handdator

Visa fullständig version : Bell@s träningsjournal:


Bell@
2007-04-24, 22:30
Kvinna 160cm lång väger 65kg på morgonen.
Mål 60kg till 1 juli.

Igår sprang jag 3km på 18minuter sen körde jag bänk 3*18,5kg
Rygg och mage med pilatesboll, 3*20gr.

Idag prommis ute på 40min.

agazza
2007-04-24, 22:35
lycka till!

ålder matvanor osv är en bra idé att skriva ner. Det hjälper folk att hjälpa dig med svar och konstruktiv kritik

Bell@
2007-04-24, 22:49
Ja, ush! Mat är väl ett stort problem...*ler*
Äter nog mycket men oftast inte så mycket godis och kakor. Räknat ut att jag bör äta 1500cal per dag så nu läser jag på forumet hur mycket saker och ting innehåller*screwy*
Jag är 23år och började träna januari 2007, har gått ner 2kg sen dess... Gått ganska dåligt i mitt tycke *grr* Men kanske har jag omvandlat fett till musker osv.

regus
2007-04-24, 23:08
Men kanske har jag omvandlat fett till musker osv.

Det är tyvär något som är omöjligt, fett är fett och muskler är muskler. Det ena kan inte bli det andra (tyvär :/)
Det blir helt enkelt att bita i det sura äpplet och röra på sig mer, skulle inte rekomendera att du äter mindre. 1500 kcal är inte speciellt mycket.

Men hursomhelst, lycka till med dina mål! :)

Nitrometan
2007-04-25, 07:40
1500 kcal låter väldigt lite.

Lycka till med dina mål!

Bell@
2007-04-25, 09:20
Det är tyvär något som är omöjligt, fett är fett och muskler är muskler. Det ena kan inte bli det andra (tyvär :/)
Det blir helt enkelt att bita i det sura äpplet och röra på sig mer, skulle inte rekomendera att du äter mindre. 1500 kcal är inte speciellt mycket.

Men hursomhelst, lycka till med dina mål! :)

Ja, 1500cal är felräknat av mig ;) Mitt mål va ju 60kg så 60*30 blir 1800cal...ler
Eller har ni andra tipps på hur mycket cal jag bör äta?

Men faktum är att jag har gått ner i fett och fått mer muskler, men jag vill ändå gå ner mera...
Idag är väl mitt mål o springa 5km, träna styrke :hbang:

sissa
2007-04-25, 11:14
Ja, ush! Mat är väl ett stort problem...*ler*
Äter nog mycket men oftast inte så mycket godis och kakor. Räknat ut att jag bör äta 1500cal per dag så nu läser jag på forumet hur mycket saker och ting innehåller*screwy*
Jag är 23år och började träna januari 2007, har gått ner 2kg sen dess... Gått ganska dåligt i mitt tycke *grr* Men kanske har jag omvandlat fett till musker osv.

glykogeninlagring kan det vara också. (sök på forumet så ska du se) jag gick upp ett par kilo rätt snabbt när jag började träna. hade typ aldrig tränat innan så det verkar funka så att man lägger på sig lite.


att du gått ner i fettvikt och ökat i muskelmassa är ju :thumbup:

fortsatt lycka till!

champion
2007-04-25, 11:23
Nån tävling 1 juli?

RassK
2007-04-25, 14:30
wie alt?

Bell@
2007-04-25, 14:58
wie alt?


Jag vet inte vad det betyder (wie alt)

regus
2007-04-25, 14:59
Jag vet inte vad det betyder (wie alt)

Tyska för "hur gammal"

Bell@
2007-04-25, 15:00
Nån tävling 1 juli?

Näe inge tävlig... Har andra planer ;)

Bell@
2007-04-25, 15:01
Tyska för "hur gammal"

23år

Bell@
2007-04-25, 15:05
Har gått 8km nu på dan med vovven och snart blir det gymet :bpump:

Nitrometan
2007-04-25, 15:37
Ah. Vovve.

Bell@
2007-04-25, 18:43
Sprang på löpband 3km på 18min och sen lite armar. Självklart mage också.

Åt pasta och kyklingkorv med tomatsås... Inte så hett *whistle* Det är ju helt okej om man är singel på stan...*ler*

eleni
2007-04-25, 18:50
Åt pasta och kyklingkorv med tomatsås... Inte så hett *whistle* Det är ju helt okej om man är singel på stan...*ler*

Haha, +1 på den! Det jag äter är inte heller så hett, men men... bara man får i sig mat och bra sådan så är det skitsamma ;)

Välkommen hit förresten!

Bell@
2007-04-26, 19:37
26/4 Ingen träning!

Idag är jag ganska trött! Ska va hemma och slappa och ta det lugnt
Imorgon ska jag Träffa en polare och gå 8km prommis med Vovven, sen blir det gymet; ska köra intervall 18min på band blir cirkus 3km. Ska köra styrke också, fast jag vet icke vad jag ska köra.

Ska sola också då jag vill va brun och fin till helgens bravader, fuderar dock skarpt att hoppa över utgång på helger framöver då jag verkligen vill satsa på träningen. Så får väl se om jag blir hemma näta helg *whistle*

Några bra tipps på styrke övningar jag kan köra imorn? Tror dock ben är uteslutet då jag ska gå och springa mycket...*ler*

Bell@
2007-04-27, 20:44
27/4 Fredag!

