handdator

Visa fullständig version : Diskussionen ang kommentarena i tjejbildråden.


teal
2007-04-23, 18:01
kom precis på en sak..hur kommer det sig att när killar lägger upp sina bilder på tex. bara mage/armar etc. så får typ alla höra "BÄTTRE VINKEL, VISA BEN, LOL LUNARBILD" osv. osv. men när tjejer gör det så tävlar alla om att dunka dem på ryggen : )

Inget negativt, det är kul att se er tjejer som bygger. Hoppas att ni håller er i form och mår bra livet ut.

Piranha
2007-04-23, 19:23
kom precis på en sak..hur kommer det sig att när killar lägger upp sina bilder på tex. bara mage/armar etc. så får typ alla höra "BÄTTRE VINKEL, VISA BEN, LOL LUNARBILD" osv. osv. men när tjejer gör det så tävlar alla om att dunka dem på ryggen : )

Inget negativt, det är kul att se er tjejer som bygger. Hoppas att ni håller er i form och mår bra livet ut.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag bedömer endast bra bilder i riktiga poseringar, oavsett kön.

Sen ja, jag kan tänka mig att folk drar sig för att såga tjejer av anledningen att dem är såpass få som postar bilder på forumet och det vore synd att skrämma bort någon.

Jorgen
2007-04-23, 19:25
Jag kan bara tala för mig själv, men jag bedömer endast bra bilder i riktiga poseringar, oavsett kön.

+1.

Och denna tråden är som dagsformstråden, men bara för tjejer.

shadowfire
2007-04-23, 19:26
kom precis på en sak..hur kommer det sig att när killar lägger upp sina bilder på tex. bara mage/armar etc. så får typ alla höra "BÄTTRE VINKEL, VISA BEN, LOL LUNARBILD" osv. osv. men när tjejer gör det så tävlar alla om att dunka dem på ryggen : )

Inget negativt, det är kul att se er tjejer som bygger. Hoppas att ni håller er i form och mår bra livet ut.

de tjejer som vågar lägga ut bilder har överlag gjort en bra prestation och i många fall ligger hästlängder före många grabbar på forumet vad gäller fysik, utveckling, symmetri osv...

skillnaden är väl snarare att grabbar slänger ut bilder oavsett hur de ser ut, i många fall totalt utan självuppfattning "hej jag är 15 år och har tränat i 4v"... ser ju inte direkt spec. mkt sådant hos damerna på forumet.

smulrulle
2007-04-24, 08:26
de tjejer som vågar lägga ut bilder har överlag gjort en bra prestation och i många fall ligger hästlängder före många grabbar på forumet vad gäller fysik, utveckling, symmetri osv...

skillnaden är väl snarare att grabbar slänger ut bilder oavsett hur de ser ut, i många fall totalt utan självuppfattning "hej jag är 15 år och har tränat i 4v"... ser ju inte direkt spec. mkt sådant hos damerna på forumet.

99% av de som kommenterar i den här tråden har en k*k, 99% av dem som har k*k vill använda den. De som vill använda sin k*k tror att de kommer få något om de säger snälla kommentarer till brudarna här, även om bilderna och resultaten är värdelösa. Tyvärr inser dom inte att de bara är patetiska.
Kom nu inte och påstå något annat, det skulle bara vara löjligt.

Piranha
2007-04-24, 08:31
Flyttad hit ifrån bildtråden.

Piranha
2007-04-24, 08:35
99% av de som kommenterar i den här tråden har en k*k, 99% av dem som har k*k vill använda den. De som vill använda sin k*k tror att de kommer få något om de säger snälla kommentarer till brudarna här, även om bilderna och resultaten är värdelösa. Tyvärr inser dom inte att de bara är patetiska.
Kom nu inte och påstå något annat, det skulle bara vara löjligt.



Den där kommentaren var inte enbart korkad, det är fan ett påhopp emot folk som är seriösa i det dem håller på med.

mini
2007-04-24, 08:38
Den där kommentaren var inte enbart korkad, det är fan ett påhopp emot folk som är seriösa i det dem håller på med.

Både mot tjejerna som kämpar för resultat och är stolta över dem, och killarna som förutsätts tänka med küken, och küken allena.

smulrulle
2007-04-24, 08:39
Den där kommentaren var inte enbart korkad, det är fan ett påhopp emot folk som är seriösa i det dem håller på med.

