handdator

Visa fullständig version : Tjejer och deras presentationer av de själva.


aliquis
2007-04-22, 14:09
Alltså vad är det med alla tjejer som skriver:
"Är så trött på att "leka" runt i mitt liv. Den delen har jag redan klarat av."

eller saker i stil med
"tröttnat på krograggen" bla bla osv.

Varför vill man framhäva att nu har man nog knullat runt tillräckligt med diverse skabb på krogen så nu är man sugen på något lite seriösare?

Jag tycker bara det låter så fruktansvärt skabbigt, inte attraktivt någonstans =P

mini
2007-04-22, 14:13
Oh noes, flickorna har knullat innan de sökte en make!

Lasse Kongo
2007-04-22, 14:13
Det är bättre med dem som BER om att bli bannade på ett forum för de inte klarar av att hålla sig borta av egen maskin då eller?

:laugh: *screwy*

aliquis
2007-04-22, 14:17
Det är bättre med dem som BER om att bli bannade på ett forum för de inte klarar av att hålla sig borta av egen maskin då eller?

:laugh: *screwy*Du lever ju i någon alternativ upponervänd värld där xbox360 äger så din åsikt räknas inte.

aliquis
2007-04-22, 14:17
Oh noes, flickorna har knullat innan de sökte en make!Ja! De är skabb!

Jag har rätt till min åsikt!

Lasse Kongo
2007-04-22, 14:19
Du lever ju i någon alternativ upponervänd värld där xbox360 äger så din åsikt räknas inte.

Jorå, det räknas allt, annars hade du inte tagit åt dig, undra vem som lever i en uppochnervärld, jag har jobb, sambo sedan måååånga år tillbaks, fint boende ett brett socialt liv osv.

Och vad gör du, postar trådar om att tjejer inte ska ligga med andra innan de träffar dig (vakna upp) postar trådar på Basshunters k u k och andra totallt MENINGSLÖSA trådar som inget fattar ett skit av.

Kul liv du verkar ha :D

Einar
2007-04-22, 14:20
Vad är det för fel på att flickorna nu letar efter ett mer seriöst förhållande?

Kom att tänka på ett avsnitt av Southpark :D

- Good for you!

- THAAAAAAAANKS! :thumbup:

Einar
2007-04-22, 14:21
Ja! De är skabb!

Jag har rätt till min åsikt!

Finns det inga Amishförsamlingar i Sverige?

Dumleman
2007-04-22, 14:22
Jorå, det räknas allt, annars hade du inte tagit åt dig, undra vem som lever i en uppochnervärld, jag har jobb, sambo sedan måååånga år tillbaks, fint boende ett brett socialt liv osv.
Herregud sök hjälp för fan.

Lasse Kongo
2007-04-22, 14:23
Herregud sök hjälp för fan.

Hjelp?

aliquis
2007-04-22, 14:24
Jorå, det räknas allt, annars hade du inte tagit åt dig, undra vem som lever i en uppochnervärld, jag har jobb, sambo sedan måååånga år tillbaks, fint boende ett brett socialt liv osv.

Och vad gör du, postar trådar om att tjejer inte ska ligga med andra innan de träffar dig (vakna upp) postar trådar på Basshunters k u k och andra totallt MENINGSLÖSA trådar som inget fattar ett skit av.

Kul liv du verkar ha :DTar åt och tar åt mig, jag ser inget fel i att be om att bli bannad, så jag lider inte av att någon påpekar det om det är vad du tror. Det är ju knappast jag som började trenden =P

Klart folk förstod basshuntertråden, du är bara sur för att du blir ägd av basshunter.

Jag tycker fortfarande att det låter skabb att ****** runt med allt som rör sig, jag förstår inte varför det ses som "fel" åsikt och något som bör nedvärderas? Alla måste vara lösaktiga och frisläppta för att det är den tiden vi lever i?

Nu kan de väl visserligen få ha knullat omkring ändå men varför skriva att man typ har tröttnat på det och nu vill göra något seriösare? Ger ett seriöst intryck? Men vad vet jag.

Lasse Kongo
2007-04-22, 14:26
Tar åt och tar åt mig, jag ser inget fel i att be om att bli bannad, så jag lider inte av att någon påpekar det om det är vad du tror. Det är ju knappast jag som började trenden =P

Klart folk förstod basshuntertråden, du är bara sur för att du blir ägd av basshunter.

Jag tycker fortfarande att det låter skabb att ****** runt med allt som rör sig, jag förstår inte varför det ses som "fel" åsikt och något som bör nedvärderas? Alla måste vara lösaktiga och frisläppta för att det är den tiden vi lever i?

Nu kan de väl visserligen få ha knullat omkring ändå men varför skriva att man typ har tröttnat på det och nu vill göra något seriösare? Ger ett seriöst intryck? Men vad vet jag.

Tjejer är skumma helt enkelt.

Tolkia
2007-04-22, 14:29
För att ge ett åtminstone halvseriöst svar så tror jag att formuleringar kring att man "tröttnat på att ragga på krogen" (som f.ö. är lika vanliga i kontakannonser författade av yngre - ja, de är betydligt ovanligare hos sextioplussare - HERRAR) inte skall läsas som "jag brukar knyla runt på krogen med varje "skabb" jag hittar" utan som ett försök att poängtera att man inte tror att krogen är the place att hitta någon att dela livet med (vilket den ju trots allt framställs som, särskilt av folk som är angelägna om att få fram att de är "hippa" och "ute i svängen"). Att skriva att man "tröttnat på att leka runt" är inte heller nödvändigtvis att läsa som "jag har knylat runt som fan men nu har jag kommit på Bättre tankar(tm)" utan kan också vara ett sätt att poängtera att man söker en partner, inte något tillfälligt lattjolajban (som ju också söks i mängder på t.ex. Spraydate).

Om man sedan anser att tjejer skall vara virgo intacta för att vara intressanta är det väl bara att ignorera annonser av sådana som låter antyda att de redan är deflorerade (jag misstänker att det kan minska urvalet en aning, dock, särskilt om man är 20+)?

aliquis
2007-04-22, 14:29
Vad är det för fel på att flickorna nu letar efter ett mer seriöst förhållande?

Kom att tänka på ett avsnitt av Southpark :D

- Good for you!

- THAAAAAAAANKS! :thumbup:Är väl inget, men varför flasha med att hon minsann har fått ****** runt också men att nu så kanske det var dags att göra något seriösare? Krävs jävla mycket skills för att få ****** runt med halva sverige som tjej?

Larsson
2007-04-22, 14:35
Är väl inget, men varför flasha med att hon minsann har fått ****** runt också men att nu så kanske det var dags att göra något seriösare? Krävs jävla mycket skills för att få ****** runt med halva sverige som tjej?

Öh, nej. Du är inte så mycket på krogen va?

LadyInsane
2007-04-22, 14:37
Folk får ha sex med vilka de vill, hur mycket de vill. Om nu tjejerna har dejtat en hel del, good for them! Nu vet de helt enkelt vad de söker.

Jag tycker att det är bra att både tjejer och killar experimenterar. Jag menar, jag kan inte tänka mig en värre turn-off än en kille som är oskuld....:D

Lelle Pelle
2007-04-22, 14:37
Jag har nummer till ett par lestadianer som du kan få:thumbup:

Lexidos
2007-04-22, 14:39
För att ge ett åtminstone halvseriöst svar så tror jag att formuleringar kring att man "tröttnat på att ragga på krogen" (som f.ö. är lika vanliga i kontakannonser författade av yngre - ja, de är betydligt ovanligare hos sextioplussare - HERRAR) inte skall läsas som "jag brukar knyla runt på krogen med varje "skabb" jag hittar" utan som ett försök att poängtera att man inte tror att krogen är the place att hitta någon att dela livet med (vilket den ju trots allt framställs som, särskilt av folk som är angelägna om att få fram att de är "hippa" och "ute i svängen"). Att skriva att man "tröttnat på att leka runt" är inte heller nödvändigtvis att läsa som "jag har knylat runt som fan men nu har jag kommit på Bättre tankar(tm)" utan kan också vara ett sätt att poängtera att man söker en partner, inte något tillfälligt lattjolajban (som ju också söks i mängder på t.ex. Spraydate).

Om man sedan anser att tjejer skall vara virgo intacta för att vara intressanta är det väl bara att ignorera annonser av sådana som låter antyda att de redan är deflorerade (jag misstänker att det kan minska urvalet en aning, dock, särskilt om man är 20+)?

+1

Lasse Kongo
2007-04-22, 14:40
Folk får ha sex med vilka de vill, hur mycket de vill. Om nu tjejerna har dejtat en hel del, good for them! Nu vet de helt enkelt vad de söker.

