handdator

Visa fullständig version : Äsch vafan, banna mig ett tag till =P


aliquis
2007-04-19, 20:36
Jag fastnar ju bara här, suger ju, det här och att skärpa bilder till bilddagboken tar för mycket tid för mig och det finns vettigare saker jag borde göra, men jag kollar ju så ofta för att se om det har sagts något vettigt så jag har svårt att låta bli.

Så om någon moderator kan banna mig till antingen serieomgång 2 (12e maj) eller framåt min födelsedag (15e juli) eller någon tidpunkt däremellan så säger jag adjö för ett tag igen.

Jag borde ju varit o tränat idag, och anledningen till att jag inte kom iväg ikväll beror ju inte direkt på kolozzeum, men det var så att jag snackade med en person på msn till framåt 02, sedan skulle käka o glodde lite video och kollade här till framåt 05.40, sedan sov jag alldeles för lite och lite mer på eftermiddagen efter att ha hängt här ett tag. Och så vaknade jag framåt 17.30 och åt för långsamt och kom inte iväg idag heller.. Det funkar inte =P

Så hjälp mig göra något åt saken ;D

Raggis
2007-04-19, 20:37
Obsession :D

Fatalist
2007-04-19, 20:37
Passa på att klämma in lite rutin så du slipper de sena nätterna en tid nu också då :)

Yankeee
2007-04-19, 20:39
Det är ju inte kolo som är problemet ffs.

aliquis
2007-04-19, 20:39
Passa på att klämma in lite rutin så du slipper de sena nätterna en tid nu också då :)Ja, men det är ju så jävla svårt, iaf som nu när jag har ätit två ggr, vill ju inte sova nu men om jag skall äta en gång till blir ju klockan skitsen igen.


Nåja, de av er som av någon knasig anledning vill följa eventuell progress får kolla http://aliquis-.bilddagboken.se/ istället.

(Fungerar den inte lägg till den i er hosts-fil med samma ip-adress som någon annan bilddagbok.)

L-Sami
2007-04-19, 20:39
Fråga dig själv, vad du vill med livet innerst inne. Agera efter det.

aliquis
2007-04-19, 20:39
Det är ju inte kolo som är problemet ffs.Nej, men ju färre saker jag kan fastna med så...

Svårt att låta bli ju ;/.


Jag har ju typ 35GB videoklipp o dylikt jag borde glo på istället ;D

Ryska_raketen
2007-04-19, 20:40
Skaffa dig ett jobb och fixa lite rutiner för helvete. Ta tag i ditt jävla liv!

aliquis
2007-04-19, 20:40
Fråga dig själv, vad du vill med livet innerst inne. Agera efter det.Dunno, ha normal dygnsrytm, äta godare mat och mer regelbundet, och träna därefter? ;/

mela
2007-04-19, 20:43
Skaffa dig ett jobb och fixa lite rutiner för helvete. Ta tag i ditt jävla liv!

+ fem miljarder

Dumleman
2007-04-19, 20:44
Själv vill jag irca, lyssna på mp3 och dricka cola zero resten av livet får se hur det går. Livet har ingen mening så man kan inte misslyckas!

Lasse Kongo
2007-04-19, 20:44
+ fem miljarder

Ja + ett par miljarder till!

Så patetiskt inlägg (inte ditt alltså Mela :)

Ryska_raketen
2007-04-19, 20:45
Ja + ett par miljarder till!

Så patetiskt inlägg (inte ditt alltså Mela :)

Syftar du på mitt?

Piranha
2007-04-19, 20:46
Det är inte kolo som är ditt problem, du kommer bara ersätta det med något annat och hitta nya ursäkter tills du kammar dig å gör det du ska.

Lasse Kongo
2007-04-19, 20:47
Syftar du på mitt?

Näääääää trådskaparens.

aliquis
2007-04-19, 20:53
Det är inte kolo som är ditt problem, du kommer bara ersätta det med något annat och hitta nya ursäkter tills du kammar dig å gör det du ska.Nej, det är internets fel! Och informationsflödets!

Laan
2007-04-19, 20:53
du är född 79 och spenderar dagarna med att göra ingenting. Som sagt jag tycker uppriktigt sagt att det är dags att göra något.

Edit: Jag skulle nog kapa linan om jag vore du.. ett bra tag utan dator alls, och du borde känna dig tvungen att göra något.

Piranha
2007-04-19, 20:54
Nej, det är internets fel! Och informationsflödets!

He he he.

