handdator

Visa fullständig version : Vårdnadshavare till fitnesskryssningen?


FreCKo
2007-04-20, 12:04
Det finns rätt många här på forumet som är under 21 och som vill följa med på fitnesskryssningen som äger rum den andra juni (information här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93107 om ni missat), dock så kommer vi inte på eftersom man behöver vara minst 21, ha med sig en vårdnadshavare eller ha med sig en person över 30 som fått en fullmakt från vårdnadshavaren...

Eftersom varken jag eller någon annan under 21 är så sugna på att släpa med sig förälder (gissar jag på iaf, vill någon det så är ju det helt okej, lite skumt bara) så kommer det behövas vårdnadshavare.

Så, den stora frågan nu är; är det någon här inne som är 30+ som kan tänka sig att leka myndig förälder över en natt? Man får ju självklart genom en muntlig överrenskommelse garantera att man inte hittar på så mycket stök och bråk, om det blir en sån här kryssning igen så vill man ju gärna ha bra erfarenheter av det och kunna tänka sig att göra det igen.

mela
2007-04-20, 12:08
Inga vårdnadshavare *gah!* utan ÖVERVAKARE

L-Sami
2007-04-20, 12:09
men alltså det är inte barnpassning det här handlar om, det enda som krävs att man går in med en +30årig person.

Dumleman
2007-04-20, 12:09
Ni som är underåriga kan väl hyra en tur med Paddanbåten i Göteborg.

FreCKo
2007-04-20, 12:10
men alltså det är inte barnpassning det här handlar om, det enda som krävs att man går in med en +30årig person.

men det är fortfarande dom som råkar illa ut om man super ner sig och kör in båten i ett isberg.

mela
2007-04-20, 12:10
men alltså det är inte barnpassning det här handlar om, det enda som krävs att man går in med en +30årig person.

Egentligen är det mer, om att man ska hålla koll på den lille så att han/hon inte dricker alkohol och håller käft i hytten efter 23:00.

FreCKo
2007-04-20, 12:11
Egentligen är det mer, om att man ska hålla koll på den lille så att han/hon inte dricker alkohol och håller käft i hytten efter 23:00.

är åldersgränsen på alkohol 21 också? :MrT:

mela
2007-04-20, 12:12
är åldersgränsen på alkohol 21 också? :MrT:

Det är 18 i baren. Så jag fattar inte hur det går ihop, men det stod så på Silja Lines hemsida.

Toxic
2007-04-20, 12:12
är åldersgränsen på alkohol 21 också? :MrT:

Nej mela är bara efter :) men för allt starkare än öl o cider så ja...

mela
2007-04-20, 12:13
- I sällskap med person som fått fullmakt av vårdnadshavaren och är över 30 år, familjemedlem* eller övervakare (max 2 barn utöver egna per familjemedlem/övervakare). Tillstånd (pdf) för resa undertecknat av vårdnadshavare skall medföras.

* Ifall kryssningens utresa inträffar en afton eller storhelg gäller åldersgränsen för fredag kväll till lördag kväll.

Tallink Silja förbehåller sig rätten till ändringar.

Åldersgränsen för att handla alkoholhaltiga drycker starkare än 22% i våra barer är 18 år.

Åldersgränsen för att handla alkoholhaltiga drycker starkare än 22% i våra tax-freebutiker är 20 år.

edit: lite skumt... får man handla öl och cider då om man är under 18? :/

Toxic
2007-04-20, 12:14
- I sällskap med person som fått fullmakt av vårdnadshavaren och är över 30 år, familjemedlem* eller övervakare (max 2 barn utöver egna per familjemedlem/övervakare). Tillstånd (pdf) för resa undertecknat av vårdnadshavare skall medföras.

* Ifall kryssningens utresa inträffar en afton eller storhelg gäller åldersgränsen för fredag kväll till lördag kväll.

Tallink Silja förbehåller sig rätten till ändringar.

Åldersgränsen för att handla alkoholhaltiga drycker starkare än 22% i våra barer är 18 år.

Åldersgränsen för att handla alkoholhaltiga drycker starkare än 22% i våra tax-freebutiker är 20 år.

edit: lite skumt... får man handla öl och cider då om man är under 18? :/

Det där stämmer nog inte... det ska va 21 för allt över 22%....

mela
2007-04-20, 12:15
Toxic;2242174']Det där stämmer nog inte... det ska va 21 för allt över 22%....

Det är så det står på hemsidan. :D Taskig formulering on that!