Jag tycker att det är bra att både tjejer och killar experimenterar. Jag menar, jag kan inte tänka mig en värre turn-off än en kille som är oskuld....:D

Förstår det, dock säger jag motsatsen vad gäller er, det kan vara väldigt upphetsande att få breda upp en oskuld framför sig *drool*

shadowfire
2007-04-22, 14:40
bara bra om tjejen har sett en snopp innan så hon vet lite hur den fungerar o så... ser inte det skabbiga i det hela... fullkomligt normalt att man söker mer seriösa saker ju äldre man blir, då man börjar komma i tankar kring familj osv.. inte direkt vad man tänker kanske då man är 20 bast...

Lexidos
2007-04-22, 14:43
Förstår det, dock säger jag motsatsen vad gäller er, det kan vara väldigt upphetsande att få breda upp en oskuld framför sig *drool*

Vet inte varför ordet smörgåsbord dök upp i tanken när jag läste detta.:)

aliquis
2007-04-22, 14:44
Öh, nej. Du är inte så mycket på krogen va?Du är inte så smart va?

clash
2007-04-22, 14:46
Alltså ... är det inte totalt uppenbart för alla varför dom skriver och berättar att dom knullat runt en del, e trötta på krograggen osv osv... Det betyder färdigöversatt = "Hej jag har varit ute o lekt av mig. Nu känner jag mig redo att möta någon för ett mer seriöst förhållande!"

Fan det e ju asbra, alla borde ha en skylt i pannan där det stog "färdiglekt" eller "leker" ... E ju totalt döfött och värdelöst att inleda något seriöst med en tjej som legat med 2,5 kille o e väldigt nyfiken på resten av kakan.... kommer lixom inte hålla i längden =)

Lexidos
2007-04-22, 14:46
Du är inte så smart va?

Jag vädrar bann på gång...:banned :smash:

Supercharger
2007-04-22, 14:47
Är väl inget, men varför flasha med att hon minsann har fått ****** runt också men att nu så kanske det var dags att göra något seriösare? Krävs jävla mycket skills för att få ****** runt med halva sverige som tjej?

Vill en tjej knula så ser hon till att hon får det, gäller inte för en kille. Spelar ingen roll hur mycket du raggar!

Tjejerna bossar:D

Racso
2007-04-22, 14:47
Alltså vad är det med alla tjejer som skriver:
"Är så trött på att "leka" runt i mitt liv. Den delen har jag redan klarat av."

eller saker i stil med
"tröttnat på krograggen" bla bla osv.

Varför vill man framhäva att nu har man nog knullat runt tillräckligt med diverse skabb på krogen så nu är man sugen på något lite seriösare?

Jag tycker bara det låter så fruktansvärt skabbigt, inte attraktivt någonstans =P

Är det inte i så fall bra att de kommit på bättre tankar? Att de inte fortsätter med sin tidigare hobby?

Men jag håller med dig om att det är äckligt med folk som knullar runt. Oavsett kön.

:thumbup: för könssjukdomar.

aliquis
2007-04-22, 14:48
Jag vädrar bann på gång...:banned :smash:Då lär du ha något allvarligt fel på luktsinnet.

Larsson
2007-04-22, 14:48
Du är inte så smart va?

Vad menar du? Du påstod att det krävdes massa skills för en tjej att få ligga runt. Men går man in på närmsta krog ser man att så inte är fallet.

Racso
2007-04-22, 14:48
Alltså ... är det inte totalt uppenbart för alla varför dom skriver och berättar att dom knullat runt en del, e trötta på krograggen osv osv... Det betyder färdigöversatt = "Hej jag har varit ute o lekt av mig. Nu känner jag mig redo att möta någon för ett mer seriöst förhållande!"

Fan det e ju asbra, alla borde ha en skylt i pannan där det stog "färdiglekt" eller "leker" ... E ju totalt döfött och värdelöst att inleda något seriöst med en tjej som legat med 2,5 kille o e väldigt nyfiken på resten av kakan.... kommer lixom inte hålla i längden =)

Bra poäng, men man vill kanske inte ha en tjej som är SÅÅÅÅ nyfiken?

Smaken är som baken...

Hades
2007-04-22, 14:49
Att framställa sig själv som åtråvärd är ju a och o i raggning, både för killar och tjejer. Att som tjej skriva att man är trött på krogragg eller att "leka runt" tjänar alltså två syften:
1) Det visar att hon minsann inte är hopplöst oattraktiv, eftersom hon tydligen fått ragg på krogen mer än en gång, om man får tro henne.
2) Det visar att hon är intresserad av något mer seriöst, killar som är ute efter ett ONS göre sig icke besvär alltså.

Hur detta skulle vara "skabbigt" eller oattraktivt har jag svårt att se.

LadyInsane
2007-04-22, 14:52
Förstår det, dock säger jag motsatsen vad gäller er, det kan vara väldigt upphetsande att få breda upp en oskuld framför sig *drool*

Ja, fast sen är det nog skillnad mellan en oerfaren kille och en oerfaren tjej...:D

JustinCredible
2007-04-22, 14:53
"Trött på krogragg" kan väl betyda mer än att hon knulat sig less på dom.

Vad menar du? Du påstod att det krävdes massa skills för en tjej att få ligga runt. Men går man in på närmsta krog ser man att så inte är fallet.


Ironi ftw

aliquis
2007-04-22, 14:53
Är det inte i så fall bra att de kommit på bättre tankar? Att de inte fortsätter med sin tidigare hobby?

Men jag håller med dig om att det är äckligt med folk som knullar runt. Oavsett kön.

:thumbup: för könssjukdomar.Jag vet att min syster delar min åsikt på det här planet, för när vi har talat om en gemensam bekant, och eventuellt andra också, som väl har varit lite mer frisläppta och knullat runt mer så var hon väl av åsikten att tjejer inte gillade det, eller åtminstone inte hon. Men det beror väl kanske mest på att det inte ger ett så seriöst intryck och är något man vill satsa på när man inte vet om personen i fråga bara är ute efter något tillfälligt och därför raggar och knullar med en eller om det är något mer seriöst på gång. Jag kan ju inte uttala mig om hur hon resonerar, jag vet bara att hon inte verkade uppskatta om killen i fråga hade knullat runt alltförmycket heller.

Nu har ju hon dock hunnit med mer på det där planet än mig såklart ;D

Vi har ju inga religösa föräldrar eller så så det kanske är lite konstigt om just vi har den åsikten men inte folk överlag? Men överhuvudtaget har det ju inte talats så mycket om sex hemma, och våra föräldrar var ju rätt gamla, så kanske beror på det? Om man har yngre föräldrar som är lite mer nyförälskade och kysser varandra öppet osv kanske det blir en annan sak. I mitt fall var de ju 38 och 35 och i min systers fall 40 och 37 så.. (nu orkar jag inte klura gällande månader men om man ser till årtal.)

Om mamma och pappa bara var en 17år eller säg 23 så blir det kanske lite annorlunda uppväxt med mer frisläppta tankegångar.

shadowfire
2007-04-22, 14:54
Alltså ... är det inte totalt uppenbart för alla varför dom skriver och berättar att dom knullat runt en del, e trötta på krograggen osv osv... Det betyder färdigöversatt = "Hej jag har varit ute o lekt av mig. Nu känner jag mig redo att möta någon för ett mer seriöst förhållande!"

Fan det e ju asbra, alla borde ha en skylt i pannan där det stog "färdiglekt" eller "leker" ... E ju totalt döfött och värdelöst att inleda något seriöst med en tjej som legat med 2,5 kille o e väldigt nyfiken på resten av kakan.... kommer lixom inte hålla i längden =)

:hbang:
du har fan varit med förr clash

aliquis
2007-04-22, 14:55
Vad menar du? Du påstod att det krävdes massa skills för en tjej att få ligga runt. Men går man in på närmsta krog ser man att så inte är fallet.Vad jag menade var såklart att tjejen i princip bara kan säga "tja ska vi hångla?" eller "vill du följa med mig hem?" strax innan stängningsdags för att ha sitt löst..

Rahf
2007-04-22, 14:56
Jag kommer nog aldrig leka.

Lexidos
2007-04-22, 14:59
Man kanske inte ska analyser sönder annonser av det slaget. Finns säkert de som skriver så för att det på något sätt hör till hela kontaktannons grejen... eller?
Vad är det som säger att de skulle ha knullatrunt med halva landet? De kasnke varit på krogen 2 gånger o då upptäckt att det inte var så givande ur deras synvikel..

Racso
2007-04-22, 15:02
Sen kan man ju fundera vad tjusningen med att doppa kuken massa olika är. (som man ofta inte ens skulle ta i med tång om man vore nykter)

Hellre en bra, än hundra dåliga...

