handdator

Visa fullständig version : UFC 71, Lördag 21 april 21:00


Tigerkotten
2007-04-20, 00:51
Yes det börjar redan 21! Det sker ju i England detta!

Som vanligt http://www.mma-tv.org/ gratis för stream. Vet ej om man kan donera längre men gjorde man det 5$ minst så får man access till en bättre stream, samt annat godis.

Det finns kanaler på efnet som man kan snacka om UFC osv också. Ladda ner programmet mirc på www.mirc.com och pröva er fram lite.

Kanalerna heter #ufc #mma-tv #mma-tracker som jag brukar vara under i ett event iaf :]

http://70.ufc.com/

Fightcard

Mirko CroCop vs. Gabriel Gonzaga
Michael Bisping vs. Elvis Sinosic
Andrei Arlovski vs. Fabricio Werdum
David Heath vs. Lyoto Machida
Assuerio Silva vs. Cheick Kongo
Matt Grice vs. Terry Etim
Junior Assuncao vs. David Lee
Victor Valimaki vs. Alessio Sakara
Dennis Siver vs. Jess Liaudin
Edilberto Crocota vs. Paul Taylor

GLC
2007-04-20, 07:12
Crocops och Bispings match känns ju iaf ganska givna, dock är Arlovski vs Werdum riktigt svår att gissa. Tror nog att Werdum submittar Arlovski.

Mago
2007-04-20, 07:12
Nooooooo. Står fel i topic!! :(:(

Ah, så underbart att se CroCop igen. Machida ska också bli grymt kul.
Har dock mixade känslor inför Arovski vs. Werdum.. Säger nog go Arlovski ändå. :hbang:

psirus
2007-04-20, 12:34
Kanalerna heter #ufc #mma-tv #mma-tracker som jag brukar vara under i ett event iaf :]


finns en på q-net också mma.se där hänger jag, fett me respekt!


Gonzaga by sub *whistle*

GLC
2007-04-20, 14:35
Såg precis Countdown to UFC 70, Gonzaga's team verkar 100% säkra på att Gonzaga kommer att vinna... vi får väl se :)

Inte ett ord om Arlovski vs Werdum dock, lite trist, jag tror att det kommer att bli en bra match. Werdum by sidechoke!

jontahontas
2007-04-20, 14:41
Vilken fröjd att få se CroCop i buren igen. Jag är även lite småkär i Bisping efter att ha sett Ultimate fighter 3 typ 300 gånger. Han och Ross typ.

Jag tror dock mer på Arlovski än Werdum. Ska bli riktigt kul att se galan!

psirus
2007-04-20, 15:06
Jag tror på Werdum. Han är grym spöat många duktiga fighters. Arlovski får komma med sitt A-game och lite till om han ska vinna.

GLC
2007-04-20, 15:10
Werdum's 4 senaste matcher:

Win Aleksander Emelianenko
Loss Antonio Rodrigo Nogueira
Win Alistair Overeem
Win Jon Olav Einemo

Arlovski's 4 senaste:

Win Marcio Cruz
Loss Tim Sylvia
Loss Tim Sylvia
Win Paul Buentello

Jag tappade tron helt på Arlovski efter att ha förlorat 2 ggr mot Ogre Sylvia.

Anyone that disagree? *whistle*

Edit: Håller helt med dig, psirus.

Tigerkotten
2007-04-21, 17:08
Nooooooo. Står fel i topic!! :(:(

Ah, så underbart att se CroCop igen. Machida ska också bli grymt kul.
Har dock mixade känslor inför Arovski vs. Werdum.. Säger nog go Arlovski ändå. :hbang:

Vad är fel med topic? Är det 20:00 det börjar? En sida säger 21, annan 20.

psirus mjo vet om den kanalen hängde där förr under nicket Blejs :)

Jola Bero
2007-04-21, 17:14
hehe nej det är UFC 70 inte 71 :) men det börjar kl 21, såvitt jag förstår iaf :)

Tigerkotten
2007-04-21, 17:32
hehe nej det är UFC 70 inte 71 :) men det börjar kl 21, såvitt jag förstår iaf :)

aha ojdå :D

kharon
2007-04-21, 18:22
Ser fram emot Bisping. BRa fighter och han verkar också vara en skön kille, såg en dokumentär om honom idag. Han var bra i TUF också.

