handdator

Visa fullständig version : Projekt: Hästsvans


Sidor : [1] 2 3

chidde
2007-04-24, 01:21
gokväll koloiter,
jag har länge haft funderingar på att odla en hästsvans, nu senast kom jag aldrig över tröskeln och klippte det kort. nu börjar det växa till sig lite igen så nu tänkte jag ge det en andra chans. till min hjälp kommer jag att dokumentera det med bilder och kommentarer, sen hoppas jag såklart på ert fulla stöd!!

bakgrundsinfo:

ålder: 23 år
kön: pojke
etnicitet: asiat
hårtvätt: 3-4 ggr i veckan
schampoo: dubbeldusch
hårvax: dax (röd och blå)
nuvarande längd: ca 7 cm
beräknad slutlängd: +30 cm
varaktighet: +2 år

lägger till mer info efterhand, här kommer en bild
en trött chidde efter jobbet, är inte skelögd vanligtvis
har rufsat till det lite, brukar ligga fint annars

2007-04-24
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20070424.jpg

Jaws
2007-04-24, 01:31
http://img405.imageshack.us/img405/2032/gay20threadoa6.jpg (http://imageshack.us)

chidde
2007-04-24, 01:40
tack för ditt stöd jaws :cool:

apropå kitt så auktionerades den ut för inte sålängesen, utgångspriset var endast 1 miljon SEK!!!

jag glömde en mycket viktig detalj, mitt hår växer rätt fort... så jag hoppas på en ökning med 2 cm/månad

Litecore
2007-04-24, 01:49
källa på det?

Jaws
2007-04-24, 01:51
apropå kitt så auktionerades den ut för inte sålängesen, utgångspriset var endast 1 miljon SEK!!!



Dom använde minst 6 olika bilar vill jag minnas. Men ändå;)

eandersson
2007-04-24, 04:28
KXf3kwjKQ0
http://www.youtube.com/watch?v=_KXf3kwjKQ0

Tråkigt man inte får se mer vad han gör. Denna annorlunda ofredare/antastare går runt och gör "ponytails" på sina offer.

RassK
2007-04-24, 08:05
hahaha! jag funderade på exakt samma sak för 2-3 dagar sedan ;D

Jay-Z
2007-04-24, 08:09
Projekt: Retard kan du kalla det istället. :)

Ganymedes
2007-04-24, 08:48
Projekt: Retard kan du kalla det istället. :)

+1 LOL!

Runda Grodan
2007-04-24, 08:52
Projekt: Retard kan du kalla det istället. :)

So retarded that it`s smart! :cool:

Nitrometan
2007-04-24, 08:53
Chidde, du är kines. Du ska ha hårpiska.


Som snubbarna på gatan i denna bilden.

http://iaodb.ish-lyon.cnrs.fr/Beijing/Pictures/BJJYG150.jpg



FFS!

Jay-Z
2007-04-24, 08:54
Så här borde han se ut.

http://thenostalgialeague.com/galleries/fuman/04karloff.jpg

Nitrometan
2007-04-24, 08:57
Ming från Blixt Gordon.

http://home.comcast.net/~alanshaw/Flash/ming2.gif

Piranha
2007-04-24, 09:03
gokväll koloiter,
jag har länge haft funderingar på att odla en hästsvans, nu senast kom jag aldrig över tröskeln och klippte det kort. nu börjar det växa till sig lite igen så nu tänkte jag ge det en andra chans. till min hjälp kommer jag att dokumentera det med bilder och kommentarer, sen hoppas jag såklart på ert fulla stöd!!

bakgrundsinfo:

ålder: 23 år
kön: pojke
etnicitet: asiat
hårtvätt: 3-4 ggr i veckan
schampoo: dubbeldusch
hårvax: dax (röd och blå)
nuvarande längd: ca 7 cm
beräknad slutlängd: +30 cm
varaktighet: +2 år

lägger till mer info efterhand, här kommer en bild
en trött chidde efter jobbet, är inte skelögd vanligtvis
har rufsat till det lite, brukar ligga fint annars

2007-04-24
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20070424.jpg



Du bör nog fimpa dubbel-dusch för håret där, det måste vara de sämsta skräp på marknaden och det behöver man inte vara frisör för att upptäcka.

JJ
2007-04-24, 09:05
Och byt vax.

psirus
2007-04-24, 09:06
Hockeyfrilla ftw!

http://linked.gbsfm.info/hockeyfrilla.jpg

Litecore
2007-04-24, 09:09
Och byt vax.
+1, och +1 på det pihrana skrev också ;)

Kaew
2007-04-24, 09:15
Det tog mig 1 år och 3 månader från 3mm till hästsvans. Så det är klart att du kommer klara det ;) . Men jag tycker bestämt att det är ett stort misstag från din sida, att ha hästsvans kräver ett speciellt ansikte och är säker på att det kommer se dåligt ut på dig. Frisyren du har nu är så bra det kan bli med tanke på ditt ansikte, men lycka till :)

Nitrometan
2007-04-24, 09:20
Frisyren du har nu är så bra det kan bli med tanke på ditt ansikte, men lycka till :)
Sjysst diss :/

petersson
2007-04-24, 09:33
Du bör nog fimpa dubbel-dusch för håret där, det måste vara de sämsta skräp på marknaden och det behöver man inte vara frisör för att upptäcka.

Du har väl rakad skalle?

Sniggel
2007-04-24, 09:34
Du är ganska lik en polare till mig, han passade bra i hästsvans. Men sen sålde han sitt hår för 2000 spänn (lol).

mini
2007-04-24, 09:36
Du har väl rakad skalle?

Ja, fatta hur dåligt det är om till och med killen utan hår har märkt hur dåligt det är.

Kurash
2007-04-24, 09:45
Du bör nog fimpa dubbel-dusch för håret där, det måste vara de sämsta skräp på marknaden och det behöver man inte vara frisör för att upptäcka.

Jag råkade överhöra en diskussion på Åhlens i sthlm en gång. En mamma skulle köpa vax till son och den unga expiditen plockar vördnadsfullt fram en burk DAX och säger "Detta är kungen av vax, det bästa man kan ha". Jag var där med en tjejkompis som har läst till frisör och makeupartist, fick hålla i henne för att hon inte skulle döda den stackars killen.

Du fick ju låna mitt grymma Erratic clay-vax på koloträffen Chidde! köp en tub sånt.

corbendallas
2007-04-24, 09:50
Lycka till!!!
Men som folk säger, kasta ut dubbeldusch o skaffa nåt bra när håret blivit 10-15 cm längre... :thumbup:

m1kael
2007-04-24, 09:50
Ja, fatta hur dåligt det är om till och med killen utan hår har märkt hur dåligt det är.

+1

Halldin
2007-04-24, 09:57
Tycker väldigt många passar i långt hår, det handlar mer om att det är svårt att föreställa sig innan, och att det är en vanesak.

Tror dock inte du kommer genomföra det. :)

chidde
2007-04-24, 10:19
enda problemen jag ser är att det kommer se för jävligt ut medans det är halvlångt, jag måste bara komma över tröskeln där håret ligger ner och irriterar ögonen, sen jobbar jag i servicebranschen också, då vill man ju se välvårdad ut

men jaha, kurash har redan föreslagit nytt vax
ni andra säger att dubbeldusch är skit, men har inte kommit med något annat förslag?

Halldin
2007-04-24, 10:22
enda problemen jag ser är att det kommer se för jävligt ut medans det är halvlångt, jag måste bara komma över tröskeln där håret ligger ner och irriterar ögonen, sen jobbar jag i servicebranschen också, då vill man ju se välvårdad ut
Det är nog den värsta biten, mjo. Vissa löser det med diverse huvudbonader, fast det kanske inte är nåt alternativ för dig. Bakåtslickat? :D

Slartibartfast
2007-04-24, 10:27
Do it! Jag har själv försökt ett par gånger, men har alltid fegat ur när det börjar se jävligt ut.

Piranha
2007-04-24, 10:30
enda problemen jag ser är att det kommer se för jävligt ut medans det är halvlångt, jag måste bara komma över tröskeln där håret ligger ner och irriterar ögonen, sen jobbar jag i servicebranschen också, då vill man ju se välvårdad ut

men jaha, kurash har redan föreslagit nytt vax
ni andra säger att dubbeldusch är skit, men har inte kommit med något annat förslag?

Vad som helst Barnängens, eller Clerasil vad som helst utom Dubbel Dusch, jag skulle nog säga duschkrämer över lag, dem är inga "tvättäkta" hö hö shampon.

raQblad
2007-04-24, 10:30
enda problemen jag ser är att det kommer se för jävligt ut medans det är halvlångt, jag måste bara komma över tröskeln där håret ligger ner och irriterar ögonen, sen jobbar jag i servicebranschen också, då vill man ju se välvårdad ut

men jaha, kurash har redan föreslagit nytt vax
ni andra säger att dubbeldusch är skit, men har inte kommit med något annat förslag?Allt utom dubbeldusch. Vill du ha "bäst" produkter så kan du alltid gå till ett frisörgross, det kanske är lite overkill men tro mig, man känner skillnad. Annars är det bara att leta upp ett schampo som passar din hårtyp; torrt, flottigt, mjälligt osv och ett balsam till det plus en burk inpackning. Survival kit :D

mela
2007-04-24, 10:52
Du måste byta schampoo och vax *gah!* Head&Shoulders är standard i de flesta hemmen (har jag märkt). Finns olika typer för olika hår.

Själv kör jag John Friedas Brilliand Brunette. Grymt bra om du kan tänka dig att lukta choklad/kaffe :D

Balsam är också att rekommendera, iaf när det blir lite längre. Nu vet jag iofs inte hur ditt hår är, känner andra asiater som inte kan använda balsam då deras hår bör ha "Varning för halkrisk" efter :D Men dte vet du nog bäst själv.

Vax? Maria Nila kanske? Mjukt och fint vax.



http://www.smartstep.se/ssp/uplimages/59222/5.jpg

Mantus
2007-04-24, 10:53
Det är väl bara att köpa Lóreal eller något annat bra schampo och köp dig ett balsam när du ändå håller på.