Nej det är ditt fel, du måste lära dig å slita dig.

aliquis
2007-04-19, 21:02
He he he.

Nej det är ditt fel, du måste lära dig å slita dig.Går ju inte med så tokintressanta trådar och poster som det finns i allmänt! ;/

(Ja, jag har låga krav.)

aliquis
2007-04-19, 21:04
Visst kan jag säga hejdå utan att bli bannad men då är jag ju tillbaka om typ 2 dagar och kollar lite fort o så fastnar man med någon skit igen.

Ryska_raketen
2007-04-19, 21:04
Problemet Ali är att du inte VILL/orkar ta tag i det. Mogna och ta lite ansvar kanske?

psirus
2007-04-19, 21:05
lär dig ta lite ansvar och ha lite disciplin ffs.

Gpajpen
2007-04-19, 21:06
Problemet Ali är att du inte VILL/orkar ta tag i det. Mogna och ta lite ansvar kanske?

seriöst så funkar inte alla exakt som dig, finns många psykologiska spärrar.
garanterat att han vill, orken däremot är säkert till och från.

Muskelbyggaren
2007-04-19, 21:07
Det är inte en ban du behöver, snarare:

http://www.indiana.edu/~polfilm/studen04/howden/finger.jpg

mela
2007-04-19, 21:07
seriöst så funkar inte alla exakt som dig, finns många psykologiska spärrar.
garanterat att han vill, orken däremot är säkert till och från.

Då går man till läkare som får bort dess psykologiska spärrar. Det finns hjälp.

Ryska_raketen
2007-04-19, 21:07
seriöst så funkar inte alla exakt som dig, finns många psykologiska spärrar.
garanterat att han vill, orken däremot är säkert till och från.

Vadå funkar som mig? Det gäller väl för fan bara att göra det! Allt är inte skoj här i livet, som jobba osv tex. Men tro fan att det är ett nödvändigt ont!

Gpajpen
2007-04-19, 21:08
Det är inte en ban du behöver, snarare:


springa hinderbana? :D

Piranha
2007-04-19, 21:09
Vadå funkar som mig? Det gäller väl för fan bara att göra det! Allt är inte skoj här i livet, som jobba osv tex. Men tro fan att det är ett nödvändigt ont!

Nä du skojjar inte där heller.

Gpajpen
2007-04-19, 21:10
Vadå funkar som mig? Det gäller väl för fan bara att göra det! Allt är inte skoj här i livet, som jobba osv tex. Men tro fan att det är ett nödvändigt ont!

alltså det jag menade var att bara för att du fungerar såhär: "nu JÄVLAR gör jag det här TAMMEFAN SAATANAAA !!!!!" så gör inte alla det.

mela: jo jag håller med.

Ryska_raketen
2007-04-19, 21:10
Nä du skojjar inte där heller.

Nej, varför skulle jag göra det?

Dumleman
2007-04-19, 21:10
Vadå funkar som mig? Det gäller väl för fan bara att göra det! Allt är inte skoj här i livet, som jobba osv tex. Men tro fan att det är ett nödvändigt ont!
Jo jobba är riktigt roligt nu förstår jag inte.

Robbin
2007-04-19, 21:12
Då går man till läkare som får bort dess psykologiska spärrar. Det finns hjälp.

+1

Seriöst jag har också haft problem med rätt mycket saker men gå och få hjälp det fungerar, det är inget konstigt att man behöver hjälp att ta sig ur vissa saker i livet. Som flera sagt försök ta dig i kragen gå och sök hjälp (vårdcentral tex), ta det sakta fixa något deltidsjobb kanske och trappa upp sakta. Sök inte hjälp på internet genom att bli bannad härifrån tex då kommer du bara be om att bli unbannad om ett tag och/eller så hittar du bara något annat forum eller något att slösa tid på. Lycka till!

Muskelbyggaren
2007-04-19, 21:18
springa hinderbana? :D
Tänkte mer på att få höra lite You little scumbag! I got your name, I got your ass! You will not laugh, you will not cry, you will learn by the numbers, I will teach you! Now get up off your face! Pvt. Joker you better unfuck yourself before I unscrew your head and shit down your neck!. :)

Men on a serious note, visst är det klart att aliquis har lite problem som andra inte har. Men att ställa in sig på det och sedan retirera inför problemet är INTE ett alternativ. Trots mentala spärrar gäller det ändå att ta sikte på rätt väg, göra sitt bästa för att nå den. Att bara säga att man aldrig kommer gå på vägen är bara dumdristigt. Det här är säkert något aliquis är väl medveten om men att han ger uttryck för annat är bara en försvarsmekanism för att behålla tron på sig själv vilket i det här fallet är värdelöst. Inse vad problemen är och handla UTIFRÅN den vetskapen.

