handdator

Visa fullständig version : omega3


johan.f
2007-04-25, 18:06
Hej,

Har omega3-kapslar nån viktig funktion vid viktnedgång.? Hjälper det lika mkt som så många påstår?

Jag läste nånstans att proteinet i mjölk består av 80% kasein o 20 vassle, stämmer detta? isåf måste väl det ultimata vara att dricka ett stort glas eller kanske en liter minimjölk innan man går o lägger sej? iaf mkt bättre än en vassleproteindrink?

tja

Eddie Vedder
2007-04-25, 18:12
Jag läste nånstans att proteinet i mjölk består av 80% kasein o 20 vassle, stämmer detta? isåf måste väl det ultimata vara att dricka ett stort glas eller kanske en liter minimjölk innan man går o lägger sej? iaf mkt bättre än en vassleproteindrink?

Beror väl på om man dessutom vill få i sej kolhydrater och eventuellt fett från mjölken?

Men ja, proteinet i mjölk har den fördelningen mellan kasein och vassle. Vill du komma upp i samma proteinmängd via mjölk får du i dej betydligt mer kcal från annat än protein dock och du riskerar nog att få springa på toan ett par gånger under natten.;)

Sverker
2007-04-25, 19:11
Jag tycker du ska se Omega-3 som ett tillskott för att må bra. Att hålla reda på blodtrycket och blodfetterna.

För inte så länge sedan fanns denna tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92563&highlight=ppar

Här har King Grub en länk om Omega-3 och fettoxidation.
EPA och DHA ökar förbränningen av fett.