LadyInsane
2007-04-24, 10:56
Bra initiativ Chidde! Fler killar borde följa ditt exempel!:D

mela
2007-04-24, 10:57
Bra initiativ Chidde! Fler killar borde följa ditt exempel!:D

Då hade du haft fullt upp med att fundera på vem du skulle ragga på ju :D

LadyInsane
2007-04-24, 11:08
Då hade du haft fullt upp med att fundera på vem du skulle ragga på ju :D

Det är alltför sant...:em: Då skulle jag börja skicka PM's hejvilt:D

RassK
2007-04-24, 11:37
Om du gör det så gör jag det.
Har funderat på det ett tag nu.. tävling? :P

Kaew
2007-04-24, 11:50
Sjysst diss :/

Var inte menat som en diss , klumpigt formulerat av mig . chiddes frisyr är perfekt för hans ansiktsform. Hästsvans kommer att bli en katastrof .

Liten Men Fet
2007-04-24, 12:21
Lätt att du ska göra! Du kommer se ut som en hejduk i en hong kong action!

corbendallas
2007-04-24, 12:30
men jaha, kurash har redan föreslagit nytt vax
ni andra säger att dubbeldusch är skit, men har inte kommit med något annat förslag?
Alla har olika hår. Du får prova dig fram. Det är bara att gå in på H&M o ta några olika o testköra o se vad som känns bra.

Einar
2007-04-24, 12:30
Var inte menat som en diss , klumpigt formulerat av mig . chiddes frisyr är perfekt för hans ansiktsform. Hästsvans kommer att bli en katastrof .

Nej, han kommer se ut som gitarristen (el. basisten?) i Dream Theater.. grymmt coolt! :hbang:

chidde
2007-04-24, 14:56
får man fråga vad som är så dåligt med dax? :)

jag har använt dax i flera flera år och är grymt nöjd
rött har jag använt när det är extremt kort (1-2 cm)
och blått när det blivit lite längre

det blåa é nice, för man tar en liten klick... sen glänser det hela dagen!
till skillnad från andra vax och geléer som går bort när man borstar lite i håret eller när det regnar

mitt hår är grovt och tjockt, och det växer framåt
så nån form av balsam kanske är att föredra när det blir lite längre

nåväl, nästa update kommer väl om en månad... då får vi se hur mkt det har växt. bilden jag har lagt upp är iofs lite dålig, men man ser iallafall hur det ser ut just nu och att det är en lååååång väg kvar

hrm, mätte med ett måttband precis... jag måste nog ha ca 50 cm innan det blir hestschwanz. 30 cm blir bara en tofs

Corpobal
2007-04-24, 15:02
I'm living the dream. Får fullt stöd av alla i kolozzeum-kanalen på quakenet.

Kurash
2007-04-24, 15:03
Alla har olika hår. Du får prova dig fram. Det är bara att gå in på H&M o ta några olika o testköra o se vad som känns bra.

Eller så håller man sig borta från HM när det gäller hårprodukter.

Kurash
2007-04-24, 15:04
I'm living the dream. Får fullt stöd av alla i kolozzeum-kanalen på quakenet.

Vaddå? Är du ensam kvar där menar du?

Corpobal
2007-04-24, 15:05
Vaddå? Är du ensam kvar där menar du?

Mentalt har jag nog alltid varit ensam kvar. :D

Arne Persson
2007-04-24, 15:09
Varför inte fråga vår finansminister om råd?

Supercharger
2007-04-24, 19:43
får man fråga vad som är så dåligt med dax? :)

jag har använt dax i flera flera år och är grymt nöjd
rött har jag använt när det är extremt kort (1-2 cm)
och blått när det blivit lite längre

det blåa é nice, för man tar en liten klick... sen glänser det hela dagen!
till skillnad från andra vax och geléer som går bort när man borstar lite i håret eller när det regnar



Det är trist med en kudde som är lika flott som vaxburken. Finns vaxer som är snällare mot håret och som står emot lite regn. Fråga hos frissan så borde dem kunna rekomendera något.

Använder själv Lanza Urban Elements Molding Paste:

http://www.lanza.com/products/display_products.sd?iid=26&catid=6&loc=show&headTitle=%20-%20Molding%20Paste

Olsson
2007-04-24, 19:59
Säg bara till sen när du klippt bort hästsvansen så kan vi återuppta vännskapen :D

Fjod0r
2007-04-24, 21:30
Ta ett kort på dig själv i samma vinkel varje dag. Det är ett enkelt men mycket stimulerande grepp för att själv se förändringen.

chidde
2007-04-26, 02:05
Ta ett kort på dig själv i samma vinkel varje dag. Det är ett enkelt men mycket stimulerande grepp för att själv se förändringen.

det var det som var tanken med tråden, att jag skulle följa utvecklingen
+ allt annat omkring, det kommer komma tunga perioder där jag vill ge upp o klippa det och det är då jag behöver ert stöd: chidde come on, you can make it!! *flex*

Säg bara till sen när du klippt bort hästsvansen så kan vi återuppta vännskapen :D

alt+1 :cool:

hrm, jag råkade gå förbi en frisörsalong på vägen hem från gymmet igår
såg vaxet mela föreslog, det kostade 98 kr/burk!!! *screwy*
for helvete, säger jag bara... försöker de råna mig eller?
det var dessutom ett sk erbjudande, pfft

Nitrometan
2007-04-26, 06:39
Varför inte fråga vår finansminister om råd?
Skulle du fråga en vuxen man med hästsvans om råd? :)

blekfet2
2007-04-26, 06:51
Snälla, du skämtar va?

Nitrometan
2007-04-26, 06:54
Snälla, du skämtar va?
Vem skämtar?

Jag eller chidde?




Jag skämtar.

Chidde? Ingen aning.

blekfet2
2007-04-26, 07:16
Vem skämtar?

Jag eller chidde?




Jag skämtar.

Chidde? Ingen aning.

Chidde hoppas jag ;)

chidde
2007-04-26, 14:44
chidde skämtar INTE :cool:

Lelle Pelle
2007-04-26, 14:47
Du är ju söt som socker på avataren, varför förstöra det? Nåja, lycka till! Hoppas det blir fint och att du blir nöjd:)

Kurash
2007-04-26, 14:56
hrm, jag råkade gå förbi en frisörsalong på vägen hem från gymmet igår
såg vaxet mela föreslog, det kostade 98 kr/burk!!! *screwy*
for helvete, säger jag bara... försöker de råna mig eller?
det var dessutom ett sk erbjudande, pfft

Grejen med clay-vax är att det räcker mycket längre. Min tub kostar 150 och har räckt 3 månader, är säkert halva kvar. Matrix som jag använde förut, men som av nån anledning försvann ur sortimentet hos min dealer, räcker typ en miljon år.

blekfet2
2007-04-26, 17:44
chidde skämtar INTE :cool:

Jo du skämtar *slap*


:D

Math
2007-04-26, 18:01
Grejen med clay-vax är att det räcker mycket längre. Min tub kostar 150 och har räckt 3 månader, är säkert halva kvar. Matrix som jag använde förut, men som av nån anledning försvann ur sortimentet hos min dealer, räcker typ en miljon år.

DAX räcker ju så sjuukt länge också, jag har haft min burk säkert ett halvår nu. Dax är det ända jag kan ha, alla andra som jag har testat är för svaga för mitt hår. Allt bara lägger sig direkt.:(

hum
2007-04-26, 18:08
hrm, jag råkade gå förbi en frisörsalong på vägen hem från gymmet igår
såg vaxet mela föreslog, det kostade 98 kr/burk!!! *screwy*
for helvete, säger jag bara... försöker de råna mig eller?
det var dessutom ett sk erbjudande, pfft


Köpte en sån för 130 förra veckan... tycker förövrigt att det var kasst :thumbup:

Litecore
2007-04-26, 22:40
[...]Dax är det ända jag kan ha, alla andra som jag har testat är för svaga för mitt hår. Allt bara lägger sig direkt.:(
jag tycker du ska testa Garnier Fructis Style Messed-Up Gum Surf Hair (http://www.fargadelinser.se/ShowProduct.aspx?prodid=1455&cat=243),
använder det själv och jag har rätt långt hår i rakt-upp/backslick crazyfrisyr.

http://shinymedia.blogs.com/photos/uncategorized/fructis.jpg

tycker du att du ändå inte får den stadga du behöver kan du prova Fructis Style Manga Head Explosive Paste (http://fructis.garnier.ca/en/product_fs.asp?product_id=26)

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/mangahead1npiq6.jpg

-

båda finns på t.ex. H&M och kostar runt typ 50 kr burken :)

Baan
2007-04-26, 22:44
klart som fan du ska ha långt hår.

Loke
2007-04-26, 23:27
Min erfarenhet av män som vill ha långt hår är att de som planerar och funderar mest är de som misslyckas. Lycka till :)

chidde
2007-04-27, 01:01
Min erfarenhet av män som vill ha långt hår är att de som planerar och funderar mest är de som misslyckas. Lycka till :)

jag är en pojke :cool:

klart som fan du ska ha långt hår.


härligt baan, jag uppskattar ditt stöd :thumbup:

Litecore: tack för tipset, det ska absolut provas... ska t o m köpa det imorgon med tanke på det humana priset

Litecore
2007-04-27, 01:25
Litecore: tack för tipset, det ska absolut provas... ska t o m köpa det imorgon med tanke på det humana priset
nemas dude! tänk på att Manga head blir jävligt mycket hårdare än Surf Hair,
men det är också själva tanken. köp båda och testa vilken som funkar bäst :]
personligen använder jag surf hair för större delen av håret och manga head
där jag vill ha en mer hållbar struktur.. som på t.ex. luggen och spret-detaljer.

chidde
2007-04-27, 01:39
nemas dude! tänk på att Manga head blir jävligt mycket hårdare än Surf Hair,
men det är också själva tanken. köp båda och testa vilken som funkar bäst :]
personligen använder jag surf hair för större delen av håret och manga head
där jag vill ha en mer hållbar struktur.. som på t.ex. luggen och spret-detaljer.

surf hair é det som ger mest glans va?
för oftast är det ju så att vax som håller brukar inte glänsa

därför kör jag röd och blå dax, en för hållbarhet och en för glans

Litecore
2007-04-27, 04:40
mys in på H&M, hugg tag i den snyggaste expediten du hittar och
fråga henne (eller honom, vad vet jag.. you play for both teams?)
" vilket vax ska jag använda på vår dejt ikväll? " eller nåt, hehe.

nej men allvarligt. surf hair ger en matt effekt så är det glans du är ute
efter så är förmodligen manga head ett bättre alternativ, imho :)

Vinter
2007-04-27, 15:20
mys in på H&M, hugg tag i den snyggaste expediten du hittar och
fråga henne (eller honom, vad vet jag.. you play for both teams?)
" vilket vax ska jag använda på vår dejt ikväll? " eller nåt, hehe.