Ida gick jag på en liten prommis på 3km och sen fika... Hm :em:
På Gymet;
Sprang först 3km på 19min.
Körde Tri med curl 3*20kg
Lastdrag 3*25kg
Chins 3* 40kg
Hantelrodd 1*8-2*7
Sittande hantellyft åt sidan 3*4kg
Dips 3*40kg
Sist men inte minst 2km på band :thumbup:

Bell@
2007-04-28, 17:51
28/4
Sprang 3km på 20min
Styrke:
Benpress 3*8 /25KG
Benspark 3*8 /20KG
Utfall med hantlar 3*8 /4kg
Benpressmaskin 3*8 30kg
Mage 3*20

(städat i 4timmar :furious: )

Fed up
2007-04-28, 17:57
Hej, välkommen hit!
Om jag hade varit du hade jag tränat styrka först och sprungit sen, allra helst med mat och paus emellan. Om jag skulle springa 3 km skulle jag knappast kunna prestera max på styrkan sen, särskilt inte när jag skulle köra ben. Nu har jag säkert sjukt mycket sämre kondis än dig, men ändå. Men det är klart, om du inte prioriterar styrkan kan det nog funka, men ja, du kan du testa på lite olika sätt och se vad som känns bäst kanske? Det har du kanske redan gjort, men ja, det var bara en tanke.

Bell@
2007-04-28, 18:30
Hej Fed Up!
Jo, har också funderat på det där ;) Får prova mig fram... Det är viktigt för mig med kondisen, därför har jag valt att springa först så att jag absolut inte slaravar med det *rolleyes* Det är först och främst viktminksningen jag är ute efter...
Jag har gått ner 10kg på två år... Så jag är trött på att köpa nya kläder helatiden så det är lite därför jag inte vill styrke träna allt för hårt också!

Fed up
2007-04-28, 18:45
Hej Fed Up!
Jo, har också funderat på det där ;) Får prova mig fram... Det är viktigt för mig med kondisen, därför har jag valt att springa först så att jag absolut inte slaravar med det *rolleyes* Det är först och främst viktminksningen jag är ute efter...
Jag har gått ner 10kg på två år... Så jag är trött på att köpa nya kläder helatiden så det är lite därför jag inte vill styrke träna allt för hårt också!

Vill du inte styrketräna för att du får köpa nya kläder? Så snabbt lägger man inte på sig massa så man behöver nya kläder, det kan jag intyga. Jag har tränat styrka hårt i två år och inte behövt köpa större kläder än iallafall.

Annars kan jag förstå dig, men hur ser ditt veckoupplägg ut? Jag tycker generellt det är bättre att försöka skilja kondis och styrka åt, även om man då och då kan köra kondisen direkt efter styrkan. Annars tycker jag det är bättre att köra kondis på morgonen tex. och styrka på kvällen eller på separata dagar och sen lägga in massor promenader, långa och snabba.

Styrketräning är utmärkt för fettförbränningen och höjer ämnesomsättningen mer än flås, men då får man köra på lite rejält, vilket jag tror är svårt när man är trött redan när man börjar.

Men som sagt, prova dig fram och känn vad som funkar.

Vad har du för vovve?

Bell@
2007-04-30, 09:56
Tränade inget igår, då jag satsade på caloribomben Öl & mycket mat!

Bell@
2007-05-02, 23:06
Sprang 3km på hela 20min, (dålig tid)
Styrke:
Bänk 8*12kg, 8*16kg och 7*18,5kg
Armar 3*8 /8kg
Snöre Armar 3*8 /8kg
Rygg, 3*10
Gick 3km på 6,3

Trött från helgen så nu är det nyatag;) Måste bli skärpning med maten *grr27*

Bell@
2007-05-03, 23:17
Kondis, sprang 1,5km på asdålig tid... Gick 1km..
Styrke:
Armar 8*7kg 8*8kg och 8*9kg
Tri med stång 3*8 /13kg
Och något mer...Öh, kommer ej ihåg.
Gick 2km och sprang sista på 1km på 10,5.

Det är trögt nu, vet ej vad jag gör för fel men tränar jätte sent och verkligen jätte trött helatiden. Kanske någon kan komma med förslag eller bra träningprogram. Tacksam för alla svar *kissass*

Tjingeling!

Deceiver85
2007-05-03, 23:22
Välkommen till Kolozzeum

Hur står kosten till? Glöm inte bort att äta näringsrik och bra mat även ifall du vill gå ner i vikt. Oftast när jag är trött så beror det på att jag har ätit för lite.

Off-topic, men du kommer snart få besök i din träningsjournal av en medlem här på kolozzeum som heter shadowfire. Oroa dig inte för honom, han är snäll :D

Bell@
2007-05-04, 00:01
Jo, körde axlar också 8*4kg 8*5kg och 7*6kg

LadyInsane
2007-05-04, 00:16
Tränade inget igår, då jag satsade på caloribomben Öl & mycket mat!

Det måste man göra ibland!:thumbup:

Bell@
2007-05-04, 00:30
Det måste man göra ibland!:thumbup:

Jo, skoj ska man ha men tycker det är svårt att kombinera nöje med träning... Föröker tacka nej till polare mm, vill ju inte festa så mycket då en hel dag träning rycker om man är bakis... Och denna helg blev det hela tre dagar som gick åt vin och mat. Det sjuka är att jag är så fattig men ändå lyckas jag få allt serverat. Nu är ämnet träning och därför klagas det ;) Annars har jag hafft en super helg :cheers:

LadyInsane
2007-05-04, 00:39
Härligt!

Har själv festat som tusan denna vecka. Dessutom jobbat en hel del och nu blivit sjuk. Lite surt sådär eftersom det som sagt pajjar träningen något. Dock måste man ha kul. Det är som när jag dietar, måste göra en massa god mat och äta ut m.m. för annars orkar jag inte. Låser man in sig själv orkar man inte i längden. Bra med lite avbrott då och då:)

Bell@
2007-05-04, 16:15
Prommis ute 8km

Bell@
2007-05-05, 18:13
Springa 3km och gå 3km
Styrke:
Kabel Pushdowns 3*8 /10kg
Rem Pushdowns 3*8 /5kg
Utfall med hantel 6kg 3*10.
Benspark 15kg 3* 10
Bencurl 3*8 /5kg
Gick sista 1km på band...

Kännde mig nöjd idag... Så som belöning så solade jag 15min :cool:
Ska på stan och festa men nu attans ska jag försöka hålla mig hemma nästa helg, blir så sjukt bakis på söndagarna och lilla jag tål ju inte mycket :cheers:

Bell@
2007-05-06, 12:25
Prommis 8km ute med hunden Love!

Bell@
2007-05-06, 20:32
Är nöjd idag då jag inte har enorm träningsvärk i benen. Sist jag tränade ben så kunde jag inte gå! Så som jag skrev i förra inlägget så gick jag 8km så imorn blir det kanske vila *rolleyes* känns lite rastlöst att inte träna men vi får väl se *whistle*
Blev inte så mycket dricka igår men dock blev det en Choritzo på mitt favvo hak och hon som står där frågar alltid om jag är ute... Åh, va dom kommar sakna mig nästa helg
Det är sjukt men igår när jag va ute så kännde jag att jag ville bara hem för att träna imorgon (Sön) Anar att jag har blivit såld på träningen :thumbup:
Bra änsålänge jag har glöd att bli stark och få en snygg kropp *flex*
Btw, så håll till godo då en bild kommer snart! Ville ta en igår då kännde mig på topp men min sambo Vanjis va icke hemma men next time :hbang:

Bell@
2007-05-07, 21:37
Ingen träning ida =ingen fet stil;)
Åh, jag vill ju springa runt sjöarna och det är cirkus 8km men som ensam tjej så lär väl jag inte leva läge om jag ger mig ut så sent...
Ska lägga mig nu snart... Men vovven min vill inte göra nummer två nyss så måste invänta det innan jag får en hel nattssömn...( Jag vet att det är en intresse flagga hos er nu som viftas hejvilt)
Ska faktiskt prova att gå upp tidigt imorgon så jag kan träna innan jobbet, men i butik är det galet mycket folk vid stängning så jag kommer typ somna vid disken...hihi Fast jag har ju sovmorgon på ons förutom tvätt, Blir ju så himla mycket tvätt när man tränar (önskade att jag hade tvättmaskin hemma) okej kanske lite väl onödig info men så är det när man inte tränat nått och inte har tv...*gah!*

Oki doki, Natti Natti!

Bell@
2007-05-08, 07:29
Morgon prommis ute 5km i rasktakt :)
Väldigt nöjd då jag övervägde skarpt att sova vidare:smash:

Bell@
2007-05-09, 20:21
Fan va jag kände mig taggad... Motivationen är på topp!
Träffa en polare och gick en liten kort prommis med hennes hund Ca; 2km.
Träning på Sats:
Sprang 3km på 18min... (Okej tid)
Körde Biceps armar 2x8 /7kg, och7x8kg.
Rak skivstångscurl 3x13kg
Bänkpress 8x13,5kg, 8x18,5kg och 3x23,5kg PB :hbang:
Mage 4x20set

Sist men inte minst så sprang jag 2km på 11min...

Bell@
2007-05-10, 19:06
Uppvärning 1,5km på band... Pratade med Miss B.
Lastdrag 3x8 Vikt kommer ej ihåg...
Hantelrodd 2*9x8kg 9x10kg
Sittande kabelrodd 3x2,5kg
Kickbacks 3x8 /9kg
Kabel Pushdowns 3x9 Öh, kommer ej ihåg vikt *whistle*
Växlande hantelcurl = kan ej låta bli...hihi körde 8x7kg, 8x9kg och 5x10kg

Sist men inte minst 3km på 18min... Fan va jobbigt ida! Men envis som tusan :furious:
Mage 3x20 med boll!

Tipps motages gärna... Eller nått sånt!

Bell@
2007-05-11, 07:40
Är så glad... Morgonvikten är på 64,2kg så har gått ner lite! Det går ju trögt men åt rätt riktning *grr27*

eleni
2007-05-11, 07:44
Är så glad... Morgonvikten är på 64,2kg så har gått ner lite! Det går ju trögt men åt rätt riktning *grr27*

Härligt! :) Ge inte upp fastän det går trögt, det ska inte vara lätt ;)

Bell@
2007-05-11, 08:11
Ska inte ge upp :cool:
Många här på kollo är så duktiga bla du Eleni! Så huvudet höggt och le :thumbup:

Bell@
2007-05-11, 19:22
Gick 1km på band...
Styrke:
Knäböj 3x8 /11kg
Benspark 3x9
Utfall med hantlar 3x15 med 3kg...hihi
Sprang 3km på 19min... Super jobbigt att springa när man har kört ben.. Men, men envis som jag är så stannade jag aldrig*grr27*
Mage 3x20 med boll

Det blir nog en vilo dag imorgon... Vi får väl se:)

Bell@
2007-05-12, 12:45
Lång prommis på 8km i raskt takt.

Bell@
2007-05-13, 18:21
Är så lycklig!

Körde 1km uppvämining på band.
Sned bänkpress med skivstång 8x11kg, 2x8 /13,5kg
Bänkpress 10x11kg 7x18,5kg och 4x22,5kg
Bröst maskin 3x8 5kg

Öh, 30 till 40min på Trappmaskinen 500cal.. Värsta Hardcore :hbang:

Bell@
2007-05-14, 10:37
Det Va ju ett tag sen jag skrev i bloggen förutom massa träning, okej träningen tar ju massa tid för mig...
Har inte sökt ett endaste jobb har liksom slutat brytt mig lite... Får väl ta tag i det där snart igen.
Idag ska jag träffa Miss S och fika hemma hos henne, kanske går vi till Rålis men det regnade ju för ett tag sen så jag känner ju att det är ju inte så hett o springa i grönskan med hund.
Träffat Miss B en hel del då vi har fikat & tränat som galningar trevligt faktiskt! I lördags så åkte vill Kista och bara gled runt, fattar ju inte varför jag tycker det är så skoj... Men, men det är väl roligt o kolla lite i affärer då man nästan aldrig har tid med det längre.
Ärlighetens namn så tycker jag alla verkar vara så kära nu! Fan alla går och små flinar och bara ser så lyckliga ut: Låt bli! (Jag blir fan så sjukt avis) *slap*
Näe ska dra nu... Må så gött*kissass*

Bell@
2007-05-14, 10:39
*popcorn*

Bell@
2007-05-14, 23:01
Ja, Ursäkta för förra inlägget... Hade ju inget med träning o göra, men brukar skriva av allt jag skriver på kollo till min lilla egna personliga Blogg... Så därför blev det lite knasigt;)

Träning:
Körde tri och axlar... inte så super länge då jag är på gymet så ofta nu så jag behöver inte köra så mycket på engång.
Trampade också 50min på Steppmaskinen så det blev hela 700cal... Det va så Sjukt jobbigt och roligt... Känner lite resultat på kroppen men dock ingen viktnedgång:(
Det är väl okej då jag styrketränar en hel del så jag behöver väl inte bli så besviken (kanske)
Mage också 3x20 med bollen.

Bell@
2007-05-17, 21:10
Tjoho!
Idag blev det träning med Miss B:)
Körde axlar
Tri
Bi
Och Mage 20x3
Cardio:
Steppmaskinen i 30 min och sprang 3km på 18min.. Känner att jag börjar bli lite tröttare på kvällarna än förr.

Tränade igår också med då blev det bara Cadio samma som idag 35min på stepp och 3km på 18min.

Jobbar imorgon i butiken och stänger så då blir det gå tre stationer fram och tebax cirkus 40min. Tror inte jag hinner träna innan jobbet och imorgon stänger Sats kl 20 eller kanske 22 får kolla upp det..

Tjingeling!

Bell@
2007-05-19, 18:03
Idag blev det rygg och bröst träning:)
Körde Cardio 40 min på steppmaskinen... Fick ta i extra hårt då jag hade en godbit bakom mig som jag kunde vila ögonen extra på;)

Blir nog inge träning imorgon om jag går ut ikväll, har dock inte bestämnt mig då jag har en liten hund som tycker matte ska va hemma med honnom... får väl se vad samvetet kommer fram till.

Bell@
2007-05-19, 18:33
Vad tiden har gått fort... Började träna januari och nu är det maj. I helhet tycker jag det har gått dåligt i början men sen så fick jag litet ryck och kom igen sista månaderna pg av Kollo och andra forum. Viktminsktingen är ju inte så bra som jag har hoppats på men då jag vet att muskler väger mer än fett så ska jag inte va så missnöjd:)

Maten är ju ett ganska stort problem och jag är inte så bra på laga mat plus att min rumspolare gör mycket gräddsåser mm så jag antar att jag får för lite näring och mycket snabba kolhdrater där av jag blir så sugen på godis mm, ska inte klaga så mycket då maten är serverad:)

Jo, som kvinna jag är så blir jag alltid så sjukt sugen på godis innan lingonveckan och kan bstiga berg för att få lite godis, har hört att det finns något från hälsokostaffärer som man ska ta för att få slut på begäret...

Det va lite tankar om min träning och kost...

Bell@
2007-05-21, 21:18
Tjoho!
Igår jobbade jag i fyra timmar o sen så raka vägen till sängs, Fi fan va jag sov:( Sov till 22 och gick ut med hunden runt kvarteret och sen sova till 9 imorse...
Idag blve det ben och sprang 3km på band på 18min. Jag va super kissnödig när jag började springa men jag har en regel och det är att aldrig stanna innan 3km... Så det va inge hitt...*ler* men envis som jag är lyckade jag faktiskt...hihi

Är så sur på mig som inte kan låta bli dålig mat... Det är helt sjukt att jag äter som en gris... Måste sluta med det!

Måste börja dricka proteindrink igen men jag är ju så känslig mot mjölk några bra tipps förutom vatten;)

Tjingeling!

shadowfire
2007-05-21, 22:09
Det finns sötdämpande medel ja om du inte vill mala i dig godis, men annars tror jag det handlar mkt om att bryta vanor.

Sedan så strunta i vågen, mät dig med måttband och mät dig hur du utvecklas i styrka osv istället. Vågen ska vara din största fiende ;)

Äta "dålig mat", vad menar du då? Äta skräpmat då och då är inte dödsfarligt, inte om du har en balanserad kost i övrigt och tränar/rör på dig som du ska. Det mesta handlar ändå bara om energi in/energi ut.

Kämpa på!

Bell@
2007-05-21, 22:42
Det finns sötdämpande medel ja om du inte vill mala i dig godis, men annars tror jag det handlar mkt om att bryta vanor.

Sedan så strunta i vågen, mät dig med måttband och mät dig hur du utvecklas i styrka osv istället. Vågen ska vara din största fiende ;)

Äta "dålig mat", vad menar du då? Äta skräpmat då och då är inte dödsfarligt, inte om du har en balanserad kost i övrigt och tränar/rör på dig som du ska. Det mesta handlar ändå bara om energi in/energi ut.

Kämpa på!

Tackar, ska kämpa...ler
Skoj med lite besök här på min sida;)
Du vill inte veta vad jag äter, jag äter lika mycket som mitt ex som är 2 meter lång och väger typ 100kg lovar att är sant:) Men äter inte lika ofta dock.
Det är så att jag har problem med fantasin och brist på tid och ork att laga mat, ska kolla mat-tråden så jag får lite tipps och ideér... Jag vet ju vad problemet är så ska försöka tänka på det:)
Tyvärr är jag lite våg fixerad fast man inte ska va det, jag väger idag 65 kg och jag vill väga 57 eftersom jag är 160kg.

