som säger sånt där helt enkelt inte har hört någon bra musik utan MTV-skräp som 50 Cent, G-Unit, D12 osv... R Kelly och Nelly (ok, inte hiphop, men folk verkar tro det).

Jense
2006-06-05, 00:36
Haha, drakar och demoner. Du lyssnar mycket på Iron Maiden va? *rolleyes*


jag håller med honom faktiskt. iron maiden är ren hästskit

blasr
2006-06-05, 07:06
System of a down
Slipknot

Får fylla på med skitband senare.

Big_Vik
2006-06-05, 07:16
Sicket jäkla bull. Slipknot spelar skiten ur LZ. Jämför stairway to heaven med valfri låt från de två första albumen, ex. everything ends, people = shit, purity, the heretic anthem, sic m.fl.

ManuelIT
2006-06-05, 07:19
Sicket jäkla bull. Slipknot spelar skiten ur LZ. Jämför stairway to heaven med valfri låt från de två första albumen, ex. everything ends, people = shit, purity, the heretic anthem, sic m.fl.

du kan inte vara seriös?

Officer
2006-06-05, 07:22
Sicket jäkla bull. Slipknot spelar skiten ur LZ. Jämför stairway to heaven med valfri låt från de två första albumen, ex. everything ends, people = shit, purity, the heretic anthem, sic m.fl.


HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHHAHHAHA

Hades
2006-06-05, 07:24
Guns n' Roses. Oerhört överskattade.

Annars håller jag med om Beatles.

Officer
2006-06-05, 07:26
Beatles (de var pionjärer men för fan så bra var de väl inte)
Led Zeppelin (även fast de är "hårdrockens grundare" och ett av mina favoritband finns det betydligt fler band som har mer hårdrocksinspirerande låtar från den tiden, därför är de lite överskattade)
System of a Down (visst fan är grabbarna duktiga med sina harmonier, men jag tål inte tempo/taktbytena och den där jävla gitarristens krystade röst.. de känns väldigt överskattade i övrigt)
In Flames (toköverskattade)


Summan av kardemumman; Priest, Maiden och Metallica :hbang: Då har man täckt det bästa av hårdrocken.

MasterChief
2006-06-05, 07:36
jag håller med honom faktiskt. iron maiden är ren hästskit

http://www.freesmileys.org/emo/sf/massmoon.gif

Summan av kardemumman; Priest, Maiden och Metallica Då har man täckt det bästa av hårdrocken

Mmm...Lägg till Kamelot så är listan fullbordad. :em:

Jense
2006-06-05, 07:37
http://www.freesmileys.org/emo/sf/massmoon.gif



Mmm...Lägg till Kamelot så är listan fullbordad. :em:


snygg röv du har

Hades
2006-06-05, 07:39
Mmm...Lägg till Kamelot så är listan fullbordad. :em:
Ska se dem på fredag! Underbart!

MasterChief
2006-06-05, 07:42
Ska se dem på fredag! Underbart!


Arrghhh....Hur fan kan de lägga alla sina spelningar på fel sida av Sverige hela tiden. *Svårt avundsjuk* *grr*

Nina L
2006-06-05, 08:23
The Doors. För mycket hallucinogener! Enda anledningen till att de själva tyckte att det lät bra var ju att de var trippade så ut av helvete. (Light My Fire är undantagen.)

Piranha
2006-06-05, 08:25
Nirvana, känns som Cobains öde och hans förhållande till Courtny drog upp deras popularitet rejält.

Loke
2006-06-05, 08:30
jag håller med honom faktiskt. iron maiden är ren hästskit

Må så vara, jag skiter i vad ni gillar.

Men drakar och demoner är inte ett bra sätt att beskriva Iron Maiden, oberoende av vad man tycker.

Fartman
2006-06-05, 08:41
Beatles och Zeppelin. *spy*
Dom får vara hur jävla mycket pionjärer och musikaliska genier dom vill, musiken tilltalar mig inte det minsta. Och då har jag tvingats lyssna på skiten ganska mycket då jag har ett par polare som diggar dom, oljud säger jag.

Callister
2006-06-05, 08:54
Detta är den mest subjektiva tråd någonsin. Ni som säger att U2 är överskattade !!!!!!!!!!!1111111111111*grr27*

Tricklev
2006-06-05, 09:21
Per Gessle
Slipknot
Nirvana
Elvis
Kwon
Abba (seriöst, vad fan?)
In flames
50Cent

Lallle
2006-06-05, 09:49
vad lyssnar du annars på då? :D

The Smiths, Belle and Sebastian, OMD, Jens Lekman, Depeche Mode :)

Rock'nRoll
2006-06-05, 09:56
Iron Maiden.

HookersUnited
2006-06-05, 09:59
Allt med Per Gessle.
:love:

Baan
2006-06-05, 10:25
LZ hands down

jwzrd
2006-06-05, 10:31
HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHHAHHAHA

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Fan, era snedtanade åsnearslen, det verkar finnas vissa intelligensgrundade problem här.

1) överskattat är inte samma sak som dåligt
2) det räcker inte med att ha hör EN låtjävel av ett band för att kalla dom överskattade

Baan
2006-06-05, 10:53
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Fan, era snedtanade åsnearslen, det verkar finnas vissa intelligensgrundade problem här.

1) överskattat är inte samma sak som dåligt
2) det räcker inte med att ha hör EN låtjävel av ett band för att kalla dom överskattade

extraknäcker du som SFI-lärare? :D

Herkulez
2006-06-05, 10:55
tråd låst.

Yankeee
2006-06-05, 11:10
Jag kan till viss del hålla med om U2. Men lyssna på dem live, ett helt annat band. "Live from slane castle" :bow:

sgtbarnes
2006-06-05, 11:26
Red Hot Chili Peppers är inte dåliga, men något överskattade.

Metal_boy_
2006-06-05, 12:05
Kent.