Haha så dålig replik att den säkert skulle fungera :laugh:

chidde
2007-05-18, 14:46
okej kompisar, dags för en uppdatering nu
om 6 dagar har det gått en månad sen jag startade tråden
projektet går planenligt, håret har växt på bra, men jag har upptäckt lite mjäll
vet inte om det är vaxet jag använder eller vad det är, så jag ska prova och köra med lite head&shoulder

börjar kännas långt nu, men det är fortfarande mycket kvar. hoppas på att jag klarar sommaren och nu när det varken långt eller kort, vad ska man ha för frisyr? måste se någorlunda anständigt och välskött ut
men såhär ser jag ut nu, det är stor skillnad ändå jämfört med första bilden

2007-05-18
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20070518.jpg

frågan är nu hur jag ska ha håret. ska jag...

... vara vatochidde, med bakåtslick?
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/vatochidde.jpg

... vara trendchidde, med snelugg?
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/trendchidde.jpg

... eller ska jag vara gaychidde, med sidbena?
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/gaychidde.jpg

just nu har jag det som den sista bilden, har ingen sidbena utan jag har bara kammat luggen. alla åsikter välkomnas med ett smil :thumbup:

TCOG
2007-05-18, 14:53
Rick Ross "im tha bOss" :thumbup:

Timme
2007-05-18, 14:57
Jag tycker den tredje är skön :)

chidde
2007-05-18, 14:57
Rick Ross "im tha bOss" :thumbup:

fattar inte :em:

chidde
2007-05-18, 14:57
Jag tycker den tredje är skön :)

ja jag gillar den tredje också
slipper jag luggen som irriterar ögonen hela tiden

eleni
2007-05-18, 15:03
Kul att du lyckas ha exakt samma ansiktsuttryck på alla bilderna :D

Jag röstar också för frisyren på den tredje.

KlopFer
2007-05-18, 15:08
Vad har du andvänt för hårprodukt? Den sista bilden var nice:thumbup:

psirus
2007-05-18, 15:43
blandning mellan 1an och 3an! som 3an men inte så jävla slickat, lite volym på skiten

chidde
2007-05-19, 00:00
Vad har du andvänt för hårprodukt? Den sista bilden var nice:thumbup:

vatten, H2O :cool:

men ok, då kör jag på den tredje bilden ett tag då

Olsson
2007-05-19, 00:49
Jag tycker du ska vara gaychidde. Nr3

RassK
2007-05-19, 11:33
nr. 3 hade du första gången vi träffades, den passar onekligen dig allra bäst.
skitsnyggt :thumbup:

gaychidde är du i vilket fall som helst :>

nutz
2007-05-19, 11:34
källa på det?

Är du bannad från Google eller?

KlopFer
2007-05-19, 12:02
vatten, H2O :cool:

men ok, då kör jag på den tredje bilden ett tag då

Fick du till den första frillan med vatten? :D Betong i håret?*flex*

chidde
2007-05-19, 12:42
Fick du till den första frillan med vatten? :D Betong i håret?*flex*

kanske ytterst lite vaxkvar från gårdagen, men annars ja... endast vatten :)

chidde
2007-06-14, 23:49
sådärja, då var det dags att damma av och uppdatera efter lite påtryckningar
jag har varit och KLIPPT mig, trimmade sidorna, klippte topparna, tunnade av och snyggade till baksidan lite

det jag fick höra av frisören var att det skulle dröja ca 10 månader till innan jag kunde sätta upp det, lägg sen till ett par månader till för att det ska bli en proper hästsvans så det är fortfarande lång väg att gå

såhär ser det ut, 070614
kunde inte ta bilden på samma vis som jag gjorde förra gången eftersom håret har VÄXT och förlorat spänsten :cool:
bilderna kommer tas nerkammat tills jag kan sätta upp det
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20070614.jpg


frisören menade att mitt hår växer fort, hoppas han har rätt
det är en tung period nu när jag möter mina antagonister. familj, vänner och kollegor ger mig en massa hintar och pikar hela tiden, senast var kollegorna när dem satte upp en lapp på dörren: "chidde ska odla hästsvans, vad tycker kollegorna om det? är du emot? skriv under protestlistan med namn och avdelning"
men det rör mig inte, 'cause i'm still going for it!!!
han tyckte även att jag skulle ha det så, och skita i sid- och mittbena för bakåtkammat passade min ansiktsform utmärkt. what do you think?

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/nyklippt.jpg

till skillnad från förra bilden så lägger sig håret mer naturligt nu, krävs inte lika mycket vatten/vax för att det ska hålla sig bakåt

Timmi
2007-06-14, 23:56
tycker du klarar av att ha det bakåt utan att jag rynkar på näsan åt det (vilket är en bedrift)

Jag hade typ lika långt hår som dig efter att jag klippte mig sist (22 augusit 06) Nu idag kan jag ha större delen av håret i svans/toffs, beror på vart jag sätter toffsen. Sätter jag den i nacken är luggen fritt hängande, sätter jag den mer mitt på bakhuvudet kommer allt hår med och då har jag inte klippt mig en gång sen 22 då ;)

Lycka till, långt hår ftw!!

_Robbie_
2007-06-15, 00:18
Läste om DAXvax nånstans i tråden ett par gånger.

Vill varna. ANVÄND INTE DAXVAX. Finns INGET som förstör ditt hår mer. INGA normala frisörsalonger säljer det vaxet mer. Har läst att det förtidliggör håravfall! !


Kan ni inte slösa 20 kronor mer på ett seriöst bra vax som är skonsamt för håret?

chidde
2007-06-15, 00:55
Timmi: då hade frisören rätt, cirkus 10 månader... då är det bara att stå ut :thumbup:

Robbie: tack för tipset, vad jag har hört om dax är ju att det inte tillåter håret att andas för att det är så hårt och fettigt. har man längre hår bör man nog undvika det röda för tar man med en kam hänger det med en del hårstrån kan jag lova. men det blåa trivdes jag väldigt bra med, fast jag ska inte ha det längre... som du säger, många har snackat dåligt om det och då är det bara att inse att det suger :)

Kwon
2007-06-15, 01:09
Bilderna funkar inte Chidde :)

tjabon
2007-06-15, 01:24
Mohikan, rakat, stubb, färgat........
vadsomhelst men INTE hästsvans för böveln!
*mini*

RassK
2007-06-15, 08:19
Do it.

_Robbie_
2007-06-15, 09:22
Timmi: då hade frisören rätt, cirkus 10 månader... då är det bara att stå ut :thumbup:

Robbie: tack för tipset, vad jag har hört om dax är ju att det inte tillåter håret att andas för att det är så hårt och fettigt. har man längre hår bör man nog undvika det röda för tar man med en kam hänger det med en del hårstrån kan jag lova. men det blåa trivdes jag väldigt bra med, fast jag ska inte ha det längre... som du säger, många har snackat dåligt om det och då är det bara att inse att det suger :)


åh va bra! Hoppas du klarar hästsvansen. Kommer säkert bli assnyggt. Det viktiga är att du haft den erfarenheten.;)

teal
2007-06-15, 09:27
no offense men nu ser du bara slemmig ut..kör du med dax wax?

Vore jag du, klipp av någon cm, köp riktigt vax så kommer det bli bättre än en svans.

Halldin
2007-06-15, 09:54
Mohikan, rakat, stubb, färgat........
vadsomhelst men INTE hästsvans för böveln!
*mini*
För att?

LadyInsane
2007-06-15, 10:17
Lycka till, långt hår ftw!!

+1 Alltid!

chidde
2007-06-15, 11:58
_Robbie_: ja, sånt går ju rakt in i CV't direkt :D

teal: nope, kör inte dax längre. har loreal manga, det som nån föreslog tidigare i tråden

Kwon: bilderna funkar visst det?

Brooklyn
2007-06-15, 12:03
[
teal: nope, kör inte dax längre. har loreal manga, det som nån föreslog tidigare i tråden


det är fructis *slap*







:D

Nitrometan
2007-06-30, 21:36
Hey! Chidde, hurgåre?

Blire nån hestsvans eller?

RassK
2007-06-30, 21:40
It's well on it's way, I can say.

tror jag

chidde
2007-07-01, 03:00
update om 15 dagar, ni bumpar tråden alldeles för tidigt :smash:

såklart brooklyn, det var ju fructis jag menade! men jag ska nog byta för
det är ett sånt vax/gelé som stelnar rakt av, tar man sen av/på en huvtröja av nåt slag så förstörs ju hela frisyren

piraten99
2007-07-01, 07:03
1 bilden var bäst utan tvekan.

Alm
2007-07-01, 18:28
Haha, du såg fan 10 år äldre ut med backslick mannen : D LYL!

Nitrometan
2007-07-01, 18:40
update om 15 dagar, ni bumpar tråden alldeles för tidigt :smash:
Jag tappade tålamodet.