Toxic
2007-04-20, 12:17
Det är så det står på hemsidan. :D Taskig formulering on that!

Njae men kanske stämmer kan va så att Eu-regler börjat gälla och då gäller 18 i baren... bara det att dem ändrat åldern från 21 till 18 och glömt att hela meningen är onödig... när det helt enkelt kunde stå 18år gäller i baren...:smash:

jakke
2007-04-20, 12:17
Haha.. Frågan är ju om någon 30+ vill ha med någon 21-...

Toxic
2007-04-20, 12:25
Och där dog tråden...*slap*

mela
2007-04-20, 12:26
Haha.. Frågan är ju om någon 30+ vill ha med någon 21-...

Mogna människor bryr sig inte om åldern *whistle*

jogustaf
2007-04-20, 12:30
Jag skulle gärna ställa upp, meeeen tyvärr ska jag flytta den 1 juni och gå på bröllop den 2. så det blev tyvärr inget. :-)

Handcuff
2007-04-20, 13:02
Haha.. Frågan är ju om någon 30+ vill ha med någon 21-...

Eller ta ansvar över en 21- .....

pejo
2007-04-20, 13:12
Man får ju självklart genom en muntlig överrenskommelse garantera att man inte hittar på så mycket stök och bråk.
Du har alltså tänkt att vara stökig och bråkig, fast inte så mycket?
Vad innebär det? Du kommer inte att ha kniven med dig men lite slagsmål är OK?
;)

Nu skall jag inte med, men jag hade ändå aldrig skrivit på ett papper om att ta ansvar för någon som man inte känner väldigt väl.

mela
2007-04-20, 13:17
Du har alltså tänkt att vara stökig och bråkig, fast inte så mycket?
Vad innebär det? Du kommer inte att ha kniven med dig men lite slagsmål är OK?
;)

Nu skall jag inte med, men jag hade ändå aldrig skrivit på ett papper om att ta ansvar för någon som man inte känner väldigt väl.

Både och jag Frecko är villiga att skriva ett riktigt kontrakt på att om någonting händer, som inte får hända, så att övervakaren åker dit, får övervakaren 2000:-.

L-Sami
2007-04-20, 13:24
Egentligen är det mer, om att man ska hålla koll på den lille så att han/hon inte dricker alkohol och håller käft i hytten efter 23:00.

:D .. finns en massa fjortisar som springer runt omkring i båten dyngraka utan att båtpersonalen inte ens bryr sig om det.

mela
2007-04-20, 13:25
:D .. finns en massa fjortisar som springer runt omkring i båten dyngraka utan att båtpersonalen inte ens bryr sig om det.

it owns! :hbang:

FreCKo
2007-04-20, 13:26
Du har alltså tänkt att vara stökig och bråkig, fast inte så mycket?
Vad innebär det? Du kommer inte att ha kniven med dig men lite slagsmål är OK?
;)

Nu skall jag inte med, men jag hade ändå aldrig skrivit på ett papper om att ta ansvar för någon som man inte känner väldigt väl.

Inte ta med stora kniven, bara lilla som får plats i skon.





















(vafan förväntar du dig för svar på den frågan egentligen? :smash: )

mini
2007-04-20, 13:30
:D .. finns en massa fjortisar som springer runt omkring i båten dyngraka utan att båtpersonalen inte ens bryr sig om det.

Fast om man skulle vara någon form av övervakare vill man inte att det ska hända, trots att det är massa andra fjortisar som dräller omkring.

mela
2007-04-20, 13:31
Fast om man skulle vara någon form av övervakare vill man inte att det ska hända, trots att det är massa andra fjortisar som dräller omkring.

Därför är man övervakare för mig som dricker 3-4 glas vin sedan vill jag sova :D

edit: God I'm boring

Fagen
2007-04-20, 13:31
Skaparn och jag letar efter en tredje person, gärna i åldersspannet 17-19, blond och av honkön, och kan åta oss förmyndarskapet utan problem. Kan även tänka oss att bjuda på alkohol om det krävs.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93094

mela
2007-04-20, 13:32
Skaparn och jag letar efter en tredje person, gärna i åldersspannet 17-19, blond och av honkön, och kan åta oss förmyndarskapet utan problem. Kan även tänka oss att bjuda på alkohol om det krävs.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93094

Synd att jag är brunette.. :Virro *rolleyes*

L-Sami
2007-04-20, 13:33
Fast om man skulle vara någon form av övervakare vill man inte att det ska hända, trots att det är massa andra fjortisar som dräller omkring.