Nej det var det inte eftersom jag lämnade 1% över till de som verkligen är seriösa.

hahavaffan
2007-04-24, 09:26
Nej det var det inte eftersom jag lämnade 1% över till de som verkligen är seriösa.Vilka beräkningar herrn har utfört. Imponerande!

shadowfire
2007-04-24, 10:01
99% av de som kommenterar i den här tråden har en k*k, 99% av dem som har k*k vill använda den. De som vill använda sin k*k tror att de kommer få något om de säger snälla kommentarer till brudarna här, även om bilderna och resultaten är värdelösa. Tyvärr inser dom inte att de bara är patetiska.
Kom nu inte och påstå något annat, det skulle bara vara löjligt.

Visst finns det de som bara sitter med staken i näven och dreglar till skärmen, men det är en minioritet vill jag påstå... och oftast avslöjar de sig själva genom lågnivåkommentarer som "wow, vilken rumpa!!" osv.

Ser man på de kommentarer som faktiskt läggs så är det i många fall sakligt och varför skulle man inte berömma en person, oavsett kön, om denne t.ex. har en välutvecklad rygg?

Det sköna med kolo är just att man ska kunna ha ett gemensamt intresse och kunna prata och kommentera träning/utveckling mellan varandra oavsett ålder, kön etc. Moderatorerna har ett extra koll på bildtrådar och rensar det som inte anses lämpligt.

smulrulle
2007-04-24, 10:08
Vilka beräkningar herrn har utfört. Imponerande!

Vilka oneliners du kommer med. Om du inte kan argumentera så gör du bäst i att inte skriva något alls.

Trance
2007-04-24, 10:11
För det första är det ju rätt svårt att bedömma tjejer eftersom det krävs jäkligt mycket träning för att det faktiskt skall synas, samt många har ju inte samma mål att bli stora. För killar gäller det ju oftast smal==dåligt och muskler==bra.

Sedan går ju killar på rutin och bekräftar att jo de ser visst söta/vackra/coola/bäst ut som så många så gärna vill ha. Visst kan man se fenomenet bland killar också, men jämför med bilduppläggning på allmänt där 4-5 tjejer står för 90% av de personliga bilderna och vill ha konstant bekräftelse att de är så fina som de hoppas.

Nina L
2007-04-24, 10:19
Sen ja, jag kan tänka mig att folk drar sig för att såga tjejer av anledningen att dem är såpass få som postar bilder på forumet och det vore synd att skrämma bort någon.Haha. Du har en poäng. :D

Jag tycker killar ofta är överdrivet försiktiga med en. "Hoppas du inte blir arg eller ledsen för att jag skriver det här med bla bla" och så gäller det något där man för sitt liv inte kan förstå hur man skulle kunna ta det som annat än snällt.

Det är dessutom mer accepterat att driva med killar ang. deras utseende. Kanske för att tjejer förväntas bry oss mer om vår yttre och få hela sin världsbild krossad, medan killar ju kan så mycket meeer. *rolleyes*

Fed up
2007-04-24, 10:22
Visst kan man se fenomenet bland killar också, men jämför med bilduppläggning på allmänt där 4-5 tjejer står för 90% av de personliga bilderna och vill ha konstant bekräftelse att de är så fina som de hoppas.

Det där vet jag inget om! *whistle*

--

Jag tycker en överkroppsbild kan säga rätt mycket och duger bra för en kommentar. Dock suddiga spegelbilder där man kan skymta en halv muskel är rätt ointressanta. Sen är det ju kul att få se helkroppsbilder emellanåt för att få en helhetsintryck, men däremellan funkar diverse halvkroppsbilder prima, tycker jag.

Sen tror jag inte bara det är killarnas "fel" att tjejer kanske får mer beröm, vi håller varandra ganska mycket om ryggen och peppar varandra plus att vi är genuint avis på varandra och berättar det. Om man kollar alla tjejers kommentarer så är det oftast minst hälften andra tjejer som berömt.

Cerberus
2007-04-24, 10:37
äsch då! lite ryggdunkar behövs ibland! Tjejer finns det för få av på detta forum tycker jag.

Piranha
2007-04-24, 10:43
Vilka oneliners du kommer med. Om du inte kan argumentera så gör du bäst i att inte skriva något alls.

Ditt utlåtande om 99% nätrunkare låter väl knappast som det bäst förankrade heller.

Kan jag få din källa på detta?