Till er som säger maiden: 1-2-3-4- nu ska du slå. Ja den där tonen låter annorlunda än den andra. Det där är ett instrument. ;)

Hör man inte den otroliga kvalitén i musiken, ja då har man inte ett djupt sinne för musiken. Det är bara att beklaga. :P

Krampus
2006-06-05, 12:26
The Doors. För mycket hallucinogener! Enda anledningen till att de själva tyckte att det lät bra var ju att de var trippade så ut av helvete. (Light My Fire är undantagen.)

Det roliga är att dem aldrig brukade så mycket droger som det framställts bla i filmen om "The Doors". Visst provade dem på det mesta men, Jim Morrison var framförallt hardcore alkoholist. De flesta seriösa böcker om hans liv tar upp det.

F.ö tycker jag inte att dem är överskattade alls. :)

tenchi
2006-06-05, 12:30
Per Gessle... kommentarer överflödiga
Tomas Ledin... människan har två låtar som han kör om å om igen
Pete Dohertys band... det skrivs ju bara om den där idioten.
Beatles... jag fattar inte vad som är bra med dem
Metallica... börjar nog tråka ut sig själva snart
Led Zeppelin... bara för att de nämnts så många gånger

+ allt som kritikerna hyllar.

Dumleman
2006-06-05, 12:33
Elvis Presley

grisbil3n
2006-06-05, 13:29
Iron Maiden.

Håller jag med om.

tenchi
2006-06-05, 13:32
Håller jag med om.
de har några höjdarlåtar, sen låter det mesta rätt trist. så ja, de är överskattade :)

Styrkebyggare
2006-06-05, 13:51
Ja, nu har väl snart alla stora band genom tiderna varit uppe.

Verkar i alla fall som om Jimi Hendrix, Deep Purple och ACDC klarar sig... Skall bli intressant att se hur länge alla enlåtsanalytiker och kategoriförkastare kan hålla sig borta från dem... :whipped:

Kebab-Arne
2006-06-05, 14:05
Främst två namn inte hör hemma här enligt. Led Zeppelin och liknande har jag inte hört för att kunna uttala mig om. Men Elvis och Depeche Mode har inget i denna tråd att göra.

MilkmaN
2006-06-05, 14:09
U2, Iron Maiden.

Krampus
2006-06-05, 14:12
Främst två namn inte hör hemma här enligt. Led Zeppelin och liknande har jag inte hört för att kunna uttala mig om. Men Elvis och Depeche Mode har inget i denna tråd att göra.

Precis. Band som sålt miljoner och miljoner skivor (Tro DM sålt 70milj, såg dokumentär på MTV med livespeling ingår) kan ju onekligen vara överskattade. Tycker man att Elvis och The Beatles är överskattade har man nog suttit långt ner i en gruva de senaste 50åren. Sen att man inte gillar det är ju en helt annan grej.. :)

Fatalist
2006-06-05, 14:14
Precis. Band som sålt miljoner och miljoner skivor (Tro DM sålt 70milj, såg dokumentär på MTV med livespeling ingår) kan ju onekligen vara överskattade. Tycker man att Elvis och The Beatles är överskattade har man nog suttit långt ner i en gruva de senaste 50åren. Sen att man inte gillar det är ju en helt annan grej.. :)

Jo, livespelningen igår talade väl ganska väl för sig själv? Om man bortser från att mixen var lite dåligt, det lät som om publiken sov, nu drog jag ner en bättre soundboard-inspelning och så var ju inte fallet :D :bow:

Jag gillar varken beatles eller rolling stones men faktum är att de ändå har betytt väldigt mycket för musikindustrin!

MasterChief
2006-06-05, 14:20
Den här tråden befinner sig nu officiellt i:
http://www.soundtrackcollector.com/images/cd/large/Twilight_Zone_STV81171.jpg

Kebab-Arne
2006-06-05, 14:24
Fan. Går programmet om Depeche Mode i repris?

salonikios
2006-06-05, 15:20
Metallica

HenrY
2006-06-05, 15:59
Band o band. Men Lars Winnerbäck*spy* *spy*

Mago
2006-06-05, 16:16
Fronda.
Nä, han är rätt mobbad av vettigt folk. Kidzen fattar väl inte bättre..


Hmm, The Hives.

Spiffy
2006-06-05, 16:16
Fan. Går programmet om Depeche Mode i repris?

Själv tipsade man andra om det, sen glömmer man se det själv *screwy*

Jense
2006-06-05, 16:33
Kent.

Till er som säger maiden: 1-2-3-4- nu ska du slå. Ja den där tonen låter annorlunda än den andra. Det där är ett instrument. ;)

Hör man inte den otroliga kvalitén i musiken, ja då har man inte ett djupt sinne för musiken. Det är bara att beklaga. :P


ja eller så är det för att sångaren låter som han har fastnat med nötterna i en vitlökspress

sgtbarnes
2006-06-05, 16:40
Kent.

Till er som säger maiden: 1-2-3-4- nu ska du slå. Ja den där tonen låter annorlunda än den andra. Det där är ett instrument. ;)

Hör man inte den otroliga kvalitén i musiken, ja då har man inte ett djupt sinne för musiken. Det är bara att beklaga. :P

Maiden är inte dåliga, men ganska överskattade. Detta har inte med musikalitet att göra. Fråga en klass på södra latin eller kmh hur många som avgudar maiden där.

aliquis
2006-06-05, 17:37
Petter antagligen :D:DD

Angus
2006-06-05, 17:40
HÅKAN HELLSTRÖM *spy*

WheyProtein
2006-06-05, 17:51
ja eller så är det för att sångaren låter som han har fastnat med nötterna i en vitlökspress
Är det sångaren det är fel på?

Rock'nRoll
2006-06-05, 17:52
Kom på några fler. Ac/Dc är skittråkiga. U2 är bra men inte SÅ bra. Black Album är groteskt överskattat. Nirvana har gjort typ 2 låtar som är bra, resten är väldigt gnetigt.

