handdator

Visa fullständig version : All bran +


Bamse
2003-03-17, 12:50
Någon som har något recept på bröd eller liknande som går att baka med All Bran Plus? Det är så jäkla torrt så det går inte att äta på vanligt sätt, men nu har jag ju råkat köpa ett paket - hoppas därför på att det finns något annat användningsområde för dem än till frukosttallriken :)

King Grub
2003-03-17, 13:02
Inte några andra tips, men blanda dem med vaniljyoghurt. Delikatess!

Nate
2003-03-17, 13:30
Du kan ge dom till mig :D

Allbran är ju hur smaskiga som helst (iof, jag gillar att äta kruskakli så jag är inte normal:booty: )

Bamse
2003-03-17, 13:32
Originally posted by Nate
Allbran är ju hur smaskiga som helst

Vanliga All Bran, ja :eating:

Men inte All Bran Plus :MrT:

;)

Nate
2003-03-17, 13:59
ALLA sorters All-Bran är smaskiga! :eating:

Janna
2003-03-17, 17:16
blötlägg dem och blanda sedan i dem i muffinssmet eller bröddeg.

Mega Mike
2003-03-17, 19:07
Brukar blanda med blåbärssoppa och då går det ner utan problem (fast det gör den i för sig med det mesta)

Patte
2003-03-17, 21:11
Sitter och äter både All Bran och All Bran Plus direkt ur paketet för det är ju hur gott som helst :eating: Annars är det som sagt väldigt gott med vaniljyoghurt :thumbup:

Bamse
2003-03-17, 21:17
Är det inte jäkla mkt socker i de flesta av yoghurtsorterna?

King Grub
2003-03-17, 21:19
Originally posted by Bamse
Är det inte jäkla mkt socker i de flesta av yoghurtsorterna?

Jo, men de har lågt GI i alla fall. Högt II å andra sidan, men men. Man kan ju inte få allt. Onyttigt är det i alla fall inte.

Bamse
2003-03-17, 21:20
Lättmjölk vs. lättyoghurt till frukostflakesen, vilket alt. vinner?

Lellan
2003-03-17, 21:24
Originally posted by Bamse
Är det inte jäkla mkt socker i de flesta av yoghurtsorterna?

Beror ju på vad man väljer. De flesta ligger på 65-85 kcal/100 gram trots låg fetthalt (0.5-0.1 osv) och är sötade med socker. Danone vitalinea är sötad med aspartam och sånt och ligger på 45-50 kcal/100 gram.

Eller så kan man ta lätt naturell yoghurt (40 kcal/100 gram), tycker man att den är för syrlig kan man ju söta själv med sötningsmedel eller hallon (hallon ger 30 kcal/100 g har jag för mig och det behövs inte så många bär). Personligen brukar jag söta med kanel eller så har man på lite ingefära - helt ok! Har även testat arrakessens.

Nu är jag lite sjuk i huvudet (eller har udda smaklökar?) men osötade lingon och en massa mynta är sjuuukt gott tycker jag! (i höstas var favoritdesserten rårörda lingon med mängder krossad torkad mynta i lätt naturell yoghurt + de där branflakesspröten).

Överlag tror jag proteinhalten ligger på 4 g/100 g om jag inte är helt ute och cyklar så det är ju mest kolhydrater. Men gott! :D

Lellan
2003-03-17, 21:27
Originally posted by Bamse
Lättmjölk vs. lättyoghurt till frukostflakesen, vilket alt. vinner?

Med lätt naturell yoghurt får du liite mer protein men det är 5 kcal mer per 100 gram (nästan 100 % säker på det) och du blir ju mättare än på minimjölk.

Å andra sidan är det helt ok med prottedrink och branflakes "på" (rekommenderar protec + jordgubb) men det fungerar ju med prottepulver i yoghurt också men då kanske det blir väl trögt om man har kaseinpulver.. *funderar*

Bla, bla blaaa.. :D

Bamse
2003-03-17, 21:30
Jag provade proteindrink + bran flakes en gång, och jag var tvungen att hälla skiten i diskhon efter några skedar :MrT:

Mina smaklökar gillade INTE det experimentet :(

Lellan
2003-03-17, 21:33
Originally posted by Bamse
Jag provade proteindrink + bran flakes en gång, och jag var tvungen att hälla skiten i diskhon efter några skedar :MrT:

Mina smaklökar gillade INTE det experimentet :(

Alltså, man får vara snabb eller äta branflakes med näven (allt man äter med händerna blir ju godare! :)) och dricka prottedrinken till/sleva i sig - om man inte gillar gegga.. (prottedrink blir INTE godare om man äter med händerna.. :nono: )

Men vill du äta nåt som är så gott så du dööör rekommenderar jag danone vitalinea yoghurt.. :eating:

Bamse
2003-03-17, 21:39
Originally posted by Lellan
Men vill du äta nåt som är så gott så du dööör rekommenderar jag danone vitalinea yoghurt.. :eating:

Ska se om ICA Maxi har det :MrT:

Ska vara stans största affär, men inte fasen hade de Zetas linfröolja inte :smash: Så då kan man ju fråga sig om de har vitaxerkzesyaneskogmirtiliana yoghurt? :thumbup:

Nate
2003-03-17, 21:44
Lellan - Danone vitalinea är ju ruskigt god! Tyvärr har de slutat sälja den här uppe bland isbjörnarna :cryout: