handdator

Visa fullständig version : Bugg i länkningen


Fettecke
2007-04-24, 16:56
man blir länkad till fel person om man väntar ett tag med att trycka på länken tills Zakaths press(zakath var ett exempel i detta fall bara, generelt funkar det inte heller), man hamnar istället hos pressen till den som skrev något senare än han gjorde....

Pez
2007-04-24, 17:02
Det är ingen bugg. Det är för att "länken" är till personen som skrev sist.

Fettecke
2007-04-24, 17:24
Det är ingen bugg. Det är för att "länken" är till personen som skrev sist.

klart den går till den som skrev sist ?, men om det står Zakath på länken så vill inte jag hamna hos Allan, jag vill till Zakath om jag trycker på hans namn?...

det är väldigt ologiskt, trycker du på länken till tråden som står, så hamnar du där... trycker du på namnet som står, så hamnar du Inte där.... wierd?

Pez
2007-04-24, 17:44
klart den går till den som skrev sist ?, men om det står Zakath på länken så vill inte jag hamna hos Allan, jag vill till Zakath om jag trycker på hans namn?...

det är väldigt ologiskt, trycker du på länken till tråden som står, så hamnar du där... trycker du på namnet som står, så hamnar du Inte där.... wierd?

Det är inte ologiskt. Det är väldigt logiskt.
Titta på länken så förstår du kanske hur det funkar?
...kolozzeum/member.php?find=lastposter&f=7

Sen att det inte funkar så som du vill att det ska.. tjaa. Det är väl bara att kompilera ihop ett eget forumshell då. :)

Zakath
2007-04-24, 21:48
Här är den korrekta länken:

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=4331

:D

Simon.
2007-04-27, 08:26
klart den går till den som skrev sist ?, men om det står Zakath på länken så vill inte jag hamna hos Allan, jag vill till Zakath om jag trycker på hans namn?...

det är väldigt ologiskt, trycker du på länken till tråden som står, så hamnar du där... trycker du på namnet som står, så hamnar du Inte där.... wierd?

Det är faktiskt ingen bugg men jag håller med om att det är rätt ologiskt om man jämför med hur det är på andra ställen, i vanliga fall när man klickar på ett medlemsnamn kommer man till medlemmens profil.