The Somberlain
2007-07-01, 18:57
Hade hästsvans som 16-årig "tuff" hårdrockare. Såg mest ut som serietidningsnerden i "The Simpsons". Nä, kör numera med en Dee Dee Ramone-liknande frilla och ska försöka mig på något stripigt Dregenaktigt (obs. ej plagiat) i framtiden.

chidde
2007-07-02, 00:19
Haha, du såg fan 10 år äldre ut med backslick mannen : D LYL!

HA! det var precis det jag tänkte på häromdan, med lite längre hår kanske man ser lite äldre ut och inte som en pojk :thumbup:

soulsplinter
2007-07-02, 10:11
Köp silicia-tabletter, fnns jättebilligt på ICA maxi. tvätta håret bara var tredje dag när det börjar bli längre annars kommer ditt långa hår (när det väl växt till sig) påminna mer om en risbuske än långt svart o sexigt glansigt. Använd MILT schampoo.. gör inpackningar. låter kanske bögigt men om man vill ha fint hår så måste man ju ta hand om det. spec. om du ska spara ut långt utan o typ klippa dig , fräscha upp topparna o sådär. då e det bäst o försöka undvika klyvna/ofräscha hårtoppar från böjan. lycka till! :)

chidde
2007-07-02, 12:53
Köp silicia-tabletter, fnns jättebilligt på ICA maxi. tvätta håret bara var tredje dag när det börjar bli längre annars kommer ditt långa hår (när det väl växt till sig) påminna mer om en risbuske än långt svart o sexigt glansigt. Använd MILT schampoo.. gör inpackningar. låter kanske bögigt men om man vill ha fint hår så måste man ju ta hand om det. spec. om du ska spara ut långt utan o typ klippa dig , fräscha upp topparna o sådär. då e det bäst o försöka undvika klyvna/ofräscha hårtoppar från böjan. lycka till! :)

huh? många nya ord... *screwy*
vad är sicilia-tabletter? är det anabola steroider för snabb hårväxt? :D

just nu tvättar jag håret varje dag pga vaxet/gelét jag använder, tvättar med head&shoulders... är det milt? hur långt ska det vara innan det är dags för inpackning? jag tänkte klippa topparna med 2 månaders mellanrum, blir nog rätt lagom

edit:
Niklas Sjöö, behåll kepsen på och ta på dig en tröja

chidde
2007-07-11, 23:07
dags för uppdatering, tyvärr ligger servern nere för tillfället men förhoppningsvis kommer den upp snart igen
klippte som sagt topparna senast och den här månaden har gått segt, hänt väldigt lite och det ser man nog om man jämför bilderna från förra månaden
ska jag höfta så vill jag inte säga mer än +1,5 cm

20070711
http://img505.imageshack.us/img505/9647/20070711cw6.jpg

använder också ett nytt vax från loreal (unlimited remodelling effect)
enligt hon på HM är alltså det här motsvarigheten till Dax's blåa burk, glänsande effekt som aldrig torkar, fettigt

men det är inte sant, det här må glänsa.. och det torkar som gelé och sitter stenhårt sen. sånt man kan borsta av, skit alltså... kommer nog inte köpa det igen. 69 kr/burken var alltså inte värt det

LadyInsane
2007-07-11, 23:13
Sry, ville bara visa min lilla svan :smash:

Snygg frilla. Satsa på längd. Män ska ha lå¨ngt hår...:D

Posen förövrigt..hmm..intressant..:D

Focus
2007-07-12, 15:23
Missat denna intressanta tråd. Skall verkligen följas!

chidde
2007-07-22, 01:53
eftersom min bildserver ligger nere för tillfället så har jag lagt upp en jämförelse med förra månaden

jag uppskattar väl längden till +1,5 cm, trots att jag klippte topparna den månaden
http://img169.imageshack.us/img169/2507/compareyr0.jpg

Focus
2007-08-07, 22:14
Snart dags för nya bilder?*popcorn*

chidde
2007-08-09, 00:45
Snart dags för nya bilder?*popcorn*

japps snart dags!!
ska se om jag kan ordna det imorgon, verkar som jag har slarvat bort min kamera

håret börjar bli riktigt fult, jag blir mest hånad... så jag får se hur det blir framöver ;)

Corpobal
2007-08-09, 02:23
japps snart dags!!
ska se om jag kan ordna det imorgon, verkar som jag har slarvat bort min kamera

håret börjar bli riktigt fult, jag blir mest hånad... så jag får se hur det blir framöver ;)

Keep the faith, ****** trying to keep you down!

Nitrometan
2007-08-09, 06:38
håret börjar bli riktigt fult, jag blir mest hånad... så jag får se hur det blir framöver ;)
******!

Edit: Hahahaha, .h.a.t.e.r.s. var censurerat

Klart du ska ha en fet ponytail.

Titta bara på finansministern... ;)

Jishuku
2007-08-09, 06:52
******!
Titta bara på finansministern... ;)

hehe, jag var in till en herrfrisör för att trimma skägget för ett tag sen, han tyckte jag liknade finansministern.

chidde, du kommer få lov att se lite skabbig ut innan håret är tillräckligt långt för att kunna sätta upp det i svans. bara stå ut, you can do it! har själv haft svans i 5-6 år nu, tror det är dags att klippa mig för det börjar va slitet. Men det är skrämmande att tänka sig ha kort hår när man inte haft det på så länge. *cry*

Focus
2007-08-10, 16:31
japps snart dags!!
ska se om jag kan ordna det imorgon, verkar som jag har slarvat bort min kamera

håret börjar bli riktigt fult, jag blir mest hånad... så jag får se hur det blir framöver ;)


Håll uuut! Snart kommer det att se bättre ut*flex*

manko
2007-08-10, 18:51
lår det växa. Bry dig inte vad dina kollegor säger. min kollega sa att jag såg ut som en terrorist för att jag inte orkade raka mig :(

Jense
2007-08-10, 20:20
jag sympatiodlar en!

ZHTOHELLAS
2007-08-10, 21:49
Du bör nog fimpa dubbel-dusch för håret där, det måste vara de sämsta skräp på marknaden och det behöver man inte vara frisör för att upptäcka.

Bra tips från någon utan hår :D :hbang:

chidde
2007-08-13, 19:15
sry folks, internätet och kameran har krånglat
men det blir en uppdatering nu, efter duschen :D

hade en "mardröm" häromdan när jag sov i min nya lägenhet, jag lät nämligen håret klippas!! minns att jag ångrade det som fan, och sen vaknade jag upp kallsvettig... phew :)

RassK
2007-08-13, 19:33
You go girl ;)

chidde
2007-08-13, 19:50
here it is, som ni ser har det varit en bra växt den här månaden trots dålig mat och träning. förra månaden låg håret vid ögonen, nu är den en bra bit över.. även därbak har håret blivit tjockare och mer "hockey" :hbang:

http://img262.imageshack.us/img262/2791/20070813gb3.jpg


sen kan jag väl bjuda på en bild där jag har kort hår, måste hålla med mina vänner, kollegor och familj om att jag faktiskt passar bättre i kort hår. men det har inget med saken att göra, hästsvans skall odlas... enough said

http://img409.imageshack.us/img409/4796/earhrwehsf8.jpg

så, nu ska jag på grillfest... ha det bra alla!
uppdatering om en månad igen, hoppas jag :cheers:

egge
2007-08-13, 19:53
sen kan jag väl bjuda på en bild där jag har kort hår, måste hålla med mina vänner, kollegor och familj om att jag faktiskt passar bättre i kort hår. men det har inget med saken att göra, hästsvans skall odlas... enough said

Bra inställning, du kommer lyckas:thumbup:

Satsar själv på 1-årsgränsen utan klippning, dryga 3 månader kvar.

LadyInsane
2007-08-13, 20:07
OMG det har blivit riktigt långt!:hbang: :thumbup:

Varför växer inte mitt hår också som ogräs!??*gah!*

Nitrometan
2007-08-13, 20:33
Gött chidde.

Håller tummarna för en snygg hästsvans.

chidde
2007-08-13, 23:40
OMG det har blivit riktigt långt!

visst har det!! *drool*
jag tittade bara på längden därframme, men nu såg jag att det även blivit en liten buske därbak!! :cool:

Sonny.
2007-08-14, 02:42
På en del verkar de tro att du skall skaffa hockey-frilla? Men det är långt överallt som gäller väl?

chidde
2007-08-14, 09:03
På en del verkar de tro att du skall skaffa hockey-frilla? Men det är långt överallt som gäller väl?

lite smått hockey é det redan, men tanken är alltså att det ska vara ponytail! :hbang:

Empe
2007-08-14, 10:35
Börjar som sagt bli riktigt långt :) Snart kan du nog sätta upp allt.

Sonny.
2007-08-15, 00:20
Ok. Jag hade hår ner till röven förut. Och emellan kort och långt såg det rätt illa ut. Men det går säkert att hålla i schack om du toppar det ofta och vårdar det.

Degpekka
2007-08-15, 00:45
fy fan va go tråd! :D du har mitt fulla stöd! Kul idé! :D

Focus
2007-08-19, 17:01
here it is, som ni ser har det varit en bra växt den här månaden trots dålig mat och träning. förra månaden låg håret vid ögonen, nu är den en bra bit över.. även därbak har håret blivit tjockare och mer "hockey" :hbang:

http://img262.imageshack.us/img262/2791/20070813gb3.jpg


sen kan jag väl bjuda på en bild där jag har kort hår, måste hålla med mina vänner, kollegor och familj om att jag faktiskt passar bättre i kort hår. men det har inget med saken att göra, hästsvans skall odlas... enough said

http://img409.imageshack.us/img409/4796/earhrwehsf8.jpg

så, nu ska jag på grillfest... ha det bra alla!
uppdatering om en månad igen, hoppas jag :cheers:

Underbart^^ Har själv låtit håret växa i drygt 1,5 år. Så hästsvans har man kunnat ha ett bra tag nu:) Kör hårt!

chidde
2007-08-24, 01:23
sådärja, efter alla lov, sommarjobb och semester så har hosten fixat servern jag lägger bilderna på. fick tag på de gamla bilderna igen och gjort ett kollage, vet inte om jag ska fortsätta lägga bilderna där eller om jag ska köra på imageshack som har funkat bra hittills när servern har varit nere

nåväl, 6 bilder till mina fans och hejters :cool:
kommer göra ett kollage lite då och då så man slipper plöja igenom tråden för att se hur det har gått varje månad

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/1-6.jpg

Deceiver85
2007-08-24, 01:24
Hur klarar du av allt det där håret? Jag blir tokig bara det börjar närma sig öronen...

chidde
2007-08-24, 01:29
Ställningen just nu: Kommer jag lyckas?