Men det är en skillnad på en 15-17åring och en 18-20åring. Vet du vad skillnaden är? Jo, de som är 18-20år är myndiga och om de personer begår brott så får de själva ta konsekvenserna.

Fagen
2007-04-20, 13:36
Synd att jag är brunette.. :Virro *rolleyes*

Trodde inte att du hade hår...

mini
2007-04-20, 13:37
Men det är en skillnad på en 15-17åring och en 18-20åring. Vet du vad skillnaden är? Jo, de som är 18-20år är myndiga och om de personer begår brott så får de själva ta konsekvenserna.

Men om man ska vara någon slags garant spelar det inte så stor roll. Dessutom är man straffmyndig från 15.

L-Sami
2007-04-20, 13:41
Ni som är under 21år, det räcker med att ni har nån +30åring till entrén som säger att hon/han är er övervakare. Den här personen behöver inte åka med, utan det räcker med att hon/han går in i båten och kommer ut igen, så är allting löst. Boka bara en hyttplats till personen ;)

Har funkat även att bara boka en hyttplats till en person som är +30år, och sen bara gå in. Om man nu inte ser ut som 14-17år, så lär de knappast ens kolla efter leg. Fast de lär vara lite hårdare med kontrollen på Silja än Viking dock.

FreCKo
2007-04-20, 13:42
Ni som är under 21år, det räcker med att ni har nån +30åring till entrén som säger att hon/han är er övervakare. Den här personen behöver inte åka med, utan det räcker med att hon/han går in i båten och kommer ut igen, så är allting löst. Boka bara en hyttplats till personen ;)

Har funkat även att bara boka en hyttplats till en person som är +30år, och sen bara gå in. Om man nu inte ser ut som 14-17år, så lär de knappast ens kolla efter leg. Fast de lär vara lite hårdare med kontrollen på Silja än Viking dock.

Fast då kostar det mer :(

L-Sami
2007-04-20, 13:45
Men om man ska vara någon slags garant spelar det inte så stor roll. Dessutom är man straffmyndig från 15.

Men alltså man skriver inte på några papper att man tar ansvar för en person som är under 21år. De vill bara inte att båten kryllar av en massa 18-20åringar, därför sätter de en gräns på 21år.

L-Sami
2007-04-20, 13:46
Fast då kostar det mer :(

Om man vill med så måste man ge lite också :)

FreCKo
2007-04-20, 14:06
Om man vill med så måste man ge lite också :)

Du har väl rätt I guess, eller så delar jag bara hytt med en eller tre här från kolo? :D

EDIT: Och så får jag någon som ska med på båten att leka övervakare, glömde den biten!

Raggis
2007-04-20, 14:17
Det är f.o.m det året man fyller 21?

mela
2007-04-20, 14:29
Det är f.o.m det året man fyller 21?

Jag tror att du ska ha fyllt 21.

KniveN
2007-04-20, 15:26
Vi har pratat med Silja om åldersproblemet och försöker komma fram till en lösning. Som det ser ut nu så kommer det lösa sig för dom som är under 21, eftersom det är en tema kryssning. Återkommer med mer info när vi vet hur det ligger till.

Men överlag så är inte Silja lika hårda på åldern längre.

mela
2007-04-20, 15:29
Vi har pratat med Silja om åldersproblemet och försöker komma fram till en lösning. Som det ser ut nu så kommer det lösa sig för dom som är under 21, eftersom det är en tema kryssning. Återkommer med mer info när vi vet hur det ligger till.

Men överlag så är inte Silja lika hårda på åldern längre.

*cupid* You're simply the best! *dumdumdumdum* Better then all the rest! *dumdumdumdum* Better then anyone!

FreCKo
2007-04-20, 16:14
*cupid* You're simply the best! *dumdumdumdum* Better then all the rest! *dumdumdumdum* Better then anyone!

KC9FtLQJoGM

Förlåt, kom bara att tänka på den när du skrev dumdumdumdum :em:

LadyInsane
2007-04-20, 16:54
Vi har pratat med Silja om åldersproblemet och försöker komma fram till en lösning. Som det ser ut nu så kommer det lösa sig för dom som är under 21, eftersom det är en tema kryssning. Återkommer med mer info när vi vet hur det ligger till.

Men överlag så är inte Silja lika hårda på åldern längre.

