handdator

Visa fullständig version : Dextropur vars ?


shirunai
2003-03-17, 23:43
Vars finns Dextropur, vad kostar det ungefär, jag tror jag har hört att det finns i vanliga livsmedelsbutiker....isåfall vars finns dem oftast så man slipper springa i hela affären, finns dem där alla diabetes grejjer är eller vanligt socker eller någon annan stans?


:cool:

Pez
2003-03-17, 23:55
Originally posted by shirunai
Vars finns Dextropur, vad kostar det ungefär, jag tror jag har hört att det finns i vanliga livsmedelsbutiker....isåfall vars finns dem oftast så man slipper springa i hela affären, finns dem där alla diabetes grejjer är eller vanligt socker eller någon annan stans?


:cool:

Fråga personalen. :rolleyes:

/pez

dormin
2003-03-18, 00:11
I "min" butik så finns iaf dextropuren vid sockret och som du sa för diabetes motsv. så kolla där så hittar du de nog en vit förpackning med blåa streck eller..nått ;) annars va de väll någon som tipsade här att man kunde köpa billigt maltodextrin på öl/vin butiken..kanske kan vara något ? :)

Men som Pez sa... bara o fråga annars :smokin:

shirunai
2003-03-18, 00:16
Originally posted by Pez


Fråga personalen. :rolleyes:

/pez



jag är otroligt blyg :em:


neh men lättast att försöka hitta den med eran hjälp först istället för att whina om vars dextropur finns :D

Pez
2003-03-18, 00:41
Originally posted by shirunai




jag är otroligt blyg :em:


neh men lättast att försöka hitta den med eran hjälp först istället för att whina om vars dextropur finns :D

Skärp dig!

Personalen finns där för att dom får betalt för att serva kunder.. simple. Dom tar garanterat inte illa upp om du frågar var en vara är så du kan köpa den...

/pez

shirunai
2003-03-18, 08:16
Originally posted by Pez


Skärp dig!

Personalen finns där för att dom får betalt för att serva kunder.. simple. Dom tar garanterat inte illa upp om du frågar var en vara är så du kan köpa den...

/pez

helt rätt!
men det går ju fortfarande snabbare att fråga här, hittar jag inte dextropur får jag väll fråga...dom såg ju så sur ut förra gången när jag frågade om de hade psyllium frön :D

Fultjack
2003-03-18, 09:16
ibland vet dom inte ens om dom har dextropur eller inte , har hänt mig :insane:

z_bumbi
2003-03-18, 12:27
Fultjack: Fråga efter druvsocker så kanske de vet vad det är.

I allmänhet så är det väl enklare att köpa minst två kilo per gång i en bryggeriaffär även när det gäller druvsocker.

Everest
2003-03-18, 19:51
vilket har högst GI maltodextrin eller dextropur? :rolleyes:

z_bumbi
2003-03-18, 20:46
Everest: Är väl minmal skillnad har jag för mig, kolla på www.kolozzeum.com

Wilson
2003-03-19, 00:03
de kan väl inte vara så bra för tänderna egentligen att hälla i sig nån deciliter dextropur efter varje träning..

shirunai
2003-03-19, 07:38
Originally posted by Wilson
de kan väl inte vara så bra för tänderna egentligen att hälla i sig nån deciliter dextropur efter varje träning..


är du orolig borstatänderna ?

EiseltUK
2003-03-19, 18:17
Ta ett Xylitol-tuggummi efter.

/ Henrik

King Grub
2003-03-19, 18:31
Inte Hubba-Bubba? :(