handdator

Visa fullständig version : Hinner jag komma ifrom?


henko_n
2007-04-19, 23:46
Vi säger om jag börjar gymma idag, skulle jag hinna komma ifrom till sommarn. Nu menar jag inte att bli värsta biffen men ändå ha ett synligt 6-pack ungefär.. iaf se vältränad ut.

vad tror ni?

Lepras
2007-04-19, 23:52
Javisst kör hårt..gymma mycket så kommer kommer 6packet fram till 2a juni typ:thumbup:

Eddie Vedder
2007-04-20, 04:30
vad tror ni?

Din träning kommer ha en oerhört liten påverkan på så kort tid, hursomhelst förbrukar ju träning energi och enda sättet att få fram rutorna är att deffa fram dom.

Så det du behöver göra är alltså att göra dej av med fett på magen. Träna ett par pass tung styrketräning och komplettera med kondition skulle jag säga, i vilket fall är det i senaste laget att försöka komma iform till sommaren om du nu inte är i hyfsad form redan.

Ryska_raketen
2007-04-20, 04:51
Hade ju underlättat med en lunarbild så man får ser hur du ser ut.

MrBurner
2007-04-20, 06:44
Något kan det väl ge i o m. glykogeninlagring osv om personen ifråga inte gymmat mycket annars och nu är redigt smal?

Robban
2007-04-20, 06:56
Något kan det väl ge i o m. glykogeninlagring osv om personen ifråga inte gymmat mycket annars och nu är redigt smal?

Håller med. Det går att åstadkomma lite mer massa, mestadels glykogen.

Klart du hinner få fram sexpacket! Detta är en fråga om att äta mindre bara. Var lite halvhungrig bara så. Hur ditt sexpack kommer se ut är en annan femma. Fyraåringar kan ha ett tydligt sexpack men det ser inte ut så som jag eftersträvar ändå.

Vill man få fram rutorna så får man det! ;)

Ganymedes
2007-04-20, 07:10
Kan ingen skriva något klokt om gener snart? Annars tror jag bara att jag är på fel forum... ;)

Jacksatan
2007-04-20, 07:57
Något kan det väl ge i o m. glykogeninlagring osv om personen ifråga inte gymmat mycket annars och nu är redigt smal?

Hur mkt glykogen tror du en kille utan muskler kan lagra in? Det är ju inte direkt så att man ökar 3cm i arm när man själv börjar äta efter deffen.

MrBurner
2007-04-20, 08:33
Mycket har jag inte sagt eller ens tänkt mig att han bör öka, men något, kanske tillräckligt för att skrämma fram ett uns av rutor på magen.

Speaking of which... Någon av er som märkt av att magrutorna blir mycket mer synliga om man ätit mycket så att magen blir full med mat och alldeles hård? Eller är det bara jag som äter magen hård :(

blekfet2
2007-04-20, 09:59
men haha, alltså gosse, skärpning.

henko_n
2007-04-20, 23:04
har ingen bild sry :P men jag anser väl att jag är i hyfsad bra form. är 176-178 cm lång och pendlar mellan 62.5 och 64 ungefär.
Om man ska gå in på 6-packet så ser man de två övre magmusklerna utan problem (fast bara om jag spånner magen :P ) Har svårt och få hög belastning på de nedersta magmusklerna (har en liten "kula" nedanför naveln :P några tips hur jag ska göra?
Det som jag är lite rädd är att om jag börjar springa mycket så kommer jag tappa i vikt eller? och det vill jag verkligen inte :P är redan smal och har väldigt svårt oatt komma upp i vikt :P
En annan fråga som jag undrar är: hur viktigt är det att träna de sneda magmusklerna?

