handdator

Visa fullständig version : "kcg2" .. "K-A" .. eller .. "K-A + L-Glutamin + Beta - Alanin"


BigForre
2007-04-22, 21:00
Kommer om en vecka kliva på träningen lite hårdare ett slag och tänkte mig en liten fysisk / mental knuff. Har vid ett tillfälle provat kcg2, vilket jag upplevde som en produkt som fungerade bra. Har sedan också provat vanliga kcg, vilket jag inte upplevde som lika bra.

Har nu funderat på att antingen prova på Kre-Alkalyn, eller köra på det för mig säkra kortet kcg2. Hur upplever ni skillnaderna mellan dessa? Och sedan funderade jag på tanken att köpa kcg2´s produkter sepparat, vilket för mig ser ut att vara mycket billigare faktiskt, någon som provat att lösa det på det sättet? Hur kcg2 ser ut exakt fördelningsmässigt är det väl inget som herr Fairing vill berätta dock, men men...

krilleh
2007-04-22, 21:28
kcg2 innehåller bland annat kre-alkalyn.

BigForre
2007-04-22, 21:51
kcg2 innehåller bland annat kre-alkalyn.

Yes...det går att utläsa att jag är medveten om redan i rubriken ;)

Edit: Nja...om man läser inlägget också iof..

krilleh
2007-04-22, 22:06
"Har nu funderat på att antingen prova på Kre-Alkalyn, eller köra på det för mig säkra kortet kcg2." Så vad menar du? du kör ju redan på kre-alkalyn.

BigForre
2007-04-22, 22:10
"Har nu funderat på att antingen prova på Kre-Alkalyn, eller köra på det för mig säkra kortet kcg2." Så vad menar du? du kör ju redan på kre-alkalyn.

Det är helt korrekt, men ägg är inte samma sak som pannkakor. Så bara för att man ätit pannkakor behöver man inte veta hur ägg smakar.

Raggis
2007-04-22, 22:13
Köp kre denna gång, och testa. Sen gör du en bedömning utöver dina erfarenheter. Tänk på att alla inte upplever samma "reslutat".

BigForre
2007-04-22, 22:21
Köp kre denna gång, och testa. Sen gör du en bedömning utöver dina erfarenheter. Tänk på att alla inte upplever samma "reslutat".

Eller så köper jag K-A och så köper jag L-G och B-A vid sidan om och lagar pannkakor :) .

Naturligtvis upplever inte alla samma resulat. Huvudfrågan som jag hade tänkt mig kankse kom lite i skymundan, vilken var tanken att kanske köpa kcg2´s beståndsdelar var för sig.

Har suttit och kikat lite i tidigare trådar och känns lite som att fairing vid tidigare tillfälle, kanke utan att ha tänkt på det, sågar kcg2 indirekt genom att förklara fördelen med att K-A säljs i kapslar, vilket tydligen bevarar ämnena på ett mycket bättre sätt än annars. Doseringen K-A i kapselform vs löst gick tydligen inte att jämföra, varför tesen om att köpa kcg2´s innehåll var för sig med då bla K-A i kapselform torde bli billigare.

But still...någon som faktiskt kör på det sättet?

Raggis
2007-04-22, 22:28
Eller så köper jag K-A och så köper jag L-G och B-A vid sidan om och lagar pannkakor :) .

Naturligtvis upplever inte alla samma resulat. Huvudfrågan som jag hade tänkt mig kankse kom lite i skymundan, vilken var tanken att kanske köpa kcg2´s beståndsdelar var för sig.

Har suttit och kikat lite i tidigare trådar och känns lite som att fairing vid tidigare tillfälle, kanke utan att ha tänkt på det, sågar kcg2 indirekt genom att förklara fördelen med att K-A säljs i kapslar, vilket tydligen bevarar ämnena på ett mycket bättre sätt än annars. Doseringen K-A i kapselform vs löst gick tydligen inte att jämföra, varför tesen om att köpa kcg2´s innehåll var för sig med då bla K-A i kapselform torde bli billigare.

But still...någon som faktiskt kör på det sättet?

Litar du på allt du läser? Speciellt tillverkarnas egna annonser :P Läs runt lite här, så kanske du ändrar din uppfattning =)

BigForre
2007-04-22, 22:30
Litar du på allt du läser? Speciellt tillverkarnas egna annonser :P Läs runt lite här, så kanske du ändrar din uppfattning =)

Litar absolut inte på allt jag läser, vad var det du syftade på?

Raggis
2007-04-22, 22:32
Litar absolut inte på allt jag läser, vad var det du syftade på?

Syftade på ditt föregående inlägg.

Kör på med KCG2 om det nu funkar. Tror knappast du märker någon märkbar skillnad om du nu köper beståndsdelarna styckvis, och sedan gör någon häxblandning utav det.

BigForre
2007-04-22, 22:36
Syftade på ditt föregående inlägg.

Kör på med KCG2 om det nu funkar. Tror knappast du märker någon skillnad om du nu köper beståndsdelarna styckvis, och sedan gör någon häxblandning utav det.

Förstod fortfarande inte var min brist på källkrik infann sig. Fairings uttalande i en gammal tråd rörande K-A i kapselform vs löst går väl att diskutera, men det faktum att de säljer kcg2 med fritt K-A torde göra att han inte bara kastar det ur sig.

Vet inte om det var något annat du tänkte på..

Raggis
2007-04-22, 22:49
Jaja. Wait 4 teh Grub :)

Mitched
2007-04-22, 22:50
Förstod fortfarande inte var min brist på källkrik infann sig. Fairings uttalande i en gammal tråd rörande K-A i kapselform vs löst går väl att diskutera, men det faktum att de säljer kcg2 med fritt K-A torde göra att han inte bara kastar det ur sig.

