handdator

Visa fullständig version : Avancerat: Kommentera dessa helkroppspass!


Skablistor
2007-04-25, 13:02
Inledning
Jag är en av de som är fruktansvärt less på alla nybörjare som startar trådar som:
"Kommentera mitt träningschema". När man läser i tråden ser man att de tränar biceps fem gånger i veckan och ben noll. Ännu mer irriterad blir man när man vet att det finns flera träningsprogram som är mycket bra anpassade till nybörjare och som dessa nybörjare bara skiter i, för att istället göra ett eget program.

Bakgrund och mål
Jag har kommit så lång i min träning att Bumbis nybörjar program inte längre ger mig något. Jag har tränat seriöst i fem månader och innan dess från och till i två år. Därför har jag gjort ett eget program för att kunna fortsätta att utvecklas. Jag vet även att det finns massor av kunniga här på forumet och det vore hemskt att inte utnyttja den kompetensen. Jag skulle vilja att ni hjälper mig och fin justerar mitt träningsschema. Mina mål är att bli starkare och explosivare, inte nödvändigtvis större. Dessutom Jag lägger lite mer fokus på överkroppen än underkroppen, då jag tror att överkroppen släpar jämnfört med överkroppen. Jag anser även att det räcker att träna marklyft och knäböj en gång i veckan.

Jag vilar en dag i veckan och tränar kondition två gånger i veckan. Detta gör jag dels för att få bättre kondition, men även för att få ordentlig genomblödning i kroppen och på det sättet förbättra återhämtningen. Är det smart tänkt?

Schemat
Här är mitt schema:
38351
38352

Frågeställningar

Får axlarna för lite vila?
Ska jag skita i konditionsträning för att få bättre återhämtning?
Tycker ni att vilan var tillräcklig?
Kommentera det som faller er in!


Tack i förhand :thumbup:

Big Lou
2007-04-25, 13:27
Mina mål är att bli starkare och explosivare, inte nödvändigtvis större.

Om du vill bli starkare och explosivare så rekommenderar jag dig att kika runt i Styrkelyftdelen.

Sniggel
2007-04-25, 13:30
Vad är "Hitlers Hund" ? :D

Skablistor
2007-04-25, 13:34
Vad är "Hitlers Hund" ? :D

Svårt att förklara. Jag får tänka lite på det. Anledningen till att jag har med den är att jag har för mig att denna övning är bra för den inre magmuskulaturen. Den tränar något som vanliga situps inte kan träna. Alltså, meningen med övningen är inte att bli starkare utan få bättre hälsa. Lite luddigt skrivet, men jag hoppas att du förstår :thumbup:

machine gun
2007-04-25, 13:43
Vad är "Hitlers Hund" ? :D

Man står på alla fyra och sträcker ut ena armen och benet på motsatt sida samtidigt.