handdator

Visa fullständig version : Hur skulle ni uppfatta mig?


henko_n
2007-04-23, 19:56
Väger 63-64kg typ o är 176-178 cm lång, vet att jag typ 19-20 bmi så är inte underviktig, men är jag typ en pinne iaf? :P Vore lite skoj o veta :P
Tänkte fortsätta med en viktuppgång till 67kg ungefär, men tar en liten paus att ösa angående maten pga att jag har fått en liten kula haha måste träna "ut" det fett jag har fått först *whistle*

Eddie Vedder
2007-04-23, 20:03
Att du är smal på dom statsen är det ju ingen tvekan om, men att uttala sej mer än så om din kroppsform är omöjligt utan bild.

Mina stats är 65kg på 164cm och jag är ganska smal men inte tanig som en pinne för det. Du kommer ju knappast klassas som obes med några kilon till iaf.

Gör det du känner för.

Vinter
2007-04-23, 20:08
Väger 63-64kg typ o är 176-178 cm lång, vet att jag typ 19-20 bmi så är inte underviktig, men är jag typ en pinne iaf? :P Vore lite skoj o veta :P
Tänkte fortsätta med en viktuppgång till 67kg ungefär, men tar en liten paus att ösa angående maten pga att jag har fått en liten kula haha måste träna "ut" det fett jag har fått först *whistle*

Hur är det möjligt? jag är ca 180cm och väger ca 84kg, men inte är jag fet, kanske inte superdeffad heller men ändå. Träna på och skit i kulan imho, du kanske ska fundera på att ändra matvanorna? ;)

Runda Grodan
2007-04-23, 20:23
Väger 63-64kg typ o är 176-178 cm lång, vet att jag typ 19-20 bmi så är inte underviktig, men är jag typ en pinne iaf? :P Vore lite skoj o veta :P
Tänkte fortsätta med en viktuppgång till 67kg ungefär, men tar en liten paus att ösa angående maten pga att jag har fått en liten kula haha måste träna "ut" det fett jag har fått först *whistle*
Jag tycker inte att du är typ en pinne men väldigt smal och det kan nog vara bra att träna "ut" kulan innan du fortsätter ösa angående maten som du sa.

Zakath
2007-04-23, 20:26
Du är ju åtminstone inte underviktig, men visst är du smal.

Jag brukar säga att om man väger lika mycket som man är cm över en meter i hyfsad form så ser man vältränad/muskulös ut.

henko_n
2007-04-23, 21:20
Hmm, men hur ska jag träna bort min lila kula haha (känns helt sjuk att jag ens kan ha en sådan :P har ALLTID varit extremt smal) vill ju helst inte springa eftersom jag ddå kanske förbärnner för mycket och går ner i vikt? Ska jag bara köra på med situps eller? :Virro

Runda Grodan
2007-04-23, 21:31
Hmm, men hur ska jag träna bort min lila kula haha (känns helt sjuk att jag ens kan ha en sådan :P har ALLTID varit extremt smal) vill ju helst inte springa eftersom jag ddå kanske förbärnner för mycket och går ner i vikt? Ska jag bara köra på med situps eller? :Virro

Om du har ett par kompisar som ställer upp kan ni ju leka "burken". Då springer du ju inte hela tiden utan vilar mycket när du gömmer dig. Annars får du väl se till att du får i dig såpass mycket energi (Gorbys, Billys, Ramen mm) att du inte går ned för fort i vikt.

kspr
2007-04-23, 21:40
säker på att du har en äkta kula då? ;)

Jag menar, jag brukar trycka i mig ganska mycket mat och då är det ofrånkomligt att man har en läcker kula, men "svälter" man sig en dag så ser det rent normalt ut.

Slartibartfast
2007-04-23, 21:46
Snyggaste fysiken jag sett var på ca 65 kg på ca 175 cm.

Lizard
2007-04-23, 21:57
Om du har ett par kompisar som ställer upp kan ni ju leka "burken". Då springer du ju inte hela tiden utan vilar mycket när du gömmer dig. Annars får du väl se till att du får i dig såpass mycket energi (Gorbys, Billys, Ramen mm) att du inte går ned för fort i vikt.