Jamen då kanske jag också åker med!:D Kryssning är kul! Hade dock inte haft ork att leta efter en övervakare...

mela
2007-04-20, 16:55
Jamen då kanske jag också åker med!:D Kryssning är kul! Hade dock inte haft ork att leta efter en övervakare...

dela hytt med mig, bandit och nina?:D

FreCKo
2007-04-20, 16:55
Jamen då kanske jag också åker med!:D Kryssning är kul! Hade dock inte haft ork att leta efter en övervakare...

Är du inte över 21? :eek:

mela
2007-04-20, 16:58
Är du inte över 21? :eek:

kolla hennes profil *slap*

FreCKo
2007-04-20, 17:00
kolla hennes profil *slap*

omg hon är ju till och med YNGRE än mig! :smash: Jag trodde seriöst att hon var typ 25 *popcorn*

mela
2007-04-20, 17:07
omg hon är ju till och med YNGRE än mig! :smash: Jag trodde seriöst att hon var typ 25 *popcorn*

Ja,men du är ganska så barnslig så alla framstår som 25åringar i jämförelse :D

FreCKo
2007-04-20, 17:16
Ja,men du är ganska så barnslig så alla framstår som 25åringar i jämförelse :D

Jag vet att du är hemligt kär i mig och bara vill klämma, but it's ok *cupid*

LadyInsane
2007-04-20, 17:20
dela hytt med mig, bandit och nina?
Jag får ta mig en funderare. Vet nämligen inte ifall jag kan, det är en massa studentmottagningar/slutskivor. Ska kolla nu när det kan bli aktuellt!:)

Är du inte över 21?
......:Virro
Jak ä oskyldig flicka.....*rolleyes*

omg hon är ju till och med YNGRE än mig! Jag trodde seriöst att hon var typ 25

:D Jag fyller 19 i sommar...!

Ja,men du är ganska så barnslig så alla framstår som 25åringar i jämförelse

Förra året innan jag hade fylt arton, träffade jag en kille och lurade i honom att jag var 21. Han var 19 och alldeles till sig över att få dejta en äldre kvinna.... :naughty:

mela
2007-04-20, 17:21
Jag får ta mig en funderare. Vet nämligen inte ifall jag kan, det är en massa studentmottagningar/slutskivor. Ska kolla nu när det kan bli aktuellt!:)

Förra året innan jag hade fylt arton, träffade jag en kille och lurade i honom att jag var 21. Han var 19 och alldeles till sig över att få dejta en äldre kvinna.... :naughty:

Ni 08or och era förbannade studentmottagningar :D På lördagar tar väl ingen studenten?

HAHA! ÄGD! Måste jag testa nån gång *rolleyes*

champion
2007-04-20, 17:27
*Skrattar högt å läng* ja är över 21 :P
Vem vill hålla mig i handen?
Måste man vara 30+ för att vara övervakare? då är ja för ung :P

LadyInsane
2007-04-20, 17:27
Ni 08or och era förbannade studentmottagningar :D På lördagar tar väl ingen studenten?


Sant, men syrrans pojkvän tar på fredagen. Fast hur viktigt är det för mig iofs! Aight. ska räkna lite och se ifall det går ihop. Säger till isf!:)

HAHA! ÄGD! Måste jag testa nån gång *rolleyes*

Gör det!:D Folk säger alltid att jag ser äldre ut, så jag tänkte att jag skulle prova.

Häromdagen på jobbet stötte en man på mig på jobbet. Han handlade öl till sig själv och sin son. Jag leggade sonen och såg att han var lika gammal som mig. När mannen hade slutat med sitt "Åh vad du är söt, trevlig, rödhårig, vild" m.m. så sa han "så..stumpan, hur gammal är du då? 25-26?" Då svarade jag: "Jadu, jag är lika gammal som din son". :laugh: Han blev alldeles röd i ansiktet och gick därifrån. Haha! Burn!

Baha
2007-04-20, 17:28
sjukt egentligen att det skall behövas en vårdanshavare för värsta FITNESS kryssningen

FreCKo
2007-04-20, 17:29
Gör det!:D Folk säger alltid att jag ser äldre ut, så jag tänkte att jag skulle prova.

Häromdagen på jobbet stötte en man på mig på jobbet. Han handlade öl till sig själv och sin son. Jag leggade sonen och såg att han var lika gammal som mig. När mannen hade slutat med sitt "Åh vad du är söt, trevlig, rödhårig, vild" m.m. så sa han "så..stumpan, hur gammal är du då? 25-26?" Då svarade jag: "Jadu, jag är lika gammal som din son". :laugh: Han blev alldeles röd i ansiktet och gick därifrån. Haha! Burn!