Dissection har max fyra riktigt bra låtar, resten är ganska tråkigt. Burzum är ok, men vore det inte för att han var riktigt tidig att och Varg är total mongo så skulle ingen bry sig om dom. Mayhems andra demo Deathchrush är bland den sämsta skiten som någonsin getts ut på skiva. Om det inte var just Mayhem som släppt den skulle folk bara skratta åt den. DMDS är dock överjävligt bra..

All hip hop på svenska.

Coldplay gillar visst några också, helt obegripligt. Samma sak med Franz Ferdinan.

Världens mest underskattade band är Dinosaur Jr.

HÅKAN HELLSTRÖM *spy*

Håkan är grym!

grisbil3n
2006-06-05, 20:28
Dissection har max fyra riktigt bra låtar, resten är ganska tråkigt.

Håll fast honom Dissector så slår jag :P

Arf Pingvin
2006-06-05, 20:42
Rolling Stones, U2, Bruce Springsteen. Utan inbördes ordning.

sgtbarnes
2006-06-05, 20:45
Kom på några fler. Ac/Dc är skittråkiga. U2 är bra men inte SÅ bra. Black Album är groteskt överskattat. Nirvana har gjort typ 2 låtar som är bra, resten är väldigt gnetigt.

Dissection har max fyra riktigt bra låtar, resten är ganska tråkigt. Burzum är ok, men vore det inte för att han var riktigt tidig att och Varg är total mongo så skulle ingen bry sig om dom. Mayhems andra demo Deathchrush är bland den sämsta skiten som någonsin getts ut på skiva. Om det inte var just Mayhem som släppt den skulle folk bara skratta åt den. DMDS är dock överjävligt bra..

All hip hop på svenska.

Coldplay gillar visst några också, helt obegripligt. Samma sak med Franz Ferdinan.Världens mest underskattade band är Dinosaur Jr.



Håkan är grym!

AAuuuooooo coldplay är bra som fan.

TheGovernator
2006-06-05, 20:58
Thåström

sgtbarnes
2006-06-05, 21:01
Thåström

+1

melancoolio
2006-06-05, 21:15
Arvingarna

747
2006-06-05, 21:23
Allt som ligger på toplistorna. Annars skulle de så klart inte ligga där. Tur man är lite underground själv*flex*

grisbil3n
2006-06-05, 21:59
Kom på en till, Tool :D

Jense
2006-06-05, 22:46
Är det sångaren det är fel på?


ja, dels det. dels rytmen, tempot och vissa texter

Krampus
2006-06-05, 22:50
Kom på en till, Tool :D

Det heter ett till.

Rock'nRoll
2006-06-06, 00:05
Kom på en till, Tool :D

Det har du jävligt rätt i!

Kurash
2006-06-06, 00:14
Basshunter.
När ska ungarna sluta spela den jävla låten!?

Lasse Kongo
2006-06-06, 06:28
Basshunter.
När ska ungarna sluta spela den jävla låten!?

Boten Anna, den är ju svinbra!

grisbil3n
2006-06-06, 13:45
Det heter ett till.

*cry*

Krampus
2006-06-06, 13:45
*cry*
Ha! :D

Snabel
2007-04-26, 00:21
Man bör ha lyssnat på ett band innan man påstår att det är överskattat!

davvvan
2007-04-26, 00:24
Tenacious D

hobbitar
2007-04-26, 06:42
Roling Stones, Beatles, Bosson.

Skitmusik enligt mig

dontomase
2007-04-26, 06:53
Kent alla gånger, så jäkla upphypade av expressen fredag i början av deras karriär så ingen vågade säga att de suger purjo....

Och självklart allt med Per Gessle

hobbitar
2007-04-26, 07:02
Basshunter.
När ska ungarna sluta spela den jävla låten!?

Hur gammal är du? Bara frågar

Eddie Vedder
2007-04-26, 08:03
Bon Jovi, en skam för all hårdrock att det bandet fått existera.

psirus
2007-04-26, 09:00
Nu okrar jag inte läsa allt men Led Zeppelin, The Doors och Iron Maiden överskattade?

Nej!

U2 och i är väl rätt överskattat och med risk för att få stryk Bob Dylan

Deceiver85
2007-04-26, 09:20
Kom på en till, Tool :D

Blev du utskiten igår eller? Tool är det mest originiella som hänt nu-metalen! No, seriously, jag håller med dig fullständigt:D

Korn och Limp Bizkit är väldigt överskattade. Hela nu-metalscenen är överskattad...

Skywalker
2007-04-26, 09:30
Bon Jovi, en skam för all hårdrock att det bandet fått existera.

Bon Jovi är inte hårdrock.

Men håller med att han är helt jävla värdelös. Han och Per Gessle och allt som har med Per att göra och så är Carola så satans överskattad tål inte henne. *spy*

Noodles
2007-04-26, 09:37
Kent - En del bra låtar men mycket är också pretentiösa blajtexter utan substans. Att ifrågasätta Jocke Bergs låtskrivarkvaliteter är självklart lika med att garantera sig själv livslång förföljelse.

The Beatles - De var riktigt bra men inte i närheten av så bra som myten säger.

Rollig Stones - Begreppet sluta i tid existerar inte för dem.

Bob Dylan - Till skillnad mot vad vissa hävdar så är allt han gör inte genialiskt.

Kommer säkert på fler snart.

Gyllene Tider, Carola, Tomas Ledin och Per Gessle skulle jag inte räkna in som överskattade eftersom de aldrig har varit speciellt högt ansedda utanför den schlagerälskande sommarromantiserande pöbeln.

Många artister/grupper kan räknas som överskattade om man bara ska räkna in kvaliteten på deras musik. För egen del räknar jag bara in de som brukar tillskrivas en högre kvalitet än de egentligen håller. Det finns musik som jag inte gillar men där de har haft en imponerande förmåga att få fram säljande hits. Den förmågan underskattas ibland. Speciellt av bittra artister som själva försökt med samma sak men när de misslyckas påstår att de inte är ute efter kommersiell framgång utan har ett högre konstnärligt mål.

theoppositescollide
2007-04-26, 10:12
Beatles överskattade....man kan bara skratta....Led Z...skulle rent instrumentalt spela skiten ur varje band som finns idag.Haha say what now? Är du full eller?