Lexidos
2007-04-22, 15:02
Sen kan man ju fundera vad tjusningen med att doppa kuken massa olika är. (som man ofta inte ens skulle ta i med tång om man vore nykter)

Hellre en bra, än hundra dåliga...

sant

aliquis
2007-04-22, 15:09
Sen kan man ju fundera vad tjusningen med att doppa kuken massa olika är. (som man ofta inte ens skulle ta i med tång om man vore nykter)

Hellre en bra, än hundra dåliga...Rent biologiskt är det ju inte så konstigt, instinkten säger väl åt oss att försöka sprida vårt arvsanlag så fort vi får chansen, mer ologiskt på en tjej då iofs eftersom hon ju får dras med avkomman och borde vilja försöka få en så bra sådan som möjligt och helst med en framstående pappa som kan ta hand om henne och barnet osv... Så där talar det ju lite emot att åtminstone ****** med en massa b-killar ;D, men i dagens värld med preventivmedel o grejer kanske de bortser lite ifrån instinkterna.

aliquis
2007-04-22, 15:32
Jag tycker att det är bra att både tjejer och killar experimenterar. Jag menar, jag kan inte tänka mig en värre turn-off än en kille som är oskuld....:DVilket antagligen beror på något av nedanstående två punkter:

1) Risken för sämre sex, genom att han helt enkelt är mer oerfaren och därför inte kan sina grejer lika bra.

2) Ditt undermedvetna utgår ifrån att killen har blivit ratad, eller rättare sagt att en kille som har fått ****** mycket har valts ut av fler tjejer och att han därför måste vara en mycket bättre kille i sig, varför skulle han annars ha fått ****** så mycket?


I mitt fall beror det väl dock mest på att jag vill ha en vegan och att jag inte har varit ute i svängen så mycket relativt andra, och antagligen inte till så stor grad att jag har blivit ratad för att jag är en kass människa.

Cilia
2007-04-22, 16:00
Det chokerande i det hela är ju att hon inte behöver ha kn*llat med så många för att skriva så.

Hon kanske helt enkelt är trött på spelet på krogen och har märkt att det är svårt att hitta någon och veta vem som är "värd" att satsa på när dom flesta är på kanelen.

Och med att skriva som hon skriver så försöker hon sålla bort dom som bara vill leka romen av sig även via internet






Välkommen tillbaka ClasH!

aliquis
2007-04-22, 16:11
Det chokerande i det hela är ju att hon inte behöver ha kn*llat med så många för att skriva så.

Hon kanske helt enkelt är trött på spelet på krogen och har märkt att det är svårt att hitta någon och veta vem som är "värd" att satsa på när dom flesta är på kanelen.

Och med att skriva som hon skriver så försöker hon sålla bort dom som bara vill leka romen av sig även via internet






Välkommen tillbaka ClasH!Varför inte bara skriva "Jag tror inte att krogen är det rätta stället för att hitta en seriös partner/påbörja en relation på så därför har jag valt att registrera mig här istället" eller något då?

Cilia
2007-04-22, 16:13
Varför inte bara skriva "Jag tror inte att krogen är det rätta stället för att hitta en seriös partner/påbörja en relation på så därför har jag valt att registrera mig här istället" eller något då?
därför att alla formulerar sig olika.
Jag menar att en del antagligen har kn*llat omkring men inte alla.
Sen är det viktiga här i livet inte hur många man har kn*llat med. Det är inte det mest avgörande för en fungerande relation.
Jag tror du gör en för stor sak av sex.
Du försöker hitta en ren prinsessa.
tyvärr finns det inte så många prinsessor här i världen inte ens dom som är prinsessor är sånna prinsessor som du drömmer om.

Ironbabe
2007-04-22, 16:16
Varför inte bara skriva "Jag tror inte att krogen är det rätta stället för att hitta en seriös partner/påbörja en relation på så därför har jag valt att registrera mig här istället" eller något då?

Då är det ju din tolkning av text som är lite hallaballaboo i det här fallet :D

+1 på sillens inlägg

NiXPhoenix
2007-04-22, 16:20
Du lever ju i någon alternativ upponervänd värld där xbox360 äger så din åsikt räknas inte.



Hahaha, så rätt, så rätt! :thumbup:
Fattar inte hur man kan tycka XBox360 och Microsoft borde vinna konsolkriget.

corbendallas
2007-04-22, 16:26
Men för bövelen aliquis.
Det är DU som lägger tolkningen att folk knullar som kaniner bara för man nämner krogragg, knappast den som skriver det.
Du tolkar "skriften" som fan läser bibeln. Vad är meningen med det?

Cilia
2007-04-22, 16:28
Du tolkar "skriften" som fan läser bibeln. Vad är meningen med det?
fast det är inte så lätt om man inte har egen erfarenhet.
det är svårt att veta vad som är vad då

Racso
2007-04-22, 16:31
Sen är det viktiga här i livet inte hur många man har kn*llat med.



"Viktiga"? Nej självklart inte, men det säger en hel del om tjejen. Åtminstone om hur hon varit.

Följande har en 17årig (!) tjej skrivit. Jag är djupt imponerad av hennes skarpsynthet:


Eller jag menar de som ofta har sex med många gör det pga av dåligt sjävlförtroende, eller för att de är för svaga medan "bekräftelsehoran" är för stark. Jag säger inte att det är så i alla fall men det är nog ganska vanligt.
Medan en strak kvinna som tror på sig själv kanske inte ligger runt lika mkt för att hon inte behöver det.
Och det är ganska självklart att det är den starka kvinnan som man ser upp till.

Det är klart att inte alla bara är ute efter bekärftelse eller att det beror på att de är svaga eller så, men jag tror att det ofta är fallet, speciellt bland unga. Och de flesta har nog hört talas om folk i sin bekantskapskrets, runt om sig eller var som helst som legat med många men slutat med det av olika anledningar "jag mognade" "jag behövde inte det längre", om det nu bara var så att de gjorde vad de gjorde för att de ville så borde de väll ha fortsatt eller? Jag menar inte fortsatt men de borde inte ha sett ner på sitt berorende, många förstår först efteråt varför dom gjorde som dom gjorde och ofta finns det cokså en förklaring. Det är därför man ska vara väldigt försiktig så man inte ångrar något som aldrig kan göras ogjort....

Rock'nRoll
2007-04-22, 16:33
Jorå, det räknas allt, annars hade du inte tagit åt dig, undra vem som lever i en uppochnervärld, jag har jobb, sambo sedan måååånga år tillbaks, fint boende ett brett socialt liv osv.

Och vad gör du, postar trådar om att tjejer inte ska ligga med andra innan de träffar dig (vakna upp) postar trådar på Basshunters k u k och andra totallt MENINGSLÖSA trådar som inget fattar ett skit av.

Kul liv du verkar ha :D

DISS! :D

Fripper
2007-04-22, 16:39
Dehär går att diskutera i all oändlighet , alla är vi olika

Fördelen med en tjej som har varit o levt lite hon vet också oftast vad hon vill ha sen när tiden kommer för att börja hitta dendär rätta killen ....

O man kan ju inte dra alla över samma kant...

pizzh an lööv

corbendallas
2007-04-22, 16:40
fast det är inte så lätt om man inte har egen erfarenhet.
det är svårt att veta vad som är vad då
Samtidigt, varför ta "worst case scenario"?
Tror man på allvar att tjejerna underförstått menar "Okej, nu har jag lekt madrass o knullat med allt och alla o är trött på det". Vad är det egentligen för kvinnosyn man har då?

Fripper
2007-04-22, 16:42
Samtidigt, varför ta "worst case scenario"?
Tror man på allvar att tjejerna underförstått menar "Okej, nu har jag lekt madrass o knullat med allt och alla o är trött på det". Vad är det egentligen för kvinnosyn man har då?

instämmer inge fel att vara lite optismistisk :smash:

corbendallas
2007-04-22, 16:45
"Viktiga"? Nej självklart inte, men det säger en hel del om tjejen. Åtminstone om hur hon varit.
Har det någon betydelse egentligen? Det intressanta är väl hur tjejen är NU...

Yankeee
2007-04-22, 16:50
"Viktiga"? Nej självklart inte, men det säger en hel del om tjejen. Åtminstone om hur hon varit.

Följande har en 17årig (!) tjej skrivit. Jag är djupt imponerad av hennes skarpsynthet:

Jag håller visserligen till stor del med om vad 17-åringen skriver, men hur som är ju det viktiga inte hur man har varit utan hur man är.

Racso
2007-04-22, 16:50
Har det någon betydelse egentligen? Det intressanta är väl hur tjejen är NU...

Jasså? Skulle du bli tillsammans med en föredetta mördare? (Ja, jag tog i så jag sprack)

Jag personligen har inget intresse av en sådan tjej. Jag vet att det finns enormt många tjejer som inte varit så, jag väljer nån av de då. (nej, jag pratar inte om oskulder)

Och nej. Jag ser inte ner på de som knullar runt, men jag tycker inget vidare om deras beteenden. Tycker mest synd om de.

Kvalitet, inte kvantitet.

Yankeee
2007-04-22, 16:53
Jasså? Skulle du bli tillsammans med en föredetta mördare? (Ja, jag tog i så jag sprack)


Tänk till lite nu. Varför är personen en mördare? Hur gick det hela till? Hur skulle du ha gjort i samma situation? Om tjejen blev våldtagen och fick tag i en sten under tiden och slog ihjäl mördaren, skulle du se mordet som ett problem?