Ursäkta klippet i tråden, men jag måste bonka hr Groda i huvvé. Jag känner ett visst behov av att pedagogisera runt kalorier. Visst innehåller de uppräknade varumärkena energi, men inte i den formen som kroppen mår särdeles bra av. Att springa upp i vikt, särskilt i unga år, genom att äta slakteriavfall, sämsta sortens spannmål och halvhärsket fett utan vare sig fibrer eller grönsakernas inbyggda vitamindepåer är fel så till den milda grad att det gränsar till dumt.

Att gå direkt från barnaårens aningslösa förhållande till "mat" vidare till samma eländiga och kulturlösa gukka men i rikligare tappning ger inte kunskap nog att bygga mycket muskler, hålla sig i trim eller bara vara frisk. Något av adjektiven torde vara aplicerbart på alla kära Kollo-medlemmar?

Muskler byggs när förutsättningarna är de rätta. En aning mer muskler byggs när de är helt rätt. Vill man inte sätta käppar i hjulen för proteinsyntesen bör man alltså vara något påläst och allmänt vaksam. Att tidigt lära sig att viktuppgång klaras med Gorby's ger inte den kunskapen.

Mat, som är en av grundpelarna i muskelbygge förbereds, därnäst tillagas den för att slutligen avnjutas. Har inte alla tre momenten ingått så är det inte mat utan möjligtvis förgiftning. Om inte annat så själsligt.

Lizard

Jacksatan
2007-04-23, 22:25
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.

Runda Grodan
2007-04-23, 22:39
Ursäkta klippet i tråden, men jag måste bonka hr Groda i huvvé. Jag känner ett visst behov av att pedagogisera runt kalorier. Visst innehåller de uppräknade varumärkena energi, men inte i den formen som kroppen mår särdeles bra av. Att springa upp i vikt, särskilt i unga år, genom att äta slakteriavfall, sämsta sortens spannmål och halvhärsket fett utan vare sig fibrer eller grönsakernas inbyggda vitamindepåer är fel så till den milda grad att det gränsar till dumt.

Att gå direkt från barnaårens aningslösa förhållande till "mat" vidare till samma eländiga och kulturlösa gukka men i rikligare tappning ger inte kunskap nog att bygga mycket muskler, hålla sig i trim eller bara vara frisk. Något av adjektiven torde vara aplicerbart på alla kära Kollo-medlemmar?

Muskler byggs när förutsättningarna är de rätta. En aning mer muskler byggs när de är helt rätt. Vill man inte sätta käppar i hjulen för proteinsyntesen bör man alltså vara något påläst och allmänt vaksam. Att tidigt lära sig att viktuppgång klaras med Gorby's ger inte den kunskapen.

Mat, som är en av grundpelarna i muskelbygge förbereds, därnäst tillagas den för att slutligen avnjutas. Har inte alla tre momenten ingått så är det inte mat utan möjligtvis förgiftning. Om inte annat så själsligt.

Lizard
Ha, ha, ha. :laugh:





Jag antar att du bara skojar om att det skulle vara dumt att basera sin kost på Gorbys? :confused: Om du verkligen menar allvar så skulle du väl inte raljera sådär utan istället bara förklara lite enkelt så man förstår vad du skriver, som du brukar göra. Finns det någon nyckel så man kan dechiffrera det där? :D

Slartibartfast
2007-04-23, 22:46
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.

Jag tycker att alla som inte har synliga rutor borde deffa.

Rahf
2007-04-23, 22:47
Klart som fan det är dumt att basera sin kost på micro-mat. Sluta hitta genvägar.

63-64 är smal på gräns till tanig. Alla har sin egen bild av vad smal och tanig är men jag kan lova dig att det uppfattas som väldigt smalt av slumpmässigt frågad människa på gatan.