Tack för tipset om http://www.mma-tv.org/ :thumbup:

Kabuto
2007-04-21, 22:14
Ingen som följer? allt är slut nu eller?

fintelligens
2007-04-21, 22:32
hahaha:(

fintelligens
2007-04-21, 22:37
gick ju riktigt bra

Tigerkotten
2007-04-22, 00:09
asså faen va lack jag blev, skulle äntligen se det live via en stream med flera polare. Sen så var ju streamen alldeles fucked up!

Men DAMN vilken upset i Crocop fighten, jäkla fin KO där. Undrar om Crocop var sjuk eller så något. För han gjorde faktiskt ingenting i den fighten förutom 1kick, och den tog ju Gonzaga ner Crocop med. Tycker det var lite för fort standup på marken med, för Gonzaga var rätt aktiv där tyckte jag iaf.

Skywalker
2007-04-22, 00:25
asså faen va lack jag blev, skulle äntligen se det live via en stream med flera polare. Sen så var ju streamen alldeles fucked up!

Men DAMN vilken upset i Crocop fighten, jäkla fin KO där. Undrar om Crocop var sjuk eller så något. För han gjorde faktiskt ingenting i den fighten förutom 1kick, och den tog ju Gonzaga ner Crocop med. Tycker det var lite för fort standup på marken med, för Gonzaga var rätt aktiv där tyckte jag iaf.

Nu hänger jag inte med, vem vann matchen?

Tigerkotten
2007-04-22, 00:31
Nu hänger jag inte med, vem vann matchen?

Gonzaga.

Gonzaga var den mest offensiva av de 2, efter säg halva första ronden så körde crocop en left kick mot midjan. Gonzaga var med och tog benet samtidigt som han fick ner crocop ner på marken. Vid marken började han köra en del armbågar i full guard position. Han lyckades t.o.m göra ett litet cut på Crocop.

40s kvar av ronden så ställer domaren upp de två. 20sekunder senare så avslutar Gonzaga det med en right highkick som ko:ar crocop. Han slog 1-2smällar innan domaren fick iväg honom.

Bite
2007-04-22, 00:31
http://i21.photobucket.com/albums/b287/mynameisnick4/mirkoko.gif

Skywalker
2007-04-22, 00:35
Gonzaga.

Gonzaga var den mest offensiva av de 2, efter säg halva första ronden så körde crocop en left kick mot midjan. Gonzaga var med och tog benet samtidigt som han fick ner crocop ner på marken. Vid marken började han köra en del armbågar i full guard position. Han lyckades t.o.m göra ett litet cut på Crocop.

40s kvar av ronden så ställer domaren upp de två. 20sekunder senare så avslutar Gonzaga det med en right highkick som ko:ar crocop. Han slog 1-2smällar innan domaren fick iväg honom.

Nu ska jag gå och gråta en stund. Sen ska jag byta avatar i morgon bitti.

Tigerkotten
2007-04-22, 00:50
http://i12.tinypic.com/4cmt8cx.jpg
http://i12.tinypic.com/2m2uc1g.jpg
http://i13.tinypic.com/30xbiqe.jpg


Kolla Crocops högra fot :( Aj...

Tigerkotten
2007-04-22, 00:57
http://img147.imageshack.us/img147/1089/untitledfh0.gif

Jola Bero
2007-04-22, 08:10
Crocop försvarar takedown? Som jag uppfattade det: Gonzaga började med att hela tiden cirkla bort från LHK, han väntade på att crocop skulle sparka, vilket han alltid gör, tar ner honom. Sen så gör Gonzaga ett utmärkt arbete med armbågarna, första gången crocop får armbågar på sig. Jag tror att han blir rätt så skärrad av dom.

Sen när dom blir uppställde vill inte crocop ner igen, jag tror han försvarar takedown när Gonzaga sparkar. Grym match av Gonzaga iaf :)

GLC
2007-04-22, 10:16
Alltså fuck så irriterande att Gonzaga vann!!! :(

Tigerkotten
2007-04-22, 11:40
Crocop försvarar takedown? Som jag uppfattade det: Gonzaga började med att hela tiden cirkla bort från LHK, han väntade på att crocop skulle sparka, vilket han alltid gör, tar ner honom. Sen så gör Gonzaga ett utmärkt arbete med armbågarna, första gången crocop får armbågar på sig. Jag tror att han blir rätt så skärrad av dom.

