handdator

Visa fullständig version : Wixner's Testamente


Wixner
2003-03-17, 20:32
Jajamensan. Då var det dags igen då!

Information
Träning: Pulsbaserad styrketräning - Ådalshallen Kramfors
Intervall: 3 ggr i veckan
Tillskott: Kreatinpyrovat, Ripped Fuel och Super Gainers Fuel
Utövarens nuvarande vikt: 72Kg
Utövarens nuvarande längd: 180cm

Okej. För er som inte vet hur pulsbaserad styrketräning så ska jag nu förklara: Minns ni den jobbiga cirkelträningen man hade i skolan / på pojk- eller flickfotbollen? högintensiv sådan.

Det tar ca 40min att ta ett fullständigt kroppspass och detta är "cirkeln"
Trappmaskin (90+90+20 sekunder) 20sek vila
Ljumskar (90 sekunder) 20sek vila
Höfter (90 sekunder) 20sek vila
Stepup-bräda (90 + 90 + 20 sekunder) 20sek vila
Vadpress (90 sekunder) 20sek vila
Benpress (90 sekunder) 20sek vila
Lårpress (90 sekunder) 20sek vila
Sätespress (90 skunder) 20sek vila
Biceps (90 sekunder) 20sek vila
Triceps (90 sekunder) 20sek vila
Trappmaskin (90 + 90 + 20 sekunder) 20sek vila
Magpress (90 sekunder) 20sek vila
Ryggpress (90sekunder) 20sek vila
Axellyft (90 sekunder) 20sek vila
Latspress (90 sekunder) 20sek vila
Axelpress (90sekunder) 20sek vila
Latsdrag (90sekunder) 20sek vila
Skulderpress (90sekunder) 20sek vila
Rodd (90sekunder) 20sek vila
Situps (90sekunder) 20sek vila
Bänkpress (90sekunder) 20sek vila

Wixner
2003-03-17, 20:35
Då var första passet över och det gick så där...
antar att jag åt för tidigt (1.5timme) lasagne-rester (ja, jag är student och äter det jag kommer över :naughty: )
Efter passet så drog jag en halv portion Super Gainers Fuel (1 skopa + 2dl minimjölk samt 2 ägg) Jag vet inte om detta är det jag vill hålla på med... nu har jag nått den vikt jag ville och nu är det igentligen dags att bygga, men jag vet inte för tillfället vad ett gymkort kostar.

FUn-tex SSwinger
2003-03-18, 09:32
Milda matilda vikket pass !! låter rätt interessant faktiskt, du råka inte ha en polar klocka så man kan få reda på genomsnitts pulsen i ett sådant pass ;)

Wixner
2003-03-18, 10:05
det finns inbyggda pulsmätare i trappmaskinerna och de brukar pulsa mellan 170 - 180 beroende på hur hårt man kör på just den.. :hbang:

spas
2003-03-18, 13:21
Klart spännade koncept. Ska bli kul o kolla på.

En fråga bara, ripped fuel e ine det typ för viktminskning? Och gainern till för viktökning? Får inte ihop det riktigt.

Wixner
2003-03-18, 13:24
Ripped fuel har en fettförbrännande effekt men används också som prestationshöjare i rätt dosering..
6 tabletter dagligen (2ggr morgon, 2ggr middag, 2ggr kväll) ger en optimal fettförbrännande effekt
3 tabletter 1 timme före träning ger en prestationshöjade effekt med delvis fettbörbränning.

Wixner
2003-03-18, 17:43
arghh... sitter hemma alldeles rastlös nu... vill verkligen iväg att träna, men vill fortfarande ta det lungt första veckan med tillskott. kommer antagligen att köra mina pass onsdag och fredag denna vecka med ett sim-pass på torsdag.

nästa vecka (och kommande) så kommer jag att köra styrka måndag, tisdag, onsdag samt fredag med ett simpass på torsdag. eventuellt att jag kommer att avsluta varje styrkepass med ett par hundra meters simning... jag vet inte riktigt...

Chris
2003-03-18, 18:26
Hur f*n utför man en ryggpress? hehe... trodde man tränade brösten när man pressade? :MrT:

spas
2003-03-18, 19:05
Man lägger sig på mage i bänkpressen och ber någon lägga en stång på en sen pressar man uppåt med skuldrorna :D


Wixner: ok då fattar jag rippedfulen. Funkar den då? Det låter intresant.