Bell@
2007-05-22, 21:24
[B]Idag blev det bi, tri och axlar... Blev ett bra pass fast lite tråkit o träna själv... Fi för att polaren som jag tycker är skoj o träna med tränar på World class= Kass!
Cardio 15min på steppen men tröttnade rejält då jag har grymnt träningvärk i benen så det blev springa klart 3 km på 18 min...
Försöker prova springa snabbare men då får jag så ont i knäna så därför håller jag mig till dom tjatiga 18minuterna:)

Ska bekänna en sak: Jo började ju med steppen och oftast när jag börjar på en sak så slutför jag alltid... Men så kommer HON och ska stå precis brevid mig och jag ser hur sjukt smal hon är.... Så ja jag blev avis och kände mig äklig för jag svättade som en gris och ja, självklar svättas hon inget.
Finns det något medel för dom som svettas som galningar att sluta svättas?

Bell@
2007-05-23, 21:19
Nu känns det att jag har tränat ganska hårt...
Idag blev det rygg..
Styrkan känns bra fortfarnade, några PB fast jag vet inte i vilka eftersom jag inte vet vad saker o ting heter (maskinerna)
Ska tebx hem till mig där jag bor och där är det Pc och inte dumma MAC (Hatar fars dator) och då kan jag skriva ner mer ingående.
Idag har jag köppt en ny mob; med 2pix så imorgon ska jag försöka lägga in ett kort på moi...Blir ju riktigt bra bilder med nya mob, nice!

Måste ha min vilo dag imorgon då jag ska förköka få tebax kondisen och styrkan efter mitt hårda start på veckan.. Känner verkligen av på kondisen nu då jag bara körde 30 min på steppen och det blev cirkus 390cal det vill säja att jag börjar ju bli väldigt trött *screwy*

Kramiz på er alla Kollo!

eleni
2007-05-23, 21:22
Jaaa, upp med bilder! Kul med bilder! :)

Fortsätt kämpa!

Bell@
2007-05-23, 21:24
Ps. Morgonvikten va på 65,85 Öh, ja har ju inte gått ner en fena *grr27*

Snake
2007-05-23, 22:49
Ps. Morgonvikten va på 65,85 Öh, ja har ju inte gått ner en fena *grr27*

Vätska kan spela dig ett spratt. Använd måttband istället.

Bell@
2007-05-26, 22:05
Nu är det KATASTROF! Har fikat så mycket så nu ser man ju att jag har gått upp i vikt tom, Och alla mina byxor sitter för hårt så dom är ganska obekväma... Fi fan nu Måste jag skärpa mig!
Min j@vla dator stänngs ner varje gång jag sätter in den förbaskade cd;n som man kan föra över bilder på osv... Öh inte tekniskt för femöre...*ler*

Stannar hemma idag för att jag ska träna imorgon, kommer ju inte orka träna om jag går och bränner pengar på krogen och sen jobba på det.. Vi har ju en kampanj på jobbet så ta tre och betala för två... (Tanterna är helt galna)

Ja, ja ska försöka mig på att springa 5km imorgon då det är bra att köra olika längder så kroppen inte vänjer sig och blir lat.

Tjingeling!

Kikkomannen
2007-05-27, 00:05
Kämpa på ullabella... till slut är du där du vill vara!

Piranha
2007-05-27, 00:27
Yes jobba hårt!

lusläs forumet, knyt kontakter ...

Bell@
2007-05-27, 20:21
Gick till gymet men dom hade stängt ida så då blir det Öl istället med polarn. Fick Kykling med Spenat idag till middag (jätte gott) Älskar min Rumspolare, hon är FANTASTISK...*ler*

eleni
2007-05-27, 20:42
Haha, vilken totalvändning! :D
Öl och god mat är bra för psyket :)
Nya tag imorrn!

Bell@
2007-05-28, 09:06
Haha, vilken totalvändning! :D
Öl och god mat är bra för psyket :)
Nya tag imorrn!

Jo, saken va att polarn ville gå ut o då sa jag nej för jag ville ju gå träna... Men väl där så är det stängt så då blev det utgån istället:)
Ida är jag inte så pigg så har liksom förstört en tränings dag idag så det va kanske inte smart iallafall...*ler*

Jo, spenat I love It!

Bell@
2007-05-29, 21:58
Kämpa på ullabella... till slut är du där du vill vara!

Ska kämpa, men gudarna ska vet så har jag fuskt så mycket denna vecka... Öh, vikten ska vi inte tala om då det är en pil uppåt!

Är det offsiellt nu att jag heter Ulla Bell@??? Hm, jag som älskar Bell@ och nu har en Viss Mod ändrat mitt vackra namn...:cryout:

Bell@
2007-05-30, 20:07
Dagens Pass:

Växlande hantelcur 9x7kg 5x10kg och 7x9kg

Hammercurl 3x7 @7kg

Rak skivstångscurl 2x7 @ 11kg och 7x 13,5kg

Liggande tricepspress 3x7 @ 11kg

Dips 3x9 @ på 11:an

Kabel Pushdowns 3x7

Remmar tri 3x7 /är den man drar bakom skallen

Remmar tri 3x7 /den här är när man står och drar ner typ

Sittande hantellyft åt sidan 3x7 @5kg

Sittande Hantelpress 3x7 @ 7kg

Cadio 3km på 17;45 sek... Och 15 min på Steppen @ 250cal.

Mycket nöjd då jag bokade av flera fika-förfrågningar pg av att jag är så sugen på träna:)
Nu j@vlar ska jag få tebax gnistan igen!!

Bell@
2007-05-31, 20:14
Bänkpress 9x 13,5kg 9x 16kg och 5x23,5kg
Chins 3x9 @ på 11an
Lastdrag 3x9 på 25kg
Några till men men vet ej vad dom heter maskinerna:)

Cardi 45 min på steppen @ 500cal
Efter steppen hade jag mascara över hela ansiktet så jag vågar inte visa mig igen på Sats...*ler* Väldigt pinsamnt!

