handdator

Visa fullständig version : Ventelo?!!


Carolinew
2007-04-18, 20:18
Fan vad jag hatar dem!!! Och mig själv iofs som gick med på att gå över till dem från telia :smash:

De ringde för ca 6-7 veckorsedan och ja, det lät ju bra och så, lägre abonnemang, de fixar bytet, 600 fria minuter osv. Ett brev om bytet skulle komma efter nån vecka sa de. Men inte har det kommit nåt jävla brev.

Förrän idag. Den vanliga räkningen från Telia! Dessutom stod det en avgift för nån jävla förmedlingstjänst?? Är det Ventelos skit?

Jag blev fly förbannad och ringde Ventelos kundtjänst. Flera ggr. Tror ni att nån jävel svarade??!!! NEJ! GAAAAAH! Vad är det för skit? Jag ringde när de sa att de har telefontid men icke.

Skickade sen iväg ett argt mail. Bäst för dem att de svarar, annars... *mini*

Någon mer som har Ventelo??? Är de alltid så här hopplöst idiotiska??!

mela
2007-04-18, 20:37
Har råkat på dem på jobbet några gånger. De är duktiga på att lura pengar av folk :D Minutavgifterna är INTE att leka med.

davvvan
2007-04-18, 20:39
Ventrilo?

Kurash
2007-04-18, 20:46
Ventrilo?

+1

Raggis
2007-04-18, 20:58
Ventrilo?

Lol.

davvvan
2007-04-18, 21:02
Lol.

Bra diss.

Krille 87
2007-04-18, 21:16
Fan vad jag hatar dem!!! Och mig själv iofs som gick med på att gå över till dem från telia :smash:

De ringde för ca 6-7 veckorsedan och ja, det lät ju bra och så, lägre abonnemang, de fixar bytet, 600 fria minuter osv. Ett brev om bytet skulle komma efter nån vecka sa de. Men inte har det kommit nåt jävla brev.

Förrän idag. Den vanliga räkningen från Telia! Dessutom stod det en avgift för nån jävla förmedlingstjänst?? Är det Ventelos skit?

Jag blev fly förbannad och ringde Ventelos kundtjänst. Flera ggr. Tror ni att nån jävel svarade??!!! NEJ! GAAAAAH! Vad är det för skit? Jag ringde när de sa att de har telefontid men icke.

Skickade sen iväg ett argt mail. Bäst för dem att de svarar, annars... *mini*

Någon mer som har Ventelo??? Är de alltid så här hopplöst idiotiska??!

Pratar du hemtelefoni eller mobiltelefoni?

Carolinew
2007-04-18, 21:21
Har råkat på dem på jobbet några gånger. De är duktiga på att lura pengar av folk :D Minutavgifterna är INTE att leka med.

De säger att den bara är 0,19 per minut? *gah!*

Pratar du hemtelefoni eller mobiltelefoni?

Hemtelefoni.

fan jag vill byta tillbaks... även om telia kanske är kronan dyrare så vet man vad man får iaf!!! och de har en existerande kundtjänst. Hur fan byter man tillbaka? :confused: :(

PowPow
2007-04-18, 21:24
fan jag vill byta tillbaks... även om telia kanske är kronan dyrare så vet man vad man får iaf!!! och de har en existerande kundtjänst. Hur fan byter man tillbaka? :confused: :(

Prova ringa igen. Eller ring telia.

Eller så testar du starta en ny tråd. Funkar inte det så testa gör en tråd på body. Det kan kanske funka.

mela
2007-04-18, 21:25
De säger att den bara är 0,19 per minut? *gah!*


När vi kontakta deras kundtjänst var den på 1,64 per minut :confused:

Krille 87
2007-04-18, 21:30
De säger att den bara är 0,19 per minut? *gah!*



Hemtelefoni.

fan jag vill byta tillbaks... även om telia kanske är kronan dyrare så vet man vad man får iaf!!! och de har en existerande kundtjänst. Hur fan byter man tillbaka? :confused: :(


Ventelos hemtelefoni e riktigt dålig faktiskt, speciellt med tanke på att de inte använder sig av någon reklam. Ta t ex. Universal Telecom och Optimal Telecom som kör efter samma melodi och jämför priserna, natt och dag. 19 öre dygnet runt är inte särskilt bra, beroende på vad du har för minutpriser till mobiler? Fast månadsavgift på förvalet?