Precis samma tankesätt får man (om man har problem med fenomenet) applicera på de sk "knullarunt-brudarna".

corbendallas
2007-04-22, 16:59
Jasså? Skulle du bli tillsammans med en föredetta mördare? (Ja, jag tog i så jag sprack)

Jag personligen har inget intresse av en sådan tjej. Jag vet att det finns enormt många tjejer som inte varit så, jag väljer nån av de då. (nej, jag pratar inte om oskulder)

Och nej. Jag ser inte ner på de som knullar runt, men jag tycker inget vidare om deras beteenden. Tycker mest synd om de.

Kvalitet, inte kvantitet.
Ja, du tog verkligen i så du sprack.

Ett stort problem i en sådan här diskussion är att "Knu**a runt" inte är definierat. Det du kallar knu**a runt kallar jag kanske sunt levene...

Snacka om dömande när man inte kan få rätta till sina misstag heller. Om det nu är ett misstag. Om nu någon mått dåligt och knu**at runt av den anledningen men sen tagit tag i sitt liv o nu mår bättre. Ska man då bli dömd för att man mådde dåligt? Man ska inte se det positiva i att människan brutit ett dåligt mönster o nu mår bra?

Så en vältränad människa är egentligen fet, eftersom dom var slappa i sin livsstil innan dom började träna? Nä, skärp dig nu o tänk efter lite o var inte så dömande.

Cilia
2007-04-22, 17:01
Har det någon betydelse egentligen? Det intressanta är väl hur tjejen är NU...
håller med

sen kan man säga som Rasco men det är så att vi går igenom olika faser när vi mognar men vi hanterar dom på olika sätt. Bara för att man en gång behövde bekräftelse genom sex betyder inte det att man behöver det idag

Racso
2007-04-22, 17:03
Tänk till lite nu. Varför är personen en mördare? Hur gick det hela till? Hur skulle du ha gjort i samma situation? Om tjejen blev våldtagen och fick tag i en sten under tiden och slog ihjäl mördaren, skulle du se mordet som ett problem?

Precis samma tankesätt får man (om man har problem med fenomenet) applicera på de sk "knullarunt-brudarna".


Då är hon per definiton inte mördare (inte fällande att, döda i nödvärn)...

Men jag fattar vad du menar. Allt är ju inte svart eller vitt.

Nu tar jag hela tiden extremfall för att i princip vara säker på folks ställningstagande. Skulle du kunna gifta dig med en föredetta hora? (hon är ju inte sådan nu...)

Cilia
2007-04-22, 17:05
Nu tar jag hela tiden extremfall för att i princip vara säker på folks ställningstagande. Skulle du kunna gifta dig med en föredetta hora? (hon är ju inte sådan nu...)
vilken bra diskussion det blir när man hela tiden tar extremfall.
Det ger verklingen näring åt tråden.

Tur att vi har sånna som dig

Yankeee
2007-04-22, 17:07
Nu tar jag hela tiden extremfall för att i princip vara säker på folks ställningstagande. Skulle du kunna gifta dig med en föredetta hora? (hon är ju inte sådan nu...)

Inga problem, så länge hon inte har varit för inblandad kriminalitet så att vi eller vår ev familj skulle utsättas för problem eller diverse farligheter. Men själva prostitutionen ser jag inget problem med.

Återigen, det är personens handlingar nu som är viktigt, alla fattar inte alltid rätt beslut.

Racso
2007-04-22, 17:09
Ett stort problem i en sådan här diskussion är att "Knu**a runt" inte är definierat. Det du kallar knu**a runt kallar jag kanske sunt levene...


En definition är inte nödvändig, eftersom vi inte vill peka ut någon. Ellerhur? 10 eller 100 "töm och glöm" spelar ingen roll.


Snacka om dömande när man inte kan få rätta till sina misstag heller. Om det nu är ett misstag. Om nu någon mått dåligt och knu**at runt av den anledningen men sen tagit tag i sitt liv o nu mår bättre. Ska man då bli dömd för att man mådde dåligt? Man ska inte se det positiva i att människan brutit ett dåligt mönster o nu mår bra?


Läs mina tidigare inlägg så märker du att jag inte dömer någon. Jag håller till 100% med om att det är skitbra om någon inte längre har ett visst beteende som orsakats pga något negativt.

Cilia
2007-04-22, 17:11
Inga problem, så länge hon inte har varit för inblandad kriminalitet så att vi eller vår ev familj skulle utsättas för problem eller diverse farligheter. Men själva prostitutionen ser jag inget problem med.

Återigen, det är personens handlingar nu som är viktigt, alla fattar inte alltid rätt beslut.
fast jag trodde att du gillade att leva farligt?

Racso
2007-04-22, 17:13
vilken bra diskussion det blir när man hela tiden tar extremfall.
Det ger verklingen näring åt tråden.

Tur att vi har sånna som dig


Kul att man är uppskattad. :thumbup:

Det tråkiga när det gäller sådana duskussioner är att folk tar det så personligen. Jag dömer som sagt INGEN, jag kanske själv är värsta byhoran.

Sen har jag all rätt i världen att tycka att ett visst handlande är förkastligt.

Yankeee
2007-04-22, 17:14
fast jag trodde att du gillade att leva farligt?

Kanske, men mina ev barn och partner ska ju inte behöva utsättas för något farligt.

Cilia
2007-04-22, 17:15
Kul att man är uppskattad. :thumbup:

Det tråkiga när det gäller sådana duskussioner är att folk tar det så personligen. Jag dömer som sagt INGEN, jag kanske själv är värsta byhoran.

Sen har jag all rätt i världen att tycka att ett visst handlande är förkastligt.
en kille som har många partners är en player en tjej en slampa.

such is life

Cilia
2007-04-22, 17:15
Kanske, men mina ev barn och partner ska ju inte behöva utsättas för något farligt.
men hon kanske också vill leva farligt?

Yankeee
2007-04-22, 17:17
men hon kanske också vill leva farligt?

Hon får självklart göra som hon vill, men det betyder ju inte att man i onödan ska utsätta sin nära och kära för fara.

Racso
2007-04-22, 17:19
en kille som har många partners är en player en tjej en slampa.

such is life

Player = slampa. (kärt barn har många namn)

Allt det jag har skrivit är könsneutralt.

aliquis
2007-04-22, 17:19
För att ge ett åtminstone halvseriöst svar så tror jag att formuleringar kring att man "tröttnat på att ragga på krogen" (som f.ö. är lika vanliga i kontakannonser författade av yngre - ja, de är betydligt ovanligare hos sextioplussare - HERRAR) inte skall läsas som "jag brukar knyla runt på krogen med varje "skabb" jag hittar" utan som ett försök att poängtera att man inte tror att krogen är the place att hitta någon att dela livet med (vilket den ju trots allt framställs som, särskilt av folk som är angelägna om att få fram att de är "hippa" och "ute i svängen"). Att skriva att man "tröttnat på att leka runt" är inte heller nödvändigtvis att läsa som "jag har knylat runt som fan men nu har jag kommit på Bättre tankar(tm)" utan kan också vara ett sätt att poängtera att man söker en partner, inte något tillfälligt lattjolajban (som ju också söks i mängder på t.ex. Spraydate).

Om man sedan anser att tjejer skall vara virgo intacta för att vara intressanta är det väl bara att ignorera annonser av sådana som låter antyda att de redan är deflorerade (jag misstänker att det kan minska urvalet en aning, dock, särskilt om man är 20+)?Vettefan om det söks mer sådant på spraydate, men vad vet jag, verkar ju iofs som att flera av damerna får diverse udda förslag men det får de säkert oavsett vad de skriver, om man nu är ute efter "lattjolajban" borde det ju vara enklare på krogen? Kortare startsträcka där så att säga. Sedan förstår jag inte varför man inte bara kan skriva "Jag tror inte att krogen är rätt ställe att starta upp ett seriöst förhållande så därför försöker jag här istället.", låter ju tusen ggr bättre.

Vad gäller resten av ditt inlägg så spelar det väl inte så stor roll från gång 2 och framåt, men första gången hade det ju säkert varit charmigt, men det är ju bara som jag tycker =P

Jag har nummer till ett par lestadianer som du kan få:thumbup:Vet jag inte vad det är.

Förstår det, dock säger jag motsatsen vad gäller er, det kan vara väldigt upphetsande att få breda upp en oskuld framför sig *drool*Men det kommer sig väl antagligen av synsättet att det är kvinnan som gäller vilken man som får komma till, och inte tvärtom så att säga. Så därför ses väl en kvinna som inte brukar ****** runt och väljer just dig som största förmånen eftersom hon faktiskt har bestämt sig för att du var teh man!
Men om det nu är en kille som gör samma sak så är han ju värsta offret eftersom han inte har fått komma till tidigare istället.