Är du också rödhårig? *cupid*

LadyInsane
2007-04-20, 17:31
Är du också rödhårig? *cupid*

Yes. But it's all fake....:em:

L-Sami
2007-04-20, 17:37
sjukt egentligen att det skall behövas en vårdanshavare för värsta FITNESS kryssningen

Behövs ju inte när Niiven och gänget fixar

Vi har pratat med Silja om åldersproblemet och försöker komma fram till en lösning. Som det ser ut nu så kommer det lösa sig för dom som är under 21, eftersom det är en tema kryssning. Återkommer med mer info när vi vet hur det ligger till.

Men överlag så är inte Silja lika hårda på åldern längre.

FreCKo
2007-04-20, 19:27
Yes. But it's all fake....:em:

faker! *gah!*

LadyInsane
2007-04-20, 20:19
faker! *gah!*

Well, the rest of me is real, so who cares!:D

Nina L
2007-04-21, 07:55
:D Jag fyller 19 i sommar...!Du skojar? Jag trodde att du var i min ålder, eller äldre. LadyInsane liksom, då måste man ha haft sina vilda dagar i pudelrockens 80-tal. Din avatar gjorde inte heller något för att ändra den bilden av dig. Jag kunde iofs ha kollat din profil...

Fan, det här är lika förvirrande för mig som när jag fattade att Afan var en brud.

Kaboffastar
2007-04-21, 08:31
Du skojar? Jag trodde att du var i min ålder, eller äldre. LadyInsane liksom, då måste man ha haft sina vilda dagar i pudelrockens 80-tal. Din avatar gjorde inte heller något för att ändra den bilden av dig. Jag kunde iofs ha kollat din profil...

Fan, det här är lika förvirrande för mig som när jag fattade att Afan var en brud.

haha +1

LadyInsane
2007-04-21, 09:01
Du skojar? Jag trodde att du var i min ålder, eller äldre. LadyInsane liksom, då måste man ha haft sina vilda dagar i pudelrockens 80-tal. Din avatar gjorde inte heller något för att ändra den bilden av dig. Jag kunde iofs ha kollat din profil...

Fan, det här är lika förvirrande för mig som när jag fattade att Afan var en brud.

:D!
Namnet håller i sig från två år tillbaka då jag extrem-lyssnade på Mötley Crue. Var en riktig glambrud, trodde jag...:D

På avataren har ni Angela Gossow, growlerskan i Arch Enemy. Ett melodiskt dödsmetalband som jag avgudar!:)

Jag förstår inte riktigt varför alla tror att jag är äldre, men klagar jag? No way!:)

haha +1

;)

LadyInsane
2007-04-21, 09:02
dela hytt med mig, bandit och nina?:D

Mela, jag följer med! Måste väl mest få det bekräftat att man verkligen får åka om man är under 21!

Är ju 88;)

Nina L
2007-04-21, 10:03
På avataren har ni Angela Gossow, growlerskan i Arch Enemy. Ett melodiskt dödsmetalband som jag avgudar!:)Va? Det är ju Twisted Sister. Trodde jag i alla fall.

Fan, vad jag har åldersnoja nu. http://img117.exs.cx/img117/5279/m2vhelp.gif

Snake
2007-04-21, 10:03
Alla unga tjejer kan följa med mig. Pappa Snejk ska ta hand om er!

mela
2007-04-21, 10:49
Mela, jag följer med! Måste väl mest få det bekräftat att man verkligen får åka om man är under 21!

Är ju 88;)

WOHO! *flex* Du får fjäska till dig en övervakare bara :) Åsså måste dina föräldrar skriva på en lapp.

Jag tog upp det med min mamma igår och hon såg inte alls nöjd ut *mini* Kan kräva en del övertalning.

FreCKo
2007-04-21, 12:40
WOHO! *flex* Du får fjäska till dig en övervakare bara :) Åsså måste dina föräldrar skriva på en lapp.

Jag tog upp det med min mamma igår och hon såg inte alls nöjd ut *mini* Kan kräva en del övertalning.

Något som brukar funka för mig är "ja men fan, går inte du med på det så går farsan med på det".

Ah, delad vårdnad äger *cupid*

mela
2007-04-21, 12:45
Något som brukar funka för mig är "ja men fan, går inte du med på det så går farsan med på det".