Rahf
2007-04-20, 23:49
har ingen bild sry :P men jag anser väl att jag är i hyfsad bra form. är 176-178 cm lång och pendlar mellan 62.5 och 64 ungefär.
Om man ska gå in på 6-packet så ser man de två övre magmusklerna utan problem (fast bara om jag spånner magen :P ) Har svårt och få hög belastning på de nedersta magmusklerna (har en liten "kula" nedanför naveln :P några tips hur jag ska göra?
Det som jag är lite rädd är att om jag börjar springa mycket så kommer jag tappa i vikt eller? och det vill jag verkligen inte :P är redan smal och har väldigt svårt oatt komma upp i vikt :P
En annan fråga som jag undrar är: hur viktigt är det att träna de sneda magmusklerna?

Ok du, följande text som jag skriver är vad som gäller för om du vill få synliga magrutor till sommaren och inget annat kommer göra nån betydlig skillnad.

1. Du går ner i vikt, ser allmänt undernärd ut och får fram de rutor du vill ha.

2. Du tränar magen lite hårdare så att du får en muskeltonus (muskelspänning) som medför att magmusklerna tillfälligt kommer se lite större ut.

3. Du inser fakta att du redan nu sitter på en relativt låg vikt för din kroppslängd och lägger på dig lite vikt i form av muskler (och en liten andel fett) istället.

4. Du fettsuger magen.

5. Du skiter i beach '07 och satsar på att få till en riktig killerform på beach '08 istället. För det har du tid till.

6. Efter att ha insett fakta från punkt 5 så börjar du sakta men säkert lära dig mer om kost och träning vilket kommer att medföra en mastodontartad desillusionering från din sida.

7. Efter chocken lagt sig så kommer du ta dig i kragen och träna stenhårt inför nästa år.

Detta är sanningen för dig, kryddat med en god dos svart humor.

foxx
2007-04-21, 00:39
Ok du, följande text som jag skriver är vad som gäller för om du vill få synliga magrutor till sommaren och inget annat kommer göra nån betydlig skillnad.

1. Du går ner i vikt, ser allmänt undernärd ut och får fram de rutor du vill ha.

2. Du tränar magen lite hårdare så att du får en muskeltonus (muskelspänning) som medför att magmusklerna tillfälligt kommer se lite större ut.

3. Du inser fakta att du redan nu sitter på en relativt låg vikt för din kroppslängd och lägger på dig lite vikt i form av muskler (och en liten andel fett) istället.

4. Du fettsuger magen.

5. Du skiter i beach '07 och satsar på att få till en riktig killerform på beach '08 istället. För det har du tid till.

6. Efter att ha insett fakta från punkt 5 så börjar du sakta men säkert lära dig mer om kost och träning vilket kommer att medföra en mastodontartad desillusionering från din sida.

7. Efter chocken lagt sig så kommer du ta dig i kragen och träna stenhårt inför nästa år.

Detta är sanningen för dig, kryddat med en god dos svart humor.

Haha! För rolig. ;D

Depzon
2007-04-21, 00:54
Jag måste bara fråga, hur kunde det bli "ifrom" två gånger i rad? :O

Sniggel
2007-04-21, 08:50
har ingen bild sry :P men jag anser väl att jag är i hyfsad bra form. är 176-178 cm lång och pendlar mellan 62.5 och 64 ungefär.
Om man ska gå in på 6-packet så ser man de två övre magmusklerna utan problem (fast bara om jag spånner magen :P ) Har svårt och få hög belastning på de nedersta magmusklerna (har en liten "kula" nedanför naveln :P några tips hur jag ska göra?
Det som jag är lite rädd är att om jag börjar springa mycket så kommer jag tappa i vikt eller? och det vill jag verkligen inte :P är redan smal och har väldigt svårt oatt komma upp i vikt :P
En annan fråga som jag undrar är: hur viktigt är det att träna de sneda magmusklerna?

