handdator

Visa fullständig version : Nitrox (nitrocharge), Full blown extreme, Kre-alkalyn


ciggie
2007-04-19, 08:59
Funderar på att testa nitrox (nitrocharge), är det bra grejer?

Full blown extreme har jag hört talas om här inne en del, verkar vara något för bulk perioder, rätta mig om jag har fel.

Kre-alkalyn skall jag köpa idag och testa, kan man blanda effektivt med någon av ovanstående?

Vill inte bli vattnig!!!

Eddie Vedder
2007-04-19, 09:08
Tycker du ska komma igång med träningen ordentligt och lära dej äta bra och mycket innan du börjar mixtra med massa olika kosttillskott.

Dom ger ingen magisk supereffekt, möjligtvis en extra "push" om dom väsentliga delarna (d.v.s. kvalitativ träning, bra kost, tillräckligt energiintag och vila) redan är tillgodosedda. Så mitt tips är att du bör lära dej tillgodose dessa först och främst, kanske nöja dej med att dricka gainer runt träning, och sen börja testa lite extra tillskott i takt med att utvecklingen och kunskapen går framåt.

Att köpa på sej massa saker man inte ens vet vad dom är till för å tro att musklerna skall växa av sej själv är nog bara kontraproduktivt i jämförelse med om du verkligen satsar på att få kunskap om det preliminära först.

ciggie
2007-04-19, 09:22
Jag har bra koll på min träning men när det dyker upp kosttillskott jag aldrig hört talas om är det väl inte så konstigt att jag undrar om någon har testat dessa, vad effekten blir osv.
Klart att det inte ger någon supereffekt men jag är ute efter folks erfarenheter av produkterna.

Bananen20
2007-04-19, 11:20
Tycker du ska komma igång med träningen ordentligt och lära dej äta bra och mycket innan du börjar mixtra med massa olika kosttillskott.

Dom ger ingen magisk supereffekt, möjligtvis en extra "push" om dom väsentliga delarna (d.v.s. kvalitativ träning, bra kost, tillräckligt energiintag och vila) redan är tillgodosedda. Så mitt tips är att du bör lära dej tillgodose dessa först och främst, kanske nöja dej med att dricka gainer runt träning, och sen börja testa lite extra tillskott i takt med att utvecklingen och kunskapen går framåt.

Att köpa på sej massa saker man inte ens vet vad dom är till för å tro att musklerna skall växa av sej själv är nog bara kontraproduktivt i jämförelse med om du verkligen satsar på att få kunskap om det preliminära först.

Är det bara jag som stör mig på alla dumförklarande svar som detta ovan?

GymTT
2007-04-19, 11:57
Är det bara jag som stör mig på alla dumförklarande svar som detta ovan?

Ja.

tigerofsweden
2007-04-19, 12:05
Är det bara jag som stör mig på alla dumförklarande svar som detta ovan?


Jag antar att Eddie har en orsak till antagandet att trådskaparen är en "nybörjare" :) Men visst annars kanske man inte ska förutsätta att alla är blåbär för dem ställer en fråga!

Runda Grodan
2007-04-19, 12:23
Är det bara jag som stör mig på alla dumförklarande svar som detta ovan?

Det är bara det att det startas en massa liknande trådar hela tiden där folk frågar om nästan exakt samma saker. Här har du en tråd som ligger några snäpp ned och som startades iförrgår.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93052

Den ovanstående tråden behandlar Kre-alkalyn och samma sorts produkter som i denna tråden. Jag misstänker att författaren av denna tråden har läst den andra och startat en nästan identisk tråd. Det kan såklart vara en ren tillfälliget. I sådana fall har an uppenbarligen inte sökt.

När han sedan frågar om Full Blown Extreme är en produkt för bulkperioder är det lätt att dra slutsatsen att han inte har så jättemycket koll om vare sig kosttillskott eller det här med mat. Att man då får rådet att lära sig grunderna tycker jag är ett bra råd och inte en dumförklaring.

Ett tips. Det är väldigt bra ifall man skriver en inneållsförteckning över produkten som man har frågor om. Det finns en massa liknande produkter fast med olika namn och det är svårt att hålla isär vilken som är vilken.

ciggie
2007-04-19, 13:09
Är det inte jobbigt att orka störa sig så mycket på en fråga, skit i och svara om det svider i ögonen på dig.

Ganymedes
2007-04-19, 13:13
Är det bara jag som stör mig på alla dumförklarande svar som detta ovan?

Ja. Förhoppningsvis. Eddie har både koll och ork att skriva. Allt för många andra här på Kollo har bara en av de förmågorna.

Eddie Vedder
2007-04-19, 13:31
Är det bara jag som stör mig på alla dumförklarande svar som detta ovan?

Det var inte dumförklarande på nåt sätt, jag va övertygad om att nån med koll på kosttillskott skulle ge ciggie den info han ville ha i vilket fall och ville mest hjälpa honom med en annan syn på saken. Det är lätt att stirra sej blind på detaljer i träningen så det var menat i all välmening bara, och det hoppas jag (och tror) att ciggie själv uppfattade det som oxå. Vore det på nåt annat sätt har han ju en egen talan och behöver inte nån som lägger orden i munnen på honom, vem är det egentligen som dumförklarar nån om man inte ens tror att den personen kan föra sin egen talan?

Det är inte första gången jag ger tips till honom så vad har du för rätt att påstå att jag dumförklarar nån när den personen inte själv känner sej dumförklarad?


Och att sen skriva ett inlägg bara för att klaga på ett annat inlägg som man tycker är dåligt är ju att skjuta sej i foten, du lyfte ju inte direkt diskussionen om man säger så.:smash:

Bananen20
2007-04-19, 15:07
Det var inte dumförklarande på nåt sätt, jag va övertygad om att nån med koll på kosttillskott skulle ge ciggie den info han ville ha i vilket fall och ville mest hjälpa honom med en annan syn på saken. Det är lätt att stirra sej blind på detaljer i träningen så det var menat i all välmening bara, och det hoppas jag (och tror) att ciggie själv uppfattade det som oxå. Vore det på nåt annat sätt har han ju en egen talan och behöver inte nån som lägger orden i munnen på honom, vem är det egentligen som dumförklarar nån om man inte ens tror att den personen kan föra sin egen talan?

Det är inte första gången jag ger tips till honom så vad har du för rätt att påstå att jag dumförklarar nån när den personen inte själv känner sej dumförklarad?


Och att sen skriva ett inlägg bara för att klaga på ett annat inlägg som man tycker är dåligt är ju att skjuta sej i foten, du lyfte ju inte direkt diskussionen om man säger så.:smash:


Klart det var dumförklarande av dig. Alla som vet hur man kommer ut på internet och skriver på ett internetforum vet också att träning och kost är det viktigaste för resultat.

Och detta är ändå kosttillskottsforumet...