Ah, delad vårdnad äger *cupid*

Mina föräldrar bor ihop. Och jag går aldrig till pappa för han säger "nej" per automatik :D

FreCKo
2007-04-21, 12:57
Mina föräldrar bor ihop. Och jag går aldrig till pappa för han säger "nej" per automatik :D

Fast jag träffar typ aldrig min farsa för han fick för sig att flytta till Uppsala, så han har lite dåligt samvete och går med på det mesta :D

Insane: Jag skulle undvika att dela hytt med Nina, bandit och mela! They're MAD!

mela
2007-04-21, 12:58
Insane: Jag skulle undvika att dela hytt med Nina, bandit och mela! They're MAD!

Nina är skånsk = snäll (om hon inte är från södra sandby vill säga)
Bandit är bonde = konstig men snäll
Jag är gbgare = trög men söt ändå :D

Deceiver85
2007-04-21, 12:59
Insane: Jag skulle undvika att dela hytt med Nina, bandit och mela! They're MAD!

Destå roligare :)

Nina L
2007-04-21, 13:11
Alla unga tjejer kan följa med mig. Pappa Snejk ska ta hand om er!Ah, ja just det. Det är så jag skall se det. Alla unga tjejer i Ninas hytt, heheheheh. :D

Hur gammal är pappa Snejk?

Snake
2007-04-21, 16:19
Ah, ja just det. Det är så jag skall se det. Alla unga tjejer i Ninas hytt, heheheheh. :D

Hur gammal är pappa Snejk?

Jag är 37, så jag kan ta hand om dig också. http://www.lovetalk.de/images/smilies/liebe/candlelight.gif

mela
2007-04-21, 16:26
Jag är 37, så jag kan ta hand om dig också. http://www.lovetalk.de/images/smilies/liebe/candlelight.gif

:laugh: :laugh: LIAR!

LadyInsane
2007-04-21, 18:56
Va? Det är ju Twisted Sister. Trodde jag i alla fall.

Fan, vad jag har åldersnoja nu.

Nej nej ingen åldersnoja! Då får jag noja över att åka med Nina "Hot Stuff" L!

WOHO! *flex* Du får fjäska till dig en övervakare bara :) Åsså måste dina föräldrar skriva på en lapp.

Jag tog upp det med min mamma igår och hon såg inte alls nöjd ut *mini* Kan kräva en del övertalning.

Vem ska vara övervakare då?:Virro

Att föräldrarna skriver på går lätt. Fick en tatuering av mina föräldrar när jag var 15.....:D

mela
2007-04-23, 14:07
Vi har pratat med Silja om åldersproblemet och försöker komma fram till en lösning. Som det ser ut nu så kommer det lösa sig för dom som är under 21, eftersom det är en tema kryssning. Återkommer med mer info när vi vet hur det ligger till.

Men överlag så är inte Silja lika hårda på åldern längre.

Hur går det?

KniveN
2007-04-25, 22:40
Hur går det?

Vi har tyvärr inte pratat med Silja än, våran kontakt var på en kryssning.

LadyInsane
2007-04-25, 22:47
Vi har tyvärr inte pratat med Silja än, våran kontakt var på en kryssning.

Haha, ironiskt...:D

Einar
2007-04-25, 23:14
Vi har tyvärr inte pratat med Silja än, våran kontakt var på en kryssning.

Er kontakt hade (till skillnad från er) hittat en vårdnadshavare ;)

KniveN
2007-04-25, 23:14
Haha, ironiskt...:D

De roliga är att han åker med vikingline ;)

formula4shape
2007-04-26, 00:53
Ni som är underåriga kan väl hyra en tur med Paddanbåten i Göteborg.

:laugh: den går som satan.

mela
2007-04-26, 05:34
Vi har tyvärr inte pratat med Silja än, våran kontakt var på en kryssning.

*gah!*

LadyInsane
2007-04-26, 07:41
De roliga är att han åker med vikingline ;)

Haha, då lär ni snart inte ha någon kontakt kvar...:D

Sniggel
2007-04-26, 09:24
Undra hur mycket "fitness" det blir på kryssningen :D
Ni kommer att känna er friska och föryngrade dagen efter resan!

KniveN
2007-04-26, 18:50
Mela, för din skull så har jag skickat ett mail istället. Hoppas på svar imorgon.

Cilia
2007-04-26, 19:25
jag var inne på Siljas hemsida och det verkar som om det inte går att boka biljetter om man inte har minst en som har åldern inne.

