handdator

Visa fullständig version : Har ni träffat någon ni varit ovän med på internet? +lite stalkingtips!


Angel
2007-04-18, 15:06
Internet och forum tar ju upp en stor del av en stor massas liv numera? Ibland kan ju lite kärlek uppstå och många som är ihop har träffats över internet. Men ibland kan man ju verkligen råka i luven på varandra. Har ni träffat någon ni varit riktigt ovän med över tex forum eller liknande IRL? Vad hände? Va personen likadan då? Eller blev ni bästa vänner?

Jag gjorde en "sjuk" grejj för några år sedan, skrev mycket på ett forum och där vad en kille som var väldans elak och jobbig, vill minnas att han ringde och drygade sig någon gång med. Så jag tänkte att detta måste ju redas ut, tog med mig störste killkompisen (kan ju va bra) och tog oss en roadtrip till Norrköping där denna killen bodde, i ren och skär stalking anda. Tror jag drog iväg ett PM innan också där jag skrev att "nu jäfflar kommer ja hem till dig".

Väl där då så ringde jag på dörren, ingen öppnade, fast jag hörde han där inne. Ringde på några gånger till och även på telefonen. Nähä, han gömde sig.
Då gjorde jag det som kändes som det enda rätta i den studen...Tvingade killkompisen att olla killens dörrhandtag och tog kort på det och la ut på forumet? Dumt? Ja! Han blev inte så glad tror ja.

Raggis
2007-04-18, 15:09
Nej, har inte träffat Damir än :D

Kurash
2007-04-18, 15:09
Bäst att hålla sig vän med dig alltså...

Deceiver85
2007-04-18, 15:18
Haha, din forum-nemesis, var han särskilt dryg efter den här händelsen?

Angel
2007-04-18, 15:19
Haha, din forum-nemesis, var han särskilt dryg efter den här händelsen?

Han sa att vi var polisanmälda och att polisen hade varit där och tagit prover på hans dörrhandtag...

Handcuff
2007-04-18, 15:40
:laugh: ooooo...s å s j u k d u ä r !!!!

Stoltz
2007-04-18, 15:42
Nej, jag har alltid sett till att ha någerlunda distans och självbehärskning, istället för att olla dörrhandtag.

Yankeee
2007-04-18, 15:43
Fast nu kommer ju metal_boy veta om att det var du.

Timme
2007-04-18, 15:46
Angel, du verkar vara helt galen, på riktigt! (nej, ta inte med dig någon stor killkompis hit för att olla mitt dörrhandtag)

Ganymedes
2007-04-18, 15:46
Oh no, the evil ollning of doors! Vilket skönt straff. Och jag tror säääkert att farbror blå kommer ut och tar prover på ett nyollat handtag. Nä, jag tror nog mer att Angel smakade lite på dörrhantaget efter hennes polare gått iväg. Så där i smyg, samtidigt som hon filosoferade något i stil med: "dörrhantaget är ju hårt och luktar flensost, så det kan inte vara så stor skillnad mot the real deal"... :)

Yes
2007-04-18, 15:47
Har träffat ett par personer som jag tjaffsat rätt mycket med. Det avlöpte dock väldigt civiliserat, de var t.om. ganska trevliga, och såvitt jag vet blev det inget ollande.

Deceiver85
2007-04-18, 15:47
Han sa att vi var polisanmälda och att polisen hade varit där och tagit prover på hans dörrhandtag...

Haha, vilken chicken! :D

Lexidos
2007-04-18, 15:47
Det hela är så konstigt att jag inte ens vet vart jag ska börja....
Fast å andra sidan vill jag inte att nån ollar min dörr, vänner ok? :D

Angel
2007-04-18, 15:49
Det hela är så konstigt att jag inte ens vet vart jag ska börja....
Fast å andra sidan vill jag inte att nån ollar min dörr, vänner ok? :D

Jao det e lite konstigt att åka typ 20mil för att olla ett dörrhandtag....men ja fick ju se Norrköping

Ganymedes
2007-04-18, 15:51
Jag blev ovän med en butiksägare över internet. Han hotade mig via mail och PM efter att jag hade skrivit en (sann!) recension om företagets dåliga bemötande etc.

Jag drog mig i det längsta för att göra något av det, men eftersom han fortsatte att vara hotfull lade jag ut en tråd på det aktuella forumet. Det var ENORM ruljans i den tråden. Det var t.o.m skriverier i vissa tidningar. Hur slutade det? Jo, företaget gick i konkurs några månader senare! Det var iofs inte vad jag ville, men folk tyckte att jag hade rätt och hela hembioforumet bojkottade företaget, som förlorade massa cash på t.ex. avbeställningar m.m. Inte fel, för det jag visade dem var sant. Men men...

Don't mess with me, mao! I'm dangerous! :)

Timme
2007-04-18, 15:52
Jao det e lite konstigt att åka typ 20mil för att olla ett dörrhandtag....men ja fick ju se Norrköping

Jag är alltför naiv många gånger men nu förstår jag att du bara skojar med oss :)

JustinCredible
2007-04-18, 15:54
Han sa att vi var polisanmälda och att polisen hade varit där och tagit prover på hans dörrhandtag...
:laugh: Skulle inte vilja vara praktikanten hos polisen som får åka på sånna uppdrag

Lexidos
2007-04-18, 15:55
Jao det e lite konstigt att åka typ 20mil för att olla ett dörrhandtag....men ja fick ju se Norrköping

:laugh:

Angel
2007-04-18, 15:56
Jag är alltför naiv många gånger men nu förstår jag att du bara skojar med oss :)

not joking..."ollaren" e tom medlem på detta forum...fast han har skaffat familj och sånt idag och slutat åka på roadtrips med mig

Lexidos
2007-04-18, 15:58
not joking..."ollaren" e tom medlem på detta forum...fast han har skaffat familj och sånt idag och slutat åka på roadtrips med mig

Jag är lite rädd för dig nu *whistle* *gah!*

LAR
2007-04-18, 16:05
fighting over the internet is like the paraolympics; you might win but you´re still a retard.

champion
2007-04-18, 16:11
HAHA bästa ja har läst på länge. Kände sig killen nöjd med sitt uppdrag att olla?

Lexidos
2007-04-18, 16:13
lååångsökt skämt:heter han olle? :D
Skulle ni tveka på att åka 20 mil för att olla någons dörrhantag? ;P

Fagen
2007-04-18, 16:14
fighting over the internet is like the paraolympics; you might win but you´re still a retard.

Den tyckte jag var rolig. Egenkomponerad?

Raggis
2007-04-18, 16:15
fighting over the internet is like the paraolympics; you might win but you´re still a retard.


*Even if you win, you're still retarded ;)

DanielF
2007-04-18, 16:20
http://static.flickr.com/75/195983063_e380efd610.jpg

Tigerkotten
2007-04-18, 16:20
Seriöst störd du är Angel. Förstår varför du har svårt att binda killar.

Vad jag minns har jag inte blivit direkt ovän med någon allvarligt över nätet. Isåfall om man tjaffsat med någon har det varit någon man känner irl.

Tycker inte det är värt att lägga ner energin på att tjaffsa ordentligt med främlingar.

Angel
2007-04-18, 16:21
Seriöst störd du är Angel. Förstår varför du har svårt att binda killar.



Har ja? De va en nyhet..

Timme
2007-04-18, 16:24
not joking..."ollaren" e tom medlem på detta forum...fast han har skaffat familj och sånt idag och slutat åka på roadtrips med mig

Helt sjukt....

NiXPhoenix
2007-04-18, 16:27
Jag blev ovän med en butiksägare över internet. Han hotade mig via mail och PM efter att jag hade skrivit en (sann!) recension om företagets dåliga bemötande etc.