Men den bilden borde ju förstöras bit för bit ju mer tjejer knullar runt och ju mer lössläppta och "jämnställda" de blir på det området.

bara bra om tjejen har sett en snopp innan så hon vet lite hur den fungerar o så... ser inte det skabbiga i det hela... fullkomligt normalt att man söker mer seriösa saker ju äldre man blir, då man börjar komma i tankar kring familj osv.. inte direkt vad man tänker kanske då man är 20 bast...Har du säkert rätt i, å andra sidan finns det säkert yngre människor som inte är så intresserade av att prova gräset på alla möjliga ställen också, men från början är det väl kyrkan som ville övertyga oss om att hålla oss till en partner så..

Jag kan ju dock inte säga att jag inte skulle bli sugen på att err.. utvärdera fler alternativ i framtiden =P, så kanske är dumt att ta saker och ting alltför seriöst i början.

Alltså ... är det inte totalt uppenbart för alla varför dom skriver och berättar att dom knullat runt en del, e trötta på krograggen osv osv... Det betyder färdigöversatt = "Hej jag har varit ute o lekt av mig. Nu känner jag mig redo att möta någon för ett mer seriöst förhållande!"

Fan det e ju asbra, alla borde ha en skylt i pannan där det stog "färdiglekt" eller "leker" ... E ju totalt döfött och värdelöst att inleda något seriöst med en tjej som legat med 2,5 kille o e väldigt nyfiken på resten av kakan.... kommer lixom inte hålla i längden =)Kommer något förhållande göra det då? Är det ens tänkt att vi skall hålla oss till en o samma? Mer än ifrån samhällets och barnbidragens håll ;D

Är det inte i så fall bra att de kommit på bättre tankar? Att de inte fortsätter med sin tidigare hobby?

Men jag håller med dig om att det är äckligt med folk som knullar runt. Oavsett kön.

:thumbup: för könssjukdomar.Nu behöver man ju inte få könssjukdomar för det, men jag misstänker ju att rätt många får det, jag är så dåligt insatt i vad som kan smitta via andra kroppsdelar också, är det könsherpes som kan bli munherpes eller tvärtom? I vilket fall som helst smittar väl munherpes via vanliga kyssar o grejer också, men bara det tycker jag är skabb, helst hade jag ju sluppit få någon skit överhuvudtaget ;D

Bra poäng, men man vill kanske inte ha en tjej som är SÅÅÅÅ nyfiken?

Smaken är som baken...Om vi ser till lasse kongos kommentar, han verkar ju tycka att en tjej som är oskuld är något fint, jag förstår inte varför det är fel att tycka att en tjej som inte har knullat runt en massa är "finare" än en som har det? Man får ju känna sig lite mer "värd" om man är typ partner 3 än om man är partner 50... Om det är värsta allmänna spelplanen så är det väl inte så stor erövring liksom.

Att framställa sig själv som åtråvärd är ju a och o i raggning, både för killar och tjejer. Att som tjej skriva att man är trött på krogragg eller att "leka runt" tjänar alltså två syften:
1) Det visar att hon minsann inte är hopplöst oattraktiv, eftersom hon tydligen fått ragg på krogen mer än en gång, om man får tro henne.
2) Det visar att hon är intresserad av något mer seriöst, killar som är ute efter ett ONS göre sig icke besvär alltså.

Hur detta skulle vara "skabbigt" eller oattraktivt har jag svårt att se.Är ju inte så svårt för tjejer att få ragg, och jag tyckte inte att hon var sååå fresh, jag dömmer det hellre själv än att gå efter vad diverse fulla grabbar har tyckt på krogen ;D
2) Jag vet inte om jag söker en tjej som nödvändigtvis vill ha något seriöst, det får nog vara oseriöst med, bara hon väljer MIG och inte alla andra ;D

Yankeee
2007-04-22, 17:21
Mitt tips till dig ali; tänk inte så jävla mycket hela tiden.

Racso
2007-04-22, 17:21
Återigen, det är personens handlingar nu som är viktigt, alla fattar inte alltid rätt beslut.

Förnuftsmässigt håller jag helt med dig, men tyvärr inte känslomässigt.

aliquis
2007-04-22, 17:24
Ja, fast sen är det nog skillnad mellan en oerfaren kille och en oerfaren tjej...:DVilket som sagt beror på att vi ser det som att det är tjejens marknad och hon som gör valen, vilket väl beror på biologin och att det är hon som får dras med avkomman. Men det behöver ju inte vara så att killen aldrig har fått chansen att komma till bara för att han inte har knullat runt en massa.
Behöver väl inte ens vara så att tjejen har nekat en massa heller, hon kan ju bara vara allmänt skitful.

Man kanske inte ska analyser sönder annonser av det slaget. Finns säkert de som skriver så för att det på något sätt hör till hela kontaktannons grejen... eller?
Vad är det som säger att de skulle ha knullatrunt med halva landet? De kasnke varit på krogen 2 gånger o då upptäckt att det inte var så givande ur deras synvikel..Varför behöver man skriva det överhuvudtaget isf? "Krogen är inget för mig" räcker väl?

Sen kan man ju fundera vad tjusningen med att doppa kuken massa olika är. (som man ofta inte ens skulle ta i med tång om man vore nykter)

Hellre en bra, än hundra dåliga...Eyy fett med status, alla brudar vet hur många man har fått ****** och då måste man vara en gud, alla killar vet hur många man har fått ****** och då gäller detsamma.

Racso
2007-04-22, 17:25
Nu behöver man ju inte få könssjukdomar för det...

Tänkte mer att de uppfyller en självstraffande funktion (om man nu är slarvig).

Cilia
2007-04-22, 17:26
Hon får självklart göra som hon vill, men det betyder ju inte att man i onödan ska utsätta sin nära och kära för fara.
menar du att du söker upp farlighether idag?



Player = slampa. (kärt barn har många namn)

Du är nog ganska ensam om att likställa player och slampa som synonymer

OggeP
2007-04-22, 17:28
+1 på allt corben säger.

Märklig tråd.

/AFan

Yankeee
2007-04-22, 17:30
menar du att du söker upp farlighether idag?


Tvivlar ganska starkt på att någon från mellersta afrika eller motsv uppsöker mig och min ev familj om några år.

Cilia
2007-04-22, 17:31
Tvivlar ganska starkt på att någon från mellersta afrika eller motsv uppsöker mig och min ev familj om några år.
man vet aldrig vad som händer

Yankeee
2007-04-22, 17:32
man vet aldrig vad som händer

Så sant, nu stannar vi alla hemma förutom när vi går till mataffären.

Cilia
2007-04-22, 17:34
+/AFan
Men för tusan hur svårt är det att byta konto????
VAAAAAAA??




Så sant, nu stannar vi alla hemma förutom när vi går till mataffären.
Äntligen har du tagit ditt förnuft till fånga.
Tänk så glad din mamma och moster ska bli nu.

Racso
2007-04-22, 17:36
Jag tycker att det är bra att både tjejer och killar experimenterar.

Eh? Knasigt resonemang. Det klart antal inte har nåt att göra med hur grym nån är i sängen? (såvida det inte är noll)

Finns ju vissa saker man kanske inte gör med ett ragg man dragit hem direkt från krogen...

Förövrig SKA man experimentera. Var det inte Lizard som snackde nåt om att sovrummet skulle se ut som det dragits genom en biltvätt? :thumbup:

aliquis
2007-04-22, 17:36
Hahaha, så rätt, så rätt! :thumbup:
Fattar inte hur man kan tycka XBox360 och Microsoft borde vinna konsolkriget.Nej, fyfan för att bara ha Microsoftprodukter att välja på, vilket ju snabbt skulle bli fallet om de lyckades fälla Nintendo, fördelen för Nintendo i det här fallet är ju att de ALLTID lyckas gå med vinst och så länge de gör det är det ju rätt dumt att sluta mer verksamheten, vare sig de har 100 eller 10% av marknaden.

Men för bövelen aliquis.
Det är DU som lägger tolkningen att folk knullar som kaniner bara för man nämner krogragg, knappast den som skriver det.
Du tolkar "skriften" som fan läser bibeln. Vad är meningen med det?Tja, de flesta _gör_ ju det ;D

fast det är inte så lätt om man inte har egen erfarenhet.
det är svårt att veta vad som är vad dåSe ovan, är väl ingen nyhet att väldigt många tjejer verkar ****** runt rätt rejält?

"Viktiga"? Nej självklart inte, men det säger en hel del om tjejen. Åtminstone om hur hon varit.

Följande har en 17årig (!) tjej skrivit. Jag är djupt imponerad av hennes skarpsynthet:Fast jag tror det hon säger är ännu mer sant för killar, om några så lär ju killar ****** runt för att söka bekräftelse och kunna skryta om sina erövringar, klart tjejer säkert också vill märka att de duger osv, men är det en söt och trevlig tjej så vet hon det säkert ändå, så det är nog de lite mer osäkra/fulare som behöver söka det oftare. Men som sagt, jag tror det är mer vanligt bland killar.