Sen när dom blir uppställde vill inte crocop ner igen, jag tror han försvarar takedown när Gonzaga sparkar. Grym match av Gonzaga iaf :)


Mjo Gonzaga pushade på snett åt vänster hela tiden(crocops högra sida), för att undvika kicken.


Men jag tror inte att det var takedown Crocop försvara, utan mera att han trodde kicken skulle gå i midjan.

jontahontas
2007-04-22, 11:57
Det va ta mig fan den värsta knocken jag sett på riktigt länge. Jag kommer vara chockad i minst 10 dagar till. Out of nowhere! Okej, jag tyckte inte Mirko gjorde så mycket innan i matchen, han la sin spark, försvarade hyffsat på marken. När dom ställdes upp satte jag mig å började invänta klockan och därefter rond 2 då mirko skulle mosat Gonzales. Men BAM!

Dessutom hade åtminstone jag underskattas Gs förmåga. Tyckte han såg jävligt bra och wellrounded ut men hallå... Mirko liksom. Jag hade fel, jävligt fel.

JusupWilkosz
2007-04-22, 12:26
Crocop är historia, ni får allt hitta en ny idol att heja på!

Skywalker
2007-04-22, 12:36
Crocop är historia, ni får allt hitta en ny idol att heja på!

CroCop blev toknockad av Kevin Randleman på TOTAL ELIMINATION 2004, men inte fan för att han gav upp och det kommer han inte gör nu heller.

Så ficka han stor stryk av Feder Emelianenko på FINAL CONFLICT 2005 men han kom tillbaka och vann hela Final Conflict Absolute 2006 tror jag att det var.

Jag ska inte byta avatar, jag har sovit på saken

Tjuckot
2007-04-22, 14:01
oh my GOD!

Vilken jävla spark! Såg precis, helvete!

Spiffy
2007-04-22, 14:09
Varför dessa spoilers i ufc och pride trådarna. Man kan inte läsa dom förrens man sett eventet, för att man vet att det kommer vara spoilers hela tiden.

Bite
2007-04-22, 15:01
Var tycker du att man ska diskutera det då?

Kimpaa
2007-04-22, 17:17
Gonzaga asså, vilken kille, kommer in som fet underdog och sen spöar han crocop lite ironiskt med en highkick. Perfekt gameplan vann helt enkelt!
Många som har satsat pengar gråter nu :P

Jacksatan
2007-04-22, 17:42
Varför dessa spoilers i ufc och pride trådarna. Man kan inte läsa dom förrens man sett eventet, för att man vet att det kommer vara spoilers hela tiden.

Så orutin att gå in o läsa om du inte sett eventet.

psirus
2007-04-22, 17:43
Crocop är historia, ni får allt hitta en ny idol att heja på!

hahahah! :laugh:

Spiffy
2007-04-22, 18:36
Så orutin att gå in o läsa om du inte sett eventet.

Ja det är tur jag har rutin.

Spiffy
2007-04-22, 18:37
Var tycker du att man ska diskutera det då?

Man kan varna och skriva det så det inte syns. Hur svårt är det?

Jola Bero
2007-04-22, 18:43
orka? man tankar ju eventet morronen efter det sänts och sen ser man det och går å läser? Varför ska man nödvändigtvis in här å läsa om man nu inte har sett det än.

Wennerberg
2007-04-22, 19:23
Var är kwon!?

Tigerkotten
2007-04-22, 19:26
Varför dessa spoilers i ufc och pride trådarna. Man kan inte läsa dom förrens man sett eventet, för att man vet att det kommer vara spoilers hela tiden.

Fel, när sådan här tråd poppar upp är det innan eventet varit. Då kan man prata om matcher som kommer vara etc.



Tycker eventet var rätt tråkigt överlag, inte sett undercards matcherna dock riktigt. Finns ju inte "ute" ännu.

Crocop var lite fetare än normalt dock.

Wenner: Kwon blev bannad temp(?) att skriva i allmänt, efter det hände har jag inte sett han komma online igen :(

jontahontas
2007-04-22, 20:00
Konstig känsla att se Mirko bli slaktad, det fanns liksom inte för mig.

Wennerberg
2007-04-22, 20:01
Wenner: Kwon blev bannad temp(?) att skriva i allmänt, efter det hände har jag inte sett han komma online igen :(

Finns det en tråd om detta?