Wixner
2003-03-18, 21:04
jodå... ripped fuel funkar verkligen, åtminstone i kombination med strikt diet och löpning...
förra sommaren sprang jag ganska aktivt och minskare ungefär 2Kg per vecka med enbart Ripped Fuel som tillskott och någorlunda strikt diet

Wixner
2003-03-19, 19:42
Ahh.. vilket pass.. ökade i snitt 10Kb per maskin (det är inte äkta kilo... tror det är en lightprodukt) och det kändes oerhört bra.. hade också lite ilska att få ut och det var antagligen det som fick mig så .. tja.. arg... =) Sitter och sliskar i mig Super Gainers Fuel nu...mmm

Wixner
2003-03-19, 19:43
ojojoj... nu verkar man ha programmerat lite för mycket :furious: jag ökade inte 10Kb utan 10Kg :smash:

Wixner
2003-03-20, 20:06
Aaaaa.. Enligt mitt schema så skulle jag simma i dag, men av någon anledning så var poolen stängd :furious:
Så vad gör man inte.. jodå... man tar en sväng och tar ett pass.. kändes bra... trots gårdagens tunga pass så var vikterna / lufttrycket mycket lätt.. antagligen så kommer jag att ångra detta till helgen... Jaja.. over and out

spas
2003-03-20, 20:33
2 frågor:

Vad har du för mål med träningen?

Hur tycker du kreapyret funkar? Funderar på att köpa lite sånt om en månad eller så.

gött med ökningen,känner igen programerings symptomen :D

Wixner
2003-03-20, 20:40
2 svar:

1. Mitt nuvarande mål med träningen är att bygga. De senaste månaderna har jag kört i "fitness mode" och tappat en hel del (underhuds)fett och vikt.

2. Pyret tycker jag funkar utmärkt. Just nu så kombinerar jag det med Ripped Fuel (hade en halv burk kvar). synd att det ska vara så :furious: surt bara ;)

Wixner
2003-03-24, 20:34
Ahh.. efter en lång held med mycket vila och mycket mat så var det skönt att komma i gång med träningen igen. Håller i snitt en högre max-belastning nu efter förra veckan och har börjat köra långsammare på pulshöjarna bara för att inte ta ut mig i onödan.

Misslyckades (hur man nu kan göra det) att svälja en av mina ampuller med ripped fuel och fick den äckliga chili-whatever smaken i munnen hela träningen och började känna av en svag halsbränna... men det är bara att köra på..

Wixner
2003-03-25, 19:08
Ahhh... andra passet denna vecka... trots gårdagens pass så var det inga problem att köra lika tungt idag... måste verkligen be personalen i lokalen att trimma kompressorn så man får lite motstånd i maskinerna... =)

Nåja... dags för drink, en timmes städ och lite vila nu...

Wixner
2003-03-26, 19:17
arghh.. skit-dag. satt uppe för länge i går och vaknade inte alls utvilad i morse. Som om inte det vore nog så har jag stressat runt hela dagen så dagens enda seriösa mål blev 1/4 påse med signum pytt-i-panna... :cryout: Till råga på allt så glömde jag att ta mina tillskott... nej.. enda lösningen på detta är att ta ett par dagars ledighet..

Wixner
2003-03-31, 18:14
Pust... Trots en stressig dag och mat 1 timme före träning så gick det fruktansvärt bra på detta pass... Laddade som vanligt med Ripped Fuel och Kreatinpyruvat och testade att köra med dextropur i vattnen under träning. Blandade ut dextropuren med saft (naturligtvis vatten också) för "ren dextropur" smakar ödla. Tyvärr blev mixen lite väl söt och sliskig, men det kändes ganska bra.

Börjar se lite mer muskeldefination på latsen, skuldrorna, ryggen samt brösten nu.. det som oroar mig mest är vad jag ska göra under sommaren... hallen med all dess aktivitet stänger då.. :cryout:

spas
2003-03-31, 18:22
Jag vill oxo ha mer muskeldeffinition!!!!