Samtidigt, varför ta "worst case scenario"?
Tror man på allvar att tjejerna underförstått menar "Okej, nu har jag lekt madrass o knullat med allt och alla o är trött på det". Vad är det egentligen för kvinnosyn man har då?"Alla tjejer ä horor!" ?

håller med

sen kan man säga som Rasco men det är så att vi går igenom olika faser när vi mognar men vi hanterar dom på olika sätt. Bara för att man en gång behövde bekräftelse genom sex betyder inte det att man behöver det idagMen som en tjej som jag snackar med är 18 och hon började diskutera ons och grejer, men flera av de som jag trodde hon kallade ons hade hon ju träffat fler ggr men de kallade hon visst inte ons längre utan de fick väl gå under benämningen kks istället. I vilket fall som helst så blev summan av kardemumman att hon hade väl haft runt en 10 ons, ett gäng kks (ingen aning om hur många) och sedan hade hon väl haft minst en eller ett par som hon kallade pojkvänner med. Det känns ju inte som att det är så kul att träffa en sådan tjej liksom, även om man fick till det vad är det att hurra över? Hon knullade säkert någon annan grabb helgen innan och tänker ta en annan nästa..

Sedan finns ju den där tanken om att det hade varit så mycket mysigare med lite trevande och tafatt början där båda var lite pirriga och inte hade så jävla bra koll på det hela än där ena är grymt erfaren och inte ser det som något speciellt alls, utan kanske snarare som något ruskigt värdelöst för att sexet/hånglet/kyssen/.. i sig inte blev något vidare.

Hade ju varit så mycket finare och roligare med någon som låg på samma nivå.

Men som sagt, för framtida gånger utefter det så är det kanske roligare med någon er erfaren som man kan utvecklas genom osv.

Naturligtvis behöver ni ju inte dela den åsikten, men jag tror ändå att folk som bara råkade ut för något första gången på fyllan på någon fest och där det var skitdåligt egentligen och man kanske aldrig träffades mer eller hade några känslor för varandra osv helt klart har missat något relativt de personer där det verkligen är rätt ifrån början.

corbendallas
2007-04-22, 17:43
"Alla tjejer ä horor!" ?
Varför bryr du dig då?

aliquis
2007-04-22, 17:45
en kille som har många partners är en player en tjej en slampa.

such is lifeMen jag tycker ju att en kille som har knullat runt är lite skabbig med, jag skulle känna mig lite skabbig på marknaden om jag gick runt och knullade med allt och alla, även om det kanske hade varit roligt för mig. Jag skulle även tro att en del tjejer kanske inte tycker att det är så kul att ge bort sig till en kille som har dragit på allt för många andra tjejer, men vad vet jag?

Slampstämpeln känns ju som något som kanske försvinner ju mer vanligt det blir, och det är kanske den som gör er tjejer så upprörda av temat?

Ni vill inte räknas som äckliga och horiga bara för att ni har knullat runt en massa och därför försöker ni försvara det hela, men ja, ni har ju svårt att göra särskilt mycket åt någon annans åsikt på den punkten, bara åt era handlingar.

Mitt tips till dig ali; tänk inte så jävla mycket hela tiden.Men det är ju lite sent nu =P

Eh? Knasigt resonemang. Det klart antal inte har nåt att göra med hur grym nån är i sängen? (såvida det inte är noll)

Finns ju vissa saker man kanske inte gör med ett ragg man dragit hem direkt från krogen...

Förövrig SKA man experimentera. Var det inte Lizard som snackde nåt om att sovrummet skulle se ut som det dragits genom en biltvätt? :thumbup:Har du ju rätt i med, man lär ju vara minst lika plo om man har haft ett eller två långa förhållanden än om man har dragit över halva sverige.

Cilia
2007-04-22, 17:45
Aliguis - jag tror summan av kardemummnan är att du måste lätta upp lite.
Sup dig full och dra med dig en tjej hem så du blir av med oskulden och inte målar upp det här med sex som ngt som man sätter på en pedistal. Det förstör ditt liv

corbendallas
2007-04-22, 17:45
Om vi ser till lasse kongos kommentar, han verkar ju tycka att en tjej som är oskuld är något fint, jag förstår inte varför det är fel att tycka att en tjej som inte har knullat runt en massa är "finare" än en som har det? Man får ju känna sig lite mer "värd" om man är typ partner 3 än om man är partner 50... Om det är värsta allmänna spelplanen så är det väl inte så stor erövring liksom.
Kan du inte återkomma när du varit partner nr 50 istället o berätta för oss om du märkte nån skillnad???
Så en kvinna för dig är en erövring? Grattis liksom....

corbendallas
2007-04-22, 17:48
Har du ju rätt i med, man lär ju vara minst lika plo om man har haft ett eller två långa förhållanden än om man har dragit över halva sverige.
Alltså. Det skulle ta rätt lång tid att ****** halva Sverige. För jag antar att du pratar om dom som är könsmogna och enligt lag redo att bli påsatta?
Skärp dig för fan eller gå i kloster...

Jacksatan
2007-04-22, 17:50
Förnuftsmässigt håller jag helt med dig, men tyvärr inte känslomässigt.

+1. Känslomässigt klarar jag inte av sånt heller.

Trance
2007-04-22, 17:54
Alltså. Det skulle ta rätt lång tid att ****** halva Sverige. För jag antar att du pratar om dom som är könsmogna och enligt lag redo att bli påsatta?
Skärp dig för fan eller gå i kloster...

Varför inte bara låta han tycka som han gör. Tjejer som ligger med det mesta tappar i önskvärdhet hos de flesta killar, det är ju bara så det är även om folk få det till att det är orättvist.

Annars har Cilia ganska mycket rätt i tråden. Prinsessan finns inte ali och alla är konstiga på sitt sätt, skit i så mycket som möjligt av krav och planer och bara improvisera och se det som ett äventyr eller en kul grej.

Nina L
2007-04-22, 17:55
Om man sedan anser att tjejer skall vara virgo intacta för att vara intressanta är det väl bara att ignorera annonser av sådana som låter antyda att de redan är deflorerade (jag misstänker att det kan minska urvalet en aning, dock, särskilt om man är 20+)?Jag älskar dig! :laugh:

Osten80
2007-04-22, 17:56
Hjelp?

Haha

regus
2007-04-22, 17:59
****** är kul, alla får ha kul, hur ofta dom nu vill

tråd låst?

Nina L
2007-04-22, 18:00
Jag skulle även tro att en del tjejer kanske inte tycker att det är så kul att ge bort sig till en kille som har dragit på allt för många andra tjejer, men vad vet jag?
Gahahhaha!!! :hbang:

Mini! På honom!

L-Sami
2007-04-22, 18:14
Ja! De är skabb!

Jag har rätt till min åsikt!


Du gör ditt liv ännu svårare när det gäller att hitta partner, först ska tjejen var vegan sen ska hon vara oskuld också. Vad mer kräver du. Ska tjejen vara en klon av dig eller vad?

aliquis
2007-04-22, 18:17
Du gör ditt liv ännu svårare när det gäller att hitta partner, först ska tjejen var vegan sen ska hon vara oskuld också. Vad mer kräver du. Ska tjejen vara en klon av dig eller vad?Helst.

Racso
2007-04-22, 18:19
Du gör ditt liv ännu svårare när det gäller att hitta partner, först ska tjejen var vegan sen ska hon vara oskuld också. Vad mer kräver du. Ska tjejen vara en klon av dig eller vad?

Det är väl ändå onödigt att hoppa på killen. Vill han, så ska han få ha de kraven på en tjej.

Sen kanske han hittar en vegan med intakt mödomshinna, men blir trots det desillusionerad och inser att det kanske inte hänger på de sakerna. Låt honom upptäcka det själv isåfall.

corbendallas
2007-04-22, 18:23
Annars har Cilia ganska mycket rätt i tråden. Prinsessan finns inte ali och alla är konstiga på sitt sätt, skit i så mycket som möjligt av krav och planer och bara improvisera och se det som ett äventyr eller en kul grej.

=Skärp dig eller gå o kloster. Bara en aning omskrivet :)

L-Sami
2007-04-22, 18:24
Det är väl ändå onödigt att hoppa på killen. Vill han, så ska han få ha de kraven på en tjej.

Sen kanske han hittar en vegan med intakt mödomshinna, men blir trots det desillusionerad och inser att det kanske inte hänger på de sakerna. Låt honom upptäcka det själv isåfall.

Mitt inlägg var inget påhopp, utan ett faktum. Visst får man vara kräsen, men om man nu VILL träffa en partner som Aliquis gör så måste han släppa lite av sina principer.

Yankeee
2007-04-22, 18:27
Mitt inlägg var inget påhopp, utan ett faktum. Visst får man vara kräsen, men om man nu VILL träffa en partner som Aliquis gör så måste han släppa lite av sina principer.

Så om jag konstaterar att du är dum i huvudet är det inget påhopp utan ett faktum?

Racso
2007-04-22, 18:30
Mitt inlägg var inget påhopp, utan ett faktum. Visst får man vara kräsen, men om man nu VILL träffa en partner som Aliquis gör så måste han släppa lite av sina principer.

