handdator

Visa fullständig version : Prisvärda träningsskor


Rahf
2007-04-25, 17:55
Ja då kom det sig att jag behöver ett par bra och prisvärda skor som funkar bra till styrketräning. Pristaket sätter jag till 1200. Och då ska det banne mig vara minibar, pool och paraplydrinkar inkluderat...

Det vore perfekt om det är skor som finnes i lokala affärer så som Intersport eller Stadium.

Tack på förhand!

ramagoen
2007-04-25, 18:03
DoWin weightlifter 505-02D

945kr.

Rätt breda, men dom sitter perfekt på mig.

edit: du må¨ste beställa över nätet om du vill ha dessa ^^

edit2: bild : http://www.powerzite.se/upload/247_505-02D%20Do-Win%20reduced.JPG

Pez
2007-04-25, 18:08
Ja då kom det sig att jag behöver ett par bra och prisvärda skor som funkar bra till styrketräning. Pristaket sätter jag till 1200. Och då ska det banne mig vara minibar, pool och paraplydrinkar inkluderat...

Det vore perfekt om det är skor som finnes i lokala affärer så som Intersport eller Stadium.

Tack på förhand!

Finns ett gäng trådar i träningskategorin.. men allmänt råd - ska du använda skorna till all lyftning så undvik skor med klack.

Köpte mig ett par Adidas sPezial (:D) själv för nån månad sen. Klart nöjd - bra allroundsko för lyftning på motionärsnivå. :)

Tomas W
2007-04-25, 18:11
DoWin weightlifter 505-02D

945kr.

Rätt breda, men dom sitter perfekt på mig.

edit: du må¨ste beställa över nätet om du vill ha dessa ^^

edit2: bild : http://www.powerzite.se/upload/247_505-02D%20Do-Win%20reduced.JPG

Om man ska köpa tyngdlyftarskor ska du iaf köpa ett par adidas! Dem har ett par riktigt bra skor som är prisvärda.

Sundsarn
2007-04-25, 18:13
Finns ett gäng trådar i träningskategorin.. men allmänt råd - ska du använda skorna till all lyftning så undvik skor med klack.

Köpte mig ett par Adidas sPezial (:D) själv för nån månad sen. Klart nöjd - bra allroundsko för lyftning på motionärsnivå. :)

haha såna köpte jag för några veckor sen *kissass*

ramagoen
2007-04-25, 19:02
Om man ska köpa tyngdlyftarskor ska du iaf köpa ett par adidas! Dem har ett par riktigt bra skor som är prisvärda.

Dock har do-win högre klack samt bredare läst.

Tvekar på att ett par adidas passat på mig med breda fötter.

Rahf
2007-04-25, 19:41
Ok jag glömde nämna att det är träning på motionärsnivå vi snackar. Så det kommer kanske inte satsas på "de bästa styrkelyftarskorna".

Lexidos
2007-04-25, 19:44
Ska du använda dem till något annat typ spela innebandy?

Rahf
2007-04-25, 19:58
Ska du använda dem till något annat typ spela innebandy?

Inte vad jag planerat, det skulle vara tricking då men då är jag antingen barfota eller har joggingskor.

ramagoen
2007-04-25, 21:15
Ok jag glömde nämna att det är träning på motionärsnivå vi snackar. Så det kommer kanske inte satsas på "de bästa styrkelyftarskorna".

Hmm. Jag kör med ett par inomhusfotbollsskor när jag kör annat tjafs förutom smalmark, böj å bänk då jag har mina lyftarskor(lightyears bättre än vanliga dojjorna..)

Du behöve väl inte nå spezialenschuhe för bicepscurls? :D :)

Rahf
2007-04-25, 21:30
Hmm. Jag kör med ett par inomhusfotbollsskor när jag kör annat tjafs förutom smalmark, böj å bänk då jag har mina lyftarskor(lightyears bättre än vanliga dojjorna..)

Du behöve väl inte nå spezialenschuhe för bicepscurls? :D :)

Vafan?! Jag som bryr mig allra minst om biceps. Böj och mark är väl mina prioriteringar just för att jag vill förbättra mig i dem. Om det innebär nya skor för bättre stabilitet, so be it!

Biceps är utan tvekan en av de minst viktiga musklerna involverade i tricking.

ramagoen
2007-04-25, 21:38
Vafan?! Jag som bryr mig allra minst om biceps. Böj och mark är väl mina prioriteringar just för att jag vill förbättra mig i dem. Om det innebär nya skor för bättre stabilitet, so be it!

Biceps är utan tvekan en av de minst viktiga musklerna involverade i tricking.

