handdator

Visa fullständig version : Tips på enkla och lite kalori-innehåll kvällsmat tips!


mazzej
2007-04-19, 20:40
Tjena...

Ja för mig som deffar är det ruggigt svårt att komma på bra kvällsmatsförslag. Det jag käkar nu är makrill i tomatsås på en grov macka. Riktigt gott och ganska lågt kaloriinehåll. Men det börjar bli lite tjatigt nu!

Så därför undrar jag om ni kan komma med några tips och förslag på hur man kan göra något snabbt vid kvällstid. Helst så lite kalorier som möjligt eftersom jag deffar. Men det ska ju vara gott samtidigt!!

Tips?

P.S Inte gröt! för det äter jag på morgonen.

Lycka till :thumbup:

MVH Henke

Eddie Vedder
2007-04-19, 21:07
Den här tråden ligger i skrivandets stund elva tråda nedanför den här på förstasidan:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92940

Dessutom finns det fler identiska trådar både i "Kost & Näring" och "Diet, Deff & Fettminskning" som oxå ligger på förstasidorna.

Det märks att sommaren närmar sej för det börjar bli en epidemi av frågor kring deffmat.:D

Lycka till mazzej, du vet att jag alltid hjälper dej.:thumbup:

mazzej
2007-04-19, 21:15
Den här tråden ligger i skrivandets stund elva tråda nedanför den här på förstasidan:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92940

Dessutom finns det fler identiska trådar både i "Kost & Näring" och "Diet, Deff & Fettminskning" som oxå ligger på förstasidorna.

Det märks att sommaren närmar sej för det börjar bli en epidemi av frågor kring deffmat.:D

Lycka till mazzej, du vet att jag alltid hjälper dej.:thumbup:

Haha tackar :thumbup: Riktigt bra länk dessutom. Tack för allt stöd ;) Behöver lite bra mat.. För att fylla magen med. Dock tror jag inte atta jag kommer klara mina mål i min journal trots allt :(

Men tack ändå jag ska försöka kämpa på !!

MVH Henke

Shamrock
2007-04-20, 17:02
Om du nu "deffar" skulle jag iaf inte slänga i mig en macka. Utan som kvällsmål skulle jag bara ta en proteindrink elller liknande.
Men detta är förutsatt att du inte har tränat sent förståss.

Annars kan ja rekomendera en rågmacka med advokado, minikeso, rödlök, skinka/kalkon/ägg, tomat och lite salt o peppar.
Den e ganska god.

eller käka lite kokt ägg med en hemmagjord musli gjord på havregryn, nötter och torkad frukt

Kombinationerna e oändliga:)