Hehe det kan jag hålla med om. Iof borde det vara lätt att hitta veganer som inte stoppat i sig korv. *innocent*

Lexidos
2007-04-22, 18:53
Den här tråden ballar ut mer o mer men är sjukt underhållande att läsa. Vissa kasnke hade en dålig helg? :P

Tolkia
2007-04-22, 22:17
Fast jag tror det hon säger är ännu mer sant för killar, om några så lär ju killar ****** runt för att söka bekräftelse och kunna skryta om sina erövringar, klart tjejer säkert också vill märka att de duger osv, men är det en söt och trevlig tjej så vet hon det säkert ändå, så det är nog de lite mer osäkra/fulare som behöver söka det oftare. Men som sagt, jag tror det är mer vanligt bland killar. ( ...) Ni vill inte räknas som äckliga och horiga bara för att ni har knullat runt en massa och därför försöker ni försvara det hela, men ja, ni har ju svårt att göra särskilt mycket åt någon annans åsikt på den punkten, bara åt era handlingar.
Jag trodde aldrig att detta skulle komma från mig, men nu börjar det dofta lite väl mycket medeltida kyrkomoral(ism) om det här för att det skall vara helt behagligt. Du låter påskina att killar "kn*llar runt" p.g.a. sitt stora bekräftelsebehov, vilket gör det förståeligt och ursäktligt (de vill ju så gärna bli sedda och bekräftade, stackarna) medan tjejers "kn*ullande runt" inte alls är ursäktligt på samma vis, eftersom de ju kan få bekräftelse ändå, bara de är lite allmänt "söta och trevliga" (vore intressant med en definition på "söt och trevlig" här). Summa summarum: Killar som har mycket sex har det för att de behöver bli sedda av någon, tjejer som har mycket sex har det för att de är slampiga? Jag tror inte att man behöver vara rabiatfeminist för att höra ekon från en tid då kvinnans jungfrudom var en handelsvara som användes för att köpa släktens fortlevnad och välstånd och den som handskades oförsvarligt med denna "vara" (d.v.s. förstörde chansen för pappa att tjäna en hacka på den) fick offentligt skamstraff.
Men som en tjej som jag snackar med är 18 och hon började diskutera ons och grejer, men flera av de som jag trodde hon kallade ons hade hon ju träffat fler ggr men de kallade hon visst inte ons längre utan de fick väl gå under benämningen kks istället. I vilket fall som helst så blev summan av kardemumman att hon hade väl haft runt en 10 ons, ett gäng kks (ingen aning om hur många) och sedan hade hon väl haft minst en eller ett par som hon kallade pojkvänner med. Det känns ju inte som att det är så kul att träffa en sådan tjej liksom, även om man fick till det vad är det att hurra över? Hon knullade säkert någon annan grabb helgen innan och tänker ta en annan nästa..
OK. Pojke träffar flicka. Pojke känenr sig inte attraherad av flicka.
Lösning: Pojke väljer att inte försöka få ihop det med flicka, vare sig tillfälligt eller på långtidsbasis. Torde hända dagligen och stundligen; det finns trots allt ett antal miljarder pojkar och flickor i världen.
Naturligtvis behöver ni ju inte dela den åsikten, men jag tror ändå att folk som bara råkade ut för något första gången på fyllan på någon fest och där det var skitdåligt egentligen och man kanske aldrig träffades mer eller hade några känslor för varandra osv helt klart har missat något relativt de personer där det verkligen är rätt ifrån början.
Det är väl ganska givet att bra sex är bättre än dålig sex. Men jag ställer mig lite frågande inför att på något sätt anta att alla som inte minns sin sexdebut med ett leende för evigt är dömda att bara ha dålig, eller för den delen "skabbig" sex livet ut? Eller, omvänt, att alla vars "första gång" var en flickboksdröm kommer att få ett liv i oskuldsvitt och rosenrött.
Sedan förstår jag inte varför man inte bara kan skriva "Jag tror inte att krogen är rätt ställe att starta upp ett seriöst förhållande så därför försöker jag här istället.", låter ju tusen ggr bättre.
Det finns en miljon anledningar till varför folk formulerar sig som de gör; jag kan ha fel, men jag misstänker att kontaktannonser (inte ens Spraydates) är det ställe dit man vänder sig för att få läsa Strindbergskt innovativa alster. En tänkbar anledning till att skriva "jag har tröttnat på krogen" istället för "jag tror att krogen är crap" är att man vill markera att man faktiskt vet hur det går till på krogen och inte bara luftar sina fördomar i största allmänhet. Att skriva något som tillfredsställer alla smaker är nog svårt, i synnerhet om man skall försöka vara åtminstone nästan ärlig.
Om vi ser till lasse kongos kommentar, han verkar ju tycka att en tjej som är oskuld är något fint, jag förstår inte varför det är fel att tycka att en tjej som inte har knullat runt en massa är "finare" än en som har det? Man får ju känna sig lite mer "värd" om man är typ partner 3 än om man är partner 50... Om det är värsta allmänna spelplanen så är det väl inte så stor erövring liksom.
Hur man ser på det här beror ju lite på hur man ser på ett förhållande och hur man ser på sin partner. Personligen ser jag inte en partner som en "erövring", vare sig det är fråga om ett långvarigt eller ett kortvarigt förhållande, utan som just en partner. Det är inte fråga om att en person "erövrar" eller att en person "ger bort sig" till någon, det är fråga om att två personer kommer till varandra. Du kan inte på allvar äga/erövra/ta och behålla en annan person; ni kan dela något/ha något tillsammans.

Av det du skriver drar jag slutsatsen att det är en partner på lång sikt du söker - det du då söker är ju en person du älskar, som du vill steka linsbiffar ihop med, spela TV-spel med och välja köksstolar till den gemensamma lägenheten på IKEA med, en person som du önskar gott och vill skall ha det bra (helst ihop med dig), inte en vacker prydnadsfigur att ställa på en hylla och beundra på ett antikhandlarsätt, typ "åh, vilken lycklig man jag är som äger en så fin och dyrbar pjäs". När man hittar den personen är det inte längre viktigt hur många han eller hon har legat med (man behöver inte gilla det, men det dräper en inte heller, det viktiga är ju att man har valt varandra nu, inte vilka den personen eller man själv ev. valt tidigare), är skitaful eller har något annat av de fel som framhållits som totalt diskvalificerande i tråden. Att älska en partner är på det sättet inte annorlunda än att älska en förälder eller ett syskon.

Det är inte "flest sexpartners när man dör vinner", men det är inte heller "minst sexpartners när man dör vinner".

Piranha
2007-04-22, 22:23
Ahhhh du smurfar nät-dejting.

Det där stör mig inte alls, däremot har många häxor extrema krav på vad dem vill ha.

Många tjejer tror så gott att dem har sådana fina personligheter som uppväger hur sjukt fula dem är.

Fi fan .. jag kvävs..

sundvall
2007-04-23, 11:27
Aliquis seriöst, du måste fan sluta tänka så satans mycket. Följ cillens råd, sup dig full, dra hem en tjej och sätt på henne, vegan eller inte, sönderknullad eller inte, så har du det gjort sen. Det är verkligen inte så svårt, du ser dessutom bra ut så bara du arbetade lite på ditt självförtroende så skulle du kunna bli riktigt het :).

Jay-Z
2007-04-23, 11:33
Ja, fast sen är det nog skillnad mellan en oerfaren kille och en oerfaren tjej...:D


Ja - killen suger.

Speedy
2007-04-23, 11:35
Aliquis seriöst, du måste fan sluta tänka så satans mycket. Följ cillens råd, sup dig full, dra hem en tjej och sätt på henne, vegan eller inte, sönderknullad eller inte, så har du det gjort sen. Det är verkligen inte så svårt, du ser dessutom bra ut så bara du arbetade lite på ditt självförtroende så skulle du kunna bli riktigt het :).

låter som en kanonkul lördagskväll ju! :hbang:

kan bara hålla med få det överstökat...ju mer man tänker desto värre blir det sen att jag har gjort dundertabbar får stå för mig hehe

Stoltz
2007-04-23, 11:49
:laugh:

Ja, herre jävlar...

Ifall Ali vill ha sådana krav så tillåt honom att inte få ligga - Är det hans val är det honom väl unnat, antar jag.

Speedy
2007-04-23, 12:04
Ja - killen suger.

man kan vara kass trots att man tränat mycket :)

vissa kan knu*la andra kan springa fort...man är som man är..hehe

Gpajpen
2007-04-23, 12:18
alltså, första gången kommer med stor sannolikhet inte vara bra oavsett med vem det är. även om du är en naturbegåvning lär du vara så sjukt nervös att du t.ex varken får in den eller får upp den. sen kan det gå för tidigt, inte gå alls, "krympa" halvvägs osvosv i all pinsam oändlighet.
få det gjort några gånger sen letar du livspartner om det är det du verkligen vill.

första gången jag låg var fruktansvärt dåligt, hon var inte oskuld det var jag.
svårt att hålla den uppe bland annat, inte speciellt skönt (för mig?) och kom aldrig. ändå blev vi tillsammans efteråt, i 2 år.
det är inte en SÅN jävla stor grej, dem här askungen drömmarna kommer bara äta upp dig aliq.