Jag drog mig i det längsta för att göra något av det, men eftersom han fortsatte att vara hotfull lade jag ut en tråd på det aktuella forumet. Det var ENORM ruljans i den tråden. Det var t.o.m skriverier i vissa tidningar. Hur slutade det? Jo, företaget gick i konkurs några månader senare! Det var iofs inte vad jag ville, men folk tyckte att jag hade rätt och hela hembioforumet bojkottade företaget, som förlorade massa cash på t.ex. avbeställningar m.m. Inte fel, för det jag visade dem var sant. Men men...

Don't mess with me, mao! I'm dangerous! :)


Haha, du har mer eller mindre drivit ett helt företag i konkurs och det enda folk kan kommentera är ollande av ett dörrhandtag. :D
Kanske gick dåligt för företaget redan sen innan, men du lär ju garanterat lagt in stöten där.

Låter nästan lite som dataföretaget Dataprince, även om jag förstår att det inte är dem det handlar om. Gör ständigt annonser i gratistidningarna i Stockholm, det ser tom jag som bara kollar vad andra läser. Rekryterar ständigt nya kunder, lyckas väl behålla ytterst få av de som nån gång får problem med en vara.

Loke
2007-04-18, 16:36
Haha, olla handtaget, det var lamt. Fast det roligaste är nog att han säkert tyckte det var jätteäckligt, haha. Folk är så jävla känsliga.

Var någon här på kollo som ville visa att han minsann var grov och farlig efter att jag sagt "din mamma" eller nåt sånt åt han, så han föreslog att vi skulle ta ett pass på nåt gym i uppsala. Lite lustigt, men jag har ingen aning om han var seriös. Svårt att tro att någon skulle uppröras så mycket över en sån liten grej, men knäppskallarna frodas ju på internet, så man vet aldrig :)

Allan
2007-04-18, 20:37
Japp, flera stycken. Endast en av dem var lika kaxig i verkliga livet som på Internet - de andra var oerhört tillbakadragna.

davvvan
2007-04-18, 20:42
Vem är ollaren? Tittade du på? Var det kallt ute? Var personen i fråga hemma? Hur hade diskussionen över Internet fortlöpt tidigare under veckan? Hämnd?

mela
2007-04-18, 20:48
Haha, olla handtaget, det var lamt. Fast det roligaste är nog att han säkert tyckte det var jätteäckligt, haha. Folk är så jävla känsliga.


Hade jag haft ett ollon hade jag då inte satt det mot ett dörrhandtag. Det är ju massa bassilisker på handtaget. *mini*

Snake
2007-04-18, 20:57
Japp, flera stycken. Endast en av dem var lika kaxig i verkliga livet som på Internet - de andra var oerhört tillbakadragna.

ägd av Jwzrd :hbang:

marolss
2007-04-18, 21:07
ha ha vad roligt :D

polisen lär ha interna skämt om personen som ville anmäla ett ollat handtag, INTE en chans på miljonen att de åkte dit och "tog prover"... CSI han ringde då eller?? ha ha ha

Hur var han sen på forumet då??
Kan du inte avslöja vilket forum iaf? :Virro

Angel
2007-04-18, 21:23
ha ha vad roligt :D

polisen lär ha interna skämt om personen som ville anmäla ett ollat handtag, INTE en chans på miljonen att de åkte dit och "tog prover"... CSI han ringde då eller?? ha ha ha

Hur var han sen på forumet då??
Kan du inte avslöja vilket forum iaf? :Virro

njae, vet ej om ja vågar, kan ju vara nån som hänger där som minns det hehe

shadowfire
2007-04-18, 21:36
Tvingade killkompisen att olla killens dörrhandtag och tog kort på det och la ut på forumet?
Detta måste ju bli årets line.

shadowfire
2007-04-18, 21:37
ägd av Jwzrd :hbang:

ahahha.. allan tog också en roadtrip :D

shadowfire
2007-04-18, 21:38
Har nog aldrig träffat ngn jag tyckt varit störig över nätet, tror jag iaf... under normala förhållanden så brukar jag inte bry mig så mkt, så jag kanske har sett människan utan ha vetat o det/tagit ngn notis... finns annat som är roligare och mer värdefullt o lägga energi på (iaf jämfört med o ta med sig vänner och.. eh? olla?.. på handtag).

mangemani
2007-04-18, 21:42
var och är.
både IRL och över nätet.

Loke
2007-04-18, 21:58
Hade jag haft ett ollon hade jag då inte satt det mot ett dörrhandtag. Det är ju massa bassilisker på handtaget. *mini*

Nån borde för övrigt uppfinna "klitorisering" (klitting, kanske?) så tjejer också kan olla. Jämställdhet ftw.

LadyInsane
2007-04-18, 22:03
Haha, Angel, du får lätt hänga med på den planerade stalking-resan!

Angel
2007-04-18, 22:06
Haha, Angel, du får lätt hänga med på den planerade stalking-resan!

Jao, tänk om man kunde hitta dom bilderna igen, förrutom ollningsbilden så var det bilder på hela roadtripen, och när ja posade vid den ollades killens bil osv.

Piranha
2007-04-18, 22:09
Frisk är du inte.

men det där var riktigt kul :D

Ganymedes
2007-04-18, 22:10
Haha, du har mer eller mindre drivit ett helt företag i konkurs och det enda folk kan kommentera är ollande av ett dörrhandtag. :D

Tja, jag är van vid att bli ignorerad på det här jävla forumet. *cry*

agazza
2007-04-18, 22:11
hur fan visste du vart han bodde? lägenhet? vilken bil han ägde?

och be kompisen olla på hans dörrhandtag?

jag är så förvirrad att jag och kvävs och grinar samtidigt av mitt skratt..

sjuka jävlar

LadyInsane
2007-04-18, 22:15
Jao, tänk om man kunde hitta dom bilderna igen, förrutom ollningsbilden så var det bilder på hela roadtripen, och när ja posade vid den ollades killens bil osv.

Man vill ju ändå ha med en veteran liksom...:D

pilt77
2007-04-18, 22:22
Vem är ollaren? Tittade du på? Var det kallt ute? Var personen i fråga hemma? Hur hade diskussionen över Internet fortlöpt tidigare under veckan? Hämnd?

Jo dte var ju så att Angel fotograferade och jag ollade, men det var inte så kallt för det var i en trappuppgång. Offret som vi kan kalla för Braxen satt i sin lägenhet och vågade inte göra nåt, inte ens svara i telefonen, Sen så har jag ett starkt minne av att någon tjej slickade på braxens 740 också*whistle*

Men det är förgågna tider nu... lite synd faktist för vi hittade på många roliga jävelskap

Angel
2007-04-18, 22:22
Googlade en stund och hittade gammla inlägg....skrivna av den stackars killen på ett annat forum än det de började på...


Hände runt 20.00, och det har även grannarna noterat.
"CSI" (polisen med aluminumväskan) har vart på plats och tagit prov på dörrhandtag, mm. Provet kommer att skickas på analys till SKL i Linköping
Frugan fick numret till åklagaren, och polisen har även kollat på mina PM och vad som har skrivits (har säkerhetskopior på det nu också, så att "ingen" kan radera det!