Eddie Vedder
2007-04-26, 10:18
Bon Jovi är inte hårdrock.

Nej verkligen inte, men ser man på typ VH1 om klassiska "hårdrocksband" så nog fan får man se den där fjanten springa runt å flina å en plastikopererad Ritchie Sambora som försöker få lika mycket uppmärksamhet via sina astråkiga skitsolon.


Jag hatar Bon Jovi!*gah!* Sen är även Kent som redan nämnts många gånger här i tråden, ett vidrigt band. Det är som om dom lägger in lappar i en hatt med citat å bara slänger ihop massa textrader helt utan nån röd tråd eller handling och den som sen inte tycker det är bra "förstår" helt enkelt inte musiken som är såååååå djup.:furious:

Kurash
2007-04-26, 10:19
Hur gammal är du? Bara frågar

När jag skrev det där var jag 27. Men vi kan väl säga 25+?

Griip
2007-04-26, 11:01
Såhär i efterhand med alla låtar och album i hand så är det lätt att säga att band som Beatles, Rolling stones, Dylan och Zeppelin är överskattade. Men så är/var det inte i vår tid heller, en del viktiga saker som gör ett band "bra" är just hur dem hanterar publik och fans men framförallt hur bra banden är live. Beatles blev hypade även på sin tid pga alla tjejer, Zeppelin blev kultförklarat och det anses som obildat och pantat att inte uppskatta deras musik, Dylan anses vara ett geni men engligt mig bara en snubbe som skrev låtar om allt och lyckades träffa rätt ett par gånger. Rolling Stones har väl kansche flest hits av de nämnda som är bra även idag och hade också bra mycket mer av allt det andra än de andra nämnda.

Viktigaste att förstå är att "mest överskattade" är helt relativt beroende enbart på hur man uppfattar att andra gillar musiken. Sen att tex just Zeppelin, Beatles och Dylan alltid hyllas som gudar av gamla musikskribenter tycker jag är hemskt när det som sagt finns så mycket annat från samma tid som förtjänar mycket mycket mer uppmärksamhet än vad de får.

Förresten så ska de 2-3 st som nämnde Guns N' Roses få en j-vla propp! Kulturbrott i högsta grad!

Hermes
2007-04-26, 11:24
Kent - En del bra låtar men mycket är också pretentiösa blajtexter utan substans. Att ifrågasätta Jocke Bergs låtskrivarkvaliteter är självklart lika med att garantera sig själv livslång förföljelse.


*cupid*

Jag tycker Kent toppar listan bland svenska artister (som är överskattade) och det är inte speciellt nära till tvåan (som givetvis är Per Gessle).

Jag vet inte om jag håller med om att t.ex. the Beatles är överskattade, kan inte komma på någon popgrupp som ens nästan kommer upp i samma klass.

hobbitar
2007-04-26, 11:24
När jag skrev det där var jag 27. Men vi kan väl säga 25+?


Ok, jag hoppades på att du var under 23 för du kunde jag kontrat med att jag som är äldre än dig lyssnar på Basshunter :D

Krampus
2007-04-26, 11:27
Thomas Di Leva. *gah!*

Skywalker
2007-04-26, 11:33
Jennifern Lopez och Beyonce *gah!* *spy*

qwertyu
2007-04-26, 11:34
Black sabbath tycker jag är grymt överskattade, dom har ett par bra låtar, men det är allt.

Kurash
2007-04-26, 11:36
Ok, jag hoppades på att du var under 23 för du kunde jag kontrat med att jag som är äldre än dig lyssnar på Basshunter :D

Jag har ändrat mig, jag gillar Basshunter nu också, speciellt efter duschvideon.

Lexidos
2007-04-26, 11:36
Alla former av: "jag är så jävla svår o skriver djupa texter musik" är överskattade
Typ Marit Bergman o Jens Leckman... Kent, Mando Diao och The Hives är oxå överskattade

Lexidos
2007-04-26, 11:36
Jag har ändrat mig, jag gillar Basshunter nu också, speciellt efter duschvideon.

Så säger du bara för att du vill ligga med basshunter :D

LadyInsane
2007-04-26, 14:18
Vilket band anser ni vara det mest överskattade bandet? Samt varför?

Jag syftar då på rock/metal m.m. Inge popkultur tack, eftersom allt är överskattat där.

HenrY
2007-04-26, 14:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=71761

Skrevs senast i idag!:D

Piranha
2007-04-26, 14:22
Beck... behöver jag motivera varför?

LadyInsane
2007-04-26, 14:23
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=71761

Skrevs senast i idag!:D

Ojdå! Såg filmtråden och fick ideen till denna tråd. Det är hemskt vad man är blind ibland....:smash:

LadyInsane
2007-04-26, 14:24
Beck... behöver jag motivera varför?

Pirre, vad är nu detta för band?;)

olle lindblad
2007-04-26, 14:28
Metallica. Fast de kanske räknas som pop?

Piranha
2007-04-26, 14:41
Pirre, vad är nu detta för band?;)

Du med mig skämta, du kan inte missat "Looser" ifrån tidigt 2000 tal, efter det gick det utför, och den var inte ens bra.

Han är ju kritikerfavorit och det säger väl de mesta ..

eller?

Hades
2007-04-26, 14:44
Guns n' Roses. Samma enerverande gitarrgnissel och skärande röst i nästan alla låtar, med endast ett par undantag.

olle lindblad
2007-04-26, 14:44
Du med mig skämta, du kan inte missat "Looser" ifrån tidigt 2000 tal, efter det gick det utför, och den var inte ens bra.

Han är ju kritikerfavorit och det säger väl de mesta ..

eller?