Rahfs inlägg var humoristiskt, men väldigt sant.
Vill tillägga att jag ser att du som de flesta andra inte känner till att man inte kan belasta övre och nedre delen av magen olika mycket. Belastar man magrutorna så belastar man alla rutor, eftersom det är samma muskel (singularis). Punkt slut.
Sen tillhör det det vanliga att man har mer fett på nedre delen av magen och därför brukar dessa rutor skymmas. Enda sättet att bli av med detta fett är som andra har sagt att gå ner i vikt (till slut kommer fett att plockas från detta område, du kan inte punktförbränna om du trodde det), men se då punkt 1 på Rahfs lista.

henko_n
2007-04-21, 23:27
Aa, det är som ni säger. Bara o köra på o käka som vanligt :) Jobbiga är att jag ska till cypern i sommar (30 juli drar jag :D) och skulle gjärna vilja haft en mer vältränad kropp :P Men det är väl bara o gymma på som vanligt så löser sig det sen :P Brudarna är väl ändå så jävla packade att de inte ser ngn skillnad ? xD

Tack för alla bra svar! :hbang:

auToeXeC
2007-04-22, 09:14
hehe jag hadde inga magmuskler innan och sedan fick jag diagnosen allvarliga ätstörningar och då hadde jag lötsligt ett 6 pack. "taget från mit liv". Me nu när jag är normalviktig så är det endast fyra pack. vart vill jag nu komma med det här? Jo, att du måste träna och itne gå ner i ivkt, för du kommer ångraa dig i senare skede när du har 6 pack och överarmar som två prinskorvar..

Eddie Vedder
2007-04-22, 09:57
hehe jag hadde inga magmuskler innan och sedan fick jag diagnosen allvarliga ätstörningar och då hadde jag lötsligt ett 6 pack. "taget från mit liv". Me nu när jag är normalviktig så är det endast fyra pack. vart vill jag nu komma med det här? Jo, att du måste träna och itne gå ner i ivkt, för du kommer ångraa dig i senare skede när du har 6 pack och överarmar som två prinskorvar..

Det tycker jag va väldigt bra sagt!:thumbup: Att må bra måste vara prioritet 1, bra av dej att påpeka det utifrån dina egna jobbiga erfarenheter.:)

fluffy_ferret
2007-04-22, 14:30
Tycker du ska strunga i sexpacket fram till sommaren. Enda sättet att på så kort tid få fram ett ordentligt sexpack är att svälta dig själv för lägre kroppsfett% och det tycker jag inte är en bra idé med tanke på din nuvarande vikt.

Sen är det klart att du hinner komma i form och att du kommer att få se goda resultat redan till sommaren. Man hinner med mycket på bara 2-3 månader faktiskt. Det är bara lägga upp en träning på 2-3 ggr i veckan och köra hårt. Du behöver inte köra så mycket kondition, lägg in en 10 min uppvärmning före passet kanske.

henko_n
2007-04-23, 19:37
Aa tänkte äka nu till tre dagar i veckan :) Men något som jag verkligen saknar är ett träningsprogra för tre dagars träning för hela kroppen, men fattar inte riktigt hur jag ska få tag i ett. Om någon sitter på ett bra som skulle kunna passa mig, skriv gjärna. Är en nybörjare också så vet inte hur man gör alla övningar så det skulle också vara super om ni skrev det :)

*flex*

bubbe
2007-04-23, 19:51
Längst upp i denna forumdel, råd till nybörjare del 2.

Krille 87
2007-04-23, 19:52
Hade ju underlättat med en lunarbild så man får ser hur du ser ut.


:laugh:, klockren!

Runda Grodan
2007-04-23, 20:14
Jag lånar tråden lite.


Kommer min kompis att nå sitt mål i bänkpress innan 15 juli ifall han börjar gymma fyra gånger i veckan istället för tre?

Rahf
2007-04-23, 20:35
Jag lånar tråden lite.


Kommer min kompis att nå sitt mål i bänkpress innan 15 juli ifall han börjar gymma fyra gånger i veckan istället för tre?

Vad är målet? En gång till låter snarare som att teknikträningen får mer jobb än musklerna om du frågar mig.