handdator

Visa fullständig version : The attack of the red dots (a.k.a) Ack! mitt bröst


varland
2007-04-20, 18:38
Först och främst så har jag ingen aning om vart jag ska placera denna tråden.

Det är inte en skada och inte rehab, så jag tycker att den platsar här, för det är träningsrelaterat.

http://fina-fisken.net/00pics/temp/ew.png

Mitt bröst, som var slätt, fint och härligt ser nu ut så här efter ett tungt marklyft pass. Röda prickar över hela bröstet, de har kommit innan men inte så här mycket.
De kliar inte, de känns inte, är precis som om de ligger under huden.

De påminner lite om bristningarna som jag haft innan över axlarna efter vadpressen, men efter marklyft? Och på bröstet?
Någon som vet vad det är?
Vad det beror på?

Är det något som går att göra åt?

Hockeyplayer
2007-04-20, 18:39
Tror det är sprucka blodkärl? :S

varland
2007-04-20, 20:47
Det lär det vara, upptäckte precis att jag har de i ansiktet med. :S

Fan, går det inte att minska/undvika utan att minska vikt? Går så jävla bra nu...

King Grub
2007-04-20, 21:01
Det är ju bara små blodutgjutelser. Harmlösa och försvinner av sig själva på något dygn.

varland
2007-04-20, 21:11
Vad trevligt. Och att de blivit fler denna gången är antagligen p.g.a ökad ansträngning?

Är det något som härdas eller bara sådant skit man får leva med, t.ex tumlås.

King Grub
2007-04-20, 21:15
Dom små gynnarna dyker upp vid tung träning, speciellt när det pressas mycket blod uppåt. Jag får dom efter tunga benpressar speciellt. Men på morgonen efter är dom oftast ett minne blott.

varland
2007-04-20, 21:19
Äh, mina stannar kvar i flera dagar. Sedan är det dags för nästa snortunga pass. Nåväl, sålänge de inte riskerar att bli kroniska är det skit samma.

Tack för svaren. :)

Timme
2007-04-20, 21:55
Äh, själv så älskar jag de små röda efter lite tunga mark med bälte. Då känns det att man lyft något!

Hemi
2007-04-20, 22:10
Får dem varja vecka, oftast på ryggen.

MrBurner
2007-04-20, 22:15
Hmm, passar på att låna tråden lite då istället för att starta en ny.
När jag kör tunga magövningar så har jag en tendens att få rödsprängda ögon, är detta i princip samma sak så att det inte gör något eller bör jag ta det lugnare?

//Lätt orolig Burner