Piranha
2007-04-24, 10:47
Haha. Du har en poäng. :D

Jag tycker killar ofta är överdrivet försiktiga med en. "Hoppas du inte blir arg eller ledsen för att jag skriver det här med bla bla" och så gäller det något där man för sitt liv inte kan förstå hur man skulle kunna ta det som annat än snällt.

Det är dessutom mer accepterat att driva med killar ang. deras utseende. Kanske för att tjejer förväntas bry oss mer om vår yttre och få hela sin världsbild krossad, medan killar ju kan så mycket meeer. *rolleyes*

Ja killar ger ett anpassat svar på ren rutin ja.

I ett normalt förhållande tex: frågar tjejen innan en gemensam middag på stan tex sitter dem här byxorna bra?

Svarar killen då ärligt/fel, så kommer han få spendera väldigt lång tid med att förklara sig och avvakta på att någor passande plagg kan komma upp.

Worstcasescenario är att hela middagden ställs in och nytt plagg får inhandlas dagen efter.

Lellan
2007-04-24, 10:52
Visst finns det de som bara sitter med staken i näven och dreglar till skärmen, men det är en minioritet vill jag påstå... och oftast avslöjar de sig själva genom lågnivåkommentarer som "wow, vilken rumpa!!" osv.



Vill förtydliga att jag då inte har en stake (el nåt annat) i näven å dreglar när jag skriver kommentarer likt ovan. :em:

Visst skulle jag kunna skriva "fint gluteusområde" men den andra kommentaren är som jag tänker. Brukar förresten sällan kommentera, av den korkade anledningen att om man berömmer en positivt måste man ju i rättvisans namn berömma alla i samma klass också. Jobbigt.

teal
2007-04-24, 12:00
hmm var inte direkt tänkt att det skulle bli sån uppståndelse som det blev. jag ber om ursäkt för att jag drog ner Er tråd tjejer men det var en lustig företeelse som jag tänkte på.

Och jag påstår inte att tjejerna inte är duktiga, alla som tränar för att öka sitt välmående är duktiga om du frågar mig. Det som jag funderar över är att det är inte alls många av dom som lägger upp bilder som jag tycker är i god form, killar likväl tjejer men istället för att gnälla så låter jag dom tankarna stanna inom mig.

Träna för er själva, ska ni lägga upp bilder så tänk er för innan om det faktiskt syns skillnad (jämför med andra bilder som ligger här) och bry er mindre om vad andra tycker.

Tigerkotten är kass

Mantus
2007-04-24, 12:09
Ja killar ger ett anpassat svar på ren rutin ja.

I ett normalt förhållande tex: frågar tjejen innan en gemensam middag på stan tex sitter dem här byxorna bra?

Svarar killen då ärligt/fel, så kommer han få spendera väldigt lång tid med att förklara sig och avvakta på att någor passande plagg kan komma upp.

Worstcasescenario är att hela middagden ställs in och nytt plagg får inhandlas dagen efter.


+12121 och om man nu låtit tungan slinta så går det inte att ta tillbaka genom att säga att det sitter fint och att man inte såg efter riktigt innan man sa att det inte såg bra ut, nej man måste förklara exakt varför man tycker att det sitter fint och varför man såg fel innan och sedan åker det förbaskade plagget av ändå.*gah!*

Nina L
2007-04-24, 12:51
Ja killar ger ett anpassat svar på ren rutin ja.

I ett normalt förhållande tex: frågar tjejen innan en gemensam middag på stan tex sitter dem här byxorna bra?

Svarar killen då ärligt/fel, så kommer han få spendera väldigt lång tid med att förklara sig och avvakta på att någor passande plagg kan komma upp.

Worstcasescenario är att hela middagden ställs in och nytt plagg får inhandlas dagen efter.Ber man om klädråd så är det väl klädråd man vill ha, inte första bästa svar som innebär att man kan åka omedelbart.

Trance
2007-04-24, 13:21
Ber man om klädråd så är det väl klädråd man vill ha, inte första bästa svar som innebär att man kan åka omedelbart.

Det är ju tyvärr en rätt stor chans att killen helt enkelt inte bryr sig överdrivet mycket men att säga det skapar bara mer konflikter.

AFanatic
2007-04-24, 13:47
Det roligaste är ändå att om man som tjej skulle fråga en väninna om råd, så känns svaret mer ärligt. Man vet att vännen kan man lita på för hon försöker inte komma innanför brallorna på en...Eller hur var det nu?!