Bell@
2007-06-01, 17:13
Bell@:s Biceps!

http://i16.photobucket.com/albums/b37/Jungsan/DSC00020.jpg

Bell@
2007-06-01, 19:37
Orkade ej gå till gymet ida då jag har träningsverk i armarna:) Så gick 8km ute istället...*ler* Tom solen tittade fram ett tag!
Ska äta Fattiga riddaren nu... mums va gott*drool*

Bell@
2007-06-03, 18:04
Oh, no! Känningar i halsen... kansek blir sjuk snart:( Eftersom jag trodde jag skulle vara hemma söndagen och vila så söp jag till som satan...*ler* Tog ren sprit för halsen. Blev full och denna gång blev jag lite för full, tom virrade till söder fast jag skulle till sumpan kl 4 på morgonen (ville va ekonomisk och INTE betala taxi men ack så fel! Nåja har varit i rålis med Love och försökt på hundtricketmen gick inge vidare

Kwon
2007-06-03, 22:57
Träna med Pez, Piranha och gänget på Frescati och du kommer i form på nolltid aka blir grofv!

Lycka till och kör hårt!

Bell@
2007-06-04, 09:42
Träna med Pez, Piranha och gänget på Frescati och du kommer i form på nolltid aka blir grofv!

Lycka till och kör hårt!

Tja grabben...
Tack för tippset! Öh, ja en träningskopis som tycker om det jag gör vore nice:) We will see.
Tror dock att bli lika grov som Pez vore onödigt då jag inte vill själa hanns uppmärksanhet;)

Exhale_
2007-06-04, 22:28
Oh, no! Känningar i halsen... kansek blir sjuk snart:(

Vitlöööök och ingefära! *popcorn* :hbang:

RassK
2007-06-05, 21:33
Go girl! Du får inte bli sjuk :(

Bell@
2007-06-06, 20:59
Igår blev det springa ute 5km och 5km gå raskt takt... Väldigt skönt faktikst.
Vila idag... Låg på Rålis och sola med vovven och polaren.. Fantastiskt väder!

Bell@
2007-06-07, 21:36
Promenda ute 1,3mil:) ingen träning på gymet...
Får se om jag kommer iväg imorgon, känner att det är ett måste snart!

Bell@
2007-06-08, 21:50
Sprang ute 6km och kick 4km...:hbang:
Har köppt öl nu som står i kylen och det ska drickas imorgon (många cal)

internethjälten
2007-06-08, 22:03
Förstår inte riktigt det där med att gå ner i vikt
och samtidigt dricka öl :-/

Bell@
2007-06-08, 22:26
Förstår inte riktigt det där med att gå ner i vikt
och samtidigt dricka öl :-/

Men det är jue sommar:)

Bell@
2007-06-10, 22:37
Kvällsprommis med Miss L 8km:)

Jompan
2007-06-11, 07:28
Härlig journal! :)

Promenader är superbra om man vill gå ner i vikt. Gick ner 8kg en sommar med bara promenader i kroppen, så du kommer nog lätt nå dina mål. :thumbup:

Bra att du varvar med lite jogging emellanåt också. :)

Har du några andra mål en viktnedgång?

Söt voffsing btw! *cupid*

Bell@
2007-06-11, 21:35
[B]Fantastiskt att springa ute och få frikluft, mycket skönare än instängd träninslokal:)
Sprang 6km ocg gick 5km...Hade så ånget från helgen då det blev lite för mycket kalas, så nu är det den berönda måndagen som spökar IGEN...hihi

Tack för komentaren... Men dock är det inte min vovve!

/B]

Bell@
2007-06-11, 21:38
En bonusbild på Love*cupid*
http://i16.photobucket.com/albums/b37/Jungsan/LovisCorazone-1.jpg

mystic[-_-]
2007-06-11, 21:43
[B]En bonusbild på Love*cupid*

Vilken killer :D

Bell@
2007-06-11, 22:17
;2350472']Vilken killer :D

Jo, han är underbar... Trodde jag aldrig skulle älska en hund så mycket, men jag gör! Dock gör han inge nytta med min träning då han knappt vill gå 3km utan att stanna och titta på mig försckäkt (Men matta ska vi verkligen gå så långt)

Jompan
2007-06-12, 07:32
Jo, han är underbar... Trodde jag aldrig skulle älska en hund så mycket, men jag gör! Dock gör han inge nytta med min träning då han knappt vill gå 3km utan att stanna och titta på mig försckäkt (Men matta ska vi verkligen gå så långt)

Haha, fast det kan vara rätt skönt med en hund som inte vill gå så långt i denna värme. :D

Bell@
2007-06-13, 07:59
Ingen träning igår då det regnade när vi började gå på vår kvällsprommis:(
Ska försöka orka springa ikväll men idag på jobbet är det galet mycket så jag kanske kommer fuska...hihi

Ska dra ner på fruke och all mat och få se om det ger resultat... Tycker trots allt om mat väldigt mycket.
Morgonvikten ligger idag på 66kg så jag är sjukt missnöjd! Snart undrar jag om jag ska prova på Xenical, det kanske funkar.. Men kanske börjar man äta mer för man vet att det kommer ut 30%, vet ej.

Nu beger jag mig till jobbe och värmen:

Petter__Jonsson
2007-06-13, 14:10
Ingen träning igår då det regnade när vi började gå på vår kvällsprommis:(
Ska försöka orka springa ikväll men idag på jobbet är det galet mycket så jag kanske kommer fuska...hihi

Ska dra ner på fruke och all mat och få se om det ger resultat... Tycker trots allt om mat väldigt mycket.
Morgonvikten ligger idag på 66kg så jag är sjukt missnöjd! Snart undrar jag om jag ska prova på Xenical, det kanske funkar.. Men kanske börjar man äta mer för man vet att det kommer ut 30%, vet ej.

Nu beger jag mig till jobbe och värmen:


Vem tycker inte om mat *whistle* det är jobbigt att vara hungrig men tänk på målet så går det lättare :thumbup:

Kör hårt nu!

