handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig ni kunniga


SummerS
2007-04-19, 10:26
Jag ska bli funktionär på friskis eftersom jag är student o fattig, och då kommer jag får gå på allt "gratis": Spinning, jympa (60 min pass men effektiv träning typ 40 min, från bas = tanter till intensiv = vältränade, mycket killar med), gym, yoga.

Sen tränar jag thaiboxning på en MMAklubb i en grupp som kör på en mer nybörjarnivånivå, fast inte så mkt teknikträning. Boxningen är 1,5 timme/gång och det jobbigaste jag gjort hehe, den gruppen är 2 ggr i veckan, sö + tis.

Nu när jag kommer ha så mkt att välja på - hur ska jag lägga upp det för att nå mitt mål? Jag tycker alla delar är kul! Jag är tjej, 157 cm, väger 57 kg och vill bli lite mer fit... Alltså inget gäddhäng, inga sladdriga lår och bullig mage. Utan slank o fin men jag behöver inte se vad säger man? Deffad ut, så alla muskler är synliga, magrutor o så. Men att det anas lite. Hoppas ni fattar vad jag menar. PS. Jag äter vanlig husmanskost t lunch o middag, grova mackor/knäckebröd m leverpastej t frukost och en smoothie på kvällen (lättyoghurt naturell, frysta bär). Bör ligga runt 1400 kcal. Ska jag äta nå tillskott eller nåt?

ligne
2007-04-19, 19:51
jag hade satsat på att kompletera thaiboxningen med spinning och aerobic.

kspr
2007-04-19, 23:45
jag hade satsat på att kompletera thaiboxningen med spinning och aerobic.

JAK tycker du ska köra 2 pass styrketräning i veckan på gymmet, bra för hälsa och självbild att bli starkare, det är snyggt också med muskler har jag läst. Aerobics kör du ju redan en variant av på mma:n.

Kanske ett yogapass också för lite avslappning.

Tänk på att du får käka lite mer mat om du ska träna oftare.

Liten Men Fet
2007-04-19, 23:46
15-1600 kcal är vad man brukar ge koma patienter så du äter bedömt alldeles för lite om du ligger på 1400 kcal. Även om du vill gå ner i vikt så är det för lite, du tränar ju en del också.

Åse Columbus
2007-04-20, 15:09