Tolkia
2007-04-23, 22:50
Ha, ha, ha. :laugh:

Jag antar att du bara skojar om att det skulle vara dumt att basera sin kost på Gorbys? :confused: Om du verkligen menar allvar så skulle du väl inte raljera sådär utan istället bara förklara lite enkelt så man förstår vad du skriver, som du brukar göra. Finns det någon nyckel så man kan dechiffrera det där? :D
Only for you, min vän, med ytterst enkla ord:
Jävligt mycket man lär småkillar med noll koll på kost och träning och halvanorektisk kroppsuppfattning genom att just raljera?

Runda Grodan
2007-04-23, 23:13
Only for you, min vän, med ytterst enkla ord:
Jävligt mycket man lär småkillar med noll koll på kost och träning och halvanorektisk kroppsuppfattning genom att just raljera?
Tack min vän.

Det var fel av mig att skriva såsom jag gjorde i första posten angående micromat men jag trodde inte att någon skulle ta det på allvar, särskilt inte med tanke på "burken-exemplet" alldeles innan. Jag ville illustrera principer och trodde att både småkillarna och ni andra skulle förstå att det bara var ett skämtsamt sätt att göra det.

Det var vidare fel av mig att fortsätta spinna vidare på det hela men jag kunde inte motstå när Lizard, av alla människor, i och med sin något högtravande text, så att säga, lade fram kroken mitt framför näsan på mig. :D

fluffy_ferret
2007-04-24, 17:09
Du är ungefär min längd fast jag väger mer än tio kilo mer. Du kanske inte har samma mål som mig men vill du bli grov ska du sikta på att bli överviktig (BMI>25) fast utan fläsket, vilket blir 75+ kg för dig.

RassK
2007-04-24, 17:13
Jag tycker att alla som inte har synliga rutor borde deffa.

+1 på den

Handcuff
2007-04-24, 17:25
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.

Sjuka spinkis-ideal som härjar bland våra tonåringar. Blir rätt tilt jag också *gah!*

Dalle89
2007-04-24, 18:28
Tror att Brad Pitt i fightclub tillsammans med att man hör om att folk blir tjockare och tjockare som bidrar till "Spinkisidealen"..
OT: Jag skulle tro att du är väldigt smal, eller i har liten muskelmassa och lite "klenisfett"

Fartman
2007-04-24, 18:45
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.

Nog är det väl OK att deffa om man väger sub-70??

Alltså om man är kvinna.

Jacksatan
2007-04-25, 08:05
Jag tycker att alla som inte har synliga rutor borde deffa.

Hur ska de då få nåra muskler?

z_bumbi
2007-04-25, 08:17
Du är ungefär min längd fast jag väger mer än tio kilo mer. Du kanske inte har samma mål som mig men vill du bli grov ska du sikta på att bli överviktig (BMI>25) fast utan fläsket, vilket blir 75+ kg för dig.

Man behöver inte vara överviktigt om man har BMI över 25...

Snake
2007-04-25, 08:37
Man behöver inte vara överviktigt om man har BMI över 25...

Aftonbladet skriver ju det :confused:

Karl_alfred
2007-04-25, 09:37
Klart som fan det är dumt att basera sin kost på micro-mat. Sluta hitta genvägar.

63-64 är smal på gräns till tanig. Alla har sin egen bild av vad smal och tanig är men jag kan lova dig att det uppfattas som väldigt smalt av slumpmässigt frågad människa på gatan.

Det är verkligen tanig väger 80 på samma längd och börjar minst sagt se smal ut.

z_bumbi
2007-04-25, 10:12
Aftonbladet skriver ju det :confused:

Tänkte inte på det.

Slartibartfast
2007-04-25, 12:05
Det är verkligen tanig väger 80 på samma längd och börjar minst sagt se smal ut.

Det är för att du är miljöskadad.

Slartibartfast
2007-04-25, 12:09
Hur ska de då få nåra muskler?

Går alldeles utmärkt att bygga upp sig och fortfarande ha rutor synliga när man är nybörjare. Om man inte är ett fetto från början.

Handcuff
2007-04-25, 14:33
Går alldeles utmärkt att bygga upp sig och fortfarande ha rutor synliga när man är nybörjare. Om man inte är ett fetto från början.