GLC
2007-04-22, 20:09
Står fortfarande som Spamming User :(

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=2795

Tigerkotten
2007-04-22, 22:33
Vet ej vad som hänt, tycker ej det borde varit så lång ban om det nu är så fortfarande iaf. O wenner ingen tråd ang det.

http://i18.tinypic.com/35k8v1u.gif

Tigerkotten
2007-04-24, 00:14
Although the KO he suffered looked deadly, Mirko's head doesn't hurt him. But, he is having problems with a swollen right ankle.
"I won't be doing anything for 2 weeks, won't even drink vitamins and proteins. I have to clean up my organism. Full of spite, I wanted to train the same evening I got back to Croatia, but I know it would be contraproductive", Mirko says.
He is feeling guilty for letting down his fans, especially those who came to Manchester to support him. And he doesn't care about those who took pleasure in his calvary.
"I don't have to justify myself to anyone. Besides being an amateur boxer for 2 years, thus being paid trips to a few tournaments, the country's sport system didn't invest in me. I am my own investment."
He doesn't have an excuse for his bad performance. He can't even explain what happened to him. Although, he can manage to describe the state he was in.
"I don't have an alibi. It happens in cycles to me. It looks like I blew myself out [I'm not sure I translated this well ] after winning the Pride OWGP belt. I wasn't happy even with my first UFC performance. This time I also didn't decide to engage an exchange of punches. I didn't have warrior spirit in me. I was lost."
He adds that besides no initiative, he also didn't have a strategy.
"All of that didn't have anything to do with the quality of my preparations and the shape I was in, but it had to do with my focus on the fight and my opponent. Before the fight I was nervous, I was thinking about all sorts of stupid things, I was just in a bad state. Unfortunately, I seem to be that type. I need a rough wake-up call in order to focus again."
He says he didn't even see the high-kick:
"After 3 or 4 elbows to the temple, I had blurry vision when I stood up."
Mirko is announcing changes in his training session. He is going to introduce elbows and elbow defence, which wasn't present in Pride.
"I'm not used to elbows, but


Croatian fighter Mirko Cro Cop is healing consequences of a hard defeat to Gabriel Gonzaga in the UFC 70 tournament in Manchester, Great Britain. Shocking pictures of unconscious Cro Cop lying in the cage looked unreal since we were used to see exactly the opposite ones for years.
Mirko had similar experiences with Kevin Randleman in Pride and Michael McDonald in K-1. He lost by KO to both of them [that's not true, although it says so in the article], and both times he succeeded to comeback to the top. Although his charisma got seriously hurt, if not destroyed, Mirko claims he has the motivation and strength for a new comeback.

Q: Do you feel any health consequences from Manchester episode?
A: I don't have headaches, nor any visible consequences from Gonzaga's high-kick. If it weren't for the pain in the right ankle, I'd already be training. However, I have to passively rest for two weeks. The ankle is swollen, but I don't think anything is broken, otherwise I wouldn't be able to walk. Still, I'll go to see a doctor one of these days and have it scanned."

Q: You seemed absent in the cage?
A: I wasn't myself against Gonzaga. I just couldn't decide to begin an exchange of punches, to go forward. Something similar happened to me in my last fight vs. Sanchez, but I still won that fight. These things happen to me in cycles. First I learn a lesson in the ring, then I go wild and win in streaks. However, there are no alibies for this defeat, and I am not looking for any.

Q: What determined the outcome?
A: Gonzaga's elbows to my temple. When I got up, my vision was blurry and I didn't even see that right high-kick.

Q: Did you make any mistakes in the preparation for the fight?
A: The preparations were great and are not the problem. Right before the fight I was apathetic, no good, couldn't focus and I fought without any strategy.

Q: What will your future in the UFC look like?
A: I will definitely come back stronger. It's out of place to talk about the belt, but I will respect the contract. Of course, provided there are no new injuries. However, I don't know what could make me fight more after I work off the remaining 4 fights.

Q: When can we expect you back in the ring?
A: I believe I'll fight again in the UFC at the end of August or beginning of September. I expect to get a chance to rematch Gonzaga. Thanks to everyone who came to Manchester for me, and all who called me wishing me good luck. I got more than 200 calls and I couldn't answer everyone.

mmmmmmmmmmm