Jay-Z
2007-04-23, 12:19
man kan vara kass trots att man tränat mycket :)



Så kan man också tolka den meningen. :)

Inzza
2007-04-23, 12:29
Aliquis, jag kankse har missat detta. Men du är oskuld right?

Nitrometan
2007-04-23, 12:53
Aliquis, jag kankse har missat detta. Men du är oskuld right?
Yes, det är korrekt. ;)

Jag trodde inte att nån på kolo hade missat det.

Ali är inte skabb!

Inzza
2007-04-23, 13:42
Yes, det är korrekt. ;)

Jag trodde inte att nån på kolo hade missat det.

Ali är inte skabb!

Aliquis, har du onnanerat någongång? tyckte du det var skönt? Kan berätta att det är ungefär dubbelt så skönt att ha sex! Tänkte bara upplysa dig för du lär aldrig få uppleva det.

Slartibartfast
2007-04-23, 13:47
Aliquis, har du onnanerat någongång? tyckte du det var skönt? Kan berätta att det är ungefär dubbelt så skönt att ha sex!

Det beror helt på hur bra porr man hittar.

regus
2007-04-23, 13:50
Det beror helt på hur bra porr man hittar.

Eller hur dålig tjej/kille man hittar.

Snake
2007-04-23, 13:53
Jag väljer runk 9 gånger av 10 före ett ONS.

Yankeee
2007-04-23, 14:00
Jag väljer runk 9 gånger av 10 före ett ONS.

Hear hear!

Speedy
2007-04-23, 14:02
Jag väljer runk 9 gånger av 10 före ett ONS.

+1

Slartibartfast
2007-04-23, 14:03
Skulle jag få välja mellan att knyla 10 brudar och att ronka 10 gånger så väljer jag fan brudarna.

Men att ronka är så mycket enklare, så det vinner nog overall.

Yankeee
2007-04-23, 14:03
Skulle jag få välja mellan att knyla 10 brudar och att ronka 10 gånger så väljer jag fan brudarna.

Men att ronka är så mycket enklare, så det vinner nog overall.

Jajo, om man bara får doppa och sen dra utan några konstigheter tar man ju självklart brudarna, men nu fungerar det ju tyvärr inte så :/

Lövbiffen
2007-04-23, 14:15
Ja, fast sen är det nog skillnad mellan en oerfaren kille och en oerfaren tjej...:D


Ja den ena skjuter skarpt direkt, medan den andre ligger som en jävla lax och sprattlar *grr27*

För det första så är fisk-smaken med vissa "specimen" inte att leka med, och sen om dom bara ligger där och sprattlar. Ja då blir fan känslan av att man står och provsmakar forell i hötorgshallen, lite väl påtaglig!




Ett tips till dig om du nu får för dig att gå till fisk-disken: Du skall aldrig äta fisk utan vitt vin!
Till en haltstrad röding kan ett glas vitt framhäva nyanser i fisken som du inte känner annars.
Till "fisk" behöver du minst 1 flaska vin för att slippa känna smaken, och iaf 1 flaska för att få henne på fall!


Fast man ska väl ha överseende med fisken egentligen. Tänk då man stoppar sin jävla havsål i munna på na! Kan fan inte va roligt att ha en sån jävel som ringlar runt i anletet!


Nej för faan, man kanske borde bli enuck!

Jompan
2007-04-23, 14:31
"Satsa" på dig själv, runka i motvind! ;)





Sicken låg humornivå jag är på idag! :em:

hangatyr
2007-04-23, 15:01
Ni som tycker där är hemskt med kvinnor som legat med många: exakt VAD är det som är så äckligt eller skabbigt som ngn sade? jag förstår inte. Att ha sex med andra är lika naturligt som att äta och sova: det är en naturlig drift. så vad är problemet?

Lexidos
2007-04-23, 15:15
"Satsa" på dig själv, runka i motvind! ;)





Sicken låg humornivå jag är på idag! :em:

Hehe, "kommer" de bara sådär? :smash:

Yankeee
2007-04-23, 15:17
Hehe, "kommer" de bara sådär? :smash:

Sås ka det låta!

Lexidos
2007-04-23, 15:18
Sås ka det låta!

Tack, vissa dagar "går" det bra för mig :D

Yankeee
2007-04-23, 15:20
Tack, vissa dagar "går" det bra för mig :D

Nu är vi tillbaka på spruta ett :/

Jompan
2007-04-23, 15:24
Hehe, "kommer" de bara sådär? :smash:

Sås ka det låta!

Tack, vissa dagar "går" det bra för mig :D

Nu är vi tillbaka på spruta ett :/

haha :laugh:

Yankeee
2007-04-23, 15:25
haha :laugh:

Vilken urladdning va?

Lexidos
2007-04-23, 15:26
Nu är vi tillbaka på spruta ett :/

Då är det bara att ta saken i egna händer så att säga :naughty:

Jay-Z
2007-04-23, 15:26
Vilken urladdning va?

Du satsade allt på ett kort.

Yankeee
2007-04-23, 15:27
Du satsade allt på ett kort.

All-in mao.

Jompan
2007-04-23, 15:27
Vilken urladdning va?

Ja, nästan så jag blir pömsig! :em:

Då är det bara att ta saken i egna händer så att säga :naughty:

Lena Handen?

Yankeee
2007-04-23, 15:28
Droppa inte vätskan till en längre nivå nu.

Lexidos
2007-04-23, 15:28
Ja, nästan så jag blir pömsig! :em:



Lena Handen?

Jepp eller som en förvirrad kille i en kompis klass sa när han hörde det första gången: "va, vad menar du? Jag ska träffa herr vänster" *gah!*

Jompan
2007-04-23, 15:29
Jepp eller som en förvirrad kille i en kompis klass sa när han hörde det första gången: "va, vad menar du? Jag ska träffa herr vänster" *gah!*

haha! :laugh:

Jay-Z
2007-04-23, 15:30
Droppa inte vätskan till en längre nivå nu.

Tryck in den då.

Yankeee
2007-04-23, 15:30
Tryck in den då.

Pumpen är trasig :/

Lexidos
2007-04-23, 15:31
Droppa inte vätskan till en längre nivå nu.

va är detta? Tycker att vi ska kunna hålla "ribban" högt i tråden ialla fall ;) Bäst att försöka "komma" till "stånd" med något bra snart :smash:

Yankeee
2007-04-23, 15:31
va är detta? Tycker att vi ska kunna hålla "ribban" högt i tråden ialla fall ;) Bäst att försöka "komma" till "stånd" med något bra snart :smash:

Hårda ord!

Jompan
2007-04-23, 15:31
Droppa inte vätskan till en längre nivå nu.

Kanske inte till en längre nivå, men en lägre? ;)

Yankeee
2007-04-23, 15:32
Kanske inte till en längre nivå, men en lägre? ;)

Vad pratar vi om? :/

Jompan
2007-04-23, 15:33
Vad pratar vi om? :/

Snusk? :em:

Nu blir jag förvirrad, vad handlar den här tråden om?:Virro

Lexidos
2007-04-23, 15:34
Hårda ord!

Inte bara orden är hårda :smash:

Lexidos
2007-04-23, 15:36
Hur "går" det för er?

Jompan
2007-04-23, 15:48
Nu ska jag försöka vara ontopic:

Håller med om att folk män som kvinnor, ibland presenterar sig själv på lite mindre smickrande sätt än vad som behövs när det finns alternativa sätt att uttrycka sig som med andra ord kunnat förmedla samma innehåll.

Skriver man att man är trött på krogragg så antyder man att man ägnat sig åt ett sådant liv tidigare, och frågan är om det är relevant att dra hela sin historia. Personligen skulle jag tycka att det är mer relevant att beskriva sin livssituation i dagsläget. Man behöver så att säga inte berätta att man tröttnat på kroglivet, alternativet kunde istället vara att berätta vad man gör istället just nu. Att säga att man inte lever krogliv längre säger ju egentligen inte så mycket om vad den personen pysslar med nu.

Som aliquis antyder med krogragg och man tröttnat på det, betyder inte att den personen nödvändigtvis lagt på hyllan alla ragg. Numera kanske personen ifråga raggar friskt på nätet istället.

Det finns ju helt klart alternativa sätt att presentera sig själv i alla fall. :)

Sen att en tjej ska vara så orörd som möjligt behöver inte föra med sig fördelar. Att en tjej haft fler pojkvänner, kan göra att hon lärt känna sig själv bättre och vet bättre vad hon vill ha. Personligen har jag blivit mer kräsen med åldern och mina erfarenheter, så jag skulle snarare ta det som en komplimang om du som man inte är den första.