Haha, hoppas du inte tog illa upp, det var ej mina intentioner. :)

Om du nu vill ha bra stabilitet i böjen så är ett par lyftarskor INTE fel.

Men, du kan, om du har bra flexibilitet i vaderna/hälsenan/ankeln(eller va de heter) köpa ett par vanliga motionsdojor med bra stöd för foten osv. :)

Baan
2007-04-25, 21:41
Jag är nöjd med mina adidas handboll special eller vad namnet nu är. Billiga är dom väl också, ~600 kr.

Tuniz
2007-04-25, 21:43
Finns ett gäng trådar i träningskategorin.. men allmänt råd - ska du använda skorna till all lyftning så undvik skor med klack.

Köpte mig ett par Adidas sPezial (:D) själv för nån månad sen. Klart nöjd - bra allroundsko för lyftning på motionärsnivå. :)

+1

Har också ett par Adidas Spezial och kan varmt rekomendera dom.
Bra till speciellt marklyft och knäböj. Lagom stela, platta, ingen dämpning och sitter bra.

Rahf
2007-04-25, 21:47
Varthän kan dessa fantastiska skor inhandlas?

Officer
2007-04-25, 21:52
Jag kör med Spezial jag med. Stabila grejor och fin och bred passform :)

Sundsarn
2007-04-25, 22:26
Spezials hittar du i närmaste Stadiumbutik :)

Pez
2007-04-25, 22:30
Varthän kan dessa fantastiska skor inhandlas?

I think, therefore I google.

LarsK
2007-04-26, 04:19
Converse Chuck Taylor. Outstanding skor för marklyft.

ramagoen
2007-04-26, 05:53
Converse Chuck Taylor. Outstanding skor för marklyft.

Dessa är tydligen relativt farliga för fötterna, körde med ett par puma "converse" förut och dom suger verkligen jämfört med ett par BRA skor.

Nitrometan
2007-04-26, 06:34
Dessa är tydligen relativt farliga för fötterna,
Hurdå menar du?

Jag har ett par böjskor till tunga böj, men i övrigt kör jag med Chuck Taylors. Vad skulle vara problemet?

Rahf
2007-04-26, 17:39
I think, therefore I google.

I let others do the thinking for me.

polaren
2007-04-26, 17:43
Jag har DoWin-skor (en annan modell av skorna ramagoen postade bild på) som jag använder till knäböj och bänkpress, sen brukar ta på mig mina vanliga pumaskor med platt sula till övrig träning för att DoWin har så hög klack att det blir knepigt att gå i dom. Men dom är bra att böja i iaf, stadiga och bra grepp. I marklyft klarar man sig bra utan skor tycker jag (eventuellt halksockar kanske)!

Timme
2007-04-26, 17:46
Vafan?! Jag som bryr mig allra minst om biceps. Böj och mark är väl mina prioriteringar just för att jag vill förbättra mig i dem. Om det innebär nya skor för bättre stabilitet, so be it!

Biceps är utan tvekan en av de minst viktiga musklerna involverade i tricking.

Då du vill bli bra i böj så rekomenderar jag VERKlIGEN ett par lyftarskor med klack. Det kanske finns en viss anledning till varför istort sett alla styrkelyftare böjer i skor med klack. Dowin skorna som ramagon visade är nog inte så tokiga.

När du kör mark så bör du helst bara ha strumpor eller sock-i-plast på fötterna. Så nära stånge som möjligt ftw!

ramagoen
2007-04-26, 18:00
Hurdå menar du?

Jag har ett par böjskor till tunga böj, men i övrigt kör jag med Chuck Taylors. Vad skulle vara problemet?

I tunga basövningar menar jag då, som mark, böj etc efterssom trycket på hålfoten blir stort. Så som jag förstått det.

Var nån gammal tråd pez startade om träningsdojor , och då frågade jag om ett par converse dög att böja i vilket de inte gjorde alls utan det var bra om man ville bli plattfot. :)

Nitrometan
2007-04-26, 18:08
I tunga basövningar menar jag då, som mark, böj etc efterssom trycket på hålfoten blir stort. Så som jag förstått det.

Var nån gammal tråd pez startade om träningsdojor , och då frågade jag om ett par converse dög att böja i vilket de inte gjorde alls utan det var bra om man ville bli plattfot. :)
Jaha.

LarsK
2007-05-01, 04:34
Tyvärr får vi inte lyfta barfota på mitt gym, annars hade jag gjort det.

Timme; skor med klack, har du något bra tips?

Yankeee
2007-05-01, 07:30
http://www.eleikofinland.net/ironworkII.jpg