Det är ju inte utan att man undrar vad den gode Beck gått på för något när han skrev vissa av sina alster...:)

machine gun
2007-04-26, 14:51
All powermetal, oavsett band. Vuxna människor som sjunger om drakar och svärd... *rolleyes*

Hades
2007-04-26, 14:58
All powermetal, oavsett band. Vuxna människor som sjunger om drakar och svärd... *rolleyes*

Skulle vilja påstå att det finns en hiskelig massa teman som är sämre, tråkigare & töntigare i andra musikgenrer. Dessutom är det inte alls något krav på att sjunga om drakar och svärd för att få spela power metal.

machine gun
2007-04-26, 15:02
Skulle vilja påstå att det finns en hiskelig massa teman som är sämre, tråkigare & töntigare i andra musikgenrer. Dessutom är det inte alls något krav på att sjunga om drakar och svärd för att få spela power metal.

Jag gillar inte hur det låter heller, men med frekvent återkommande meningar som "we will fight like dragons in the sky" och liknande går det fan inte att ta på allvar :D

Eddie Vedder
2007-04-26, 15:02
All powermetal, oavsett band. Vuxna människor som sjunger om drakar och svärd... *rolleyes*

Du har varit min idol länge, men nu steg du till oanade höjder.:bow:


Allt som kvarstår är att du börjar lyssna på Pearl Jam.:thumbup:

Spinkot
2007-04-26, 15:10
All powermetal, oavsett band. Vuxna människor som sjunger om drakar och svärd... *rolleyes*

Nog för att power metal ÄR löjligt men det skulle ge ett aaaaaaaningens seriösare intryck om du kritiserade genren på musikaliska grunder ;)

machine gun
2007-04-26, 15:20
Nog för att power metal ÄR löjligt men det skulle ge ett aaaaaaaningens seriösare intryck om du kritiserade genren på musikaliska grunder ;)

Jag struntar i vilket intryck det ger, detta är min åsikt. För att befästa vad jag menar med detta postar jag en fantastisk låttext av Storyteller ;)


We will fly like dragons in the sky
The guardians gave me the power
To fight in the sky... the guardians of Kali.

We will fly like dragons in the sky
We're traveling faster than lightning
With wings that shine eternally

Searching for glory, and kingdoms of gold
He travels through forests and valleys alone
Sooner or later he will reach hid goal
There's still time to stop him, and bury his soul.
There is a land so far away from us, a land
of magic and mystery
There is a place, so diffrent from everywhere,
no peace of understanding

And I, I have fallen to the ground, from the sky above.
And I, I have been chosen to fight the evil one.



:laugh:

Spinkot
2007-04-26, 15:22
"jag har rätt till min åsikt!!!"

machine gun
2007-04-26, 15:23
"jag har rätt till min åsikt!!!"

Precis så :D

teargaz
2007-04-26, 15:29
Nog för att power metal ÄR löjligt men det skulle ge ett aaaaaaaningens seriösare intryck om du kritiserade genren på musikaliska grunder ;)


Jag är absolut inget fan av riddar rock, bortsätt från Helloween som är jävligt bra power metal.
Musikaliskt är dom ju tekniska proffs domdär Riddarockarna. Ju snabbare trestämmigt blidder och dubbla kaggar desto mer drak status:)

Jag som nästan aldrig lyssnar på text kan dock känna mig mätt på blidder nån stans då dom har kommit till "The holy of the gloryyyyyneeees!!!!!!!!!!!!!!!! Dragons of the steel. Fight in the night for your right!" i texten, vilket brukar vara 35 sec efter introt. Sen tycker jag musiken kan vara lite odynamisk också.

L-Sami
2007-04-26, 16:01
Allt dödsmetall, folk som spelar hardcore bara.

Lallle
2007-04-26, 16:03
Rolling stones.

LadyInsane
2007-04-26, 16:09
felpost

LadyInsane
2007-04-26, 16:10
Allt dödsmetall, folk som spelar hardcore bara.

Hardcore och döds är väldigt olika varandra.

Snabel
2007-04-26, 16:11
System of a down...... hur kan något bli så överskattat?

L-Sami
2007-04-26, 16:13
Hardcore och döds är väldigt olika varandra.

Jag menar att de som spelar/sjunger dödsmetall, spelar en hardcore personlighet. De är säkert en massa loosers på riktigt som vill hävda sig själva, genom att skapa uppmärksamhet med sina texter och musik.

Snabel
2007-04-26, 16:15
L-Sami

Tja, jag känner ett par som spelar dödsmetall, de är coola snubbar på "fritiden".. Men, jag tror nog att det kan vara som du säger i många fall..

Vi får dock inte glömma att 'alla' som spelar musiken förmodligen GILLAR den, oavsett om de är loosers eller ej.

L-Sami
2007-04-26, 16:16
L-Sami

Tja, jag känner ett par som spelar dödsmetall, de är coola snubbar på "fritiden".. Men, jag tror nog att det kan vara som du säger i många fall..

Yeah, tror också att det finns undantag självklart.

Huffo the A-LagaRe
2007-04-26, 16:26
Guns n´Roses
Black Sabbath
Deep Purple
Venom
Entombed

Kabuto
2007-04-26, 16:29
System of a down...... hur kan något bli så överskattat?

:smash:

Kamma dig. Väldigt många bra låtar har dom gjort. Sen brukar jag då inte höra så många säga att dom tycker att SOAD är superbra. Så jag tycker inte dom kan klassas som överskattade.

Now playing: System Of A Down - Suggestions :D

ankan
2007-04-26, 16:32
Rolling stones.

Exakt vad jag tänkte skriva.

LadyInsane
2007-04-26, 16:37
Jag menar att de som spelar/sjunger dödsmetall, spelar en hardcore personlighet. De är säkert en massa loosers på riktigt som vill hävda sig själva, genom att skapa uppmärksamhet med sina texter och musik.

Det gäller väl ändå all sorts musik?

Snabel
2007-04-26, 16:38
Det gäller väl ändå all sorts musik?

