handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om en sån dag?


iingenalls
2007-04-23, 20:19
Jag är ju helt vilse så jag tänkte höra med er :) Försöker hitta en balans mat - träning.

Så, om man tränar så här och äter så här, vad skulle det resultera i? Viktnedgång, viktuppgång? Om man tänker att man gör det en lång period, och om man tänker att man gör det bara en dag?

Frukost: Två dl naturell yoghurt, ett äpple, en skiva fullkornsbröd med smör, skinka och lite pumpakärnor.

Lunch: En potatis, massssssa grönsaker, ett glas vatten, tre oxjärpar.

Mellanmål: 1 dl turkisk yoghurt, ett äpple.

Middag: En halv dl pasta, halva tallriken kött, halva tallriken grönsaker, ett glas vatten.

Mellanmål: en o en halv dl naturell yoghurt, ett äpple.

Och så motionen då...
På förmiddagen hård skolidrott (20-40 min kondisträning)
På eftermiddagen en timmes rask promenad
På kvällen en timmes boxpass

Jacky
2007-04-23, 20:45
Ja du...så där lite åt man när man gick på lekis...
Jag tippar på en viktnedgång och trötthet...vad säger ni?
Sedan är det ju alltid individuellt..har ju även att göra med din vikt, ålder, kön, gener osv osv.

iingenalls
2007-04-23, 20:49
Ja du...så där lite åt man när man gick på lekis...
Jag tippar på en viktnedgång och trötthet...vad säger ni?
Sedan är det ju alltid individuellt..har ju även att göra med din vikt, ålder, kön, gener osv osv.

Jasså, vad glad jag skulle bli om det var så. Jag älskar mat :D
Vad hade du lagt till för nåt, nåt exempel bara?

Jag är tjej, 15 år, 163,9 cm och just nu kring 64-65 kg.

LadyInsane
2007-04-23, 20:54
Middagen är innan boxningen förmodar jag?

Isf tycker jag att du borde lägga till iaf kolisar till sista mellanmålet.
Varför inte istället äta två polarbröd extrem med minikeso och kalkon. (Det bästa jag vet:D)

Är detta ett helt nytt upplägg eller har du haft ett liknande tidigare?:)

Rahf
2007-04-23, 20:54
Jag tippar viktnedgång. Speciellt om motionen är nåt du gör väldigt ofta.

Crille666
2007-04-23, 20:56
Känns som det är väldigt lite mat eftersom du motionerar så pass mycket skulle tippa på att det ligger någonstans mellan 1500-2000 kcal. Det borde resultera i viktnedgång.

LadyInsane
2007-04-23, 20:57
Känns som det är väldigt lite mat eftersom du motionerar så pass mycket skulle tippa på att det ligger någonstans mellan 1500-2000 kcal. Det borde resultera i viktnedgång.

Sedan är hon också en ganska liten tjej.

Eddie Vedder
2007-04-23, 20:57
Vad hade du lagt till för nåt, nåt exempel bara?


Ja till att börja med så kan du ju lägga till några extra potäter till lunchen, varför bara en potatis för? Du lär knappast dö av nån extra oxjärpe heller.;)

Samma sak till middagen, ta iaf en hel dl pasta, du tränar ju en del och med det där kolhydratintaget lär du känna dej trött som Jacky säger och inte orka prestera särskilt mycket.

Vad gäller fettintaget är det svårt att svara, jag vet ju inte hur feta oxjärparna är, hur fett köttet är, hur mycket smör du har på mackan, samt hur fet din naturella yoghurt samt din grekiska yoghurt är. Men är det fettsnåla varianter alltihop så bör du nog tillsätta lite fett på både lunch och middag kan jag tro.

Jag skall inte uttala mej för mycket om det hälsomässiga då jag inte är medicinskt utbildad, men att som 15-årig tjej äta alldeles för lite är verkligen inte bra. Var gränsen går och vad det kan innebära anser jag inte att jag har befogenheter att uttala mej om, men det kan va bra att ha i åtanke iaf. För ditt eget bästa.:)

Crille666
2007-04-23, 21:00
Vad är du ute efter? Vill du gå ner i vikt? eller bara bibehålla den vikt du har just nu?

Jacky
2007-04-24, 12:09
Jag saknar omega-3 i ditt kostupplägg. Lite lax, makrill, linfröolja skulle göra susen.

Sniggel
2007-04-24, 13:45
Så himla lite är det väl ändå inte. Hon är en rätt liten tjej. Middagen låter faktiskt rätt stor faktiskt (vilket är bra).
Å andra sidan tränar hon rätt mycket men frågan är vad hennes mål är som sagt.

Jacky
2007-04-24, 15:28
Mitt förslag är att du testar kosten i typ 3 veckor..utvärderar och gör ev. ändringar...

Cerberus
2007-04-24, 16:56
låter som otroligt lite mat även för en liten tjej.Speciellt när du är så aktiv som du är. Låter nästan som idrottsanorexi?

Max
2007-04-24, 21:19
För lite mat.