Wixner
2003-03-31, 18:24
Det kommer du säkert att få.. bara du :bpump:
Jag har alltid haft en släng av övervikt / bulk men är äntligen nere på 72Kg... är förresten 180 lång så det känns så fruktansvärt bra nu :D

spas
2003-03-31, 18:29
Jodå det kommer, ska börja deffen om nån vecka elelr så siktap på att gå från 90 till 83 typ, är 184cm, Vill nog inte kalla mig överviktig men man blir lite rädd när man känner sidorna och korsryggen, verkar som allt mitt fett sitter där :(

Wixner
2003-03-31, 18:34
Det är där mitt resterande sitter också.. bara det blir varmare i luften så blir det löpning.. får så fruktansvärt ont i lungorna

Wixner
2003-04-07, 19:29
Efter helgens äteri så var man då väldigt ivrig att komma i väg på passet, men fick ingen vidare start på dagen... Sov över, fick inte med ngn mat till skolan så man fick leva på 2 st arraksbollar ur godisautomaten... :cryout:

Kom hem och lyckades varva ner och lagade till lite mat.. pasta m. pastasås.
Två timmar senare begavs det mot lokalen och kände hur ivern steg, men så fort jag bytte om och kom in i salen så .. bang... ingen ork... =\

guuud va tråkigt..

spas
2003-04-07, 21:15
lider med dig :(

Wixner
2003-04-09, 19:34
bestämde mig i dag att jag skulle sluta med T*****b super gainer fuel och börja med Fairing Whey i dag efter träningen.

Träningen gick genomgånde mycket bra, men bäst gick nog armar och axlar.

väl hemma så blandades det hejvilt... Whey samt dextropur och vatten. FY FAN säger jag bara... smakade verkligen snusk.. fick hälla i en massa saft för att inte spy....

spas
2003-04-09, 19:55
Känner igen den känslan. Protte kan va riktigt pissigt.

Wixner
2003-04-14, 19:29
vad detta jävla fairing smakar bajs. spelar ingen roll hur jag blandar skiten.. det smakar fortfarande ap-testikel..

nåja.. efter helgens vila så gick passet väldigt bra... ska bli så fruktansvärt intressant att väga mig till veckan (har ingen våg hemma)

tyvärr så närmar sig påsken...

spas
2003-04-14, 22:01
blanda i is bitar i prottet det smakar mindre när det e as kallt.

Jag ska jobba hela påskhelgen, finfin extra ersättning.:D

Wixner
2003-04-16, 19:59
Sista passet nu då innan påskvilan.. det ska bli ganska skönt att vara ledig trots allt. Fick dock lite av en ångest nu när jag drar pulver med mjölk, glass och banan.. =)
Gott, men kanske inte lika effektivt...

Wixner
2003-04-23, 19:35
ahh... efter en jobbig påsk med ägg och annat äckel så var det äntligen dags i dag igen. Konstaterade också att jag hade en morgonvikt på 77Kg nu så den senaste månaden så har jag gått upp 7Kg muskler (hoppas jag).

Wixner
2003-04-28, 19:33
Ojojoj.. måste verkligen säga att mitt påskuppehåll gjorde susen för mina resultat... har även kollat upp det här med vikterna, som alla påstår vara "disco" bara för att maskinerna styrs av tryckluft.

Allt som har med 2 kroppsdelar att göra utom benen (typ allt med armar) skall divideras med 2.. så om jag kör hantelpress på 60kg så motsvarar det igentligen 30kg. allt annat är viktiga vikter :rolleyes:

nåja åter tillbaka till ökningarna. I hantelpress så blev det 30 riktiga kg i dag.. ca 12 reps * 2 pass, magpress kör jag fortfarande på fjuttiga 50kg :cryout:

brösten tangerades till 3 * 70kg :thumbup:

ni som tycker detta är löjligt bara för att ni toktrycker 2 reps på 336Kg så måste jag bara säga: det är intensiv pump under 90 sekunder så det gäller att hålla tankarna på den sura kärringjäveln 2 trappor upp

Wixner
2003-05-14, 18:39
ahh... vad lat jag har varit.. med journalen alltså, inte har jag fuskat med träningen inte :D
börjar se mer och mer resultat nu, börjar få peak och bredd på biceps, triceps(-arna) hårdare och ryggen grymmare :hbang:

tyvärr måste jag säga att mina lats är osymmetriska...
jag verkar vara starkare i hela min vänstra sida trots att jag är helt högerhänt / fotad, men ändå så är min(a ) vänstra lats mindre.. :cryout:

men de senaste omgångarna har jag fått en .. tja. vad kan man säga.. sur smak i munnen som påminner lite om.. tja.. järn skulle jag tro.. är det ngn som vet vad det kan vara?

spas
2003-05-14, 21:26
Har samma sak här högerhänt men vänster är större, janska jämnstark dock