Vet inte om dom har en spärr som slår till om man försöker boka om man har ngn som är under 21 och sen ingen som är över 30 som bokar.

L-Sami
2007-04-26, 19:33
jag var inne på Siljas hemsida och det verkar som om det inte går att boka biljetter om man inte har minst en som har åldern inne.

Vet inte om dom har en spärr som slår till om man försöker boka om man har ngn som är under 21 och sen ingen som är över 30 som bokar.

Det går inte att boka så i vanliga fall, men det är ju just det problemet som Kniven försöker lösa.

mela
2007-04-26, 19:36
Mela, för din skull så har jag skickat ett mail istället. Hoppas på svar imorgon.

*cupid*

Cilia
2007-04-26, 19:40
Det går inte att boka så i vanliga fall, men det är ju just det problemet som Kniven försöker lösa.
Genom att prata med en som har åkt med Viking?
Hoppas ni lyckas,

KniveN
2007-04-26, 19:53
Genom att prata med en som har åkt med Viking?
Hoppas ni lyckas,

haha, det var ett skämt. :D

När vi pratade med honom så lät det som att det skulle gå o lösa.

mela
2007-04-26, 22:15
haha, det var ett skämt. :D

När vi pratade med honom så lät det som att det skulle gå o lösa.

heja heja heja heja
vad ska jag annars göra i sommar!? :confused:

KniveN
2007-04-27, 16:30
Behöver veta hur många underåriga som vill åka, maila mig på jocke@pigalle.se skriv namn och dom 6 första siffrorna i ditt personnummer.

Jarod
2007-04-27, 18:18
Behöver veta hur många underåriga som vill åka, maila mig på jocke@pigalle.se skriv namn och dom 6 första siffrorna i ditt personnummer.

:thumbup: Good shiit!

Se nu till att hooka upp er ni som vill hänga på. Kommer att bli grymt! :hbang:

Angel
2007-04-27, 18:43
Ses där då!

Daniiiel
2007-04-27, 19:38
Ses där då!

Ja. Så trevligt vi kommer ha det. *slap*

L-Sami
2007-04-27, 19:54
Behöver veta hur många underåriga som vill åka, maila mig på jocke@pigalle.se skriv namn och dom 6 första siffrorna i ditt personnummer.

Är det bara boka hytt som vanligt sen då?

Cilia
2007-04-27, 20:00
:thumbup: Good shiit!

Se nu till att hooka upp er ni som vill hänga på. Kommer att bli grymt!
you pig!

TheGovernator
2007-04-27, 20:25
Ja. Så trevligt vi kommer ha det. *slap*

Cheezus vad mycket fitness denna fitness kommer vara

L-Sami och ni andra som det skall delas hytt med, vad sägs om att invadera Melas och deras rum? :D

KniveN
2007-04-27, 23:14
Är det bara boka hytt som vanligt sen då?

Nä, vi måste "smöra" in er *whistle*

L-Sami
2007-04-27, 23:35
Nä, vi måste "smöra" in er *whistle*

Tänkte bara för att det finns tre pers nu som är underåriga + jag som är lite äldre och vi vill sova i samma hytt. Hur ska vi gå tillväga då för att boka en hytt?

KniveN
2007-04-27, 23:52
Tänkte bara för att det finns tre pers nu som är underåriga + jag som är lite äldre och vi vill sova i samma hytt. Hur ska vi gå tillväga då för att boka en hytt?

Maila deras uppgifter till mig. Sen när vi vet hur många som är under 21 så tar vi ett snack med silja. Kan kanske vara så att ni måste ringa och boka, men det är klart att nu kommer få vara i samma hytt.

L-Sami
2007-04-27, 23:55
Maila deras uppgifter till mig. Sen när vi vet hur många som är under 21 så tar vi ett snack med silja. Kan kanske vara så att ni måste ringa och boka, men det är klart att nu kommer få vara i samma hytt.

Okej, en av dem har nu mejlat dig det vet jag. Få se till att de andra gör det också.

TheGovernator
2007-04-27, 23:58
Okej, en av dem har nu mejlat dig det vet jag. Få se till att de andra gör det också.

Det var jag! Tihih

Daniiiel
2007-04-27, 23:59
Cheezus vad mycket fitness denna fitness kommer vara

L-Sami och ni andra som det skall delas hytt med, vad sägs om att invadera Melas och deras rum? :D

Kommer ha fullt upp att sukta efter Amber.