Skratta bäst, dom skratta illa, eller hur det nu var

Vet ej vad det blir, frugan ska diskutera med åklagare imorgon över åtalspunkterna!
Polisen sa iallafall att det är grovt kränkande och det håller verkligen frugan med om, jag skrattar mest och tycker däremot att det är bara ett bevis på att det finns folk som är perversare än dom ser ut.

tydligen hadde henke "ollat" deras dörrhandtag, alltså dragit kuken på handtaget..angel hadde väll sagt det igenom brevlådan

Hon är ju känd för att prata skit, men hon höll ju för en gång sitt ord på att dom skulle åka förbi och ringa på min dörr!
Visst kan det vara lögn från henne, men som sagt var det märks senare!
Och om det nu är en lögn så lär hon få ta konsekvensen av det, och det utan att "någon" kan skydda henne som denne gjort tidigare!

Beecher
2007-04-18, 22:38
Googlade en stund och hittade gammla inlägg....skrivna av den stackars killen på ett annat forum än det de började på...

dags att lägga det där bakom sig och kanske försöka glömma...? ;)

Muskelbyggaren
2007-04-18, 22:41
Hysteriskt roligt Angel! :laugh:

shadowfire
2007-04-18, 22:44
bara jag som tycker det är extremt fjortisch att ens tänka tanken att olla på någons handtag? man får väl vara hur man vill över internet, bara för att snake är en hal orm så ska han väl inte behöva ha massa sittkissande tonåringar utanför sin dörr?

Fartman
2007-04-18, 22:51
HAHAHA, vilken jävla tönt den där "Braxen" måste vara!

Och för att svara på topic så nej, jag brukar inte bli speciellt personlig med folk över nätet alls.

backflash
2007-04-18, 23:32
Jag blev ovän med en butiksägare över internet. Han hotade mig via mail och PM efter att jag hade skrivit en (sann!) recension om företagets dåliga bemötande etc.

Jag drog mig i det längsta för att göra något av det, men eftersom han fortsatte att vara hotfull lade jag ut en tråd på det aktuella forumet. Det var ENORM ruljans i den tråden. Det var t.o.m skriverier i vissa tidningar. Hur slutade det? Jo, företaget gick i konkurs några månader senare! Det var iofs inte vad jag ville, men folk tyckte att jag hade rätt och hela hembioforumet bojkottade företaget, som förlorade massa cash på t.ex. avbeställningar m.m. Inte fel, för det jag visade dem var sant. Men men...

Don't mess with me, mao! I'm dangerous! :)


HAHA! Braskens?

edit: bra gjort isåfall.

PowPow
2007-04-19, 01:51
Länka till konversationen du citerade angel! google ville inte få fram den.

krilleh
2007-04-19, 04:03
fegt o ta med sin största killkompis.

Chaan
2007-04-19, 04:46
Skönt att man har sluppit träffa BSR (bsrab.se). De blev så jävla otrevliga (det var de både före och efter förresten) när jag bannade en av deras anställda och 'råkade' banna hela deras IP.

Funderar på att dra dit och olla deras dörrhandtag en mörk natt..

Lasse Kongo
2007-04-19, 07:32
Haha, finns en del skumma i Norrköping :D

Deceiver85
2007-04-19, 08:57
bara jag som tycker det är extremt fjortisch att ens tänka tanken att olla på någons handtag? man får väl vara hur man vill över internet, bara för att snake är en hal orm så ska han väl inte behöva ha massa sittkissande tonåringar utanför sin dörr?

Men så är du ålderspresident också på forumet! :D

Fettecke
2007-04-19, 09:45
Skönt att man har sluppit träffa BSR (bsrab.se). De blev så jävla otrevliga (det var de både före och efter förresten) när jag bannade en av deras anställda och 'råkade' banna hela deras IP.

Funderar på att dra dit och olla deras dörrhandtag en mörk natt..

banna dem från vad ?

Snake
2007-04-19, 10:03
banna dem från vad ?

På Chaans 1337 etanol-forum antar jag :)

Frantic
2007-04-19, 10:09
bara jag som tycker det är extremt fjortisch att ens tänka tanken att olla på någons handtag?

Inte om man åker jävligt långt för att göra det :D

Jay-Z
2007-04-19, 10:14
På Chaans 1337 etanol-forum antar jag :)

Nä, tror det var stalkers.com?

Snake
2007-04-19, 10:19
Nä, tror det var stalkers.com?

FniZZ :D

Ignatius72
2007-04-19, 10:19
Inte fan hade jag heller öpnnat dörren om det kom två dårar 20 mil bort för att man tjafsat på nätet. Jag hade tryckt hagelbössan mot titthålet.

Runda Grodan
2007-04-19, 11:01
Nu vet jag inte vad killen gjort dig men jag blir ju inte direkt förvånad över att han tyckte att du var dum i huvudet - inte efter att jag har läst detta. *slap*

Angel
2007-04-19, 11:33
Nu vet jag inte vad killen gjort dig men jag blir ju inte direkt förvånad över att han tyckte att du var dum i huvudet - inte efter att jag har läst detta. *slap*

lite lätta trakkasserier hade han sysslat med..

Runda Grodan
2007-04-19, 11:49
lite lätta trakkasserier hade han sysslat med..

Jag läste igenom din första post igen och tack och lov skriver du både att det var en sjuk och dum grej du gjorde. Jag måste ha missat detta första gången jag läste posten för jag blev så irriterad.

Om jag hade vetat detta hade jag inte formulerat mig som jag gjorde i min förra post då du verkar ha insett att det var en dum grej du gjorde. :)

Ganymedes
2007-04-19, 12:28
HAHA! Braskens?

edit: bra gjort isåfall.

Yepp, Braskens var det.

Daniiiel
2007-04-19, 12:47
Har en polare i göteborg, några av hans avlägsna bekanta började jag bråka med på cs en gång och sen började ett långvarit internet 1337 tjafs. Efter det så sa dom att dom skulle döda mig när jag kom ner till gbg och gjorde till och med en grindcore låt om vilka sätt de skulle göra det på.

Shakemynuts
2007-04-19, 13:47
Angel. Okej att du verkar ha skön attityd och så när jag läser vad du skriver, men nu avgudar jag dig istället. :laugh:

Angel
2007-04-19, 17:56
Angel. Okej att du verkar ha skön attityd och så när jag läser vad du skriver, men nu avgudar jag dig istället. :laugh:


:ike :ike :ike

Laan
2007-04-19, 18:40
jag börjar bli rädd för att flytta till jkpg.. ska ner nästa vecka en sväng, men får nog mest hålla mig inomhus verkar det som.. hmm, kanske jobbet kan hålla med livvakter.

Ryska_raketen
2007-04-19, 18:42
Sjukaste ever Angel. Och du vet vart jag bor. Skrämmande!

Angel
2007-04-19, 18:50
Sjukaste ever Angel. Och du vet vart jag bor. Skrämmande!

jag har tom spytt i din trädgård ju...

Lexidos
2007-04-19, 19:42
jag har tom spytt i din trädgård ju...

Han var inte värd en ollning då?

Börje_braxläpp
2009-05-04, 09:26
Helt djävla rätt.
Man ska inte djävlas med folk bara för att man sitter skyddad bakom en dataskärm. :)

TheGovernator
2009-05-04, 09:47
Kunglig bump!

Dissector
2009-05-04, 09:48
Härlig bump, på en två år gammal tråd :D

Men detta är ju trots allt lite av en klassiker =)

mattilainen
2009-05-04, 10:13
när jag var mindre typ 14 år så hamnade jag alltid i bråk med folk i spel, typ cs. Så engång på ett lan så hotade han mig med landöden(Ni som lanar vet nog vad det innebär) och ni som inte vet så är det man blir hotad över internet och "ska reda ut det" på lanet..

