handdator

Visa fullständig version : Idiot fråga


X-Ray
2007-04-24, 12:29
hej Kan det egentligen det här...... Har väl glömt....... Hur räknar man ut sin fett % ??:MrT:

Raggis
2007-04-24, 12:42
Vanligast är väl kalipermätning.

Handcuff
2007-04-24, 13:08
Eller tänker du på den formel som finns? Där man mäter handleder och olika referenspunkter på kroppen med måttband osv ?

PooX
2007-04-24, 13:39
Eller tänker du på den formel som finns? Där man mäter handleder och olika referenspunkter på kroppen med måttband osv ?

Vars finns den? *whistle*

formula4shape
2007-04-24, 17:29
Eller tänker du på den formel som finns? Där man mäter handleder och olika referenspunkter på kroppen med måttband osv ?

Det konstaterades dock att metoden är ganska usel när det skrevs om den på forumet förra året.

Handcuff
2007-04-24, 17:31
Det konstaterades dock att metoden är ganska usel när det skrevs om den på forumet förra året.

Förmodligen värdelös...eller ja den ger kanske en uppfattning så du kan se vilket håll det går åt.

Dock säkert bättre än de bajsvågar som "mäter" bf%. (alltså inte sånna som väger just bajs....)

nutz
2007-04-24, 22:45
Diggar överskriften. :thumbup:

X-Ray
2007-04-26, 07:57
Hur gör man en kallipermätningå?

Eddie Vedder
2007-04-26, 08:00
Du beger dej till en plats som utför dom, exempelvis ett gym.

GreyEyes
2007-04-26, 08:03
hej Kan det egentligen det här...... Har väl glömt....... Hur räknar man ut sin fett % ??:MrT:

Hej hej,

Ngn här lämpade denna länk varpå folk sa att den inte stämmer. Jag har själv suttit i Pauluns ägg och gjort en seriös fettmätning och måttbandsmätningen på denna sida funkar och stämmer. Så testa. Kalipermätning förklaras också. Personligen tycker jag att kalipern är krånglig och det måste utföras av ngn som fixar det, vilket inte alla gör även professionella.

http://www.linear-software.com/online.html

-=Kotten=-
2007-04-26, 08:57
Hej hej,

Ngn här lämpade denna länk varpå folk sa att den inte stämmer. Jag har själv suttit i Pauluns ägg och gjort en seriös fettmätning och måttbandsmätningen på denna sida funkar och stämmer. Så testa. Kalipermätning förklaras också. Personligen tycker jag att kalipern är krånglig och det måste utföras av ngn som fixar det, vilket inte alla gör även professionella.

http://www.linear-software.com/online.html

Hittar bara kalipermätning där.... *gah!*

eoas74
2007-04-27, 13:26
Hittar bara kalipermätning där.... *gah!*

Kolumnen längst till höger: "Tape Measurement Method". Ska tydligen ge en fingervisning om fettprocenten utifrån ålder, vikt, längd, hals- och magomkrets.