Fast ofta luktar de svett och har fett hår!

Snabel
2007-04-26, 16:56
:smash:

Kamma dig. Väldigt många bra låtar har dom gjort. Sen brukar jag då inte höra så många säga att dom tycker att SOAD är superbra. Så jag tycker inte dom kan klassas som överskattade.

Now playing: System Of A Down - Suggestions :D

Jag hör ofta folk säga det, men då blir jag lite ledsen inombords och tänker: "En efterbliven, vilken stackare".

Obnoxious
2007-04-26, 17:01
jag vet inte riktigt om det passar in, eftersom det står band i rubriken, men Nelly Furtado är så jävla överskattad enligt mig. Hon är med på jag vet inte hur många låtar nu förtiden och mågna av dom toppar listorna. Sen jag såg hennes liveframträdande på European Music Awards så hatar jag henne. Hon sjung kanske 5 ord o kunde knappt dansa. Lät illa och såg förjävligt ut

fast å andra sidan, de flesta mtv artister är mer elelr mindre överskattade..

Sonny.
2007-04-26, 18:05
Hela new-metal-skiten och all crackerjack jeans-rock. Samt den här emometal-vågen man ser på MTV, det är massgrav bara. Det är verkligen fruktavsvärt smaklöst, för att inte säga talanglöst.

Enligt mig.

Pingu
2007-04-26, 18:07
Kent *gah!* svårt att hitta nått sämmre

Jaws
2007-04-26, 18:10
Metallica. Fast de kanske räknas som pop?

Du är min fiende.

joriice
2007-04-26, 18:31
Jag tycker just nu, att all musik i världen är sämre än jackson 5 /jacksons, ABBA, Bee gees... och några band till som jag inte orkar nämna. Notera att alla dessa är gamla grupper, så det säger en del om dagens musik. (



(Fyfan för Backstreet boys och andra komersiella pojk och flick-band!)

PowPow
2007-04-26, 18:36
Kent *gah!* svårt att hitta nått sämmre

AMEN!

Nirvana och The Clash tycker jag är sjukt överskattade. Visst, det är bra musik, men inte _så_ bra.

spange
2007-04-26, 18:43
Kent, Lars Winnerbäck, Per Gessle och Håkan Hellström för att nämna några

lars winterdäck är bara inte min musik helt enkelt- men jag hatar honom inte för det, gessle och hellström kan jag däremot hålla med om. Dom borde fan deporteras nånstans..tillsammans med carola och den där jävla thomas ledin

Greg
2007-04-26, 19:03
Metallica.

Men älskar ändå bandet. Lyssnar på de varje dag.

jwzrd
2007-04-26, 19:10
Jag menar att de som spelar/sjunger dödsmetall, spelar en hardcore personlighet. De är säkert en massa loosers på riktigt som vill hävda sig själva, genom att skapa uppmärksamhet med sina texter och musik.

Stavar man loser "looser" så är utgångsläget sådant att man bör hålla brödmuffen stängd mycket oftare. Förutom det har du, precis som hälften i tråden - hälften av mänskligheten? - blandat ihop dålig/jag-gillar-inte med överskattad. Det är förknulletsskull inte samma sak! Du gillar inte hård musik, det är din fulla rätt, alla har olika smak. Men jag kallar inte Lotta Engberg överskattad baserat på att jag inte gillar hennes alster, jag stör mig heller inte på din samling av hennes skivor. För oltionde gången i tråden behövs en förklaring:

dålig - du gillar inte, alternativt - och mer korrekt - dåligt utfört/dålig kvalitet, etc
överskattad - något som hålls för att vara bra som själva faen, bästa sen skivat bröd, the dog's bollocks, the bee's knees, etc MEN som i själva verket är dåligt enligt dig eller någon.

petah
2007-04-26, 19:20
säger man LZ så är man antingen tondöv eller hjärndöd..
sicket självmål, grappar..

+14234234234


Fyfan säger jag bara!

Go zeppelin!


OT: U2.

machine gun
2007-04-26, 19:33
Slipknot. Tycker alla verkar gilla dem, tatuerar in loggan och hela skiten. Jag fattar inte grejen. De har en jävligt bra trummis, men det är allt.

olle lindblad
2007-04-26, 19:37
Du är min fiende.

:) Säger du det? Jag kan förtydliga. I princip allt de gjort efter 1991 är uselt. Det de gjort innan är förbannat bra.

scythe
2007-04-26, 19:39
Allt jag inte gillar är överskattat och suger!

skaparn
2007-04-26, 22:02
Stavar man loser "looser" så är utgångsläget sådant att man bör hålla brödmuffen stängd mycket oftare. Förutom det har du, precis som hälften i tråden - hälften av mänskligheten? - blandat ihop dålig/jag-gillar-inte med överskattad. Det är förknulletsskull inte samma sak! Du gillar inte hård musik, det är din fulla rätt, alla har olika smak. Men jag kallar inte Lotta Engberg överskattad baserat på att jag inte gillar hennes alster, jag stör mig heller inte på din samling av hennes skivor. För oltionde gången i tråden behövs en förklaring:

dålig - du gillar inte, alternativt - och mer korrekt - dåligt utfört/dålig kvalitet, etc
överskattad - något som hålls för att vara bra som själva faen, bästa sen skivat bröd, the dog's bollocks, the bee's knees, etc MEN som i själva verket är dåligt enligt dig eller någon.

...

http://www.metabo.se/media_metabo/generate/se/sv/produkte/normal/0163800s_51.jpg

Kabuto
2007-04-26, 22:08
Slipknot. Tycker alla verkar gilla dem, tatuerar in loggan och hela skiten. Jag fattar inte grejen. De har en jävligt bra trummis, men det är allt.

Klart man gillar dom, snabb,hård och arg musik. Perfekt för träning! :thumbup:

PowPow
2007-04-26, 22:09
Rosa Helikopter är iaf underskattad /=

skaparn
2007-04-26, 22:14
Orka läsa tråden.

