handdator

Visa fullständig version : Kasein och vassle eller bara vassle?


Orre
2003-03-17, 22:10
Tja!

Håller på och deffar nu och har lite bryderier inför nästa kosttillskottsinköp. Äter just nu 1700-2200 kcal per dag, ungefär 250g protein (mest från Dahlblads three-in-one), 150 g långsamma kolhydrater ( förutom 40 snabba efter träning) och 20 g fiskfett per dag. Hur viktigt är det egentligen att jag får ett snabbt och ett långsamt upptag av protein under dagen? Att ha ett långsamt upptag under natten känns ju givet men spelar det någon roll om äter var tredje timme under dagen?? Anledningen till att jag frågar är att jag funderat på att köpa 10 kilos förpackningen från exell att ha under nästa månad. Vill gärna variera mig lite, kommer inte palla 4 drinkar Three-In-One nästa månad, får räcka med en innan läggdags... Har ni några andra förslag på kvalitets-märken som kör med kasein och vassle i samma produkt? Protec+ är dock uteslutet, gillar inte konsistensen. Gillar inte heller att blanda mina proteinpulver med mjölk.

Blev en lite gnällig och lång fråga, men jag hoppas att någon tar sig tid att svara... :)

Trax
2003-03-18, 16:22
Jag skulle köpt ett rent vassle protein. Det kan du dricka på morgonen till frukosten för att snabbt få upp nivåerna efter natten. Du kan även använda det efter träningen tillsammans med snabba kolhydrater för att återhämta dig snabbt. På kvällen kan du istället för att dricka nåt pulver äta kesella plus fett. Jag använder mig av linfröolja.

Ska du använda det som mellanmål så skulle jag satsat på nåt långsamt protein som kasein.

/Trax