Ja 54.36%

Nej 45.64%

Antal röster: 149

chidde
2007-08-24, 01:33
Hur klarar du av allt det där håret? Jag blir tokig bara det börjar närma sig öronen...

det är inte så jobbigt (än?)
jag kör på sidbena och med lite vax så sitter det där, inget som irriterar ögonen direkt men sen när det blir längre vet jag inte, det får vi lösa då :D

man kan ju inte ha sidbenan hur länge som helst, det får gärna se lite anständigt ut under tiden också

Doctor Snuggles
2007-08-24, 01:43
Tips är keps eller liknande huvuddon. Och/eller hålla nackhåret rätt kort, tills pannhåret hinner ikapp, så slipper man se country ut (vilket iof verkar vara ful-inne nu).

chidde
2007-08-24, 01:56
Tips är keps eller liknande huvuddon. Och/eller hålla nackhåret rätt kort, tills pannhåret hinner ikapp, så slipper man se country ut (vilket iof verkar vara ful-inne nu).

mm, fast jag kan inte ha keps och huvuddon i mitt jobb
som det ser ut nu så behöver jag 15-20 cm därfram och säg att håret växer ca 2 cm per månad så kommer jag vara där om 9-10 månader

klipper jag nackhåret kommer jag få odla ytterligare 9-10 månader för att jag ska kunna sätta upp det. nackhåret är fortfarande kort just nu, kan inte ens sätta upp det i en lite tofs så det känns nästan som att det är det som ska växa ikapp

vi får helt enkelt hitta på nåt när det är dags :)

Durayan
2007-08-24, 15:05
Klart grabben ska ha en hästsvans! :hbang: Det säljs alldeles för många fåniga rakapparater i det här landet. Nere på kontinenten är karlar fortfarande karlar :cool: och inte flintis-gubbar *spy*

Focus
2007-09-11, 19:03
Börjar bli dax för ny bild snart?*popcorn*

Nitrometan
2007-09-11, 20:32
Keep it up, chidde! :thumbup:

chidde
2007-09-18, 16:17
Börjar bli dax för ny bild snart?*popcorn*

yesbox :D

den här månaden har det växt riktigt bra, provar även ett nytt vax för att få det ligga någorlunda snyggt när jag jobbar. hockeyfrillan börjar komma på riktigt nu *cry*

som ni ser så var håret ca 1-2 cm ovanför näsan förra månaden, den här månaden har det växt som ogräs. snart é vi nere vid hakan, vad kan det röra sig om? 5-6 månader till kanske? det har gått 6 månader nu sen jag började och det känns inte alls jobbigt... inte för mig iallafall

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20070918.jpg


nya vaxet, shockwave
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/shockwave.jpg

Timmi
2007-09-18, 18:18
Fan så det växte den här månaden, kul för dig :D

Skulle säga att det är lika lång tid kvar innan du får upp det mesta i samma toffs om du vill ha den i nacken.

LadyInsane
2007-09-18, 19:14
yey go chidde!!

Sparar mitt hår med, det ska ned till rumpan!:D Måste spara en liiite längre tid än dig, men det verkar iaf gå hur bra som helst för dig !!:thumbup:

piraten99
2007-09-18, 20:05
yey go chidde!!

Sparar mitt hår med, det ska ned till rumpan!:D Måste spara en liiite längre tid än dig, men det verkar iaf gå hur bra som helst för dig !!:thumbup:

är det verkligen en bra idé?

LadyInsane
2007-09-18, 20:20
är det verkligen en bra idé?

Damn right"!:D

chidde
2007-09-19, 00:50
Skulle säga att det är lika lång tid kvar innan du får upp det mesta i samma toffs om du vill ha den i nacken.

mmm, MINST :/

och då snackar vi sån fjuttig tofs som niklas sjöö har, jag vill ha en riktig tail liksom och ptja... minst ett år till

men än så länge är motivationen på topp så vi ska nog komma en bit på det här projektet :)

LadyInsane: kul att du följer mig, du är bland mina största fans som följer denna tråden.. focus också! :D

anyway, ska bli kul o se hur det ser ut nästa månad

förresten, jag söker sponsorer till mitt projekt!!
pm'a mig om ni är frisörer eller återförsäljare av hårprodukter!
jag tar gladeligen emot allt i produktväg och öppen för alla förslag, tar såklart emot ca$h också!!

Carolinew
2007-09-19, 00:55
Det går framåt (och neråt :D ) ser jag!

Ska bli kul o se hur det blir tillslut. :)

LadyInsane
2007-09-19, 00:59
mmm, MINST :/

och då snackar vi sån fjuttig tofs som niklas sjöö har, jag vill ha en riktig tail liksom och ptja... minst ett år till

men än så länge är motivationen på topp så vi ska nog komma en bit på det här projektet :)

LadyInsane: kul att du följer mig, du är bland mina största fans som följer denna tråden.. focus också! :D

anyway, ska bli kul o se hur det ser ut nästa månad

förresten, jag söker sponsorer till mitt projekt!!
pm'a mig om ni är frisörer eller återförsäljare av hårprodukter!
jag tar gladeligen emot allt i produktväg och öppen för alla förslag, tar såklart emot ca$h också!!

U know it!! Män ska ha långt hår!!*drool*

chidde
2007-09-19, 02:09
uuuuuuuuh, man vill ju bara att tiden ska gå nu!!
jag har räknat lite på det nu, om 2 månader kommer jag kunna "äta" på mitt hår (förutsatt att det växer i samma fart)

Stoltz
2007-09-19, 07:38
Kul grej Chidde! Håller själv på med samma sak nu, men är fortfarande i nybörjarstadiet. Mitt problem blir att hitta en decent frisyr när det står mellan kort och långt.

Nitrometan
2007-10-12, 17:24
Dags att du uppdaterar oss. Hur går det?

Noctrl
2007-10-12, 17:48
odla skägg och mush också! *popcorn* http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/miramax_films/kill_bill__vol__2/gordon_liu/bill2.jpg

oath5
2007-10-12, 19:30
odla skägg och mush också! *popcorn* http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/miramax_films/kill_bill__vol__2/gordon_liu/bill2.jpg

och ögonbryn *drool*

chidde
2007-10-13, 02:59
Dags att du uppdaterar oss. Hur går det?

sådär faktiskt, känns som det har växt rätt dåligt den här månaden men vi får se hur det ser ut i förhållande till bilden från förra månaden

odla skägg och mush också!

hehe, sicken kille
det är faktiskt en känd skådespelare i hong kong du har lyckats få med där :)

Focus
2007-10-17, 15:56
Upp med bild nu!*popcorn*

chidde
2007-10-17, 16:05
har redan tagit bild, men hinner inte fixa till den just nu... men den kommer inom 24 timmar!!

Kwon
2007-10-17, 16:17
odla skägg och mush också! *popcorn* http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/miramax_films/kill_bill__vol__2/gordon_liu/bill2.jpg

Gordon Liu aka Teh Master Killer!

Chidde om 60 år kanske? (Om han inte klipper sig innan dess.)

chidde
2007-10-17, 16:33
hade ett par minuter över, kunde inte svika då focus var lite otålig :D
here it comes, har varit en dålig månad jämfört med övriga månader men det går framåt iallafall

slängde ihop bilden i all hast, annars brukar jag ta ett par st och välja ut den bästa, skala om den så huvudet är lika stort som de andra bilderna osv osv osv

vad tycks?
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20071017.jpg

snartspensligvegan
2007-11-05, 04:16
tack för ditt stöd jaws :cool:

apropå kitt så auktionerades den ut för inte sålängesen, utgångspriset var endast 1 miljon SEK!!!

jag glömde en mycket viktig detalj, mitt hår växer rätt fort... så jag hoppas på en ökning med 2 cm/månadKnappast så att KITT var EN bil, kanske iofs bara en de filmade med alla mätare o skit, men annars gick det väl typ åt en KITT för varje avsnitt antar jag, kolla på alla jäkla skutt han gör och hur fint bilen står i slutet av skuttet innan de klipper för att inte visa hur totalkvaddad den blir ;)

joriice
2007-11-05, 04:39
Det går framåt. Allt annat hade iofs varit skumt. :D

LadyInsane
2007-11-05, 11:35
Damn Chidde, det är sjukt långt nu!:thumbup:

chidde
2007-11-05, 11:48
hehe yes, det börjar bli långt nu... men inte tillräckligt för att jag ska sätta upp det i en liten tofs därbak :(
funderar på om jag inte ska ta och klippa topparna, man går ju tillbaka ett steg då men sen växer det också snabbare i ett par månader

känns som det har växt bra den här månaden, bild kommer inomkort

LadyInsane
2007-11-05, 11:52
hehe yes, det börjar bli långt nu... men inte tillräckligt för att jag ska sätta upp det i en liten tofs därbak :(
funderar på om jag inte ska ta och klippa topparna, man går ju tillbaka ett steg då men sen växer det också snabbare i ett par månader

känns som det har växt bra den här månaden, bild kommer inomkort

Såg något frisörprogram där de berättade att det där är en myt. Håret växer ju inte i topparna och det växer inte snabbare vid roten beroende på ifall det är lite kortare än innan.

Men klipp du, det är alltid skönt när håret känns lite fresh. :)

chidde
2007-11-11, 17:18
situationen börjar bli ohållbar nu, tog en powernap nyss och hade en mardröm
det är tredje gången på kort tid där jag drömt om att jag klippt av håret *cry*

vad göra?

ps. uppdatering kommer snart, det har varit en bra månad

Jorgen
2007-11-11, 17:21
Chiddesan, du är konstig. :D

Nitrometan
2007-11-13, 21:11
Hoppas att du inte har klippt... *gah!*

Dags för en bilduppdatering kanske?