Problemet är att du inte får något gjort, av en massa orsaker man skulle kunna ägna åratal att utröna. Men oavsett vad man kommer fram till står du här och nu. Gå och lägg dig, vakna upp imorgon och träna. Sitt på Kolozzeum en timme innan du sedan äter lunch och fira sidan de mest lyckade 12 timmarna i ditt liv på flera månader. Sedan repetera.

Det kommer förstås inte fungera så skaffa dig en beteendeterapeut att jobba med. Då menar jag inte en som frågar hur det känns när du pillar dig i naveln utan en som hjälper dig att göra en plan för hur du ska fostra dig själv i att göra det du borde och sedan är med dig och ger ris och ros alltmed att tiden går.

Och ring nu inte till vården och gå tamt hem efter att du fått besked om den långa kötiden. Kräv en kontaktperson som faktiskt kan HJÄLPA dig och ge dig inte förrän du fått en. Det är nu ditt primära mål.

Rambo
2007-04-19, 21:25
i morgon kl 1830 tränar vi.. nu vet du det förbred dig redan nu det kommer bli ett tufft pass*flex* ...Å så rycker vi upp oss lite ....;)

Tigerkotten
2007-04-19, 21:33
Har själv problem att ta tag i saker och ting som är viktigt.. Fördriva tiden på massor annat än det man borde göra är jag duktig på.

Purren
2007-04-19, 21:57
Nej, men ju färre saker jag kan fastna med så...

Svårt att låta bli ju ;/.


Jag har ju typ 35GB videoklipp o dylikt jag borde glo på istället ;D

Ge bort elsladden till datorn.

Vimpyboy
2007-04-19, 22:08
Plz, attention whore.

grisbil3n
2007-04-19, 23:47
Lättare sagt än gjort för fan, använd dom få krafterna du har kvar till att söka jobb så kanske det rullar på vartefter. Men det är lätt o vara efterklok, jag fick hjälp o skaffa jobb. Hade nog suttit med tummen i arslet än idag om jag inte fått det.

aliquis
2007-04-20, 02:10
seriöst så funkar inte alla exakt som dig, finns många psykologiska spärrar.
garanterat att han vill, orken däremot är säkert till och från.http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15108259.asp

aliquis
2007-04-20, 02:11
+1

Seriöst jag har också haft problem med rätt mycket saker men gå och få hjälp det fungerar, det är inget konstigt att man behöver hjälp att ta sig ur vissa saker i livet. Som flera sagt försök ta dig i kragen gå och sök hjälp (vårdcentral tex), ta det sakta fixa något deltidsjobb kanske och trappa upp sakta. Sök inte hjälp på internet genom att bli bannad härifrån tex då kommer du bara be om att bli unbannad om ett tag och/eller så hittar du bara något annat forum eller något att slösa tid på. Lycka till!Slösa tid på andra forum ja, men här var jag ju bannad ett kvartal men hade bett om ett år, och jag bad inte om att bli unbannad på det kvartalet.

aliquis
2007-04-20, 02:12
i morgon kl 1830 tränar vi.. nu vet du det förbred dig redan nu det kommer bli ett tufft pass*flex* ...Å så rycker vi upp oss lite ....;)Nej, jag tänker inte träna kväll, suger ju, blir dygnet skevt, svårt att hinna äta och jag kommer inte ut.

aliquis
2007-04-20, 02:15
Tänkte mer på att få höra lite You little scumbag! I got your name, I got your ass! You will not laugh, you will not cry, you will learn by the numbers, I will teach you! Now get up off your face! Pvt. Joker you better unfuck yourself before I unscrew your head and shit down your neck!. :)

Men on a serious note, visst är det klart att aliquis har lite problem som andra inte har. Men att ställa in sig på det och sedan retirera inför problemet är INTE ett alternativ. Trots mentala spärrar gäller det ändå att ta sikte på rätt väg, göra sitt bästa för att nå den. Att bara säga att man aldrig kommer gå på vägen är bara dumdristigt. Det här är säkert något aliquis är väl medveten om men att han ger uttryck för annat är bara en försvarsmekanism för att behålla tron på sig själv vilket i det här fallet är värdelöst. Inse vad problemen är och handla UTIFRÅN den vetskapen.