Jag kom på idag att U2 är något uppförstorade, om det nu är någon som gillar dem vill säga. Kan ju vara en kvällstidningshype också.

oath5
2007-04-26, 22:19
Kent
Guns N Roses
Red Hot Chili Peppers
AC DC

PowPow
2007-04-26, 22:21
Orka läsa tråden.

Jag kom på idag att U2 är något uppförstorade, om det nu är någon som gillar dem vill säga. Kan ju vara en kvällstidningshype också.

Men är de verkligen så uppskattade då? Jag hör aldrig något om dem (läser iofs inte kvällstidningar).

De hade väl en tid där runt Hoshua Tree-skivan (väl?), men annars har jag fått en bild av att de flesta musiktyckarna och musikintresserade är ganska överens om att de är ganska usla.

PowPow
2007-04-26, 22:22
haha, Red Hot Chili Peppers ja. Förstår inte hur de kan vara så uppskattade.

Jaws
2007-04-26, 22:37
haha, Red Hot Chili Peppers ja. Förstår inte hur de kan vara så uppskattade.

För att dom producerar sjukt sköna melodier, att dom har haft samma stil i 25 år är en annan sak*popcorn*

PowPow
2007-04-26, 22:39
För att dom producerar sjukt sköna melodier, att dom har haft samma stil i 25 år är en annan sak*popcorn*

Jo, lite gung är det väl i deras musik. Men ändå. De är ju gudar för vissa.

skaparn
2007-04-26, 22:41
För att dom producerar sjukt sköna melodier, att dom har haft samma stil i 25 år är en annan sak*popcorn*

RHCP har haft ungefär lika mycket "samma stil i 25 år" som Metallica. Popcorn.

Lövbiffen
2007-04-26, 22:45
RHCP har haft ungefär lika mycket "samma stil i 25 år" som Metallica. Popcorn.

De skapade ju en del bra trash på 80-talet, och en jävla massa skit under 90-talet. Sen så va ju St. Anger rätt annorlunda också :D

skaparn
2007-04-26, 22:48
De skapade ju en del bra trash på 80-talet, och en jävla massa skit under 90-talet. Sen så va ju St. Anger rätt annorlunda också :D

"Rätt annorlunda" är ju ett ganska fint sätt att benämna ett missfoster.

Men Metallica vill jag inte påstå vara överskattade, eftersom vad gymnasiekillar med Audi-drömmar lyssnar på inte räknas.

Lövbiffen
2007-04-27, 09:02
"Rätt annorlunda" är ju ett ganska fint sätt att benämna ett missfoster.

Men Metallica vill jag inte påstå vara överskattade, eftersom vad gymnasiekillar med Audi-drömmar lyssnar på inte räknas.


Ja Missfoster är va det är :hbang: T.o.m HenrY här på brädan har svårt att sova om nätterna då han tänker på det albumet. Han är ett hardcore-fan till metallica :Virro

Jag lyssnar inte på metallica bara så du vet. Fast säga att de är det band som är mest överskattat, kanske är att ta i. Däremot tycker jag hypen om att de är världens största och bästa metal-band är jäääääääääävligt överdriven! ;)

Eddie Vedder
2007-04-27, 09:06
Måste nog säga Nirvana, jag tycker mycket om deras musik o.s.v. och även om det kanske låter svinigt sagt så tror jag faktiskt inte att dom hade haft den statusen dom har om Kurt Cobain hade levt.

Då tror jag snarare att dom hade fortsatt ett tag till, gjort nån halvlyckad platta, splittrats och sen haft typ samma status som Soundgarden har ida.

Emil_Larsson
2007-04-27, 09:07
Typ.. Greenday - Sum41 - Blink 182. Dom är bra överskattade anser jag.

Emil_Larsson
2007-04-27, 09:08
Måste nog säga Nirvana, jag tycker mycket om deras musik o.s.v. och även om det kanske låter svinigt sagt så tror jag faktiskt inte att dom hade haft den statusen dom har om Kurt Cobain hade levt.

Då tror jag snarare att dom hade fortsatt ett tag till, gjort nån halvlyckad platta, splittrats och sen haft typ samma status som Soundgarden har ida.

SoundGarden *drool* *drool* *drool*

Emil_Larsson
2007-04-27, 09:09
RHCP har haft ungefär lika mycket "samma stil i 25 år" som Metallica. Popcorn.

Red Hot Chili Peppers samma stil i 25 år?

Har du hört deras första plattor med dom förra bandmedlemmarna Hillel Slovak m.m? bra mycket olikt deras nya skivor med låtarna Otherside och Californication.

RHCP ÄR DET MEST UNDERSKATTADE BANDET!

Eddie Vedder
2007-04-27, 09:11
SoundGarden *drool* *drool* *drool*

Jag älskar Soundgarden!!!:hbang: Men dom har ju inte närheten av samma status som Nirvana och det tror jag säkert dom hade haft om Chris Cornell hade dött av lika suspekta anledningar samtidigt som Nirvana splittrats och blivit gubbar på varsitt håll.

Jusrt därför anser jag Nirvana vara överskattade vilket inte innebär att jag tycker dom är dåliga.

Emil_Larsson
2007-04-27, 09:13
Jag älskar Soundgarden!!!:hbang: Men dom har ju inte närheten av samma status som Nirvana och det tror jag säkert dom hade haft om Chris Cornell hade dött av lika suspekta anledningar samtidigt som Nirvana splittrats och blivit gubbar på varsitt håll.

Jusrt därför anser jag Nirvana vara överskattade vilket inte innebär att jag tycker dom är dåliga.

Chris Cornell är rock n' roll, synd att han flyttade till Audioslave som hade världens sämsta förutsättning att lyckas.
Han platsar bättre som singer i Soundgarden, än Audioslave, helt utan tvekan.
Hade han varit kvar i Soundgarden hade jag diggat honom hårt! :hbang:

Eddie Vedder
2007-04-27, 09:14
Typ.. Greenday - Sum41 - Blink 182. Dom är bra överskattade anser jag.