Timmi
2007-11-13, 22:28
Hoppas att du inte har klippt... *gah!*

Dags för en bilduppdatering kanske?

Ehh, +1 eller nått.

Bilder och håll i nu, jag jobbar också på att få långt hår igen och känner nu att jag bara vill bli av med det hela (ligger nån cm efter dig). Men så tittar man på bilder från de glada dagarna (4 månader sen) när håret var långt och blir pepp igen.

Hang in there ;)

Mescreant
2007-11-13, 23:54
situationen börjar bli ohållbar nu, tog en powernap nyss och hade en mardröm
det är tredje gången på kort tid där jag drömt om att jag klippt av håret *cry*

vad göra?

ps. uppdatering kommer snart, det har varit en bra månad

Jag har också långt hår och jag drömde dessa mardrömar vääääldigt ofta när jag jag odlade. Riktigt hemskt. :cryout:

chidde
2007-11-14, 01:48
Jag har också långt hår och jag drömde dessa mardrömar vääääldigt ofta när jag jag odlade. Riktigt hemskt. :cryout:

BRA, då är det inte jag som är konstig som Jorgen sa :D

uppdatering kommer mina vänner, men inte förräns imorgon
just nu är jag trött, men som sagt... det känns som en bra månad

så fort jag har tid kommer jag klippa topparna och även polisongerna
det kändes ändå som att det växte snabbast då, det var i juni topparna klipptes och sen har både juli och augusti varit bra månader

chidde
2007-11-14, 15:09
sådär då gott folk, månadens bild
har hänt väldigt mycket på sidorna, och tittar man därbak har det verkligen hänt saker. fortsätter tillväxten i samma takt räknar jag med att kunna sätta upp det om 5-6 månader

märker det när man har långt hår, man tappar enormt mycket när man kammar/borstar det

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20071114.jpg

chidde
2007-11-19, 02:59
sådärja, då var det tredje gången man har haft mardröm om att man klippt håret. det konstiga den här gången var att jag blev ganska nöjd och typ inte ångrade det... till en början

förresten så hade en tjej på jobbet sett bilder på mig på facebook när jag hade kort hår och tyckte att jag passade väldigt bra i det, lilla piken eller?
hon hade lika gärna sagt, hey du... du passar inte i långt hår, lägg ner det *slap*

så kontentan är att jag just nu är inne i en tung period, behöver ett par månader till för att få till en mini-ala-niklas-sjöö-tofs och bara det känns långt ifrån

håll ut... håll ut... HÅLL UT!!!! *flex*

Mescreant
2007-11-19, 03:32
Håll ut bara. Har fått några pikar sen jag skaffade långt. Fast mest av killar. Bara en tjej än så länge som sagt att jag är snyggare i kort och majoriteten av de tjejer jag känner är brutalt ärliga av sig. :D

Fulvariansen är större med långt. När jag är som fulast, orakad blek plufsig flåtigt hår kan jag bli motbjudande. Men när jag är som snyggast och håret är stylat så blir jag mycket snyggare än jag någonsin varit med kort. Med kort var mycket variansen mindre och peaken lägre.

Focus
2007-12-15, 13:44
Inte dags snart?:)

Nitrometan
2007-12-15, 13:59
Ja, nu vill vi ha en bilduppdatering.

chidde
2007-12-15, 15:28
haha vafan lugna er grabbar, ni vet ju att det sker i mitten av månaden plusminus nån enstaka dag

ska bara redigera lite, kommer en bonusbild också!! *popcorn*

chidde
2007-12-15, 16:02
den här månaden har väl gått bra, märks lite framifrån men det som sticker ut är sidorna och baksidan. växt sjukt bra!!

har varit hemma lite den senaste tiden, folk som inte sett mig på ett tag får reaktionen: "vad långhårig du har blivit!!"

ja så kan det gå :)

och sen det eviga tjatet från morsan (samt syrran ibland) som alltid undrar när jag ska gå och klippa mig, NEJ... jag ska inte klippa mig. inte riktigt än iallafall

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20071215.jpg

Timmi
2007-12-15, 16:06
Kewl, nu är du långhårig på riktigt och snart blir det en söt liten toffs av det hela ;)

chidde
2007-12-15, 16:08
två bonusbilder den här månaden!!
visst är man trött på det och känner att det är dags att klippa sig och se lite anständig ut, men det går ju inte när man ser resultat hela tiden
har kommit fram till att det är en lång period där man varken kan gå till det ena eller det andra, no mans land :D
jag kan inte kamma det snyggt och jag kan inte sätta upp det, på bilderna är det alltså vatten jag har kammat håret med

håret har inte hunnit bli så långt så att jag kan sätta upp allt i gummibandet, så det som "ser ut" att sitta ihop ligger faktiskt bara fint, änsålänge

framifrån
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20071215fram.jpg

bakifrån, liten a la niklas sjöö-tofs *höhö*
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20071215bak.jpg

agazza
2007-12-15, 16:09
fan vad tjockt hår du har din bastard. Sen blir det svart kostym och en börs som det står badass motherfucker på

LadyInsane
2007-12-15, 16:25
GRYMT CHIDDE!

Vilken bra längd du har fått till!

Animalistic
2007-12-15, 17:01
det är ju en nästan stor! :D eller det beror på om du sattsar på en som ska ner till svanken eller en som slutar vid någon annanstans.. tycker den är lång! bra jobbat *flex*

Einar
2007-12-15, 17:13
Det ser coolt ut Chidde! Bra jobbat

Min egen frisyr börjar mer o mer likna Mac Gyvers tyvärr ;)

Focus
2008-01-18, 15:48
Nu måste det väl ändå vara dags för en updatering^^

chidde
2008-01-22, 00:51
sry guys, blev lite försenat den här månaden. har haft mycket att göra och ännu mer att tänka på
träningen har typ uteblivit helt, men ska återupptas asap

till saken, klippte topparna idag så den här månaden har vi stått still
men man ser ändå att håret blivit tjockare
annars har det växt bra, kan ju sätta upp det med vax (fusk) och frisören sa idag att det skulle handla om 4-5 månader innan jag får bak allt. men det är väl 7-8 månader vi snackar om för att vara närmare sanningen. förresten så firar ju projektet 1-årsjubileum snart :D

2008-01-22
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/januari.jpg

Timmi
2008-01-22, 00:56
Bra skit Chidde. Så fort jag får tillfälle igen ska jag låta håret växa!

Om sju månader kommer du förmodligen ha en hyffsat respektabel hästsvans :D

chidde
2008-01-22, 01:42
tillfälle? vad hindrar dig nu?

aaa, känns bara sunkigt att det inte växt nåt den här månaden
men man får väl se det så att man tar ett steg bak och två steg fram
bara det inte är en myt nu om att hår växer bättre när topparna är friska

förresten så påpekade frisören att mitt hår var "torrt"
jaha, hur får man "blött" hår då? måste ju hålla med om att hockeyfrillan ser väldigt matt ut, men det har inte varit några kluvna hårtoppar?

Liten Men Fet
2008-01-22, 01:45
tillfälle? vad hindrar dig nu?

aaa, känns bara sunkigt att det inte växt nåt den här månaden
men man får väl se det så att man tar ett steg bak och två steg fram
bara det inte är en myt nu om att hår växer bättre när topparna är friska

förresten så påpekade frisören att mitt hår var "torrt"
jaha, hur får man "blött" hår då? måste ju hålla med om att hockeyfrillan ser väldigt matt ut, men det har inte varit några kluvna hårtoppar?

Det är en myt, håret är ju "dött" det växer ju ut ut hårsäcken och har ingen aning om vad som är händer i toppen.
Men det blir säkert mycket snyggare och trevligare om man klipper topparna lite då och då.

Timmi
2008-01-22, 04:58
tillfälle? vad hindrar dig nu?

aaa, känns bara sunkigt att det inte växt nåt den här månaden
men man får väl se det så att man tar ett steg bak och två steg fram
bara det inte är en myt nu om att hår växer bättre när topparna är friska

förresten så påpekade frisören att mitt hår var "torrt"
jaha, hur får man "blött" hår då? måste ju hålla med om att hockeyfrillan ser väldigt matt ut, men det har inte varit några kluvna hårtoppar?

För tillfället är det faktumet att jag rycker in till sommaren som stoppar mig att försöka på riktigt. Eller ja, kommer låta det växa tills dess men sen blir man ju ett ollon igen ;)

Som liten men fet skrev är hår dött så slitna toppar spelar nog ingen roll.

chidde
2008-01-22, 14:05
aha, okej
för det jag har hört är att hår består av "rör" i mikroskopisk genomskärning
där tar det åt sig syre för att växa, när det är slitet så täpps dessa "rören"
men det kanske är en gammal teori

nån frisör härinne som vill yttra sig?

Snafu
2008-01-22, 14:09
Det finns produkter som återfukar håret. Inpackningar osv. Du bör använda conditioner också, dvs balsam.

Faboulous five signs off.

Tolkia
2008-01-22, 14:19
aha, okej
för det jag har hört är att hår består av "rör" i mikroskopisk genomskärning
där tar det åt sig syre för att växa, när det är slitet så täpps dessa "rören"
men det kanske är en gammal teori
Det syre som hårsäcken behöver får den via blodet, det är ju (som Mental så träffande skrev i någon tråd nyligen) inte så att den andas med små lungor. ;) Däremot ser håret tjockare ut om det är jämnt avklippt och inte ojämnt avnött längst ut. Dessutom vet jag inte riktigt hur det är med nötta hårtoppar; man brukar säga att topparna "klyvs" och om håret är riktigt nött kanske detta sker snabbare än vad det växer, eller i alla fall med samma hastighet?

machine gun
2008-01-22, 14:35
Klipper man inte topparna regelbundet ser håret snart ut som Svinto och sen måste man klippa bort mkt mer för att få bukt med det, så att klippa topparna är inte dåligt. Jag har haft hår ned till svanskotan som längst och när topparna börjar dela sig och allt trasslar ihop sig är det allt annat än vackert. Långt hår ska vara välskött för att vara snyggt.