Förmodligen till en väldigt begränsad nivå och inte i närheten av att ligga på överskott.

Slartibartfast
2007-04-25, 15:50
Förmodligen till en väldigt begränsad nivå och inte i närheten av att ligga på överskott.

Självklart måste man ligga på överskott. Jag skrev väl aldrig nåt som antydde nåt annat? Det går att ligga på överskott och fortfarande har rutorna kvar om man är riktigt hård och go när man börjar ligga på överskott. Är man lönnig redan när man börjar ligga på överskott så är man körd.

Philippp
2007-04-25, 16:04
Tänkte inte på det.

Vad han menade är att man följer BMIs riktlinjer vilket innebär 25+ bmi = övervikt för "genomsnitts" människan men att man har över 25 i bmi som deffad om du hänger med?

fluffy_ferret
2007-04-25, 16:40
Har man BMI över 25 är man tekniskt sett överviktig även om det självklart inte stämmer om man är vältränad. Som sagt, inte världens bästa mått.

z_bumbi
2007-04-25, 16:46
Vad han menade är att man följer BMIs riktlinjer vilket innebär 25+ bmi = övervikt för "genomsnitts" människan men att man har över 25 i bmi som deffad om du hänger med?

Men man följer inte enbart de riktlinjerna utan man måste alltid ta hänsyn till varje enskild person, BMI är bara ett verktyg av flera när man bedömmer övervikt.

Edit: I just det här fallet vet jag inte överhuvudtaget varför BMI dök upp i tråden, inte heller varför gränsen 25 i BMI skulle betyda att man är grov..

Rahf
2007-04-25, 17:59
Självklart måste man ligga på överskott. Jag skrev väl aldrig nåt som antydde nåt annat? Det går att ligga på överskott och fortfarande har rutorna kvar om man är riktigt hård och go när man börjar ligga på överskott. Är man lönnig redan när man börjar ligga på överskott så är man körd.

Ooh ja det erfar jag nu! Var halvt lönnis när jag startade men kan inte sluta efter så kort tid heller. Får se hur mycket fläsk det byggs på innan det är dags att skala.

Philippp
2007-04-25, 18:08
Men man följer inte enbart de riktlinjerna utan man måste alltid ta hänsyn till varje enskild person, BMI är bara ett verktyg av flera när man bedömmer övervikt.

Edit: I just det här fallet vet jag inte överhuvudtaget varför BMI dök upp i tråden, inte heller varför gränsen 25 i BMI skulle betyda att man är grov..

z_bumbi det var precis det jag menade, det är inget bra sätt att mäta på men om person x har 9% kroppsfett på 18 bmi och person y har 25 bmi på 9% kroppsfett så är person y grövre och vissa använder det sättet för att förklara hur 'grova' dem är :P
f.ö så anser jag att även om man har 25 i bmi och är deffad så är man inte särskilt grov :P

pejo
2007-04-25, 18:21
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.
*bs*
Det beror ju på hur lång man är!
Det är inte vikten i sig som bestämmer om man mår bra av att bli av med fett. Det är ju hur hur mycket fett man har på kroppen som bestämmer detta.

fluffy_ferret
2007-04-25, 22:37
Har man för mycket mage så är det bara deffa, oavsett vad man väger.

fluffy_ferret
2007-04-26, 16:12
Edit: I just det här fallet vet jag inte överhuvudtaget varför BMI dök upp i tråden, inte heller varför gränsen 25 i BMI skulle betyda att man är grov..

BMI>25 = överviktig.

Jag tog upp BMI för att det är bättre än att säga "gå upp 5 kg". Förresten så har jag har inte sett så många personer med ett BMI på 20 som jag skulle beskriva som grova så ifall man vill bli större kan man lika gärna sätta upp ett mål på att höja sin BMI till 23-25, förutsatt att magen inte växer samtidigt.

Det är vad jag har gjort i princip. Jag satte upp ett mål på 25 BMI och nu är jag där faktiskt, men lite grövre än så här vill jag bli.

z_bumbi
2007-04-26, 16:45
BMI>25 = överviktig.

Nej.