Jaja, jag kommer på lanet, som förövrigt var i en liten håla och jag letar upp hans plats och gissa vad som sitter där? En liten tanig grabb på kanske 13 år, vägde väl kanske 35 kg HÖGST och jag var ganska tjock och stark när jag var 14 och vägde kanske 65 eller något. Det blev ett förlåt från killen och sen var det inte mer med det. Det är väl den enda gången jag försökt reda ut internettjafs irl :p

grakka
2009-05-04, 11:22
när jag var mindre typ 14 år så hamnade jag alltid i bråk med folk i spel, typ cs. Så engång på ett lan så hotade han mig med landöden(Ni som lanar vet nog vad det innebär) och ni som inte vet så är det man blir hotad över internet och "ska reda ut det" på lanet..

Jaja, jag kommer på lanet, som förövrigt var i en liten håla och jag letar upp hans plats och gissa vad som sitter där? En liten tanig grabb på kanske 13 år, vägde väl kanske 35 kg HÖGST och jag var ganska tjock och stark när jag var 14 och vägde kanske 65 eller något. Det blev ett förlåt från killen och sen var det inte mer med det. Det är väl den enda gången jag försökt reda ut internettjafs irl :p

Den känner man igen ganska så väl.

Pepparkakssmurfen
2009-05-04, 14:29
Vart har Angel tagit vägen? Hon var en flitig skriverska förr

MojjMojj
2009-05-04, 14:37
bannad

jakke
2009-05-04, 14:41
Vart har Angel tagit vägen? Hon var en flitig skriverska förr

hon finns ju här under annat namn...

RösböJunior
2009-05-04, 22:21
Det blev ett förlåt från killen och sen var det inte mer med det. Det är väl den enda gången jag försökt reda ut internettjafs irl :p

med den avataren.
tror jag han reagerade rätt. vem vill ha en sån hemsk stygg pojkvän.

Halldin
2009-05-05, 08:03
hon finns ju här under annat namn...
Wut?

jakke
2009-05-05, 08:13
Wut?
Jag tror att hon tom postat bilder under sitt nya nick. Men tyvärr så är jag ingen angivare...

ARMSTARK
2009-05-05, 08:22
hon finns ju här under annat namn...

Jahaa, då kanske det går att beställa en ollning fortfarande? :naughty:

Kischen
2009-05-05, 08:53
Larvigaste jag läst på länge och jag läste hela tråden av någon anledning:(

BobaFett
2009-05-05, 10:07
Tvingade killkompisen att olla killens dörrhandtag och tog kort på det

Eeeh vad sa du till honom? Ta fram ballen så jag får ta kort :laugh: Jag tror inte på dig, du får visa kortet :D

pragmatist
2009-05-05, 10:24
Tänk om man skulle olla sitt eget handtag i förebyggande syfte, så när någon ollar mitt handtag får han mitt eget "oll" på sitt ollon, lolz.

Pingu
2009-05-05, 10:39
Larvigaste jag läst på länge och jag läste hela tråden av någon anledning:(

+1

Angel.....sjukt eller idiotsikt gjort

krellik
2009-05-05, 14:20
+1

Angel.....sjukt eller idiotsikt gjort

Jag stavar sämre än någon och det är ändå helt underbart roligt när någon ska kalla någon för idiot och stavar fel till det.

...

...*flex* (Disclaimer: jag förtstår att det blir fel när man skriver snabbt på forum och inte kan redigera)

tjabon
2009-05-05, 14:39
Larvigaste jag läst på länge och jag läste hela tråden av någon anledning:(
Exakt.

Bli ovän med folk över nätet ???
Då har man verkligen brist på fritid.
Hur svårt är det att låta bli att posta ???.............:smash:

j0h4n
2009-05-05, 14:56
Ni som snackar/har snackat på vent vet nog hur störande det är när det kommer in sådana personer som skriker och jobbar sig rent allmänt.

En kväll var det i alla fall så att jag och några polare satt och snackade på en vent under tiden som vi lirade dota tillsammans och då kommer det in två killar som börjar skrika och förstöra samt är jävligt kaxiga mot oss på det sättet man kan vara på vent.
Under tiden snackar jag med en av mina vänner som satt på venten också fast på msn. Då säger han att han förmodligen känner dom här killarna som håller på, men att dom inte själva är medvetna om det. Så under tiden som dom sitter och är svinkaxiga så får jag reda på vart han bor och vilken skola han går på.

Så då börjar vi skrämma killarna som fan och säger deras namn och vilken skola dom går på osv. Det var jävligt gött att få reda vilka det var så man kunde skrämma upp dom lite för man tänker alltid så när något sånt händer att man önskar vilka killar det var som höll på att jävlas. Det var som en dröm som gick i uppfyllelse :)

Vi träffade ju aldrig killarna men det var väl lite i stil med vad tråden ska innehålla!

Kwon
2009-05-05, 15:00
Internet och forum tar ju upp en stor del av en stor massas liv numera? Ibland kan ju lite kärlek uppstå och många som är ihop har träffats över internet. Men ibland kan man ju verkligen råka i luven på varandra. Har ni träffat någon ni varit riktigt ovän med över tex forum eller liknande IRL? Vad hände? Va personen likadan då? Eller blev ni bästa vänner?

Jag gjorde en "sjuk" grejj för några år sedan, skrev mycket på ett forum och där vad en kille som var väldans elak och jobbig, vill minnas att han ringde och drygade sig någon gång med. Så jag tänkte att detta måste ju redas ut, tog med mig störste killkompisen (kan ju va bra) och tog oss en roadtrip till Norrköping där denna killen bodde, i ren och skär stalking anda. Tror jag drog iväg ett PM innan också där jag skrev att "nu jäfflar kommer ja hem till dig".

Väl där då så ringde jag på dörren, ingen öppnade, fast jag hörde han där inne. Ringde på några gånger till och även på telefonen. Nähä, han gömde sig.
Då gjorde jag det som kändes som det enda rätta i den studen...Tvingade killkompisen att olla killens dörrhandtag och tog kort på det och la ut på forumet? Dumt? Ja! Han blev inte så glad tror ja.

Haha, jag har gjort många dumma saker i mitt liv, men detta är inte en av dom!

Att man ens kommer på någonting sådant! Bra fantasi! :D

Det skall mycket till för att jag åker till någon (speciellt till Norrköping av alla platser!) bara för att olla på personens dörrhandtag.

Det skulle vara om någon postade exakt den animerade .gif som jag tänkt posta innan mig isf!

Pingu
2009-05-06, 20:04
Jag stavar sämre än någon och det är ändå helt underbart roligt när någon ska kalla någon för idiot och stavar fel till det.

...

...*flex* (Disclaimer: jag förtstår att det blir fel när man skriver snabbt på forum och inte kan redigera)

och har händer större än dasslock

pilt77
2015-02-09, 18:21
Har du kvar bilderna?

shadowfire
2015-02-09, 18:24
haha på temat gamla koloiter... pragma! kwon! pingu! angel!

timoat
2015-02-09, 18:29
Internet och forum tar ju upp en stor del av en stor massas liv numera? Ibland kan ju lite kärlek uppstå och många som är ihop har träffats över internet. Men ibland kan man ju verkligen råka i luven på varandra. Har ni träffat någon ni varit riktigt ovän med över tex forum eller liknande IRL? Vad hände? Va personen likadan då? Eller blev ni bästa vänner?

Jag gjorde en "sjuk" grejj för några år sedan, skrev mycket på ett forum och där vad en kille som var väldans elak och jobbig, vill minnas att han ringde och drygade sig någon gång med. Så jag tänkte att detta måste ju redas ut, tog med mig störste killkompisen (kan ju va bra) och tog oss en roadtrip till Norrköping där denna killen bodde, i ren och skär stalking anda. Tror jag drog iväg ett PM innan också där jag skrev att "nu jäfflar kommer ja hem till dig".