Bell@
2007-06-13, 21:00
Vem tycker inte om mat *whistle* det är jobbigt att vara hungrig men tänk på målet så går det lättare :thumbup:

Kör hårt nu!

Tackar.. Slår du mig på fingrarna varje gång jag äter onyttigt *slap*

Bell@
2007-06-13, 21:03
Finns inge dåligt väder bara dåliga kläder....*ler*
Sprang i regnet 4km

Bror min har lånat Love så han kan köra hundtricket... (önskar honnom all lycka) Men stakars jag får sova ensam:cryout:

Petter__Jonsson
2007-06-13, 22:14
Tackar.. Slår du mig på fingrarna varje gång jag äter onyttigt *slap*

Jepp om du slår mig på fingrarna *slap* Jag äter ganska mycket onyttigt just nu jag med :P Har snittat på 2 dumleglassar om dagen den senaste månaden tror jag, haha. Skönt att slappna av under sommaren :D

Bell@
2007-06-14, 07:37
Jepp om du slår mig på fingrarna *slap* Jag äter ganska mycket onyttigt just nu jag med :P Har snittat på 2 dumleglassar om dagen den senaste månaden tror jag, haha. Skönt att slappna av under sommaren :D

Det är väl mänskligt att unna sig lite:D Men ser du ut som din profil så är det nog sjukt lugnt... Men sjuka med allt så blir man väl aldrig nöjd*whistle*

Bell@
2007-06-17, 13:12
Joggade ute idag 4km på fett usel tid:( (tog mig hela 40min)
Måste till sats och trampa lite på steppen så man får lite träningverk...*ler*
Inte heller har jag lyft några vikter! Det är jue galet mycket på jobbet nu och inte har jag orkat träna efter det!

Snart har jag semester och då ska jag bo på gymet... Det är jue trots träningen som gör att jag känner mig fräch!

Fed up
2007-06-17, 14:22
En bonusbild på Love*cupid*
http://i16.photobucket.com/albums/b37/Jungsan/LovisCorazone-1.jpg

Sjukt söt. Mycket fina färger! Hur är han som promenadpartner, klarar han längre powerwalks?

Bell@
2007-06-17, 14:44
Sjukt söt. Mycket fina färger! Hur är han som promenadpartner, klarar han längre powerwalks?

Han vill bara gå om han har en promenadkopis som heter Tim då orkar han hela 8km men annars stannar han varje 10min och undrar när vi ska hemåt...*ler*
Love är en chihuahua och han väger 2kg så han är en äkta knähund:laugh:

Fed up
2007-06-17, 14:53
Han vill bara gå om han har en promenadkopis som heter Tim då orkar han hela 8km men annars stannar han varje 10min och undrar när vi ska hemåt...*ler*
Love är en chihuahua och han väger 2kg så han är en äkta knähund:laugh:

Ah, själv har jag en låghalt taxvalp, men hon är rätt morsk ändå. Nu löper hon så då går hon superlångsamt och orkar inte mycket, men nu börjar hon pigga på sig. :thumbup:

Bell@
2007-06-23, 22:58
Fi fan va jag är ur form, har nog gått upp 3kg pg av min kära sambo som lagar så god mat...
Snacka om att jag måste börja på ruta ett. Imorgon ska jag steppa minst 40min.

Bell@
2007-06-24, 18:32
Sprang 3km utan stanna... känndes bra, så jag joggade tills det blev 5km. Mage 20gr
Är ledig 2v så nu ska det bli skärpning med maten och träningen... Det viktigaste är att jag ska äta mindre portioner och dricka mycket vatten. Fattar inte varför jag har slarvat så mycke. Det är jobbigt att försöka gå ner 3kg fast det va så lätt att gå upp dem... tjat, tjat... Men faktiskt mår jag skit så nu j*vlar!

Bell@
2007-06-26, 21:54
Igår sprang jag 3km @ gå 2km på bandet.
Idag blev det gå 8km med Love *cupid*

Bell@
2007-06-27, 19:59
Stepp 35min

Bell@
2007-06-28, 20:27
Pepp snack med brossan:) Jo, visst hade han sett att jag hade gått upp i vikt, och om det är någon som vet hur dåligt jag mår av det så är det han!
Min rumspolare är kär nu och är aldrig hemma= inge grädde i maten...*ler*
Så hoppas det håller i sig så jag slipper grädd mat.

Min prommis polare är också jätte kär så henne ser man inte heller röken av förutom när hon vill ha hjälp med hundvakt...hihi Det betyder mindre prommis ute med henne och det är alltid minst 1 till 2 i veckan. Inte lika bra!

Iallafall så har jag sprungit ute 8km så jag är jätte nöjd! Åt lite mindre mat och nu är det grönt te i mängder.
Sommaren är jue bra då melon är billigt och goda...Yami

Idag är det den 28 juni och IDAG är det den första dagen på Två månader som jag har för att losa i vikt! Jag räknar med 4kg minst då jag vet att jag klarar av det.... DET SKA KLARA AV OCH FRAMFÖR ALLT SÅ VILL JAG DET!!!!!

eleni
2007-06-28, 20:29
Tråkigt när folk kärar ner sig och glömmer bort sina vänner. Tyvärr är det ett väldigt vanligt förekommande fenomen.

Kul o se att du håller igång. Du är riktigt duktig, se till att din rumspolare behåller den där killen/tjejen så kommer du tappa i vikt på nolltid! ;)

Bell@
2007-06-28, 20:38
Tråkigt när folk kärar ner sig och glömmer bort sina vänner. Tyvärr är det ett väldigt vanligt förekommande fenomen.

Kul o se att du håller igång. Du är riktigt duktig, se till att din rumspolare behåller den där killen/tjejen så kommer du tappa i vikt på nolltid! ;)

Tack tjejen!