Rahf
2008-01-22, 15:26
Inte om man föredrar en redig surfarlook! YAAAY! Svinto, here I come!

chidde
2008-02-12, 13:25
sisådär ett par dagar innan uppdatering hade jag en mardröm inatt (igen) *cry*
återigen hade jag klippt mig kort och det kändes otroligt verkligt

chefen gav mig f.ö en pik häromveckan: "chidde... har du klippt dig?"
jag bah, ehhh ja... det har jag (jag klippte ju topparna förra månaden)
men det är ju knappast synligt så många dagar efteråt liksom, så hon bah: "jaaa, jag tyckte väl att det såg ut så"
jovisst *whistle*

anyway, som vanligt är det många påtryckningar och synpunkter på mitt hår. framförallt morsan, jag blir lika irriterad varje gång... därför åker jag inte hem lika ofta heller, det är alltid kul att komma hem men man pallar inte det tjatet

xeym
2008-02-12, 13:34
Tittade i den här tråden för ett bra tag sen satan vad det har växt. Vad satsar du på,
kunna torka sig med håret?:P

jojjep91
2008-02-19, 13:46
Damn ;D nice hår Chidde*!

chidde
2008-02-21, 12:40
Tittade i den här tråden för ett bra tag sen satan vad det har växt. Vad satsar du på,
kunna torka sig med håret?:P

jag siktar på att kunna sätta upp allt i en svans, axellångt kanske?

Damn ;D nice hår Chidde*!

yay, välkommen till tråden :)


ursäkta for the delay den här månaden, har haft mycket att göra på jobbet de senaste dagarna med möten hit och dit. känns inte som att håret har växt så mycket den här månaden eftersom jag klippte det förra månaden, men ptja... lite har det ju växt ändå

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/februari.jpg

det machine gun säger är förövrigt rätt logiskt och sant, har pratat med en stammis som är frisör och stylist. sa att jag hade hört att det var en myt om att håret växer snabbare ifall man klippte topparna och han fick reda ut begreppen

hans svar på detta var att håret växer på som vanligt, ca 1,5 cm per månad. men är topparna kluvna så "äts" håret upp så man får klippa av mycket mer förr eller senare ändå. så på det viset tjänar man på att klippa topparna med jämna mellanrum, då "växer" det snabbare
jag har inte upplevt några kluvna toppar än, beror väl på att jag har rätt tjockt hår så jag kanske inte behöver ansa det lika ofta som skandinaver

Timmi
2008-02-21, 14:25
1,5 cm i månaden måste fan vara önsketänkande, jag har gått från renrakad till lite mer än 2 cm på 2 månader ;)

Nu kan du iaf börja kallas långhårig :D
Ser bra ut, kör hårt!

chidde
2008-03-18, 16:54
uppdatering för mars månad, har varit en riktigt bra månad om man tittar på bilderna! vuxit en bra bit från förra bilden och snart kan man sätta upp håret for real utan vax och grejer

om jag inte minns fel så är det snart 1-årsjubileum för den här tråden, ska bjuda på ett kollage sen på "året som gått" så fort jag får tillfälle

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/mars.jpg

Pelle2
2008-03-18, 17:43
Haha bra jobbat! :D

Mental
2008-03-18, 17:53
http://www.theplatinumpen.com/images/options/hippie400.jpg

chidde
2008-03-19, 01:31
hehe ja det är lite hippievarning på det, ska på jobbintervju snart.. känns som man vill visa upp sig välvårdad och lite så men jag får väl kamma till det lite extra och hoppas att det duger

myling
2008-04-06, 14:25
uppdatering för mars månad, har varit en riktigt bra månad om man tittar på bilderna! vuxit en bra bit från förra bilden och snart kan man sätta upp håret for real utan vax och grejer

om jag inte minns fel så är det snart 1-årsjubileum för den här tråden, ska bjuda på ett kollage sen på "håret som gått" så fort jag får tillfälle

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/mars.jpg

*fniss*

Nitrometan
2008-04-06, 18:37
Tjo! Det är väl dags att uppdatera snart?

Chiddster?

dooh
2008-04-06, 20:22
Sjukt bra jobbat!!
Jävligt kul tråd och jag säger långt hår ftw!

chidde
2008-04-06, 23:52
tack för stödet :)
när jag startade tråden var det ju inte många alls som trodde på det, men nu har det ju hänt grejer!!

fast som sagt, nu håller jag på att söka nytt jobb och det är ju faktiskt en fördel att se lite ordentlig ut :/

uppdatering sker ju i mitten av månaden, så om en vecka ungefär :)

babidi
2008-04-09, 17:40
Jag antar att bilderna är demonstration på längden och inte din vardagliga frisyr, right?

du borde göra en sumobrottarknut på bakhuvudet, slick som satan.

Slartibartfast
2008-04-09, 18:02
Du har bra hårgener! Tycker det ser bra ut (eller har potential för att se bra ut när du fixar till det). Du verkar passa bra i långt hår. :thumbup:

Whistler
2008-04-09, 18:06
Samurai-tofs är ju optimalt annars. :)

Nitrometan
2008-04-09, 20:27
Samurai-tofs är ju optimalt annars. :)
Redan i början på den här tråden så pushade jag för en klassisk kinesisk hårpiska.

Stoltz
2008-04-09, 20:32
Go go, Chidde :) Mitt problem är att jag är pollenallergiker och på sommaren blir långt hår en sådan satans bitch för pollenallergikers. Kommer jag förbi det den här sommarne så ska jag officiellt börja odla för hästsvans också.

Osten80
2008-04-09, 20:40
Go go, Chidde :) Mitt problem är att jag är pollenallergiker och på sommaren blir långt hår en sådan satans bitch för pollenallergikers. Kommer jag förbi det den här sommarne så ska jag officiellt börja odla för hästsvans också.

Baah. Satsa på långt, flåtigt och risigt hår som en riktig Undertaker. :D

Stoltz
2008-04-09, 20:58
Baah. Satsa på långt, flåtigt och risigt hår som en riktig Undertaker. :D

Skägg: Check.
Blick: Check.
Längd: Check.
Muskulös: Shit.
Hår: Nope.

Okay, jag är mer än halvvägs där ;)

Osten80
2008-04-09, 21:00
Skägg: Check.
Blick: Check.
Längd: Check.
Muskulös: Shit.
Hår: Nope.

Okay, jag är mer än halvvägs där ;)

:hbang:

Edit: Sorry för spammande i din tråd, Chidde.

Krampus
2008-04-09, 21:01
Ser bra ut, kör hårt.. :)

chidde
2008-04-10, 02:08
Ser bra ut, kör hårt.. :)

aaaah, där var du allt fyndig va..!
befinner du dig fortfarande i malmöområdet nuförtiden?

jo, bilderna är till för att se utvecklingen... kan slänga in några bilder på hur jag brukar ha det till vardags också

snart dags för uppdatering dessutom folkz, ska bli spännande och se vad som har hänt den här månaden

om 14 dagar firar den här tråden 1-årsjubileum!! :smokin:

chidde
2008-04-16, 14:34
som sagt, den här månaden är det 1-årsjubileum!
och här har vi månadens tillväxt
om två månader räknar jag med att håret letat sig ner mot ändan av hakan

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/april.jpg

såhär ser jag ut till vardags, oftast
ibland skippar jag sidbenan och kammar bak allt, men jag trivs nog bäst i det här just nu

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/vardags.jpg


och eftersom vi firar 1 år idag så bjuder jag på en dubbelbiceps :cool:
det här är ju trots allt ett träningsforum!
vikten ligger strax under 50 kg, har tappat ett par kilon och blivit slätare dessutom. senaste halvåret har varit slitigt mestadels pga jobbet men jag hoppas att suget kommer tillbaka en vacker dag så jag kan vända den negativa trenden


http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/dubbelbiceps.jpg

Stoltz
2008-04-16, 14:38
Ser bra ut!

Jag är lite nyfiken, vad fan har du haft för frisyr på vägen det? Det var mitt "största" problem vad gällde håret när jag hade halvlångt.

Mats Loefstroem
2008-04-16, 14:52
Håret blir kanon, suget kommer och det där med formen lär väl inte vara något problem för en kille som med lite träning drar mer än tre gånger kroppsvikten.

Om du bara grejjar ett nytt jobb och flyttar upp till Solna/Sumpan ska vi ta hand om både dig och din hästsvans. jwzrd är rena Chiddeambassadören och jag har personlig (om än preskriberad) erfarenhet av att frissorna i de här förorterna kan vara jättenajsa.

oath5
2008-04-16, 17:15
Du passar faktiskt i det så :thumbup: Lite Bruce Lee vibbar får man allt, men det får du leva med.

Nitrometan
2008-04-16, 17:43
Hallå!

Snyggt!

Bra jobbat med håret. Kul att du har klarat det i ett helt år.

Jajje
2008-04-16, 18:44
Grymt jobbat! :D.

Bahir
2008-04-16, 19:20
Jag är också på ett "Project: Hästsvans" och din tråd har varit lite av en inspiration. Jag klippte mig senast i slutet av maj förra året, och håret är nu så långt att jag kan sätta några millimetrar av luggen mellan läpparna. Dock räknar jag med att jag kommer behöva nästan dubbelt så långt hår som jag har nu för att kunna sätta håret i en riktig hästsvans, vilket suger! Men hursomhelst, det är jävlig ballt med långt hår och hästsvans, speciellt på indianer. Indianer är alltid coola. Man önskar nästan att man vore en.