Red Hot Chili Peppers samma stil i 25 år?

Har du hört deras första plattor med dom förra bandmedlemmarna Hillel Slovak m.m? bra mycket olikt deras nya skivor med låtarna Otherside och Californication.

RHCP ÄR DET MEST UNDERSKATTADE BANDET!

Fan du å jag har väldigt lik musiksmak märker jag.

Håller med både om banden du anser vara överskattade samt att RHCP är ett band som visserligen själva har satt sej i den sitsen, men har oförtjänt mycket popstatus.

Dom va grymma t.o.m. "Bloodsugarsexmagik" sen har det gått utför tyvärr.

Boven
2007-04-27, 09:16
Stavar man loser "looser" så är utgångsläget sådant att man bör hålla brödmuffen stängd mycket oftare. Förutom det har du, precis som hälften i tråden - hälften av mänskligheten? - blandat ihop dålig/jag-gillar-inte med överskattad. Det är förknulletsskull inte samma sak! Du gillar inte hård musik, det är din fulla rätt, alla har olika smak. Men jag kallar inte Lotta Engberg överskattad baserat på att jag inte gillar hennes alster, jag stör mig heller inte på din samling av hennes skivor. För oltionde gången i tråden behövs en förklaring:

dålig - du gillar inte, alternativt - och mer korrekt - dåligt utfört/dålig kvalitet, etc
överskattad - något som hålls för att vara bra som själva faen, bästa sen skivat bröd, the dog's bollocks, the bee's knees, etc MEN som i själva verket är dåligt enligt dig eller någon.

Kan enbart hålla med!

Ontopic: AC/DC tycker jag är överskattade eftersom de är grymt monotona, men det är väl just enkelheten som är deras framgångsrecept.

mvh Boven

Emil_Larsson
2007-04-27, 09:20
Fan du å jag har väldigt lik musiksmak märker jag.

Håller med både om banden du anser vara överskattade samt att RHCP är ett band som visserligen själva har satt sej i den sitsen, men har oförtjänt mycket popstatus.

Dom va grymma t.o.m. "Bloodsugarsexmagik" sen har det gått utför tyvärr.

Jaså? har vi, då diggar jag dig :)

Blood sugar sex magik är en stor hit tycker jag med. Inte för jag levde på den tiden då den var aktuell men när man hör tillbaka.

Funky Crime, som involverar en bra blandning av funk och speed, rock. Åh det är nästan så jag ryser så bra den är när jag hör den.

Precis som du säger så är deras senare plattor utför. Visst spelar dom bra musik, men dom bryter hela red hot chili peppers symbolen, och börjar ta bort deras egentliga.

skaparn
2007-04-27, 09:29
Måste nog säga Nirvana, jag tycker mycket om deras musik o.s.v. och även om det kanske låter svinigt sagt så tror jag faktiskt inte att dom hade haft den statusen dom har om Kurt Cobain hade levt.

Jag råkar ha läst att du omöjligt kan ha varit särskilt gammal på den tiden Nirvana slog igenom, och då var hetsen kring Nirvana helt outhärdlig, trots en - om än något hög - väldigt vital Kurt.

Red Hot Chili Peppers samma stil i 25 år?

Har du hört deras första plattor med dom förra bandmedlemmarna Hillel Slovak m.m? bra mycket olikt deras nya skivor med låtarna Otherside och Californication.

RHCP ÄR DET MEST UNDERSKATTADE BANDET!

Orka inte läsa mitt inlägg ordentligt

tenchi
2007-04-27, 12:15
Black metal öht

Eddie Vedder
2007-04-27, 12:18
Jag råkar ha läst att du omöjligt kan ha varit särskilt gammal på den tiden Nirvana slog igenom, och då var hetsen kring Nirvana helt outhärdlig, trots en - om än något hög - väldigt vital Kurt.

Jodå det vet jag, måhända att jag gick på dagis då men jag är fortfarande övertygad att det hade varit den myten och statusen kring Nirvana om det inte hade slutat som det gjorde.

Noodles
2007-04-27, 14:47
Jodå det vet jag, måhända att jag gick på dagis då men jag är fortfarande övertygad att det hade varit den myten och statusen kring Nirvana om det inte hade slutat som det gjorde.

Jag tror nog att Cobains död har bidragit till mytbildningen. Jag är förresten gammal nog att minnas hur jag tyckte Nirvana var överskattade redan när han levde.

Nytt bidrag: Notorious B.I.G. - Apropå mytbildning. 2pac kan jag till viss del förstå men B.I.G. är bara inte bra. När vi ändå är inne på hip-hop kan jag dra till med 50 cent. Jag är knappast ensam om att tycka han är en pajas men skrämmande många tycker att han är bra. Av någon outgrundlig anledning tycker en del även att han är häftig. Han har lyckats med konststycket att ge en hel musikgenre dåligt rykte. Hans texter är patetiska, han kan inte rappa och han är helt beroende av bra producenter.

skaparn
2007-04-27, 14:58
När vi ändå är inne på hip-hop kan jag dra till med 50 cent. Jag är knappast ensam om att tycka han är en pajas men skrämmande många tycker att han är bra. Av någon outgrundlig anledning tycker en del även att han är häftig.

[...] vill jag inte påstå vara överskattade, eftersom vad gymnasiekillar med Audi-drömmar lyssnar på inte räknas.

Fast här blir det kanske inte Audi-drömmar utan mer åt SUV-drömmar

Yes
2007-04-27, 15:03
Ontopic: AC/DC tycker jag är överskattade eftersom de är grymt monotona, men det är väl just enkelheten som är deras framgångsrecept.

mvh Boven
Håller med. Jag har aldrig förstått vad folk ser hos AC/DC, de är ju bara tråkiga.

Daniiiel
2007-04-27, 16:19
Korn är nog ett av de sämsta banden jag hört, förstår verkligen inte vad folk gillar med dom.