LadyInsane
2007-04-28, 02:19
Okej, en av dem har nu mejlat dig det vet jag. Få se till att de andra gör det också.

Aww Pappa L-sami;)

L-Sami
2007-04-28, 08:38
Det var jag! Tihih

Ok, då är det du och Frecko som har mejlat...

Daniiiel har du mejlat Kniven?

vildängel
2007-04-28, 10:05
Så fort man har fyllt 18 är man ju sin egen "vårdnadshavare" eller målsman, så det låter väldigt konstigt att ens föräldrar ska skriva på nån lapp eftersom de juridiskt sett väl inte har nånting att säga till om över sina myndiga barn?

TheGovernator
2007-04-28, 10:22
Så fort man har fyllt 18 är man ju sin egen "vårdnadshavare" eller målsman, så det låter väldigt konstigt att ens föräldrar ska skriva på nån lapp eftersom de juridiskt sett väl inte har nånting att säga till om över sina myndiga barn?

Ja, visst är det konstigt?
Har heller aldrig förstått mig på det där

Allan
2007-04-28, 10:35
Kan vara på sin plats att påpeka att det icke enbart är Kolomedlemmar som deltar i den här krüssningen

L-Sami
2007-04-28, 10:43
Så fort man har fyllt 18 är man ju sin egen "vårdnadshavare" eller målsman, så det låter väldigt konstigt att ens föräldrar ska skriva på nån lapp eftersom de juridiskt sett väl inte har nånting att säga till om över sina myndiga barn?

Man ska inte skriva nån lapp, var har du fått det ifrån :confused:

L-Sami
2007-04-28, 10:44
Kan vara på sin plats att påpeka att det icke enbart är Kolomedlemmar som deltar i den här krüssningen

Hehe, 1500 kolomedlemmar på en båt, det skulle vara nåt :D

Daniiiel
2007-04-28, 11:08
Ok, då är det du och Frecko som har mejlat...

Daniiiel har du mejlat Kniven?

FLuksi det glömde jag..ska fixa det sen.

amarth
2007-05-17, 00:25
Behöver veta hur många underåriga som vill åka, maila mig på jocke@pigalle.se skriv namn och dom 6 första siffrorna i ditt personnummer.

Hur vart det med åldern nu? Är det ok om man är 18 att hänka på?

L-Sami
2007-05-17, 00:37
Hur vart det med åldern nu? Är det ok om man är 18 att hänka på?

Vad är det du inte förstår i hans inlägg, mejla honom! :)

amarth
2007-05-17, 09:54
Vet inte riktigt ärligt talat, då drar jag iväg ett mail =)

daja
2007-05-17, 11:13
Både och jag Frecko är villiga att skriva ett riktigt kontrakt på att om någonting händer, som inte får hända, så att övervakaren åker dit, får övervakaren 2000:-.

ni är inte LITE sugna på kryssning märker jag

jag är 30 men hade inte tagit ansvar för nån liten pojkvasker under en kryssning, svina är ju det man gör på kryssningar i den åldern, allt annat är ju "en dålig resa"

mela
2007-05-17, 13:14
ni är inte LITE sugna på kryssning märker jag

jag är 30 men hade inte tagit ansvar för nån liten pojkvasker under en kryssning, svina är ju det man gör på kryssningar i den åldern, allt annat är ju "en dålig resa"

Tur att jag är en lite tösabit då ;)

daja
2007-05-17, 13:18
Tur att jag är en lite tösabit då ;)

dig får man väl knyta fast i ett snöre runt handleden så du inte springer ner i nån mörk hytt och "blir kär" ;)

mela
2007-05-17, 13:24
dig får man väl knyta fast i ett snöre runt handleden så du inte springer ner i nån mörk hytt och "blir kär" ;)

Men det stör väl ingen annan förutom mitt "offer" *whistle*

daja
2007-05-17, 13:29
Men det stör väl ingen annan förutom mitt "offer" *whistle*

en ensam berusad flicka i en hytt på en finlandsfärja tillsammans med till en början en kille och senare kanske flera är inte alltid helt lyckat

mela
2007-05-17, 13:41
en ensam berusad flicka i en hytt på en finlandsfärja tillsammans med till en början en kille och senare kanske flera är inte alltid helt lyckat

mmmh I like *drool*

daja
2007-05-17, 13:45
mmmh I like *drool*

jag får göra repet långt då så jag kan sitta i baren samtidigt

Allan
2007-05-17, 13:45
Lägg ner chattandet!