RassK
2008-05-17, 23:41
MIn hästsvans är på G nu också! Luggen slutar i munnen så jag hoppas jag inte har så långt kvar ^^

chidde
2008-05-21, 11:56
ursäkta att det har dröjt lite med uppdateringarna gott folk, har som vanligt många bollar i luften.. tyvärr råkar inte träning vara en av bollarna just nu, men läget ska undersökas såklart

hästsvansen ångar på som vanligt, om 5-6 månader kan jag absolut sätta ihop allt, väntar på att luggen och partiet därframme ska växa till sig
har jämnat till lite därbak, men det var efter det här fotot

2008-05-20
http://img176.imageshack.us/img176/2889/majwo6.jpg

Poxeman
2008-05-21, 12:11
Grymt skön tråd!
Själv har jag bestämt mig för att inte klippa mig på hela (h)året som jag är här nere i NZ, luggen går till näsan nu och jag har 9 månader kvar...
Bra jobbat! Du passar bra i långt hår.

Nitrometan
2008-05-21, 12:20
Najs.

Har du bollarna i luften?

Din hästsvans blir fin.

Hur går det med utomlandsjobbet?

chidde
2008-05-21, 14:54
Poxeman
då lär du nog ha tillräckligt för att sätta upp det när du kommer hem, jag har hållt på i 13 månader och då hade jag en bra bit ner till näsan :)

Nitrometan
värst vilken koll du har på vad jag gör :D
utomlandsjobbet skall börja sökas i dagarna, landade i london igårkväll så jag ska bara ha ett par dagar för att installera mig i storstaden

KlopFer
2008-06-03, 21:19
Uppdatering? :cool:

oh, bilderna funkade inte för mig först :D

Men nu gör det!

Då ber jag om en bild när du fixat en liten hästsvans :)

LadyInsane
2008-06-03, 21:23
Jag älskar den här tråden! Kör hårt Chidde!

Bahir
2008-06-03, 21:40
Jag ligger ca ½ till 1 inch bakom dig - och det är några dagar över ett år sedan som jag klippte mig till en hårlängd på runt 3-4 cm. Har äntligen börjat kunna sätta håret i hästsvans, men det främre partiet hår är inte långt nog så jag får sätta det på sidan. Jag har dock klippt nackhåret ett par gånger förut så min hästsvans är för tillfället inte särskilt lång.

Nalfaren
2008-06-03, 22:15
http://www.nalf.se/dump/foto/nicklas_langthar.jpg

Mitt hår växer också som attan, väldigt tjockt också.
Skall klippa igenom det imorgon iofs.

Hästsvans e skönt, men kör med hästboll också :)

chidde
2008-06-03, 22:35
Då ber jag om en bild när du fixat en liten hästsvans

ah, sorry... bilderna ligger på en server som vanligtvis brukar vara stabil
men nu verkar den ha tappat bort sitt ip igen, annars har jag en prototypsvans på sidan 13 (bilden funkar inte i skrivande stund)

senaste bilden ska funka för den är upplagd på en webbsida

Jag älskar den här tråden! Kör hårt Chidde!

HA, jag uppskattar det där... vi kör hårt här som aldrig förr
nu är jag som sagt på arbetsmarknaden, och kräver min arbetsgivare att det ska klippas så kommer det klippas

...men det främre partiet hår är inte långt nog så jag får sätta det på sidan

jag förstår precis vad du menar, håret därbak växer faktiskt fortare än luggen
har ställt den här frågan till min frisör, finns säkert andra teorier men han menar att det såklart beror på många faktorer. men det kan bero på att man sover på sidorna, under natten masseras huvudet och sidpartiet får en bättre blodcirkulation och växer därmed snabbare. det är helt enkelt en bättre tillväxt där, och flinten börjar alltid på toppen... varför det är så vet man alltså inte

[IMG]
Skall klippa igenom det imorgon iofs.

Hästsvans e skönt, men kör med hästboll också :)

varför ska du klippa det?

och hur gör du din hästboll?

Nalfaren
2008-06-03, 23:10
tunna ut det lite å så, behöver inte riktigt så lång jag har nu heller :)

Hästboll, asch, bara skrev så, en "knut" då. Så som "tjejerna" gör ;)

Mescreant
2008-06-06, 18:31
Ser ut att gå bra för dig. :)

Jag fick precis en skön idé och trimmade en del av mitt huvud 3mm, runt örat. Ser rätt konstigt ut just nu, funderar på att ta 3mm över hela huvudet men vågar inte än.

chidde
2008-06-21, 19:48
goddagens alla fans, har varit kass att hålla tiderna den sista tiden men jag försöker fortfarande uppdatera halvvägs in på månaden runt den 15e
allting växer på som vanligt och motivationen är okej, det märks nu att jag tappar otroligt mkt hår.. varje gång jag tvättar det måste jag rensa brunnen för att det inte ska bli stopp. sicket liv tjejerna måste leva alltså :)

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20080621.jpg

den goda nyheten den här månaden är att jag har fått ett nytt jobb,
börjar den 1 juli och de har inte haft några synpunkter mer än att jag kanske kommer få sätta upp det när jag jobbar. men jag börjar ändå bli lite skeptisk på hur man ser ut alltså, mycket gnäll från familjen (som vanligt)
så nu vill jag höra lite synpunkter, hästsvansen börjar ju ta sin form!!

bild 1, framifrån
bild 2, hög knut
bild 3, låg knut

http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/hastsvans.jpg

jag är inte så bra på att sätta upp det (än) så det ser lite löst ut. vet inte om det beror på att det inte är tillräckligt långt eller om jag bara behöver andra hårband, men så ser det ut iallafall!

nåväl...spara eller kapa? hög eller låg knut?
alla synpunkter är välkomna :D

Timmi
2008-06-21, 19:59
Spara, låg knut och se frfn till att träna på att sätta upp håret ordentligt :D Ett sätt kan vara så att du sätter upp det hela jättehårt först och sen lättar man lite på det först efter så att det inte blir den lilla "bullen" hår du får mellan nacken och självaste toffsen (som i min lilla värld ser mindre bra ut ;))

Saknar alltid mitt hår när jag ser den här tråden. Långt hår är kung så skit i vad familjen säger!!

chidde
2008-06-21, 20:16
Ett sätt kan vara så att du sätter upp det hela jättehårt först och sen lättar man lite på det först efter så att det inte blir den lilla "bullen" hår du får mellan nacken och självaste toffsen (som i min lilla värld ser mindre bra ut)


exakt!! det är den "bullen" jag försöker get rid of!!
och jag är helt med ditt resonemang, har alltid tyckt att hög knut är ballt men när jag tittar på bilden så ser låg knut faktiskt snyggare ut
men ja, som sagt... "bullen" är inte alltför sexig

Frida.B
2008-06-22, 14:12
spara.
och som någon innan skrev. Ha det tajt först och sen tar du fingrarna i det uppe på huvudet och drar lite lätt. Eller så drar du fingrarna igenom där bak när du sätter upp håret så du verkligen får med det. Du kan även prova och ha huvudet upp och ner.
Sen kan du dra i hästsvansen så att den åker högre upp på huvudet...

Fed up
2008-06-22, 22:20
Hög tofs (en knut har håret invänt, liksom, det där är en tofs) helt klart! Dra bara åt snodden lite mer, sno den ett varv till eller köp bättre hårband. Tycker tom. du kan ha tofsen en smula högre. När du snott runt hårbandet kan du dela tofsen i två delar och dra åt varsitt håll liksom så dras tofsen åt+bullen försvinner. Ah, du lär dig, träning ger färdighet. Håret är definitivt inte för kort, jag har haft betydligt kortare hår i hästsvans (eller häst-stubb kanske snarare).

Grattis till jobbet och hästsvansen!

Einar
2008-06-22, 22:30
Bara en panflöjt som saknas nu chidde :D


Nej då, det ser bra ut!

chidde
2008-07-18, 23:33
juli månad, märker ingen direkt skillnad
senaste månaden har varit lite rörig, har inte fått i mig tillräckligt mycket näring för att odla på min hästsvans
men i augusti kommer jag nog få lite ordning på det, kanske till och med ska börja gymma

men en fråga, ni som har långt hår... tappar ni mycket hår?
jag tappar väldigt mycket när jag tvättar och kammar håret, ffa när jag tvättar det.. det är så mycket så att jag måste rensa brunnen varje gång för att det inte ska bli stopp. érre normalt eller?

har snackat lite med frisören om det här, han menar att man i snitt tappar 5 hårstrån om dagen men eftersom jag nu har långt hår så verkar det mer
men alltså, jag kan nog uppskatta... det är inte 5 hårstrån vi snackar om, snarare 25?!


anyway, here it is
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20080717.jpg

Elfsberg
2008-07-19, 02:34
Du är inte så snygg på de där bilderna.

:(

Whistler
2008-07-19, 03:13
100 strån om dagen är det jag hört.

Anyways... När får vi se Mitsurugi-tofsen rakt upp? :D

Kwon
2008-07-19, 03:17
Mitsurugi
http://i221.photobucket.com/albums/dd50/BrownieBGG/3d-mitsurugig.jpg

Bahir
2008-07-19, 04:26
Nu när mitt hår också börjar bli ganska långt har även jag märkt att man tappar mer hår än förut (eller så är det tydligare eftersom hårstråna är längre). Det suger ju helt klart, eftersom varje hårstrå är mer än 1 års "arbete". Jag har beslutat mig för att sluta kamma mig, åtminstone för ett tag, så att jag slipper förlora så många hårstrån.

Poxeman
2008-07-19, 04:39
Kul att projektet går vidare!
Själv tycker jag inte att hårtappandet har ökat med längre hår... (borstar/kammar aldrig håret) däremot så är det ju klart större åtgång på schampoo!

Durre
2008-07-19, 10:10
Man tappar alltid mer hår med långt hår, om du vill kan du väl urtunna håret lite på en ca 5-10cm klipper du urtunningen, men jag tror inte du blir flintis :)

shadowfire
2008-07-19, 10:43
Samara?
http://www.dwyfl.org/~chidde/upload/20080717.jpg

Chidde?
http://i240.photobucket.com/albums/ff82/teachtutorials/thering-final-1.gif