Att man inte får bekräftelsebrev är inte helt ovanligt men att efter 6 veckor få räkning från Telia igen, hmm, med tankte på att det säkert är ett callcenter så tar registreringen ett par dagar extra men 6 veckor, risken finns att det blev precis i en övergångsperiod. Det jag hade gjort var att kolla med Ventelo om det ens gått igenom.

Carolinew
2007-04-18, 21:33
Ventelos hemtelefoni e riktigt dålig faktiskt, speciellt med tanke på att de inte använder sig av någon reklam. Ta t ex. Universal Telecom och Optimal Telecom som kör efter samma melodi och jämför priserna, natt och dag. 19 öre dygnet runt är inte särskilt bra, beroende på vad du har för minutpriser till mobiler? Fast månadsavgift på förvalet?

Att man inte får bekräftelsebrev är inte helt ovanligt men att efter 6 veckor få räkning från Telia igen, hmm, med tankte på att det säkert är ett callcenter så tar registreringen ett par dagar extra men 6 veckor, risken finns att det blev precis i en övergångsperiod. Det jag hade gjort var att kolla med Ventelo om det ens gått igenom.

Det har antagligen gått igenom eftersom jag nu har fått den nummerpresentation på telefonen som jag beställde hos dem men som jag inte hade hos telia.

Om man pratar med Telia, kan de byta tillbaka till en då eller måste man hålla på och kludda själv?

Krille 87
2007-04-18, 21:34
Det har antagligen gått igenom eftersom jag nu har fått den nummerpresentation på telefonen som jag beställde hos dem men som jag inte hade hos telia.

Om man pratar med Telia, kan de byta tillbaka till en då eller måste man hålla på och kludda själv?

Bytte du över fasta abbonemanget med? Då har du nämligen uppsägningstider å lite så att ta hänsyn till

Carolinew
2007-04-18, 21:36
Bytte du över fasta abbonemanget med? Då har du nämligen uppsägningstider å lite så att ta hänsyn till

Ja det gjorde jag,.. tror jag :confused: Men fan vad nästa teleförsäljare som ringer skall få veta att han/hon lever!!! *mini* *gah!*

skaparn
2007-04-18, 21:38
Ja det gjorde jag,.. tror jag :confused: Men fan vad nästa teleförsäljare som ringer skall få veta att han/hon lever!!! *mini* *gah!*

Ta den ilskan och späk dig själv lite mer, för då drabbas den som drabbas bör.

Carolinew
2007-04-18, 21:46
Ta den ilskan och späk dig själv lite mer, för då drabbas den som drabbas bör.

Jaja visst *rolleyes* Ok, det är ju visserligen deras jobb att försöka lura folk, men inte fan försöker jag vara förstående bara därför.

Varför måste man alltid lära sig av sina misstag... :smash:

mela
2007-04-18, 21:48
Man ska alltid ha telia på fasta telefonnätet :D Enda fungerande kundservicen.

Carolinew
2007-04-18, 21:50
Man ska alltid ha telia på fasta telefonnätet :D Enda fungerande kundservicen.

Börjar fatta det nu... *grr* ska byta tillbaka så fort jag kan, om de nu inte har femtioelva månaders uppsägningstid också...

Krille 87
2007-04-18, 22:06
Man ska alltid ha telia på fasta telefonnätet :D Enda fungerande kundservicen.


För reparationer, ja. Men att komma fram, fuck it! När man ska förklara för en dataröst etc. Felia :D ! Sen så starta dom med IP telefoni för sent med ;)

Krille 87
2007-04-18, 22:08
Börjar fatta det nu... *grr* ska byta tillbaka så fort jag kan, om de nu inte har femtioelva månaders uppsägningstid också...

Fasta har du tre månaders uppsägnngstid men det lär du ha hos telia med, 3 månader, så ring och hör med dom vilket erbjudande just du fick å säg upp det direkt isf.

Mr Zero
2007-04-18, 22:43
Jag bytte till Ventelo för drygt ett halvår sedan. Jag är grymt nöjd!
Överlägset billigast hittills.

Mr Zero
2007-04-19, 19:05
Du har två veckors ångerrätt från det att du har fått brevet om du har ångrat dig och vill byta tillbaka förresten.

mela
2007-04-19, 19:06
Du har två veckors ångerrätt från det att du har fått brevet om du har ångrat dig och vill byta tillbaka förresten.

Dock lite svårt om man inte kommer i kontakt med kundtjänst :D