Väl där då så ringde jag på dörren, ingen öppnade, fast jag hörde han där inne. Ringde på några gånger till och även på telefonen. Nähä, han gömde sig.
Då gjorde jag det som kändes som det enda rätta i den studen...Tvingade killkompisen att olla killens dörrhandtag och tog kort på det och la ut på forumet? Dumt? Ja! Han blev inte så glad tror ja.

Vad i hela helvete?Varför klittade du inte hantaget själv istället för att "tvinga" din killkompis till det? Hade du bet mig göra det hade du fått ta bussen hem själv.


Fö, pilt77, vad exakt är det du hoppas se? Ett ollon på ett dörrhandtag, eller ett dörrhandtag? Skumt att återuppliva en tråd för det syftet...

EDIT ok 2007. Men aldrig sett tråden innan. Jag låter det stå kvar. Dåligt beteende.

Captainwide
2015-02-09, 18:47
Kan ju bara hoppas att den killen bajsade i din brevlåda eller någonting. Det förtjänar du.

cero
2015-02-09, 18:50
Internet och forum tar ju upp en stor del av en stor massas liv numera? Ibland kan ju lite kärlek uppstå och många som är ihop har träffats över internet. Men ibland kan man ju verkligen råka i luven på varandra. Har ni träffat någon ni varit riktigt ovän med över tex forum eller liknande IRL? Vad hände? Va personen likadan då? Eller blev ni bästa vänner?

Jag gjorde en "sjuk" grejj för några år sedan, skrev mycket på ett forum och där vad en kille som var väldans elak och jobbig, vill minnas att han ringde och drygade sig någon gång med. Så jag tänkte att detta måste ju redas ut, tog med mig störste killkompisen (kan ju va bra) och tog oss en roadtrip till Norrköping där denna killen bodde, i ren och skär stalking anda. Tror jag drog iväg ett PM innan också där jag skrev att "nu jäfflar kommer ja hem till dig".

Väl där då så ringde jag på dörren, ingen öppnade, fast jag hörde han där inne. Ringde på några gånger till och även på telefonen. Nähä, han gömde sig.
Då gjorde jag det som kändes som det enda rätta i den studen...Tvingade killkompisen att olla killens dörrhandtag och tog kort på det och la ut på forumet? Dumt? Ja! Han blev inte så glad tror ja.

Du är en störd människa.

Määng
2015-02-09, 18:56
Vad i hela helvete?Varför klittade du inte hantaget själv istället för att "tvinga" din killkompis till det? Hade du bet mig göra det hade du fått ta bussen hem själv.


Fö, pilt77, vad exakt är det du hoppas se? Ett ollon på ett dörrhandtag, eller ett dörrhandtag? Skumt att återuppliva en tråd för det syftet...

EDIT ok 2007. Men aldrig sett tråden innan. Jag låter det stå kvar. Dåligt beteende.







Kan ju bara hoppas att den killen bajsade i din brevlåda eller någonting. Det förtjänar du.







Du är en störd människa.

Folk verkar vara argare på forumet nu än de var 2007.

Captainwide
2015-02-09, 18:57
Va fan säger du Määng. Ska dutta din ringklocka.

Nu jääflar kommer jag.

timoat
2015-02-09, 19:00
Folk verkar vara argare på forumet nu än de var 2007.

Hårdare klimat nu vettu! Kan inte tänka mig att Angel kommer bli särskilt glad att tråden återupplivades :d

Määng
2015-02-09, 19:07
Va fan säger du Määng. Ska dutta din ringklocka.

Nu jääflar kommer jag.

Den är kall. Rätt åt dig i förskott.





Hårdare klimat nu vettu! Kan inte tänka mig att Angel kommer bli särskilt glad att tråden återupplivades :d

Ja, verkligen.

2007: hihi du är skojzig

2015: hoppas din brevlåda fylls med bajs och att du måste åka buss

:D

jenni
2015-02-09, 19:53
Haha, nej skulle aldrig nånsin slösa tid på en sån obetydlig varelse

mangemani
2015-02-09, 20:11
trodde det var mitt tjuvaktiga ex som stod och lastade ur vid en butik förra veckan, men till min besvikelse så var det en annan tjej, hade så gärna velat att vrida om nacken på henne(inte bokstavligen talat, mer att skälla ut), men det får bli en annan gång då.

mini
2015-02-09, 20:13
Best of Angel.

jenni
2015-02-09, 20:15
trodde det var mitt tjuvaktiga ex som stod och lastade ur vid en butik förra veckan, men till min besvikelse så var det en annan tjej, hade så gärna velat att vrida om nacken på henne(inte bokstavligen talat, mer att skälla ut), men det får bli en annan gång då.

Har du inte släppt det än?

Exdiaq
2015-02-09, 20:18
Jag gillar fortfarande Angel.

mangemani
2015-02-09, 20:18
Har du inte släppt det än?

ge upp saker som jag vill ha tillbaka?
då hon sitter på saker som är mina som jag vill ha tillbaka, så är det lite svårt att släppa.
får jag tillbaka dem så kommer människan inte ens synas i min ögonvrå, inte ens om jag möter henne mitt framför mig.

jenni
2015-02-09, 20:22
ge upp saker som jag vill ha tillbaka?
då hon sitter på saker som är mina som jag vill ha tillbaka, så är det lite svårt att släppa.
får jag tillbaka dem så kommer människan inte ens synas i min ögonvrå, inte ens om jag möter henne mitt framför mig.

Men herre! Håller hon fortfarande dina prylar som gisslan, thats crazy :D

mangemani
2015-02-09, 20:26
Men herre! Håller hon fortfarande dina prylar som gisslan, thats crazy :D

gisslan, ja det var ju också ett sätt att uttrycka det hela på:P
bytt nr och stoppat ned huvudet i sanden, precis som att problemet försvinner utav det.
enda chansen jag har är att haffa tag i henne då jag möter henne, vill helst inte åka ut dit nå mer och stå och vänta i flera timmar igen på att hon ska "komma hem".

svenbanan
2015-02-09, 22:30
Vad i hela helvete?Varför klittade du inte hantaget själv istället för att "tvinga" din killkompis till det? Hade du bet mig göra det hade du fått ta bussen hem själv.


Fö, pilt77, vad exakt är det du hoppas se? Ett ollon på ett dörrhandtag, eller ett dörrhandtag? Skumt att återuppliva en tråd för det syftet...

EDIT ok 2007. Men aldrig sett tråden innan. Jag låter det stå kvar. Dåligt beteende.

Det var han som ollade...


Jo dte var ju så att Angel fotograferade och jag ollade, men det var inte så kallt för det var i en trappuppgång. Offret som vi kan kalla för Braxen satt i sin lägenhet och vågade inte göra nåt, inte ens svara i telefonen, Sen så har jag ett starkt minne av att någon tjej slickade på braxens 740 också*whistle*

Men det är förgågna tider nu... lite synd faktist för vi hittade på många roliga jävelskap

filmjölk
2015-02-10, 01:22
2007 Var Angel kanske 17-18bast eller något sådant, inte för att det är en ursäkt, men hur mogna var ni själva i den åldern?

Loke
2015-02-10, 07:35
2007 Var Angel kanske 17-18bast eller något sådant, inte för att det är en ursäkt, men hur mogna var ni själva i den åldern?

Hon är född 84, hon var 23. Ålder känns inte direkt som en ursäkt här. Det bästa med Angel var ju just att man ofta kunde tro att hon var 10 år yngre än hon egentligen var :)

Kabuto
2015-02-10, 07:38
Seg post, inlägget var riktat mot filmjölk.