Nolltid är det på långa vägar men nu VILL jag! Du får väl hålla koll på moi så jag inte fuskar:D

Bell@
2007-07-03, 20:22
Igår sprang jag 4km och gick 4km ute...*ler*

Idag så blev det springa 4km och gick 3km.

Har ätit mycket mindre nu så nu har jag faktiskt gått ner 1kg denna vecka...

Försöker intala mig att det är okej att inte äta upp allt och att det kommer nästa dag också för mat, Har nog varit lite besatt & trott att jag aldrig ska få mat igen:D

Bell@
2007-07-04, 16:12
Prommis ute, 8km....
Morgonvikten är idag på 66kg.. Det är en pil ner:)
Ska köpa hem en platta Ramlösa så att jag dricker mycket till mat osv... Tror det kommer hjälpa en hel del.
Denna vecka har det gått ganska bra med att äta mindre! Förhoppningsvis ska det hålla.

Kjam

Bell@
2007-07-08, 19:22
Idag sprang jag 3km och gick 2km... Körde 10min på steppen =40min kadio.

Väger idag 66kg... Äter dock mycket mindre nu så inom snar framtid så kommer jag gå ner i vikt.
Åker till Fuengerola i Agusti, ska bli så trevligt:cool:

Bell@
2007-07-11, 07:24
Sprang igår 5km, och idag ska jag gå 8km...
maten går riktigt bra! Äter mycket mindre och jag har lär mig att slänga mat om jag är mätt.

Bara på en månad känner jag resultat... *flex*

Bell@
2007-08-01, 10:44
Har köppt ett par nya skor nu! FANTASTISKA :)
Pga av att skorna va så sköna så sprang jag igår 1mil... Dagarna innan har jag springit 6km och 9km... Jätte nöjd!

Morgon vikten är nu på 65kg

Bell@
2007-08-01, 20:16
7km idag o nu är det vila imorgon.... Hört att det ska bli fint väder:D

Bell@
2007-08-06, 14:03
Ha, tycker det är så skoj... När en kille skriver hur mycket han har ökat i vikt så är det jubel men när jag skriver att jag har sprungit 1mil så verkar ingen ens lägga någon notis....

Ska iallafall till spain nu på onsdag och ha det gött, och lite har jag gått ner iallafall.

Kramiz

Corpze
2007-08-06, 14:05
keep on rocking!

Bell@
2007-09-01, 18:47
1mil på 1h och 3min PB.

3km 17min och 11sec PB.

Dagensvikt; 66kg

Fed up
2007-09-01, 18:49
Grymt sprunget på milen!:thumbup:

Bell@
2007-09-01, 19:05
Grymt sprunget på milen!:thumbup:

Tackar!

Bell@
2007-09-21, 21:21
Varit sjuk nu nästan en vecka så tog igen mig idag:)
1mil på 1h & 20sek..PB!
Är sjukt nöjd....*flex*

Thorwaldsson
2007-09-23, 20:00
Varit sjuk nu nästan en vecka så tog igen mig idag:)
1mil på 1h & 20sek..PB!
Är sjukt nöjd....*flex*

Imponerande Bella, inte mycket kvar nu till att komma under timmen.
Fortsätt kämpa på som du gör så är du där inom en snar framtid :thumbup:

Bell@
2007-09-23, 20:03
Imponerande Bella, inte mycket kvar nu till att komma under timmen.
Fortsätt kämpa på som du gör så är du där inom en snar framtid :thumbup:

Va snällt av dig.. Ska bli mitt nästa mål, och då J*vlar:cool:

Bell@
2007-09-23, 21:34
Igår sprang jag 5km på band....
Idag 7km...
Imorgon vilo dag ev, en prommis på ett par km med vovven.

Bell@
2007-09-28, 08:54
Igår blev det 40 min på steppen @ massor med cal och på hög nivå.
Spört på 1km och sen hemåt..

Väger idag 65kg så har inte gått upp så mycket. (Svårast är väl hålla vikten)

Ha det bäst:)

Bell@
2007-10-07, 18:08
Igår gick jag powerwalk på 40 min med 1kg hantlar och självklart på liten backe också:) Efter det blev det spinning 45min.

Idag blev det bara spinning 45min... Roligt pass!

Tror jag ska anmäla mig till tjejmilen till nästa år...hihi "absolut under 1h"

Bell@
2007-10-14, 22:14
Inte så mycket till träning då jag har haft problem med min fot. Har köppt en sådan där inlägg som motvarar lite som ett par gymnastikskor så nu håller foten på läka.

Går till träningen iallfall och går lite på bandet ca 5km åt gången. Har testat spinning också "Kanoners" ska nog köpa mig ett par Spinningskor!
Lägger rätt så mycket träning på att bli mer vig oxå... Inte lätt.

Äter Havregrynsgröt på morgonen... Billigt & bra!

Men jag tycker jag blir tok hungrig av att aktivera mig så pass, ligger på 66kg så antar att maten är bovet (Fasiken)

eleni
2007-10-14, 22:29
Tror jag ska anmäla mig till tjejmilen till nästa år...hihi "absolut under 1h"

Klart du ska! Kör hårt :)
Det klarar du lätt.

Bell@
2007-10-14, 22:50
Klart du ska! Kör hårt :)
Det klarar du lätt.

Tackar... Men får väl räkna med lite upp och ners backar dock... Inte som på band då det är väldigt plant.
Ska självfallet göra mitt bästa & lite till...

Bell@
2007-12-16, 08:19
Har gått ner 5kg nu så idag väger jag 61kg :D
Ska ner under 60 så snart är jag där...

/Bell@

Alexton
2007-12-16, 09:30
Ett ynka kg kvar då. grattis :)

Bell@
2008-02-09, 18:54
Ha, så länge sen jag va här :)
Har gått ner nu iallafall till 57kg så allt som allt har jag gått ner 10kg på 6mån... Träningen går prima!

Ska ta en bild lite senare innan jag går ut ikväll så ska ni få se skillnad :D
*Trevlig helg*