Problemet är att du inte får något gjort, av en massa orsaker man skulle kunna ägna åratal att utröna. Men oavsett vad man kommer fram till står du här och nu. Gå och lägg dig, vakna upp imorgon och träna. Sitt på Kolozzeum en timme innan du sedan äter lunch och fira sidan de mest lyckade 12 timmarna i ditt liv på flera månader. Sedan repetera.

Det kommer förstås inte fungera så skaffa dig en beteendeterapeut att jobba med. Då menar jag inte en som frågar hur det känns när du pillar dig i naveln utan en som hjälper dig att göra en plan för hur du ska fostra dig själv i att göra det du borde och sedan är med dig och ger ris och ros alltmed att tiden går.

Och ring nu inte till vården och gå tamt hem efter att du fått besked om den långa kötiden. Kräv en kontaktperson som faktiskt kan HJÄLPA dig och ge dig inte förrän du fått en. Det är nu ditt primära mål.Bra idé med koognitiv beteendeterapi för dygnsrytm/inte hänga på forum/komma iväg o träna/söka jobb osv, har jag inte ens tänkt på, min psykolog skulle ju höra av sig påföljande vecka men det har hon inte gjort och det var väl över en månad sedan =P

En kontaktperson hjälper väl inte till med sådant där, eller ja, klart om man leker med en kontaktperson lämnar man ju datorn ett tag, men ju mer tider o skit jag har uppbokat ju svårare blir det ju att hinna med det jag vill eftersom även det tar tid ifrån mig, nu finns det ju iofs folk som följer med på aktiviteter med, typ den o den dagen då o då åker vi o tränar. Fredrik, skaru ha jobb? ;D

aliquis
2007-04-20, 02:16
Plz, attention whore.Om du visste hur svårt det är att faktiskt bli bannad från kolozzeum, trots alla lösa hot ;D

aliquis
2007-04-20, 02:18
Lättare sagt än gjort för fan, använd dom få krafterna du har kvar till att söka jobb så kanske det rullar på vartefter. Men det är lätt o vara efterklok, jag fick hjälp o skaffa jobb. Hade nog suttit med tummen i arslet än idag om jag inte fått det.Ja, det skall ju iaf vara rätt läge nu så möjligheterna är säkert mycket bättre och om man skiter i det lär det ju inte bli lättare, så det är ju något som borde göras. Men jag är ju inte så förtjust i allt vad gäller ingen arbetslivserfarenhet, varför jag inte har gjort något på så lång tid osv, så därför skjuter jag gärna på det, gillar inte att utsätta mig för nedvärderande situationer =P, med kontakter hade det ju varit lättare.

Fatalist
2007-04-20, 04:31
Ställ klockan på 0500 imorgon, gå upp, dra 200mg koffein i näsan och 400mg oralt. Sen kan du omöjligen somna om (eller kan du?!).

Sysselsätt dig hela dagen och lägg dig i tid, repetera godtyckligt antal dagar tills du helt ändrat din dygnsrytm och börja syssla med något vettigt på dagtid istället för nattetid.

Bronkitkorv
2007-04-20, 05:45
Skärp dej för faaan !
Sup dej full !
Ät lite kött....

(Visdomsord från den store korvmannen)

Nina L
2007-04-20, 07:01
Nej, det är internets fel! Och informationsflödets!Informationssamhället stressar oss med skojjiga onödigheter på ett sätt som små djur skapade av tallkottar bara kunde drömma om på mormors tid.

OT: Grym presentation, förresten! :D

Näääääää trådskaparens.
Är det du på bilden?

Men on a serious note, visst är det klart att aliquis har lite problem som andra inte har. Men att ställa in sig på det och sedan retirera inför problemet är INTE ett alternativ. Trots mentala spärrar gäller det ändå att ta sikte på rätt väg, göra sitt bästa för att nå den. Att bara säga att man aldrig kommer gå på vägen är bara dumdristigt. Det här är säkert något aliquis är väl medveten om men att han ger uttryck för annat är bara en försvarsmekanism för att behålla tron på sig själv vilket i det här fallet är värdelöst. Inse vad problemen är och handla UTIFRÅN den vetskapen.

Problemet är att du inte får något gjort, av en massa orsaker man skulle kunna ägna åratal att utröna. Men oavsett vad man kommer fram till står du här och nu. Gå och lägg dig, vakna upp imorgon och träna. Sitt på Kolozzeum en timme innan du sedan äter lunch och fira sidan de mest lyckade 12 timmarna i ditt liv på flera månader. Sedan repetera.