Visst fan är Angel äldre än så? Hade då för mig att hon är äldre än mig åtminstone.

mattilainen
2015-02-10, 08:47
Jag satt också och tänkte "varför skriver alla att det är VÄRSTA SKOJ" att någon är så omogen? Jag tyckte det lät hur dumt och skämmigt som helst att skriva ut det, kanske det som var meningen?

För att skriva något som har med tråden att göra så tror jag vi blev lite ovänner med några över internet när vi spelade cs 1.3 match och vi vann och dom tyckte vi fuskade etc etc. Vi bestämde då träff irl och det blev massa tjat och lite knuffar men inget mer.

XXXL
2015-02-10, 11:06
Det är det värsta jag vet med folk som inte är anonyma på forum, jag skulle aldrig kunna leva med att hitta en massa idiotposter från en arbetskollega och sen låtsas som att de regnar och jobba på som vanligt. Lagom irriterande att sitta och läsa massa totala lögner och sen ses på måndag som vanligt igen...

Jag tränade faktiskt på ett ställe förut med en person från nätet, hade verkligen svårt för hans åsikter men i verkliga livet så kom vi bra överens och pratade ibland.

Majsan86
2015-02-10, 14:39
Det är det värsta jag vet med folk som inte är anonyma på forum, jag skulle aldrig kunna leva med att hitta en massa idiotposter från en arbetskollega och sen låtsas som att de regnar och jobba på som vanligt. Lagom irriterande att sitta och läsa massa totala lögner och sen ses på måndag som vanligt igen...

Jag tränade faktiskt på ett ställe förut med en person från nätet, hade verkligen svårt för hans åsikter men i verkliga livet så kom vi bra överens och pratade ibland.
Varför ska man behöva vara anonym? Jag tycker nog att man ska kunna stå för sina uttalanden och åsikter.

XXXL
2015-02-10, 14:40
Varför ska man behöva vara anonym? Jag tycker nog att man ska kunna stå för sina uttalanden och åsikter.

Vad är vitsen med det? Du tycker på ett sätt, jag tycker på ett annat och det kommer (antagligen) aldrig förändras.

Vad hjälper det då att man vet vem den andra personen är?

Du har att välja mellan att tycka en person är en idiot som du inte har en aning om vem det är och du enkelt kan vifta bort eller också kan du stirra den människan i ögonen när ni ses på ICA runt hörnet en gång i veckan fullt medveten om vad den personen har sagt och vad han har för åsikter. Vem skulle vilja utsätta sig själv för sånt? Det måste vara den absolut sämsta superhjälteskraften, att få veta vad alla människor tycker om allting.

Sköt dig själv och skit i andra.

Majsan86
2015-02-10, 14:43
Vad är vitsen med det? Du tycker på ett sätt, jag tycker på ett annat och det kommer aldrig förändras.

Vad hjälper det då att man vet vem den andra personen är?
Jag menade mer att man inte borde uttala sig och skriva saker överlag om man inte kan stå för det om man blir konfronterad. Oavsett om man är anonym.

rooz
2015-02-10, 14:46
Jag menade mer att man inte borde uttala sig och skriva saker överlag om man inte kan stå för det om man blir konfronterad. Oavsett om man är anonym.

Det finns situationer där anonymiteten är viktig. Även på internetz..

Oxe
2015-02-10, 14:47
Jag menade mer att man inte borde uttala sig och skriva saker överlag om man inte kan stå för det om man blir konfronterad. Oavsett om man är anonym.

På vilket sätt skall man vara tvungen att acceptera att man blir konfronterad för sina åsikter

XXXL
2015-02-10, 14:49
Jag menade mer att man inte borde uttala sig och skriva saker överlag om man inte kan stå för det om man blir konfronterad. Oavsett om man är anonym.

Det behöver inte vara något olagligt eller ens för den delen negativt, jag anser fortfarande att det är information om en person som jag inte vill ta del av.

Jag kanske postar massa trådar på forum där jag lägger upp bilder på min sexkällare med sexgungor, piskor och hela köret; fullt normalt för många och en accepterad läggning... men skulle jag vilja att alla visste om det? Skulle du tycka det vore en behaglig information att sitta inne med? Du börjar på mitt jobb och lyckas snubbla över den tråden och nu måste du gå runt under hela din anställning med vetskapen om att jag gillar att ha gummikula i munnen, analplugg i röven och går under smeknamnet "Denlillahoran".

Majsan86
2015-02-10, 14:57
Det behöver inte vara något olagligt eller ens för den delen negativt, jag anser fortfarande att det är information om en person som jag inte vill ta del av.

Jag kanske postar massa trådar på forum där jag lägger upp bilder på min sexkällare med sexgungor, piskor och hela köret; fullt normalt för många och en accepterad läggning... men skulle jag vilja att alla visste om det? Skulle du tycka det vore en behaglig information att sitta inne med? Du börjar på mitt jobb och lyckas snubbla över den tråden och nu måste du gå runt under hela din anställning med vetskapen om att jag gillar att ha gummikula i munnen, analplugg i röven och går under smeknamnet "Denlillahoran".
Nä i ett sådant fall skulle jag faktiskt inte vilja det, men i vanliga diskussionsforum där man uttrycker åsikter och tilltalar folk hit och dit så tycker jag att man ska kunna stå för det man säger annars borde man hålla käften. Sen sånt som man inte vill att folk ska få reda på om en, håller man väl tyst om, finns ju alltid risk att det kommer fram hur anonym man än är.
Sen är det väl en sak om det är på ett nischat forum för "annorlunda sexleksaker" men vill man inte veta om sånt så kanske man inte ska besöka sådana ställen? Finns väl alltid risk att det är grannen/morsan/chefen.

jenni
2015-02-10, 17:59
Jag menade mer att man inte borde uttala sig och skriva saker överlag om man inte kan stå för det om man blir konfronterad. Oavsett om man är anonym.

+1

Jag ogillar starkt människor som beter sig och säger saker på nätet sedan om man råkar stöta på de på IRL vågar de knappt säga något utan blir blyga och stammar nervöst...

filmjölk
2015-02-10, 19:31
Fördelen med nätet är ju att man kan tycka saker man inte kan tycka och inte får tycka på andra ställen.

Man kan berätta sin egentliga åsikt utan att behöva vara modig eller censurera sig själv, man kan uttrycka sig fritt utan att förlora validitet pga bristande karisma eller status. Man kan alltså diskutera väldigt jämlikt med människor man av olika skäl inte kan diskutera jämlikt med irl.

Majsan86
2015-02-10, 19:33
Måste man va så rädd för vad andra ska tycka om en då?

filmjölk
2015-02-10, 19:39
Måste man va så rädd för vad andra ska tycka om en då?

Ja. För att dumma saker man tycker eller gör har en tendens att komma tillbaks och bita en i arslet förr eller senare. Men man vill ändå dela med sig av sin visdom. Då är det bra att man kan göra det anonymt.

jenni
2015-02-10, 19:44
Ja. För att dumma saker man tycker eller gör har en tendens att komma tillbaks och bita en i arslet förr eller senare. Men man vill ändå dela med sig av sin visdom. Då är det bra att man kan göra det anonymt.

Om det är så dumma saker som man sen inte kan backa upp kanske man ist ska knipa?

Majsan86
2015-02-10, 19:45
Om man själv tycker saker man gör eller tycker är dumt så kanske man ska sluta med det då, jag är nog fel person att säga nåt om detta egentligen då jag allt för ofta (enligt min sambo) säger vad jag tycker utan att skämmas. Men jag brukar försvara det med att jag iaf står för min åsikt 😀

shadowfire
2015-02-10, 19:49
Om det är så dumma saker som man sen inte kan backa upp kanske man ist ska knipa?