Fast angående det här med kommentarer på tjejers bilder - jag vet inte hur många gånger jag sagt sexistiska saker till tinus, Ironbabe, no1fitness m.fl. :D

smulrulle
2007-04-24, 14:07
Ditt utlåtande om 99% nätrunkare låter väl knappast som det bäst förankrade heller.

Kan jag få din källa på detta?

Hela tråden är källan, men däremot kan man inte få fram någon statistik eftersom varje inlägg behöver tolkas, och det är inte speciellt troligt att man kommer nära sanningen då. När jag skrev 99% var det givetvis bara taget ur luften, syftet var bara för att visa poängen.
Det hela är en tolkningsfråga, och jag tolkar det som att de flesta inte är uppriktiga, utan bara slänger ut en massa positiva kommentarer. Vad anledningen till det är vet jag inte, men jag gissar på att det har med följande saker att göra:
1. Nätrunkare
2. Folk som inte vet hur en bra fysik ser ut.
3. Folk som inte vill såra

Fettecke
2007-04-24, 14:49
Hela tråden är källan, men däremot kan man inte få fram någon statistik eftersom varje inlägg behöver tolkas, och det är inte speciellt troligt att man kommer nära sanningen då. När jag skrev 99% var det givetvis bara taget ur luften, syftet var bara för att visa poängen.
Det hela är en tolkningsfråga, och jag tolkar det som att de flesta inte är uppriktiga, utan bara slänger ut en massa positiva kommentarer. Vad anledningen till det är vet jag inte, men jag gissar på att det har med följande saker att göra:
1. Nätrunkare
2. Folk som inte vet hur en bra fysik ser ut.
3. Folk som inte vill såra

Att folk inte vet hur en bra fysik ser ut är helt enkelt individuellt...
att vara i lagom svensson form är för många ett ideal att sträva efter, och därför blir det en "bra fysik", bara för att man hänger på kolozzeum innebär inte att man vill bli nästa mrs. störst-i-byn, eller mr. athetic-fitness

men för övrigt tror jag på din teori till stor del, inte fullt ut, men du har en poäng iaf.

Jorgen
2007-04-24, 15:42
Hela tråden är källan, men däremot kan man inte få fram någon statistik eftersom varje inlägg behöver tolkas, och det är inte speciellt troligt att man kommer nära sanningen då. När jag skrev 99% var det givetvis bara taget ur luften, syftet var bara för att visa poängen.
Det hela är en tolkningsfråga, och jag tolkar det som att de flesta inte är uppriktiga, utan bara slänger ut en massa positiva kommentarer. Vad anledningen till det är vet jag inte, men jag gissar på att det har med följande saker att göra:
1. Nätrunkare
2. Folk som inte vet hur en bra fysik ser ut.
3. Folk som inte vill såra
Intressant. Gäller den siffran även för mig och mina kollegor när vi sitter och dömmer tävlingar?

1. Får man runka mer eller bättre för att man skriver en snäll kommentar?
2. Vem bestämmer hur en bra fysik ser ut?
3. Varför skulle man vilja såra någon? Man kan skriva konstruktiv kritik utan att såra.

The_RobRoy
2007-04-24, 16:15
Nej det var det inte eftersom jag lämnade 1% över till de som verkligen är seriösa.

Du glömde detaljen att mer än 1% av de med k*k är homosexuella

Kimpaa
2007-04-24, 22:27
Tittar man i den tråden så får man ju en känsla av att en så kallad "svensson fysik" är nått att vråla i vällust över. Personligen så måste jag säga att många av bilderna visar en tjej med har "normal" fysik och då är det många kommentarer som lyder "skitbra" och "bra armar, axlar etc". Om man vänder på sitsen och antar att det varit en kille så hade det låtit i kör "ät mer" och sådanna kommentarer.
Sen att säga att alla inte har idealet att bli jättestor stämmer givetvis men det gäller väl likamycket för oss killar inte sant?
Tycker detta fenomen är väldigt väldigt konstigt för att uttrycka det mildt.

gnagaren
2007-04-24, 22:54
Får man släga ur sig en kommentar som t.ex "schysta bröst" till en tjej i bildtråden? Jag förutsätter då att, iaf jag, menar muskulärt och inte som en snuskig replik. Är det lika rätt att göra det i tjejernas bildtråd som om man gör i dagsformstråden?