Det kommer förstås inte fungera så skaffa dig en beteendeterapeut att jobba med. Då menar jag inte en som frågar hur det känns när du pillar dig i naveln utan en som hjälper dig att göra en plan för hur du ska fostra dig själv i att göra det du borde och sedan är med dig och ger ris och ros alltmed att tiden går.

Och ring nu inte till vården och gå tamt hem efter att du fått besked om den långa kötiden. Kräv en kontaktperson som faktiskt kan HJÄLPA dig och ge dig inte förrän du fått en. Det är nu ditt primära mål.Vad skönt. Jag slapp skriva ett dugg, egentligen. Du bara gjorde det åt mig. Tack. Bråkar de på vården så kan jag rekommendera akutpsyk. Där har de en annan förståelse för den mentala biten än vad random vårdkärring har. Dessutom tror jag inte att de kan köra bort en. "Hej, livet är åt helvete, snälla hjälp" bör räcka, sen skall se slussa en vidare till lämplig instans.

Snake
2007-04-20, 07:12
Har man brutit benen söker man hjälp.
Är man sjuk söker man hjälp.
Det är inget konstigt med det, och det vore heller inte konstigt/pinsamt om du söker hjälp och försöker fixa till det här.

Lasse Kongo
2007-04-20, 07:15
Informationssamhället stressar oss med skojjiga onödigheter på ett sätt som små djur skapade av tallkottar bara kunde drömma om på mormors tid.

OT: Grym presentation, förresten! :D


Är det du på bilden?

Vad skönt. Jag slapp skriva ett dugg, egentligen. Du bara gjorde det åt mig. Tack. Bråkar de på vården så kan jag rekommendera akutpsyk. Där har de en annan förståelse för den mentala biten än vad random vårdkärring har. Dessutom tror jag inte att de kan köra bort en. "Hej, livet är åt helvete, snälla hjälp" bör räcka, sen skall se slussa en vidare till lämplig instans.


Om det är jag på bilden.... *rolleyes*

Wennerberg
2007-04-20, 13:22
Var får du pengar ifrån? Du är ju född 79, det är inte konstigt man blir nyfiken.

blekfet2
2007-04-20, 13:36
Gosse, sluta tyck så jävla synd om dig själv, skärpning!

Besök psykolog eller dylikt illa kvickt!

aliquis
2007-04-20, 13:59
Informationssamhället stressar oss med skojjiga onödigheter på ett sätt som små djur skapade av tallkottar bara kunde drömma om på mormors tid.

OT: Grym presentation, förresten! :DFast att säga att det är en lögn i slutet verkar inte så bra så jag redigerade om början lite och tog bort den delen.

aliquis
2007-04-20, 14:01
Gosse, sluta tyck så jävla synd om dig själv, skärpning!

Besök psykolog eller dylikt illa kvickt!Det handlade väl inte om att tycka synd om sig själv utan bara om att jag besöker forumet för ofta och därför hellre hade varit bannad.

iNCREDiBLE
2007-04-20, 14:04
Det handlade väl inte om att tycka synd om sig själv utan bara om att jag besöker forumet för ofta och därför hellre hade varit bannad.

Självdisciplin unge man!

JustinCredible
2007-04-20, 14:05
Var får du pengar ifrån? Du är ju född 79, det är inte konstigt man blir nyfiken.
+1

semicroma
2007-04-20, 15:36
Jag borde ju varit o tränat idag, och anledningen till att jag inte kom iväg ikväll beror ju inte direkt på kolozzeum, men det var så att jag snackade med en person på msn till framåt 02, sedan skulle käka o glodde lite video och kollade här till framåt 05.40, sedan sov jag alldeles för lite och lite mer på eftermiddagen efter att ha hängt här ett tag. Och så vaknade jag framåt 17.30 och åt för långsamt och kom inte iväg idag heller.. Det funkar inte =P

Så hjälp mig göra något åt saken ;D

Har du någon idée om varför det blir så här?

davvvan
2007-04-20, 15:44
Tror ingen på detta forum kan hjälpa dig, möjligen delvis i form av att du blir avstängd ytterligare en gång, men problemet ligger inte här, utan hos dig själv.

Wennerberg
2007-04-20, 17:02
Kan du inte svara på frågan? Var får du pengar ifrån?

mela
2007-04-20, 17:08
Kan du inte svara på frågan? Var får du pengar ifrån?

What do you think?

oath5
2007-04-20, 17:09
Kan du inte svara på frågan? Var får du pengar ifrån?

+ 9281938