:coffee:

shadowfire
2015-02-10, 19:51
Det var ett flickebarn när denna tråd skrevs, ser faktiskt inte alls varför den ska återupplivas. Har 10 andra koloiter från samma tidsepok som är helt annorlunda idag, inkl mig själv.

jenni
2015-02-10, 19:59
Det var ett flickebarn när denna tråd skrevs, ser faktiskt inte alls varför den ska återupplivas. Har 10 andra koloiter från samma tidsepok som är helt annorlunda idag, inkl mig själv.

Vet inte vem och varför den återupplivades men den sista sidan handlar inte om henne utan anomymitet på nätet

filmjölk
2015-02-10, 20:19
Om det är så dumma saker som man sen inte kan backa upp kanske man ist ska knipa?

Man kanske har åsikter av sådan natur att man inte vill eller vågar backa upp dem irl? Skall man då knipa om sina åsikter och godta ett åsiktsförtryck?

jenni
2015-02-10, 20:40
Man kanske har åsikter av sådan natur att man inte vill eller vågar backa upp dem irl? Skall man då knipa om sina åsikter och godta ett åsiktsförtryck?

Nej men man kanske ska acceptera sin feghet och knipa iaf

Angel
2015-02-10, 20:50
Hon är född 84, hon var 23. Ålder känns inte direkt som en ursäkt här. Det bästa med Angel var ju just att man ofta kunde tro att hon var 10 år yngre än hon egentligen var :)

Mjae, tråden må förvisso vara skriven 2007 men jag tror själva händelsen utspelade sig några år tidigare (vi pratar lunarstormtiden). Jag vet inte vad man ska skylla på, jag var ung, och man tog internetfighter på dödligt allvar! :d

svenbanan
2015-02-10, 21:09
Om jag bor i en småstad fylld med rasister och nazister och skriver på fejjan att jag tycker det är bra med invandring så kanske risken är stor att bilen har punktering dagen efter. Hade jag skrivit det på ett anonymt forum skulle nassarna inte veta vems bil de skulle punktera... Ganska uppenbart att det finns tillfällen då det kan vara bra att få vara anonym, eller?

filmjölk
2015-02-10, 22:46
Nej men man kanske ska acceptera sin feghet och knipa iaf

Som i Nordkorea då? Låter trevligt.

Loke
2015-02-10, 22:52
Mjae, tråden må förvisso vara skriven 2007 men jag tror själva händelsen utspelade sig några år tidigare (vi pratar lunarstormtiden). Jag vet inte vad man ska skylla på, jag var ung, och man tog internetfighter på dödligt allvar! :d

Så du var 20, typ? Säg nu ärligt ;)

jenni
2015-02-10, 22:59
Som i Nordkorea då? Låter trevligt.

Vänta vad har Nordkorea med feghet att göra?
Kan du inte stå för vad du tycker är det sorgligt, jag kan förstå om det är tex som svennebanan säger ett hot mot honom, då handlar det om något annat men att vara vidrig eller spy ut galla på nätet för att sedan inte våga stå för det? Det är ren feghet och är ynkligt, rygglöst och bara usch

Pirko
2015-02-10, 23:09
+1

Jag ogillar starkt människor som beter sig och säger saker på nätet sedan om man råkar stöta på de på IRL vågar de knappt säga något utan blir blyga och stammar nervöst...

Har det hänt dig flera gånger?

XXXL
2015-02-10, 23:10
Seriöst alla ni som har problem med folk som skriver saker på internet som ni inte tycker om, är de verkligen det absolut största problemet i ert liv just nu?

jenni i ditt fall låter det som något personligt, det är inte vad det handlar om.

jenni
2015-02-10, 23:15
Har det hänt dig flera gånger?
Fler än en gång iaf

Seriöst alla ni som har problem med folk som skriver saker på internet som ni inte tycker om, är de verkligen det absolut största problemet i ert liv just nu?

jenni i ditt fall låter det som något personligt, det är inte vad det handlar om.

Nja jag tycker bara att det är lätt att gömma sig bakom skärmen och kasta ur sig saker man inte skulle våga säga face 2 face

filmjölk
2015-02-10, 23:19
Vänta vad har Nordkorea med feghet att göra?
Kan du inte stå för vad du tycker är det sorgligt, jag kan förstå om det är tex som svennebanan säger ett hot mot honom, då handlar det om något annat men att vara vidrig eller spy ut galla på nätet för att sedan inte våga stå för det? Det är ren feghet och är ynkligt, rygglöst och bara usch

Jag tänker på Aftonbladets artikelserie där en läkare anonymt beskrivit sin verklighet och kryddat med en del rasism. Det här är vad han tyckte, vad han upplevde och hans ärliga åsikter om någonting.

Sedan kopplas det till hans person och han får ett helvete för att han beskrev verkligheten, kanske blir mer uthängd och förlorar jobbet.

En del åsikter får man faktiskt inte ha idag, men det är viktigt att sådana människors röster och egentliga åsikter ändå kommer fram, att de får spy sin galla utan att just behöva stå för det. Att man får tycka någonting trots att man är ynklig, feg och ryggradslös.

jenni
2015-02-10, 23:25
Jag tänker på Aftonbladets artikelserie där en läkare anonymt beskrivit sin verklighet och kryddat med en del rasism. Det här är vad han tyckte, vad han upplevde och hans ärliga åsikter om någonting.

Sedan kopplas det till hans person och han får ett helvete för att han beskrev verkligheten, kanske blir mer uthängd och förlorar jobbet.

En del åsikter får man faktiskt inte ha idag, men det är viktigt att sådana människors röster och egentliga åsikter ändå kommer fram, att de får spy sin galla utan att just behöva stå för det. Att man får tycka någonting trots att man är ynklig, feg och ryggradslös.

Samtidigt är det ju lite oetiskt och olämpligt att uttrycka sig så om man har ett yrke där man har direkt kontakt med människor av olika slag. Tror det kan ha varit på sin plats att man kanske byter praktik/jobb ifall man har svårt för sina patienter?

XXXL
2015-02-10, 23:25
Nja jag tycker bara att det är lätt att gömma sig bakom skärmen och kasta ur sig saker man inte skulle våga säga face 2 face

Jaha , vad gör det då? Är det verkligen så irriterande? Ligger du sömnlös och tänker på hur mycket skit folk kastar ur sig? Det låter inte friskt om jag ska vara helt ärlig.

gFYAww3Yf1U

Ta hjärtmedicin och lugna ner dig.

filmjölk
2015-02-10, 23:27
Samtidigt är det ju lite oetiskt och olämpligt att uttrycka sig så om man har ett yrke där man har direkt kontakt med människor av olika slag. Tror det kan ha varit på sin plats att man kanske byter praktik/jobb ifall man har svårt för sina patienter?

Han har/hade kontakt med människor av olika slag och beskrev vad han upplevde och kände. Skulle han då skönmåla verkligheten eller beskriva den som han upplevde den?

jenni
2015-02-10, 23:29
Jaha , vad gör det då? Är det verkligen så irriterande? Ligger du sömnlös och tänker på hur mycket skit folk kastar ur sig? Det låter inte friskt om jag ska vara helt ärlig.

gFYAww3Yf1U

Ta hjärtmedicin och lugna ner dig.

