handdator

Visa fullständig version : Kesella


Nate
2003-03-18, 12:45
Öppnade just en burk kesella...

Har de ändrat receptet eller nåt? Var inte alls som den brukar vara utan emra krämig och inte lika fasligt sur... mysko. Eller är det jag som fått 10% kesellan i en lätt kesella burk? Fick grädde i en mjölkliterförpackning en gång så man vet aldrig...

Janna
2003-03-18, 13:30
de har ändrat förpackningen något och vissa tycker att konstistensen är annorlunda .. jag har dock inte märkt nån kponstistensskillnad men tycker nog att den är en aning mindre sur i smaken

Nate
2003-03-18, 13:35
Originally posted by Janna
de har ändrat förpackningen något och vissa tycker att konstistensen är annorlunda .. jag har dock inte märkt nån kponstistensskillnad men tycker nog att den är en aning mindre sur i smaken

ah, där har vi svaret! Tyckte att folielocket var lite annorlunda utan att fästa någon större vikt vid det.

Men va bra, då kommer den fortsätta hålla sig såhär krämig i fortsättningen då :cheers:

ivandrago
2003-03-18, 17:39
ja min kära kesella har blivit mycket lösare och mildare i smaken
:( .. tyckte om den mer som den var förut

Pauline
2003-03-18, 17:46
jaha!!!!!
Jag vågade inte äta kesellan häromdagen för jag var säker på att de hällt i den feta varianten!!!

Nu förstår jag!

Försökte ringa till ARLA och fråga om de råkat göra fel ngn gång, men fick inget svar.
Vågar inte käka kesella nu...:-)
Inte god nu längre för den delen.

Janna
2003-03-18, 18:25
Originally posted by Pauline
jaha!!!!!
Jag vågade inte äta kesellan häromdagen för jag var säker på att de hällt i den feta varianten!!!

Nu förstår jag!

Försökte ringa till ARLA och fråga om de råkat göra fel ngn gång, men fick inget svar.
Vågar inte käka kesella nu...:-)
Inte god nu längre för den delen.

hade det verkligen haft så stor betydelse om du en gång i livet råkat äta fel sorts kesella med lite mer fett ...

King Grub
2003-03-18, 18:27
Vad är väl dödliga Kinesiska lunginflammationer och förestående Gulfkrig mot risken att få i sig en fet Kesella av misstag? :smash:

Pauline
2003-03-18, 18:51
hallå, var inte så allvarliga...:-)

Farligt, farligt; dietar man så dietar man!

Nate
2003-03-18, 19:03
Originally posted by Pauline
jaha!!!!!
Jag vågade inte äta kesellan häromdagen för jag var säker på att de hällt i den feta varianten!!!

Nu förstår jag!

Försökte ringa till ARLA och fråga om de råkat göra fel ngn gång, men fick inget svar.
Vågar inte käka kesella nu...:-)
Inte god nu längre för den delen.

Haha, jag satt faktiskt också en längre stund och övervägde om jag skulle "våga" äta den. Såg hemskt lik 10% varianten tycker jag. Tog chansen sedan tillslut... övertalade migsjälv att jag var patetisk som satt och mesade över en kesella burk som kanske skulle innehålla mer fett än vad jag ville...

Som när man köper lightcola ur kranar. Får alltid för mig att expediten jävlas och kanske ger mig vanliga SOCKER-cola istället. Tvångstankar...

Pauline
2003-03-18, 19:31
är du min dubbelgångare, eller?
Cola lighten har jag också varit med om...
Jag måste se när det kommer ur flaskan!

feldtarn
2003-03-18, 19:39
det där med läsken känns faan igen!

O sen brukar man jämt få lustiga blickar lr fåniga kommetarer när man köper en cola light!


:smash: borde de få:devil:

Nate
2003-03-18, 19:39
Originally posted by Pauline
är du min dubbelgångare, eller?


Haha, kanske det... Skillnaden är att du lyckas med du sysslar med medan det bara går sämre för mig:cryout:

ivandrago
2003-03-18, 20:47
har också cola-light nojja på lunchställen. När de är stressade och typ ALLA beställer vanlig cola till maten så känns det som att de har rutinen inne att trycka på cola-knappen fast man säger cola light

Wilson
2003-03-18, 22:07
jag vill inte dricka cola light saker pga aspartamet...

Wilson
2003-03-18, 22:36
förresten hur smakar kesella nu då? går den å äta utan problem?

Nate
2003-03-18, 22:46
Originally posted by Wilson
förresten hur smakar kesella nu då? går den å äta utan problem?

lätt kesella smakar ungefär som den tioprocentiga gör... alltså cremigare och mindre sur. Godare enligt mig och passar nog bättre till chokladtårtereceptet nu!

Lellan
2003-03-18, 23:17
Fast jag gillade den fasta fina kesellan? Den nya känns inte lika "bastant".. :confused:

Tacka vet jag valio... :eating: :hbang:

ivandrago
2003-03-19, 16:38
kan tänka mig att den nya kesellan är bättre till bakning, men den gamla hederliga kesella-funlight blandningen blir för blaskig nu, och den mättar inte lika skönt som förut =(

har inte valio någon riktig kvarg??

King Grub
2003-03-19, 16:48
Originally posted by ivandrago
kan tänka mig att den nya kesellan är bättre till bakning, men den gamla hederliga kesella-funlight blandningen blir för blaskig nu, och den mättar inte lika skönt som förut =(

har inte valio någon riktig kvarg??

Jodå, det har de. En vit/blå burk, i samma storlek som grynosten.

ivandrago
2003-03-19, 21:44
Originally posted by King Grub


Jodå, det har de. En vit/blå burk, i samma storlek som grynosten.

kalas!! får testa den!

AciDBL00D
2003-03-19, 22:44
hade ne burk i kylen utan att veta om det. Öppnade den och åt typ 2dl rakt ur burken det hade jag inte klarat med den gamla...

Pez
2003-03-20, 02:16
Njaa.. gillade den gamla bättre.. denna nya är ju alldeles för disco. :rolleyes:

/pez :D

Snafu
2003-03-20, 13:03
Jag märkte att vaniljkesella har lägre proteinhalt än den vanliga, det är orättvist tycker jag...

Jag har f.ö. testat 250g kesella + 4äggvitor + lite mormorssaft...de i korridoren tittade lika underligt på mig som när jag drack ren pannkakssmet =(

Wilson
2003-03-20, 17:26
det känns som folk tycker man är pucko som har med sig nåt mellanmål å äter i skolan ;) löjligt ju..

jag brukar oftast ta min prottedrink på dass för att slippa massa stirrande å skit..