Vet inte om det var något annat du tänkte på..

Har faktiskt funderat på samma sak. Anledningen till att det säljs i pulverform är så vitt jag vet att det skulle blivit ganska mkt dyrare i kapslar. Fördelen med kapslar är väl att ämnena blir mer lättillgängliga för kroppen.

Håller själv som bäst på att prova vanliga KCG som finns för halva priset i en webshop. Skillnaden där är att kreatinet är citrat istället för alkalyn som i KCG2. Har än så länge bara testat vid två träningstillfällen men tycker mig kunna känna lite mer boost jämfört med när jag enbart kört kre-alkalyn (pulver).

BigForre
2007-04-22, 22:55
Jaja. Wait 4 teh Grub :)

Nja, honom behöver man inte alltid...

Har faktiskt funderat på samma sak. Anledningen till att det säljs i pulverform är så vitt jag vet att det skulle blivit ganska mkt dyrare i kapslar. Fördelen med kapslar är väl att ämnena blir mer lättillgängliga för kroppen.

Håller själv som bäst på att prova vanliga KCG som finns för halva priset i en webshop. Skillnaden där är att kreatinet är citrat istället för alkalyn som i KCG2. Har än så länge bara testat vid två träningstillfällen men tycker mig kunna känna lite mer boost jämfört med när jag enbart kört kre-alkalyn (pulver).

Självklart blir det dyrare med kapslar. Det är det som är det intressanta att kcg2 faktiskt är så pass dyrt som det är om man jämfört med vad det skulle bli att plocka ihop det själv, trots att K-A då är förpackat i kapsel, vilket tydligen bevarar det på ett mkt bättre sätt.

Som jag nämnde tidigare upplevde jag inte alls lika bra resultat av kcg som kcg2, så valet står väl mellan att köra en bart K-A eller kcg2, antingen ehet ihopköpt eller av fairing färiglagat.

Skulle kanske då iof kunna köra enbart K-A och B-A, med tanke på vad som sägs om L-G...men finns ju fortfarande folk som talar sig varma om det. Sägs ju iof att det ska kunna vara bra för immunfösvaret om inte annat =)

Mitched
2007-04-22, 22:59
Hittar du en bra mix mellan substanserna i en egenblandad "KCG2" får du gärna pma mig:)

shadowfire
2007-04-22, 23:02
styrkemässigt/prestationsmässigt märkte jag ingen skillnad på kgc2 och krealkalyn... men jag gillade att kgc2't var i pulverform kontra krealkalynet som var kapslar (iofs bara att öppna kapseln men ändå), sedan får beta-alaninets stickningar mig så brutaltaggad så.... jag säger kreatin + beta alanin eller krealkalyn + beta alanin = teh pwn...

schabo-labo
2007-04-23, 09:30
känns lite som att fairing vid tidigare tillfälle, kanke utan att ha tänkt på det, sågar kcg2 indirekt genom att förklara fördelen med att K-A säljs i kapslar
Med andra ord blir kre-alkarynet i KCG2 verkningslöst eftersom det är pulver? *gah!*

Fairing
2007-04-23, 09:58
Med andra ord blir kre-alkarynet i KCG2 verkningslöst eftersom det är pulver? *gah!*

Nej , men du behöver äta mer kre alkalyn när det är i pulverform jämfört med kapslar.KCG skulle komma i kapslar från början men det vart för dyrt.

Förövrigt verkar för många utgå från att man alltid säger saker för att tjäna pengar. För oss spelar det ingen roll om ni köper KCG 2 , Kre alkalyn osv.

Vill ni göra det lätt och slippa krångla med flera burkar så köper ni KCG 2

Vill ni vara mer "optimala" så köp kre alkalyn (i kapslar) och ät beta alaninet separat runt 4-6g/dag

Själv så varierar jag och kör båda varianterna kombinerat med Lean*flex*

Mitched
2007-04-23, 10:19
Vill ni vara mer "optimala" så köp kre alkalyn (i kapslar) och ät beta alaninet separat runt 4-6g/dag


Hade varit intressant att få ett personligt utlåtande om hur du tycker det funkar?

Fairing
2007-04-23, 10:38
Hade varit intressant att få ett personligt utlåtande om hur du tycker det funkar?

Personligen så tycker jag att KCG 2 ger mycket bra effekt och ofta orkar jag inte hålla på med massa burkar. Har sysslat med detta i så många år så jag numera försöker göra allt enkelt och istället lägger energin på träning och sköta kosten riktigt bra:D

När jag är extra motiverad så kör jag på mellan 4-6 kapslar Kre Alkalyn och runt 5g beta alanin ( har provat högre doser men 4-6g är tillräckligt för mig) kombinerar alltid detta med 1-2st Lean. Får "lite" mer styrka ,blir "lite" mer taggad och mer repstålig av denna mix jämfört med KCG 2.

BigForre
2007-04-23, 13:02
Fairing: Förstod inte heller riktigt varför du skulle skriva vad som helst bara för att flytta över lite försäljning mellan två av dina egna produkter. I övrigt tack för ett mycket givande svar angående hur du själv provat att dosera K-A och B-A. Krånglet ser jag väl inte så förbannat mycket problem i, för min del blir det väl funktion för det pris jag lägger ut, vilket jag efter lite funderande kom fram till att det borde bli aningen billigare genom att plocka själv, ffa om man tar hänsyn till en något lägre dosering med kapsel.

Tog dock beslutet nu att jag köper mig en kcg2 och provar en gång till, var ett litet slag sedan och ser om jag är nöjd även denna gång. Blir lite mycket att köpa tre burkar för dryga tusenlappen och komma fram till att man inte är riktigt nöjd..

Tack ytterligare en gång för bra svar.