Absolut inte, I dont give a F!
Men nu diskuterade vi det så det var min åsikt.
Jag bryr mig inte, det är de som sen skäms som blir obekväma vid ev sammanstötning :D dock blir jag ju besviken över fegheten

Majsan86
2015-02-10, 23:30
Vänta vad har Nordkorea med feghet att göra?
Kan du inte stå för vad du tycker är det sorgligt, jag kan förstå om det är tex som svennebanan säger ett hot mot honom, då handlar det om något annat men att vara vidrig eller spy ut galla på nätet för att sedan inte våga stå för det? Det är ren feghet och är ynkligt, rygglöst och bara usch
Jag håller med helt och hållet, man får väl stå för vad man tycker,
Innan man gör saker så får man väl fråga sig: kan jag stå för det här?
Nähäe, då får jag nog låta bli.
Iaf när det gäller vuxna människor.

Eller om man som jag öppnar munnen utan att tänka ibland, då får man stå för det av ren stolthet, eller be om ursäkt (inte lika ofta dock)

jenni
2015-02-10, 23:30
Han har/hade kontakt med människor av olika slag och beskrev vad han upplevde och kände. Skulle han då skönmåla verkligheten eller beskriva den som han upplevde den?

Om man bedömer sin verklighet utifrån rasism så handlar det väl inte om att skönmåla utan om att vara rasistisk.

XXXL
2015-02-10, 23:32
Det låter som att ni båda två talar utifrån personliga erfarenheter, speciellt när ni nämner att ni konfronterat folk IRL.

Majsan86
2015-02-10, 23:35
Det låter som att ni båda två talar utifrån personliga erfarenheter, speciellt när ni nämner att ni konfronterat folk IRL.
Men folk som snackar skit och sen inte kam stå för det när dom konfronteras är väl rätt vanligt förekommande även utanför internet.

Oxe
2015-02-11, 00:08
Det är ju alltid kul när folk blir misshandlade för vad dom tycker, egendom vandaliserad, eller blir uppringda och hotade på telefonen men det är ju deras fel för att dom tycker fel och borde hålla tyst, även ifall dom bara delger sin verklighet, och vissa anser den som opassande

Majsan86
2015-02-11, 00:14
Det är ju alltid kul när folk blir misshandlade för vad dom tycker, egendom vandaliserad, eller blir uppringda och hotade på telefonen men det är ju deras fel för att dom tycker fel och borde hålla tyst, även ifall dom bara delger sin verklighet, och vissa anser den som opassande
Ja fast nu är det väl så att det inte är tillåtet att misshandla folk som är av en annan åsikt?
Sen när det gäller hot mot sin person så är det väl en annan sak.
Folk son blivit utsatta för brott och så vidare självklart.
Men allmän mundiarre på internetforum kan man allt stå för.

Oxe
2015-02-11, 00:19
Allmän mundiarré kan leda till konsekvenser som gör en till ett brottsoffer för att gärningsmannen/männen irriterar sig på en.

Bara för att du inte har nåt att förlora betyder det inte att andra inte har det, låt folk vara anonyma och trygga

Majsan86
2015-02-11, 00:34
Allmän mundiarré kan leda till konsekvenser som gör en till ett brottsoffer för att gärningsmannen/männen irriterar sig på en.

Bara för att du inte har nåt att förlora betyder det inte att andra inte har det, låt folk vara anonyma och trygga
Men måste det dras till sin yttersta spets,och att nån ska bli mördad?
Då förstår jag att ni är rädda om er anonymitet om ni går runt och är rädda för att bli mördade hela dagen.
Man får passa sig det finns ju t.o.m folk som mördar sig själva :eek:

Skämt osido om folk inte skulle få va anonyma så skulle det nog heller inte spridas liks mycket skit.

I blame the Internet. :cool:

Oxe
2015-02-11, 00:42
Men måste det dras till sin yttersta spets,och att nån ska bli mördad?
Då förstår jag att ni är rädda om er anonymitet om ni går runt och är rädda för att bli mördade hela dagen.
Man får passa sig det finns ju t.o.m folk som mördar sig själva :eek:

Skämt osido om folk inte skulle få va anonyma så skulle det nog heller inte spridas liks mycket skit.

I blame the Internet. :cool:

Det vill jag väl inte påstå och är väl inte speciellt anonym av mig, dock har folk ringt upp och hotat mig och velat träffas osv osv och då har jag varit ganska skötsam... så jag har full förståelse för att folk månar om sin anonymitet och möjlighet att berätta sin "verklighet" om saker och ting, och fråga sätta saker dom tycker verkar fel utan att riskera trakasserier.

Men har man inte kontroversiella åsikter och tycker rätt som den stora massan så behöver man kanske inte vara anonym men det kan ändå vara skönt att ha möjligheten att prata om saker utan att det skall vara bundet till dig som person.

Majsan86
2015-02-11, 00:50
Det vill jag väl inte påstå och är väl inte speciellt anonym av mig, dock har folk ringt upp och hotat mig och velat träffas osv osv och då har jag varit ganska skötsam... så jag har full förståelse för att folk månar om sin anonymitet och möjlighet att berätta sin "verklighet" om saker och ting, och fråga sätta saker dom tycker verkar fel utan att riskera trakasserier.

Men har man inte kontroversiella åsikter och tycker rätt som den stora massan så behöver man kanske inte vara anonym men det kan ändå vara skönt att ha möjligheten att prata om saker utan att det skall vara bundet till dig som person.
Jo jag kan väl hålla med till en viss del men tycker också att många sprider mer skit omkring sig än nödvändigt när dom tillåts vara anonyma.

Men nu kanske vi ska sluta tjata om detta, för det var ju en rätt kul tråd från början.
Sen finns det väl knappt nåt som heter anonym i dagens övervakningssamhället,
Men det är en helt annan diskussion det.
God natt

exor
2015-02-11, 08:10
Hänt mig massvis med gånger. Hade en rätt lång e-sports karriär där det blev massvis med dispyter på praccar och turneringar. Sen träffades man på LAN/gig/tävlingar och rök ihop ordentligt.

Använde mig även av Playahead precis som alla andra i den åldern. Massvis med tjaffs i chatten och sedan började/gick några av dem i samma skola.

Samma visa igen med IG, FB. Folk som har så jävla mycket luft på sociala medierna, men på gymmen sen så gömmer dem sig...

Shqypnia
2015-02-11, 09:03
Religiösa diskussioner på Facebook är en klassiker. Vänner blir ovänner. Slutar oftast med hot från religiösa fanatiker, sen när man väl ser de i stan kollar de t.om bort. Hänt mig flertalet gånger. Det är den typiska uppfattningen jag har om internet. Att det stannar där.

4623
2015-02-11, 09:03
Hänt mig massvis med gånger. Hade en rätt lång e-sports karriär där det blev massvis med dispyter på praccar och turneringar. Sen träffades man på LAN/gig/tävlingar och rök ihop ordentligt.

Använde mig även av Playahead precis som alla andra i den åldern. Massvis med tjaffs i chatten och sedan började/gick några av dem i samma skola.

Samma visa igen med IG, FB. Folk som har så jävla mycket luft på sociala medierna, men på gymmen sen så gömmer dem sig...

Problem med humöret?

Kabuto
2015-02-11, 11:02
Verkar onekligen så. Repar bilar med nycklar om det är för trångt också tydligen. Varför rök ni ihop på lan?

hahavaffan
2015-02-11, 14:16
Verkar onekligen så. Repar bilar med nycklar om det är för trångt också tydligen. Varför rök ni ihop på lan?Någon kanske hade ställt sitt datorchassi för nära hans :d

Angel
2015-02-11, 18:06
Så du var 20, typ? Säg nu ärligt ;)

Skulle gissa på över 18 och under 20. Hade körkort iallfall. :d

jenni
2015-02-11, 19:40
Skulle gissa på över 18 och under 20. Hade körkort iallfall. :d

Vågade han sig ut på nätet sen då?